Koffiehuis KHL

Meer informatie over restaurant Koffiehuis KHL

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het Koffiehuis heeft een heerlijk terras, waar je van de zon, IJ-biertjes, fijne wijntjes en dito bitterballen kan genieten. Dat wist ik al. Zaterdag aten we er. De bediening is sympathiek. De huiskat ook. Alleen wat jammer dat zijn haren overal op de tafel lagen. Een kniesoor, die erop let verder, maar toch.
We aten kabeljauw en kalf. Lekker, maar een beetje van het niveau van de betere huiskok. De frites en (huisgemaakte) mayonaise waren zalig. De prijs- kwaliteit verhouding klopt, wat verfrissend is voor een Amsterdamse eetgelegenheid. Dus ga er gerust borrelen en een hapje doen!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Sfeerrijk monument (1917) dat herinnert aan het maritieme verleden hier. Prima eetcafé. Simpele kaart. Goede wijn en plezierige, adequate bediening. Alles in orde voor een goede prijs.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Prima gegeten, goede porties, snelle service. Eten vond ik een 7,5 waard. De apart bij te bestellen frietjes hadden van mij van verse aardappelen mogen zijn.
Eduard E.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Prachtig oud koffiehuis! Vriendelijke bediening en goede wijn. Het eten is wat aan de prijzige kant: de geconfijte eendenbout was heerlijk, maar de cassoulet waar deze op lag wel heel basic. De bonen niet allemaal even gaar, grove stukken ander vlees er tussendoor, en niet echt een rijke smaak die een goede cassoulet wel kan hebben. Ook een beetje rustig op een woensdag.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
KHL is een leuk klein restaurant in een sobere, prettige stijl. De keuze op de kaart is beperkt maar toereikend. De gerechten zijn prettig geprijsd. We hebben heerlijk gegeten met een paté als voorgerecht. Ook hoofdgerecht (vlees/vis) was goed verzorgd. Er wordt een goede wijn geserveerd, zowel de witte als de rode. De bediening is goed en adequaat.
Anjali W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Hier neergestreken na een drukke werkdag. Wij wisten niet dat er deze avond een zigeunerorkest zou spelen en ook niet of de prijzen daardoor hoger waren, hoe dan ook, we vonden de kaart zeer summier en de prijs/kwaliteit verhouding totaal uit balans. Voor een bordje ravioli gevuld met kabeljauw, die weliswaar goed van smaak was maar veel te weinig, betaalden we € 16,50. Nog geen schaaltje sla erbij of andere groente, reden om een lage waardering te geven voor t eten. Daarom bestelden we na de maaltijd nog maar een kommetje patat om enigszins de maag gevuld te krijgen. Nee hier zien ze ons niet snel weer.
L.S.

Heel vervelend dat wij u tijdens uw bezoek aan de KHL niet hebben kunnen opvrolijken.
Zat er geen venkel bij de ravioli met saffraanbouillon? Dat zou een ernstige nalatigheid onzerzijds
betekenen.
Was de bediening niet vriendelijk?
Waarom heeft u niet bij de ober gereclameerd? Dan wordt er vanzelfsprekend aan uw wensen voldaan.
Heeft u de aankondiging van het orkest op het stoepbord niet gezien?
Wat beoogt u met uw recensie?

Met vriendelijke groet,
Richard Mosterd, eigenaar

Reactie van proever:

Dag Richard,
Bij binnenkomst zagen wij natuurlijk de aankondiging van het orkest, wij wilden echter alleen komen eten. Vroeg me af of deze maaltijd standaard is voor KHL of een uitzondering vanwege de muziek. Hoe dan ook, wij vonden het te duur voor wat we kregen. We hebben niet geklaagd bij de bediening, deels omdat we te verbouwereerd waren en deels te moe om er op dat moment een ding van te maken. Eenmaal thuis bleef de kater hangen en schreef ik bovenstaande recensie op Iens.
Groeten, M

Einde V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Ik ga hier regelmatig eten. Altijd prima, zeker voor de prijs, met heerlijke wijnen. De vis is vaak uitstekend, en de laatste tijd zijn er vaak lekkere mosselen. Alleen at ik ooit een keer een mislukte Marokkaanse pannekoek (ik kwam toen wel heel laat, misschien was de keuken al eigenlijk dicht). De kaart wisselt regelmatig. Wel vraag ik me af wanneer die Marokkaanse pannekoek eens van het menu verdwijnt, er is weinig anders voor vegetariërs/
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
We eten er vaker, dus is het logisch dat we ook weer eens laten weten wat we van dat eten vinden. Mijn lief had de overheerlijk gevulde Marokkaanse pannenkoek en ik had de visfilet (nu ben ik even niet meer zeker, dacht dat het de heekfilet was, maar skrei kan het ook geweest zijn). Prachtig op een puree die een sauskwastje had ontmoet. Hoe ook het duurde even voor het er was, maar het was dan ook wel erg lekker. Achteraf had ik de heerlijke zalmspekkoek ook wel weer als voorgerecht willen hebben, maar ja... dat was achteraf.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Na een fris fietstochtje kwamen we op advies van een artikel in de kampioen bij dit koffiehuis van de koninklijke hollandsche lloyd (KHL) terecht. De ambiance is echt prachtig, De koffie heerlijk. De lunch kaart is op zich niet bijzonder. Wij namen de beenham sandwich, deze smaakte goed. Alhoewel wij hadden verwacht dat de beenham warm was, zeker omdat de ham met honing mosterdsaus werd geserveerd. Onze zoon was tevreden over de bacon sandwich.
Al met al een goede lunchplek, zeker als je van jazz muziek op de achtergrond houdt.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Op zaterdagavond speelde het orkest Lauterie (zich gespecialiseerd in Roemeense muziek) in het kader van de activiteit Gipsy Saloon 2013 in het Koffiehuis. Dus met trein en tram naar Amsterdam. Wij hadden een tafel gereserveerd en om acht uur begon de muziek te spelen en wij begonnen met eten. De kaart was beperkt, maar het eten, garnalenkroketjes vooraf en als hoofdgerecht een runderstoofpot smaakte uitstekend en de mooie Spaanse wijn (rioja) was zeer prettig geprijsd. Prettige en vriendelijke bediening. Kortom een verrassende avond met prachtige muziek gespeeld door een stel enthousiaste kerels, die dit voor hun plezier schijnen te doen.
De publieke belangstelling viel een beetje tegen, maar vlak na de feestdagen lijkt mij, dat niet bijzonder. Er komen nog diverse van deze avonden, dus zeker de moeite waard om weer een keer naar Amsterdam af te reizen.
Mariska S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
De kaart wisselt nu regelmatig, waardoor er elke keer wat nieuws op de kaart staat. Gelukkig staan er weer vijf hoofderechten op de kaart, waardoor er meer valt te kiezen. De entrecote was goed en ook de ravioli was heerlijk. Maar ook het advies voor de wijn was uitstekend. Daarnaast is en blijft het een mooie locatie.
Kaffir Limoen .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Ai, wat jammer om te zien dat khl er minder authentiek uitziet na de verbouwing van een paar weken terug... Ik mis de oude lambrisering waarmee je je aan het begin van de vorige eeuw waande! Met de quasi-industriele bakstenen muren met nisjes voor kaarsen lijkt het eetgedeelte nu op een 13-in-een-dozijn-eetcafe... De gerechten op de dinerkaart zijn ook niet bijzonder (hamburger, entrecote of Marrokaanse pannenkoek). Maar... de aardige bediening zorgt voor een goede sfeer, er is een gezellig terras aan de acherkant, de daggerechten zijn meestal heerlijk en de New York cheese cake uitzonderlijk!