Koffiehuis van den Volksbond

Kadijksplein 4 1018 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206221209

Over restaurant Koffiehuis van den Volksbond

Creatief en gezellig in Amsterdam

Gevestigd in het mooie 120 jaar oude voormalige havenarbeiders koffiehuis aan het Kadijksplein, ligt het sfeervolle restaurant 'Koffiehuis van den Volksbond'. Een 'classic' en al 25 jaar een van de leukste restaurants van Amsterdam! Gelukkig is dit monumentje in 1986 gered van een sloop, anders moesten we nu de heerlijke creatieve gerechten missen. Gezellig is het altijd, want het concept hier is dat je bij elkaar kunt aanschuiven! Hier kom je voor een leuke tijd, de goede prijzen en het sfeervolle interieur.

Meer informatie over restaurant Koffiehuis van den Volksbond

Bushalte Scheepvaart Museum, Prins Hendrikkade
  • : Volop parkeergelegenheid op het plein of het Entrepotdok

Iedere dag, keuken open van 18:00 tot 22:00 uur

• Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Lang
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Wortelsoep met koriander als voorgerecht. Spinazie in filodeeg met geitenkaas als hoofdgerecht. Eenvoudig simpel en heerlijk. Ik hou van dit concept.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Met een groep van zo'n dertig mensen gegeten bij het Koffiehuis van den Volksbond. De inrichting van de zaak vind ik nogal erg kitscherig: een groen plafond, een schildering van gigantische rozen op de muur en een soort kerstverlichting die over de lambrisering en de kozijnen van de deuren is getrokken. Met zo'n grote groep kregen we natuurlijk een aangepaste kaart met drie voor-, drie hoofd- en drie nagerechten. Als voorgerecht nam ik de garnalenkroketjes met citroenmayonaise. Er kwam een groot bord met drie kleine kroketjes, een blaadje sla en een schaaltje met de mayonaise. De smaak van het voorgerecht was prima al miste ik een stukje brood of toast. Het hoofdgerecht was op de grill gebakken forel met botersaus en kappertjes en geserveerd met groenten en gekookte aardappelen in de schil. De vis zelf was volkomen smakeloos en de saus bleek niet meer te zijn dan gesmolten boter en jammer genoeg waren zelfs de kappertjes zonder smaak. Rara hoe kan dat? De groenten en de aardappelen waren oké. Van het nagerecht werd ik wel blij: een Belgische terrine van chocoladetruffel met frambozensaus en vanille-ijs . Gewoon lekker. Het personeel deed zijn best maar ze zouden wel wat proactiever mogen omgaan met zo'n groep, zeker als het om het opnemen van bestellingen van de drankjes en de karafjes wijn gaat. Tenslotte nog iets over de fysieke toestand van het eetcafé: ten eerste was het herentoilet defect zodat iedereen naar het merkwaardig geconstrueerde damestoilet moest en ten tweede begon het tijdens een regenbui door het dak heen te druppelen, niet langs de muren maar middenin de ruimte.
Sylvia K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Omdat het een gelegenheid bij ons in de buurt is is het makkelijk binnenvallen. Het heerlijke eten en de vriendelijke ontvangst maakt dat we dat ook regelmatig doen. De sfeer is ongedwongen de inrichting sfeervol. Een aanrader.
Roodenburg .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Alweer een keer prima gegeten. Veel keus tussen vis vlees. Ontvangst bij binnenkomst prima! Zoals altijd weer een lekker mandje met brood vooraf. Hoofdgerechten zijn smaakvol en genoeg. Irish coffee toe en het is een prima avond!
Sb2001 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Zoals altijd gister weer heerlijk gegeten bij het Koffiehuis. Goede traditie van aanschuiven waar er plek is levert altijd leuke gesprekken met onbekenden op. Fijne kaart die altijd weer nieuwe verassingen oplevert en vriendelijke bediening. Hopelijk kunnen we nog lang geniete van zulke ouderwetse Amsterdamse gezelligheid.
Pandoman .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Al sedert 10 jaar eten wij met enige regelmaat bij den Volksbond. Eigenlijk altijd best in orde. Vanavond, nog niet echt druk, was het echter zeer onder de maat…
Het niet al te grote stukje rode poonfilet was vergeven van de graten. Dit was gedrapeerd op 3 halve aardappelen en een minuscuul plukje zeekraal, en van de beloofde prei en peultjes was niets maar dan ook niets te bespeuren…
Bij het afrekenen werd dit voor kennisgeving aangenomen, en het zou aan de keuken worden doorgegeven. Maar daar hadden wij niets aan.
...niet leuk om te horen want meestal is het 'dik in orde' zoals onze gasten ook hier vaak schrijven. Vis heeft soms inderdaad meer graten dan prettig is en daar gaan we voortaan extra goed op letten.
Het beste is om zoiets al tijdens de maaltijd zelf aan te geven, dan kunnen we er nog alles aan doen om het u toch naar de zin te maken.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
We waren getipt voor dit restaurant. Als je de menukaart leest weet je dat je iets anders gaat eten dan een carpaccio of een schnitzel. Als voorgerecht koos ik voor een taartje met rode ui, vijgen en gegratineerde geitenkaas. Een goede melange alleen was de korst van het taartje wat dik en droog, zodat dat iets teveel overheerste. Het hoofdgerecht, varkensbuik met ricola stamppot was verrukkelijk. Een goed doorbakken stukje vlees en goed gedoseerde stamppot met een bijpassende saus. Als je dan weet dat je voor dit hoofdgerecht 12 euro betaalt, dan is de prijs/kwaliteit dus prima in orde.

Het restaurant straalt een echt Amsterdamse sfeer uit, ligt net buiten het toeristisch centrum van de hoofdstad in een ongelooflijk gezellige buurt. De vriendelijke dames die serveerden maakten een succesvolle avond compleet
Rudy H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Wat een goeie en adequate service in een prima en gezellig decor.
De wijn is prima, maar veel mogelijkheden zijn er niet.
Van het eten genoten. Alles lekker en vers, maar de kip tajine spande de kroon.
Jammer dat het naar mate de avond vorderde érg luidruchtig werd.
Parlando .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Afgelopen week voor de eerste keer hier gegeten op aanraden van een vriendin. Ondanks het gure weer buiten, was het binnen heel sfeervol. Een knus restaurant met een fijne kaart. Wij kozen voor de dagspecial en de duroc. Lekkere huiswijn, met een gratis karaf water erbij. Het personeel was vriendelijk en nam de tijd voor een praatje. Na de lekkere maaltijd, samen de huisgemaakte truffels gedeeld met een kopje thee. Voor herhaling vatbaar!
Lichtvoetje .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Met gezin na het lightfestival gegeten. Makkelijk om een tafeltje te krijgen in een vol restaurant. Toen begon het wachten. Eerst om een bestelling op te nemen, toen op de drankjes, toen op het brood. Maar dat ging allemaal nog. Toen we op het eten moesten wachten ging het pas echt lang duren, écht lang! Opvallend dat veel mensen om ons heen die later binnen kwamen al smakelijk van hun biefstukjes zaten te smullen, toen wij nog op onze nagels zaten te bijten. Toen de bestelling eenmaal was gekomen, bleek de well done bestelde biefstuk aangebrand en de 'rare' biefstuk opvallend medium gebakken te zijn. De chef's special was volgens mijn vrouw overigens buitengewoon smakelijk. Lichtpuntje! Kortom, een warme afrader!
Zoetebrock .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Jaren geleden al eens hier geweest/toen erg goed bevallen en nu wederom/aan het oude en oorspronkelijke interieur is feitelijk niets veranderd/en dat moet ook niet/met drieeen genoten van konijnebout, scharrelhoen en schol met garnalenspies/prima rode wijn en gratis water/
mooie kaasplank na/zeer de moeite waard.
Edsfamily .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Met gezin gegeten. Wildragout en kip prima. Wel Weinig aardappel en sla. Steak was ronduit slecht. Overdone en koud en taai. Met 3 snijbonen en 5 halve wortels is dat niet best als maaltijd. 2 wijn stonden als 3 wijn op de bon. Everzwijnsteak ook koud. Magnetron vermoedens. Zjekkie.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Op een prachtig verborgen pleintje achter entrepotdok vinden we een eenvoudig en oprecht restaurantje. Aardige meiden, simpel maar uitstekend bereid eten: vis met een heerlijke aardappel, venkel en een schaaldierensaus, alles even smakelijk. Het is hier nog echt de oude Nieuwmarktbuurt sfeer: volks-artistiek, zonder opsmuk. Echt fijn na het zoveelste liflafgeval. Wijn is ook gewoon goed. Het cijfer voor het eten moet gezien worden in het licht van de zeer acceptabele prijzen. Zegt het niet voort.
Zeepbeer .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Afgelopen weekend was ik bij het koffiehuis van de volksbond. Zoals altijd was het erg druk, maar konden wij met z'n tweeën nog wel ergens terecht. Ondanks de drukte kregen we de drankjes en het eten heel erg snel! De bediening is erg vlot en nauwkeurig. We hadden allebei een gevulde tortilla die erg goed smaakte, en na de altijd lekkere belgische chocolade truffelterrine. Altijd weer een feest om hier terug te komen!
Nicola S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Was er al n tijdje niet geweest, maar vol verwachting. Helaas. Voorgerecht (viskoekjes) papperig, daarna Angus Steak overdone en saus van whiskey/mierikswortel veel te zout. Tafelgenoten hebben Pasta Pesto en Ravioli nauwelijks aangeraakt vanwege overdadige knoflook en olie. Daar werd verder niet naar gevraagd. Jammer, was vroeger zo goed...
We zouden graag de persoon die deze recensie heeft geschreven uitnodigen om contact op te nemen met ons aangezien er onderzocht is wat er evt. Gebeurd zou kunnen zijn. Dat kan via de website en zou bijzonder op prijs gesteld worden.

Reactie van proever:

U kunt met mij contact opnemen

vr groet,

Nicola Slagt
Fam B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Een kleine kaart, maar daarin zit de kracht van het restaurant Koffiehuis van den Volksbond. Door de grote van het voor- en hoofdgerecht heb je ook nog zin in een nagerecht wat de afmaker is van je avond. Een leuk en vooral betaalbaar restaurant vol verrassingen.
Ans P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
We kwamen hier terecht tijdens de route van het Amsterdam Light Festival.
Er was nog net een tafeltje. Het was afgeladen vol.
We hadden een hoofd-en een nagerecht. Het was allemaal perfect.
Ondanks de drukte hoefden we niet lang te wachten op de gerechten en drankjes.
Het personeel is vriendelijk en , ondanks de drukte, geen stress.
Het water stond niet op de rekening. De prijs kwaliteit verhouding is goed .
Dit restaurant is echt een aanrader en we hopen hier nog eens terug te komen.

MKrom .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Gezellig restaurant met een heel eigen sfeer. Eenvoudige kaart. Voorgerechten Peregrino van chorizo, appel en bloedworst en de kippenlevermousse met rode uien compote (beide gerechten 7,25) vonden wij erg lekker. Wij namen verder o.m. 'de special' geroosterde scharrel Duroc procureur met zuurkoolstamppot en sinaasappel-mosterdsaus (12,50). Vooral de zuurkool is erg goed. Het vlees is ondanks de veelbelovende aanduiding op de kaart vrij simpel. Omdat de vis (roodbaarsfilet) 'op' was nam een van onze gasten de vegetarische tortilla gevuld met spinazie, aubergine en prei (15,75). Was lekker. Rosé huiswijn (17,85) goed. Fijn diverse biertjes van Brouwerij t IJ op fles. Ondanks drukte vlotte bediening. Zeker proberen dit restaurant.
Sibby .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Ik eet regelmatig in Koffiehuis van den Volksbond en ik vind het één van de beste restaurantjes van Amsterdam. De sfeer is goed, lekker ongedwongen en gezellig terwijl het eten wel kwalitatief goed is. Er is een aanschuifbeleid voor de tafels wat het een huiskamergevoel geeft. Mooie rozen, zowel op de muren als op de bar, een warme kachel in de hoek, veel kaarsjes. Bediening is goed, geen 16 jarige miepen maar pittige tantes, die goede service geven zonder te formeel te zijn. Er wordt origineel gekookt, maar toch toegankelijk met volle borden. Ook de vegetarische schotel is aan te raden (dat is uitzonderlijk in een betaalbaar restaurant).
Farani .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Ik eet regelmatig bij dit leuke restaurant vanwege de leuke, ongedwongen sfeer en het heerlijke eten voor een redelijke prijs. De bediening is altijd vriendelijk en behulpzaam. Ik heb er laatst nog een heerlijk winters stoofpotje gegeten en de overheerlijke soesjes als toetje. Ik was met een vriendin en die was ook zeer tevreden. Zij had de vegetarische schotel en vond hem zeer geslaagd. Lekkere wijn ook . De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. En dan natuurlijk de ambiance. Mooi pand met gezellige warme inrichting. Veel kaarsjes en altijd verse bloemen.
Kortom; echt een aanrader!