Koffie- en Theehandel Fa. Wed. A. Garsen De Pelikaan

• undefined
  • provincie Gelderland
  • ...
31-575512024

Meer informatie over restaurant Koffie- en Theehandel Fa. Wed. A. Garsen De Pelikaan

Conny65 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Onze tafel was gereserveerd en we konden kiezen uit verschillende soorten thee en/of koffie. We kregen drie schalen met op de eerste schaal warme (verse!) scones (met room, jam en marmelade), verse sandwiches met kruidenroomkaas, rucola en zalm, kaas, komkommer en veldsla en rosbief. Op de tweede lagen zoutkoekjes, verschillende soorten cakejes (met slagroom), petite fourtjes en bonbons op het derde schaaltje. Halverwege de high tea werden ook nog onze warme hartige hapjes geserveerd: zakouske (verschillende soorten bladerdeeg hapjes), stukjes quiche met geitenkaas, honing en hazelnootjes, mini saucijsjes en bladerdeeghapjes gevuld met geitenkaas en Luikse siroop.
Het was allemaal erg lekker en we zaten heerlijk in het mooie pand van De Pelikaan, waar je ook heerlijke soorten verse thee kunt kopen. Als je dan nog even verder kijkt, zie je een prachtig winkeltje met keuken/woonspulletjes waar je je hart op kunt halen.
Echt super en dus aan te raden!
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We dronken een thee en een heerlijke Droste-chocolademelk, en aten scones. Die waren goed. De dames waren erg vriendelijk en het was er gezellig ongecompliceerd. Verder heerlijke thee gekocht!
Daniël M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Helaas, de koffie smaakte aldus mijn vader niet bijzonder, wat op zich wel frappant is zeker gezien het feit dat het een zaak is die enkel koffie en thee schenkt. Voor mij als geen koffie en thee-drinker vormde dit direct een probleem. Bij andere koffie & thee zaken hebben ze vaak wel iets van frisdrank al is het maar een hele kleine kaart. Bij De Pelikaan kon ik enkel kiezen uit Ice Tea en appelsap. Een gemiste kans! In het verleden ben ik hier wel eens eerder geweest met familieleden, maar de kans dat wij hier nog eens naartoe teruggaan is niet groot.
GabrielleMaria .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Wij hadden hier een high tea en er hoge verwachtingen van. Omdat we jaarlijks op andere plekken een high tea arrangement nemen is het goed vergelijken.
Deze high tea was karig qua hapjes. Simpel wit brood met kaas, de scones niet zo smakelijk. Thee was wel lekker. We kregen één klein bordje voor het brood en zoete gerechten. Hierop moesten we ook de warme gerechtjes op leggen. Dat was niet zo professioneel.
Voor de prijs hadden we toch iets meer verwacht 15,95 p.p.
Dvdwoude .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Een unieke plek met een uniek produkt. Allesoverheersend is de heerlijke geur van met name koffie die eenieder verleidt tot het tweede kopje met iets zoets en goeds erbij. Het is er altijd zo druk en vol dat het nauwelijks accuraat te bedienen is.
Naar mijn weten kan je er niet eten en is het een koffie- en theegelegenheid met lunchmogelijkheid. Als passant een must.