Koevoet

6,8
6,6
Naomi S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Zeer goede verhalen over gehoord. Het viel ietwat tegen, wij waren met een groepje en konden elkaar amper verstaan. Het is daar erg gehorig helemaal als het een vrijdagavond is en de ruimte zit vol.
De service was dramatisch, wij hebben continu zelf om onze hand omhoog moeten steken omdat zij niet naar boven komen en dat is echt de hele avond zo doorgegaan, totdat we naar het restraurant hebben gebeld en hebben gevraagd of zij naar onze tafel wilden komen. Het eten is lekker maar de prijs kwaliteit klopt hier niet, het is erg overpriced voor wat je krijgt,
Misslies .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
+ vriendelijk personeel
+ goede kwaliteit eten

- Vrij prijzig in verhouding met de porties
- klasieke muziek/ gehorig klein
- toilet naast tafel (niet prettig als je daar zit)

Kort van te voren gereserveerd, werden hartelijk ontvangen, personeel heel vriendelijk, echter moesten we wel vragen om de dessertkaart.
Wij hadden de pasta carbonara, heel smakelijk maar wel een kleine portie,
ditzelfde geldt voor het dessert.
Ik vind het echt een restaurant ideaal voor koppels om rustig te dineren maar minder om met vriendinnen te tafelen en hard te lachen. Klein beetje muffe inrichting maar niet ongezellig. Ik zat aan het tafeltje naast het toilet dus dat vond ik een beetje vreemd dat er geen hal is oid.
Ik had een gezellige avond, maar ga de volgende keer toch ergens anders reserveren.
AnnHoog .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Ontzettend on-klantvriendelijk behandeld! Omdat de eigenaar verkeerd naar zijn reserveringen had gekeken werden we er binnen 30min uitgewerkt.. Ik had mijn laatste hap nog niet genomen of de tafel werd al afgeruimd. Geen dessert? oke, hop de rekening werd al op tafel gegooid. Ik vroeg of hij ons er uit wilde hebben? Uh nou ja uh liever wel was zijn antwoord, ik heb verkeerd naar de reservering gekeken. Dat is toch niet ons probleem! dan regel je dat netjes, en niet op deze manier! Wij komen hier niet meer terug!
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Inderdaad minder voor de hand liggend interieur voor een klassiekke Italiaan, maar 'that adds to the charm'. Geen grote kaart, geen dagspecialiteiten (zou je hier wel verwachten). Helaas was de burrata al op, dus de antipasto misto voor 2 genomen: goed, divers en lekker. Hoofdgerecht pasta, ik had die met vongole. Ook lekker, al hadden er meer (gevulde) schelpjes in mogen zitten.
Wij waren gewaarschuwd voor de botte bediening (eigenaar?), maar die hebben we niet gezien: de mannen en vrouw in de bediening waren aardig, vrolijk en snel. De rekening was hoger dan gemiddeld voor deze kwaliteit, dus weet niet of ik snel terug kom.
Yoeri-Reitsma .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Dit restaurant oogt niet echt Italiaans. Het decor is vrij saai; een soort huiskamersfeer, maar dan heel grauw. Het restaurant zit ontzettend vol tafeltjes en het is ontzettend gehorig. Het eten daarentegen was wel goed. Een hele lekkere pasta gehad die wél Italiaans smaakte. Het personeel deed goed zijn best en de gerechten werden snel geleverd. We hebben goed geprofiteerd van het ruime assortiment speciaalbieren. Het personeel wist precies te vertellen bij welk gerecht welk speciaalbiertje past. Het was wel lastig te verstaan, want ze spraken geen Nederlands. Het was Engels, afgewisseld met een woordje Italiaans. De drankjes waren wel wat prijzig. Uiteindelijk heeft de prijs, de sfeer en het decor in het restaurant bepaald om niet zo snel terug te keren.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Heerlijke Italiaanse kaart. Alle gangen genoten en goeie wijn geproefd. De locatie is klein en krap, maar gezellig. Het voelt als een klassiek Jordaans cafetje. Bediening was hartelijk en behulpzaam. Het eten klopt wel met het prijsniveau, maar je verwacht er wel een iets fraaiere locatie voor...
Hare25 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Leuk ouderwets tentje, maar veel te duur voor wat het is.
Over de top qua bediening die Italiaans spreekt maar volgens mij ook prima Amsterdams "kan".
Lekker hapje ravioli, veel te dure en slechte hitte wijn ( 7,- per glas!) en de rode huiswijn idem maar iets betere kwaliteit. Het kaasplankje was ok, hoewel er geen brood of id bij was.
Mager, behalve de prijs helaas.

Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Leuk eetcafe met origineel ouderwetse Amsterdamse sfeer. Echter; sommige tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar, waardoor persoonlijke gesprekken vrijwel onmogelijk zijn. De bediening is erg vriendelijk en alert. Wij aten spaghetti Vongole en Ravioli met een gemengde salade. Prima smaak en ruim voldoende. Ook de wijn (een Primitivo) was heerlijk. De prijzen zijn echter dermate aan de forse kant, dat het niet meer in in balans is met het gebodene. Ook 35 euro voor een fles relatief eenvoudige wijn is gewoon te duur! Jammer want voor de rest is alles helemaal in orde.
Steef-1987 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Erg knus en gezellig (bruin) eetcafé met heerlijke Italiaanse gerechten. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Absoluut een aanrader!
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Je moet er van houden maar het interieur waar de tijd 40 jaar heeft stil gestaan spreekt mij erg aan. Pretentieloos eetlokaal, hoewel de prijzen daar niet echt naar zijn. Hoofdgerechten geserveerd zonder pasta of aardappel. Wel met koude wortelrasp en koude sperziebonen gegarneerd. Als je de juiste gerechten kiest is het er prima toeven. Bediening was vriendelijk en Italiaans.
De boze eigenaar was niet aanwezig en staat normaal gesproken in de keuken.
130 euro voor 2 biertjes, twee pasta, twee hoofd en een fles wijn
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Met de inrichting van een bruin cafe zou je geen Italiaans restaurant verwachten. Bij Koevoet echter wel. De geur uit de keuken verraad dat je geen sateh of kippesoep kunt bestellen.
Het is een klein restaurant en tafels staan dicht op elkaar. De menu kaart is beknopt genoeg en de gerechten goed bereid. Wijnkaart is wat aan de hoge prijs. Bediening was attent en de hieronder beschreven eigenaar zijn we niet tegen gekomen.
Gerechten waren goed bereid, grote portie pasta (primi).
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Decor is een oud, bruin café; leuk contrast dus met het Italiaanse eten (kijk wel uit dat je niet van de trap valt). Service is niet top, of ze maken er een showtje van (dat ik meestal niet kan verstaan) of ze racen door het restaurant om alles op tijd (snel) op tafel te krijgen. Hoe dan ook, als je een vraag stelt word je wel vriendelijk te woord gestaan. De ravioli met peer is mijn favoriet, als er buratta is zeker doen(!) hij kan alleen per twee besteld worden. Maar de verhouding met de prijs maakt toch dat ik niet vaak terugkom. Het is allemaal net iets te prijzig voor het totaalplaatje.
BetsieB .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Wij kwamen zonder reservering maar kregen wel een tafel toegewezen waarbij in gebrekkig nederlands/engels werd uitgelegd dat we wel om 20.15 uur weg moesten zijn. Daar hebben wij ook rekening mee gehouden bij onze bestellingen. Het eten (kipfilet met pruimen, een wat flauwe ravioli mix, een goed lamsgerecht en een goed visgerecht) was over het algemeen prima, de bediening deed in goed engels en wat handen en voetenwerk, erg zijn best. De eigenaar kwam pas aan het eind in zicht en meteen op volle oorlogssterkte. Hij kwam met de rekening, beet ons toe dat het onbeleefd van ons was zo lang te wachten, en toen ik het niet na kon laten om hem te vertellen dat mijn vriendin al tien minuten daarvoor om die rekening had gevraagd kon hij niet anders dan ten overstaan van een vol restaurant en een rij wachtende klanten schreeuwen: "In what language? Chinese?!" Ik vond dit onbeleefd, waarop hij zelfs terwijl wij al buiten op straat liepen, ons nog naschreeuwde:" Tell all your friends about it!"
Bij deze. Ik ben nog nooit zo behandeld en heb er nog steeds een kater van. Wat een nare afsluiting van een op zich leuke dag.
Sharon M.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Italiaanse gerechten waren heerlijk. Restaurant is klein maar intiem en niet storend Het duurde lang voordat onze bestelling werd opgenomen. En tijd tussen de gangen was ook aan de ruime kant. Wij vonden het geen probleem. De bediening was verder goed. Echter was de leidinggevende vreselijk onbeschoft. De thee was net geserveerd(nb vergeten door bediening) toen hij ons toe snauwde dat hij ook een leven had en het geen nachtclub was. (Het was kwart over twaalf en onze reservering was om half 9). Bij het afrekenen was hij strontchagerijning terwijl we bijna 500 euro betaalden.
Rosaliedje .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
we hebben erg lang moeten wachten op de menukaarten en daarna nog eens een hele poos voordat de bestelling opgenomen werd. voorgerecht was erg lekker, maar mijn hoofdgerecht (scaloppine al limone) was vreselijk zuur waardoor ik driekwart heb moeten laten staan. dessert en scroppino waren heerlijk. de

bediening was vriendelijk op een persoon na. we werden de hele avond niet door hem bediend maar aan het eind van de avond liet hij duidelijk blijken genoeg van ons te hebben door heel demonstratief de glazen van onze tafel af te halen. twee tellen later kwam de rekening (zonder dat wij daar om hadden gevraagd maar ok de tent gaat sluiten). nog geen twee minuten later zei hij in gebrekkig engels dat wij moesten betalen want 'zij hadden ook een leven'?! ondertussen wel een dikke vette rekening afrekenen he? waar haalt deze man het gore lef vandaan om zo met zijn gasten om te gaan? hierdoor zet ik geen voet meer in dit restaurant.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
We hebben inmiddels een aantal keren bij Koevoet gegeten en het is geweldig. De naam doet anders vermoeden, maar het is een echt Italiaans restaurant, waar ook alleen Italianen werken. Het pand is een grappig pijpelaatje, zoals je die veel hebt in Amsterdam. Het is er heel klein en knus.
Het eten is fantastisch en wil je een heerlijke scroppino, dan 'slaan' ze deze met de hand voor je.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Vroeger een Hollands eethuis, tegenwoordig Italiaanse plattelands keuken. Simpele eenvoudig samengestelde gerechten, vooraf inktvis, en daarna zwaardvis met wat sla. Storend was het teveel aan olijfolie op de borden. Voor het gebodene wat aan de dure kant, we waren met 2 inclusief een flesje wijn 107 kwijt. Het interieur is natuurlijk wel de moeite waard, een gezellige huiskamer in de Jordaan.
Rodne T.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Prettig huiskamerrestaurant in de Jordaan. Vroeger was het een wat beter eetcafé en kwam ik hier vaak, nu is het een Italiaan en in die hoedanigheid bezocht ik het voor het eerst. Eten: prima. Uitstekende verse pasta en goede carpaccio van courgette, gevolgd door een mix van gegrild vlees van goede smaak en kwaliteit. Nagerechten leuk met de aan tafel gemaakte scroppino als aanrader.
Service: ok. Bediening is wel plezierig maar, waarschijnlijk mede door de drukte, wat afstandelijk. Nederlands wordt er niet gesproken wat wel weer iets authentieks heeft. Sommige gerechten worden opgediend op metalen schotels die in de gaarkeuken van een ziekenhuis niet misstaan. Dat zou beter moeten.
Ambiance: ten opzichte van vroeger is er niets veranderd, alleen staan de tafels zo mogelijk nog dichter bij elkaar. De sfeer is levendig en door de bak herrie kun je toch nog aangenaam met z'n tweeen praten zonder direct gevaar voor de privacy.
Prijzen zijn wat stijf voor het gebodene maar al met al zeker geen verkeerde ervaring.
Fredo L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Mijn advies is om bij een reservering te vragen om een tafel in het bovenste deel; het onderste deel is bij de bar en voordeur. Koevoet is een klein en knus restaurant in de Jordaan waarbij je het gevoel heb in Italië te zijn. We hebben heerlijk gegeten; mijn desserttip is de witte chocolademousse.
Vinlin .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Onbeschoft en te duur.

Wij waren een groep van 6 man en hadden vooraf gereserveerd. Tafel was bij de deuropening dus soms wat fris maar verder oogt het hele restaurant gezellig. Dat is ook het enige positieve. Vooraf de carpaccio van zwaardvis genomen, de smaak was ver te zoeken. Er was een overdaad aan olijfolie over gegoten die alles overheerste. Als hoofd biefstuk met eekhoorntjesbrood. Ten eerste is nooit gevraagd hoe wij de biefstuk wilden hebben en toen we hem medium kregen was het vlees ok maar het eekhoorntjesbrood ver te zoeken, smaken erg flauw.

Het ergste is de bediening. Vooral de leidinggevende, die ruimde de tafel af en ging uit ons bakje met aardappelen zitten eten in vol zicht, niet eens het fatsoen om dat in de keuken te doen. Wij waren met nog 2 tafels in het restaurant toen opeens uit de keuken 3 kliko bakken langs ons heen naar buiten werden gereden. Toen ik de leidinggevende hierop aansprak en vroeg of hij ons soms weg wou hebben kreeg ik als antwoord: "als jij wilt blijven, prima, maar ik ga zo naar huis". Daarna mochten we wel nog even €400 afrekenen.