Koh-I-Noor

• : Parkeerplaats & Valet parking

9,1
D V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Aan de hand van een tip zijn we hier gaan eten. Hoewel de locatie een toeristische fuik doet vermoeden, lijken de meeste gasten toch voor het restaurant te zijn gekomen. Het eten is lekker, gevarieerd en zalig kruidig bereid. Het lamsvlees was mals en de warme naanbrood maakte het af. Het interieur is een beetje cheesy, maar dat mag de pret niet drukken. Zeker een aanrader.
ProeverHH .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Heerlijk indiaas! Probeer de buttery chicken, die is voortreffelijk! Super service gehad van de eigenaar en een typisch indiase inrichting. Ik kom hier graag terug.
ClairCulinair .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Al jaren is deze indier een favoriet. Lekkere traditionele indiase gerechten worden hier geserveerd. De lamsvlees (Lamb rogan Josh) is echt een aanrader. Als het je bevalt kun je er ook voor kiezen om dit te laten bezorgen. Het voelt en ruikt echt indiaas in de zaak.
sheela J.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Tijdens werk hier gegeten met collega's.

We hadden de Daal makni, chicken tandoori en lam.
Was lekker maar kon iets pittiger.

Mangolassi was lekker.
De bediening was goed.
AAn te raden.

Tom K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We dachten dat het een standaard tourist-trap zou zijn, maar door de goede score op IENS toch maar gaan eten. De bediening is super, heel vriendelijk en behulpzaam. Het eten perfect met de beste Vindaloo die ik ooit op heb. Butter Chicken heb ik wel lekkerder op, maar was nog steeds erg goed! De prijs is normaal, niet te duur maar ook niet goedkoop. Was wel jammer dat we om 21.30 gereserveerd hadden maar pas om 21.50 een tafeltje kregen. Verder niets aan te merken!
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Mooie locatie nabij de Westerkerk. Binnen word je echter aan zeer krappe tafeltjes geplaatst. Bovenop een ander tafeltje zitten ben ik wel gewend in Amsterdam, maar je armen niet kwijt kunnen is vervelend. Omdat we wat vroeger waren dan afgesproken, konden we beneden nog even wachten en alvast bestellen - prima geregeld.

Verschillende gerechten besteld en met elkaar gedeeld. De butter chicken was wat vlakjes van smaak - nog steeds prima maar ik heb hem beter op. Overige gerechten waren top en de rijst / garnering maakten het af. Het voorafje was leuk en de vriendelijke bediening maakte het af. Klein minpuntje voor het niet Nederlands spreken van verschillende personeelsleden.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
op een woensdag avond een vol huis we konden er nog net bij wel bijna allemaal toeristen we hielden ons hart vast maar de bediening is vriendelijk alert en uiterst bekwaam en snel
het eten vooraf een dal soep hieraan kan je volgens mij onmiddellijk proeven of dit een India met liefde is en ja deze soep was uitstekend vol en smaakvol\daarna 2 soorten lam ( Rogan josh en saag) beiden subtiel en heel zacht vlees daarbij een mooie salade en prima rijst
na huisgemaakte kulfi verrukkelijk allen de koffie na was slootwater zond
we hadden een prima cabernet sauvignon uit chili erbij en gratis kraanwater
het interieur is een beetje kitsch maar er is genoeg ruimte om een goed gesprek te hebben
we komen hier zeker nog een keer terug
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Heerlijk indiaas gegeten. alles is Indiaas, personeel, eten, de geur die er hangt het decor. Heerlijk eten en je waant je even in India. De buttery chicken is onze favoriet. We vinden deze zaak zo lekker en soms bestellen we zelfs eten voor bezorging. Zo haal je het restaurant in huis.
shazada .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Eten is echt traditioneel en lekker.
De gerechten zijn zoals het hoort goed pittig en veel masala.
Ben zelf Pakistaans en eet er vaak.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Gezellig druk Indiaas restaurant. Je proeft er de Indiase sfeer. De tram stopt voor de deur. De Paperdam en knoflooknan zijn prima, evenals de munt- en tamarindedip. Dipsausje op: je krijgt direct aangevuld. De Birriani rijst was heerlijk, maar de volgende keer neem ik hem vindaloo.
Verder wordt er prima wijn geschonken. Je begrijpt waarom het hier vaak druk is!
sohail .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Lekker Indiaas Chicken Tandoori afgehaald , verder Chicken Birjani.Goed indiaas gekruid

Snelle en vriendelijke service.

Goed ingericht

Sebastian D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijk indiaas eten! Afhalen of eten in het restaurant. Ik ben vooral fan van de tika massala en tika tandoori. Eten is ook goed geprijst.
andressegovia88 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Leuk restaurantje net buiten de Jordaan tegen over de Westertoren met lekker eten, vriendelijk personeel, hier ga ik zeker nog eens andere gerechten proberen. De Vindaloo mag iets heter, dat w
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Heerlijk Indiase klassieke gerechten. Ouderwets klassieke bediening. Je kunt er prima vroeg in de avond terecht, ook handig als je logistiek aangewezen bent op een snelle verbinding met het CS, meerdere tramlijnen voor de deur.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Mijn favoriete Indiase restaurant in Nederland. Ik ben bij beide vestigingen meerdere keren geweest, maar ik vind de vestiging op de Westermarkt wat gezelliger. Het eten is er echt heerlijk. Het enige nadeel vind ik dat er voor vegetariers wat weinig keuze is. Ik mis bijvoorbeeld wat feestelijke gerechten zoals Malai Kofta of paneer uit de tandoor. Maar de curries, het brood en de mango lassie zijn heerlijk en genoeg reden om regelmatig terug te komen. Het enige nadeel is wel dat het vaak zo druk is dat er overal mensen staan te wachten in het restaurant om aan tafel te kunnen en verder staan te tafels vrij dicht op elkaar. Dit maakt heel rustig ontspannen dineren iets minder mogelijk.
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Mijn favoriete Indiase restaurant in Amsterdam (met voorkeur voor de vestiging op het Rokin). Ik kom er al jaren en het blijft constant op een goed kwalitatief hoog niveau. Het eten is er gewoonweg heerlijk, de bediening prima en je zit hartje centrum. Het restaurant bestaat al heel lang en loopt (vanwege de locatie?) erg goed, dus reserveren is wel noodzakelijk. Wij zaten er afgelopen zaterdagavond met 7 personen in een bomvol restaurant en dat kan de bediening prima aan. Ik eet er eigenlijk altijd Saag Paneer, Nan en rijst, maar koos nu voor de Chana Masala en moet zeggen dat ik deze kikkererwten in kerriesaus toch ook wel heel erg lekker vond! Volgende keer, want die komt er zeker, wordt het moeilijk kiezen! Koh-I-Noor, fijn restaurant met heerlijk eten!!
Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2014
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij ontvangen. Beste Indiase restaurant in Amsterdam voor een schappelijke prijs. Stevige smaken: de Chicken Tikka Massala was top en de Chicken Dansakh ook heerlijk. De eigenaar was aanwezig en kwam even een praatje maken. De bediening is hoffelijk en zeer oplettend zonder opdringerig te zijn. De koffie toe kregen we van het huis.
AlexandraH2209 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
We hebben hier heerlijk, uitgebreid gegeten. De bediening is ontzettend vriendelijk, gastvrij en bovendien erg snel. Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Reserveren is aan te raden!
Schiphol2014 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2013
Top keuken! Vriendelijk en zéér gastvrij personeel. De inrichting van het restaurant is typisch Indiaas. Leuk maar de tafeltjes staan wel dicht op elkaar waardoor je wat minder privacy ondervindt. Verder is parkeren in de buurt van het restaurant een kostbare zaak. (Maar daar is het restaurant natuurlijk niet debet aan) Dus tip: lekker met de fiets of tram (stopt recht voor de deur)
maartje V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
na goede dingen te hebben gehoord eten van dit restaurant laten bezorgen. Het eten was om mee te begonnen niet heel warm, maar belangrijker het was ongelofelijk flauw. Er zat gewoon bijna geen smaak aan. Eens en nooit meer