Koffiehuis de Hooiberg

't Woudt 15 2636 HD Schipluiden Nederland Kaart

Over restaurant Koffiehuis de Hooiberg

Stukje ongerepte natuur

In De Hooiberg heeft de tijd stilgestaan: houten balken, tegelvloer en de familie van der Knaap. ’t Woudt staat bekend als het kleinste dorp van Nederland gelegen aan een mooie fietsroute door Midden-Delfland. Er is een kerk, een rij huisjes, drie boerderijen en natuurlijk dit elegante koffiehuis. Kom binnen voor wat rust en een high wine, high pizza of de high zus/broer.

Meer informatie over restaurant Koffiehuis de Hooiberg

Bus 32, stopt bij de toegangsweg van 't Woudt
  • Kom je met de auto?
    Vanaf de A4, afslag 13 en dan De Lier aanhouden, na ca 1 km rechtsaf 't Woudt Vanaf A20 richting De Lier/Delft, na ca 6 km linksaf 't Woudt
  • : Gratis parkeren

Maandag t/m zaterdag 10:00 - 17:00
Van 1 april tot 1 november op zondag 12:00 - 17:00

Andere openingstijden op afspraak.

• Mastercard
Voordelig
Kevin M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Het kleinstedorp van Nederland is de perfecte locatie om een heerlijke boeren lunch te nuttigen. Goede service staat hier centraal, daarnaast weten ze zeer goed in te spelen als je glutenallergie hebt. Echt een aanrader!
Dirkje K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
wat een bijzondere plek en wat een leuke gelegenheid. alsof de tijd heeft stil gestaan. de bediening is zeer vriendelijk en de prijzen zijn niet hoog. we komen snel weer terug.
Motara .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Een kleine week geleden een werkelijk perfecte High Tea genuttigd bij koffiehuis De Hooiberg in 't Woudt
Heerlijke hapjes, stuk voor stuk met zorg bereid, zeer uitgebreid assortiment en supervriendelijke bediening door Tineke en haar team (niets is hen teveel) op een uniek en rustiek plekje in de randstad!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Verborgen parel
Gelegen in het kleinste dorp van Nederland in Schipluiden ligt de Hooiberg.
Elektrische fietsers weten deze hooiberg goed te vinden. Heerlijk plekje om te onthaasten met een goede krant. Vriendelijke staf.
Wij komen zeker terug voor het high wine arrangement.
Aanbevelingswaardig:
Dubbele Espresso, verse Jus

Tip genoeg parkeerplaatsen achter de hooiberg.
Kerkum .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Al ruim zeven jaar komen wij, met onze ouderen, in de Hooiberg in Schipluiden.
Wereldzaak: groen, goeie spullen, goede prijs-kwaliteitsverhouding, vriendelijke bediening! Zonder ook maar een enkele uitzondering zijn 'onze' ouderen altijd zéér te spreken over de Hooiberg. Ter illustratie: met onze zevenjarige ervaring vermelden wij de Hooiberg in het activiteitenprogramma van de Actief55PlusBus als volgt.
"Het enige etablissement in Nederland waar we blind naar toe gaan is de Hooiberg in ’t Woudt. Ook omdat we met Tineke elke kant op kunnen die wij wensen en andersom. Niks speciaals zeggen sommigen dan. Nou écht wel, want durf de lunch bij Tineke in de Hooiberg eens niet bijzonder te noemen. Gezellig samen uitgebreid lunchen."
Nico
Coördinator Actief55PlusBus Rotterdam
Tobeornottobe .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Om te beginnen is de Hooiberg niet in Delft gelegen, maar in Schipluiden - om precies te zijn 't Woudt. Sinds een paar jaar heeft men nu ook de beschikking over 'de Stal' (aangrenzend).

Je waant je in een grote huiskamer, een boerderij, gemoedelijk. Een kachel waar regelmatig houtblokken op het vuur gegooid worden. Diverse gezelschappen die uitgebreid van koffie met gebak of cake (verwarmd, op de met houtblokken gestookte kachel) en aansluitend een lunch genieten, maar ook mensen die alleen met een krant (AD op tafel) of met z'n tweeën even een kop koffie (met een prima koekje) nemen.

De kaart is aantrekkelijk, meer dan gevariëerd en vertoont tevens aantrekkelijke regionale accenten. Zeer gevarieerd en mooi aansluitend bij de sfeer van het boerenleven. Het Westland. 't Woudt. Het blijft een uniek stukje Nederland.

High tea, high wine, grootmoeders appelgebak, erwtensoep en een hele reeks koffies plus sandwiches. Luxe broodjes doet men hier niet aan; witte of bruine boterhammen vormen de basis van de lunchgerechten die gebaseerd zijn op brood.

Hier is de prijs/kwaliteit optimaal. Tel daarbij op de meer dan oprecht vriendelijke bediening (echt van iedere dame die er loopt!) en je voelt je ouderwets welkom als een passant die een herberg aandoet.

Men kent wisselende openingstijden, gebaseerd op het seizoen.
Geweldige lokatie, uniek ook. Bereikbaar voor wandelaars, fietsers én automobilisten.
Dat het nog maar lang zo moge blijven...
Ingrid G.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Geheim van 't drukke Westland/Midden Delftland en eigenlijk zou ik het hier niet openbaar moeten maken. Het is een plek waar de tijd even heeft stil gestaan en waar je nog heerlijk rustig midden in het Delftland van de stilten kan genieten. We waren met z'n viertjes en hebben eigenlijk alleen maar koffie met iets erbij gedronken. Mijn vriendin had een Woudtse plak (lange vingers met mokka créme), nog nooit eerder gezien of geproefd maar zeker het bestellen waard. De Woudtse broeder die ik zelf had genomen was een Rozijnenbrood met een verrukkelijke vulling van bruine suiker, honing en kaneel.
De mannen hadden een stuk van Grootmoeders appeltaart en ook deze was niet verkeerd.
We hebben er ook nog leuke een jarige plantjes voor in de tuin gekocht.
Ga hier zeker nog een keer terug om de lunch uit te proberen.
Ballie .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Vanmiddag sinds jaren weer in 't Woudt geweest. Bij restaurant De Hooiberg 2 latte Machiatto en 1 Woudtse broeder (krentenbrood) gegeten samen met mijn vrouw. De entourage is geweldig mooi. De bediening uitstekend en zeer vriendelijk. 1 minpuntje: een latte Machiatto krijgen we normaal elders in een hoog en groter glas, daarom is de prijs ook iets hoger. Hier kregen de latte Machiatto in een normaal glas als een soort koffie verkeerd. Geen probleem, maar er wordt wel 2,70 euro voor gerekend. Dit vinden wij echt veel te duur. Dit zou men moeten aanpassen!