Koetshuis De Burcht

• Visa card
  • Terras
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Jaren geleden hier eens geweest voor een high tea, nu maar de stoute schoenen aangetrokken om een keertje te dineren. Vriendelijk ontvangst met nog keuze uit 2 tafeltjes. Toen we net zaten ging er tafeltje bij het raam weg waarna bediening direct kwam vragen of we daar heen wilden verhuizen, dan gingen ze het direct dekken. Top service. We begonnen met een mandje brood gevolgd door een (gratis) amuse van aspergesoep en soort ham met asperge. Daarna namen we unaniem de tournedos met gebakken champignons en met de saus apart. Erbij werd een puntzak gloeiendhete frietjes met mayonaise neergezet. Ik heb nog nooit zulke hete patatjes ergens gekregen! De tournedos was medium zoals gevraagd en heerlijk zacht vlees, wat een topper. Champignons waren ook heerlijk. Voor het dessert waren we wederom eensgezind, een makkie voor het personeel Glimlach Emoticon, trio van chocolade om van te smullen, Bruine chocolademousse, witte chocolade ijs en een chocolade brownie. Er zat goede tijd tussen de gangen, bediening kwam tussendoor vragen of alles naar wens was en of het voldoende was, lekkere zachte stoelen en het eten was heerlijk. Kortom; voor herhaling vatbaar.
Bram Z.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Meerdere malen hier wezen eten. Meestal s'winters als de open haard brand en de donkere dagen hier warm en behaagelijk aanvoelen. Vriendelijk ontvangst van de bediening die de jas nog aanneemt. Gezellig knus tafeltje in de serre toegewezen gekregen. Gerechten waren weer heerlijk zoals altijd. Bediening vlot en kundig. Echt een restaurant waar wij zeker steeds terug bljjven komen. Prijs kwaliteit erg goed
Vdewit .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Het Koetshuis bezocht met een groep. We hadden de ruimte boven het restaurant, wat een beetje aandeed als een oud scoutingzolder die ze vergeten waren op te ruimen.

Het eten:
Tomatensoep met brood: Soep niets bijzonders (uit een zakje?), brood was OK.
Gerecht met 3 vissoorten: Alle 3 de vissoorten leken in het frituur gegooid, inclusief de zalm. Van alles een hapje geprobeerd maar besloten dat het beter was niet door te eten. Vis was gegarneerd met doorgekookte roerbakgroente, en friet die in hetzelfde frituur gelegen leek te hebben
Toetje was een soort van grand dessert met een uitermate blasé combi van een bolletje ijs, een klodder kwark en een soort chocomousse glas. Wederom na een proef laten staan.

Bediening verder wel vriendelijk.
Albada .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij gaan regelmatig (zomers elke zaterdag) naar Het Koetshis wat drinken en eten. Eten is perfect, lekker, mooi opgemaakt met veel sortering. Losse hapjes ook uitmuntend. Prijzen zijn redelijk, zeker niet te duur ! Personeel altijd vriendelijk en behulpzaam. Zomers zit je heerlijk buiten. Aanrader als je in Leiden bent.
Inge-k .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Vriendelijke bediening, erg vlotte service en kregen voldoende aandacht.
Inrichting klassiek, niet erg spannend maar wel goed verzorgd.
Eten was prima. Bediening vertelde netjes de dagschotel, die smaakte ook prima voor een goede prijs! Ze raadde ons een wijn aan, dat was een goede combinatie dus goede tip!
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Vanwege een Flair- hightea-actie zijn we hier wezen eten. Per persoon betaal je € 10,- voor wat hartige en zoete hapjes. Onbeperkt kon je thee drinken, van het merk Pickwick. Prijs/kwaliteit kwam wel overeen, aangezien de meeste hapjes niet echt bijzonder waren,het was wel meer dan genoeg. De scones ontbraken maar misschien is dat er wel als we de normale prijs zouden hebben betaald? Geen idee... Het decor -nouja, terras- buiten was in ieder geval prachtig, met vlak ernaast de Burcht.
De toiletten waren oké maar de ruimte daarbinnen is erg krapjes, één deur knalt makkelijk tegen het kleine wasbakje aan.
Wilma W.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Mijn verjaardag gevierd met familie. High Tea
gereserveerd. Wat jammer dat je er zo weinig
op je bordje krijgt. Het waren allemaal eenhaps hapjes. Sandwiches waren kleine driehoekje , p.p 2 wat neerkomt op precies 1 witte boterham. Sausijs hapje en mini hapje Quiche. En wat zoete cakes en elk een bonbon. De prijs is 15.50 wat ik toch wel aan de dure kant vind . Ik heb wel eens een betere high tea gehad!!! Zeker niet voor een herhaling vatbaar.
Sina V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Wij gaan met onze groep een keer in de masnd naar het Koetshuus De Burcht.
Steeds is het heerlijk eten. Elk keer een nieuwe variatie van menu bijpassend bij het thema van de avond.

De tafels eorden ook elke keer verandeerd zodat wij altijd oets nieuws kunnen beleven.
Het personeel is geel attent en vriendelijk.

Voor ons altijd genieten.
Jason E.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Als gezelschap van zes personen op de bonnefooi werden we in dit gezellig-drukke restaurant zeer royaal en vriendelijk ontvangen op de paas maandag. Er werd direct een tafel voor ons in gereedheid gemaakt, en onze jassen aangenomen. Daarbij was het geen enkel probleem dat wij allen gebruik maakten van het schappelijke dagmenu, waarvan er één vegetarisch uitgevoerd werd. Vantevoren werden wij verwend met een verrukkelijke amuse! En het hoofdgerecht zelf was echt van top kwaliteit; het lendevlees mooi blozend en heerlijk mals, en zelfs de extra groenten die we (gratis) kregen waren goed bereid, zeker beter dan verwacht.
Als dessert namen wij allen het grand dessert gedeeld met twee personen, ook dit was geen enkel probleem en wederom goed uitgevoerd met een glimlach. Kortom, wij waren helemaal in de watten gelegd en hebben enorm genoten van ons bezoek aan het Koetshuis. Veel dank aan de dienstdoende chefs en het goed opgeleide personeel! Twijfel dus niet langer lieve mensen maar gaat het allen zelf ervaren in het Koetshuis De Burcht, waar galant gedrag en verwennerij van de klant nog steeds bestaan. Wij zelf kunnen niet wachten weer terug te gaan.
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Op zich aardig eten, gestamp en gedans in de zaal boven het restaurant heeft de avond gedeeltelijk verpest. Eigenaar deed er naar mijn mening te weinig aan.
Voorafjes zagen er mooi uit alleen iets teveel " herrie" op het bord. Vitello tonato horen geen 3 soorten sla en zongedroogde tomaatjes en kappertjes en gebakken pastinaak ( ofzo iets) op. De garnituur overheerste de prachtig gegaarde kalfsmuis. Dikbil biefstuk heerlijk gegaard en mooi mals. Allemaal geen spannende gerechten maar prima bereid. De sfeer was door de herrie en de aan het plafond dansende lamp verreweg slecht. Een drankje van het huis is erg attent maar maakte mijn avond niet meer goed. Was heel lang geleden dat ik bij de burcht was geweest. Ga ook nu niet snel weer terug. Helaas!
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Een heerlijke lunch met goede, rijkgevulde salades. Prettige, attente bediening. Goede atmosfeer op een prachtige plek in de stad. Helaas is de zaak wat gedateerd en kan een likje verf wonderen verrichten. Het Koetshuis heeft jammer genoeg niet meer de allure die het ooit had.
Dubblestar .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Het eten is goed bereid. Met 4 pers krijg je 1 bakje krieltjes dus indien je dit lekker vind is het nodig extra te bestellen. Top locatie en prima personeel. De toetjes zijn ook erg lekker.
Manjana .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Voor de verjaardag van mijn vriendin op het doordeweekse dag hier een hapje gaan eten. Het was erg rustig, maar door de klassieke uitstraling toch nog sfeervol. Als voorgerecht een zwezerik bereid, die helaas erg tegenviel. De zwezerik was erg slecht schoongemaakt dus nog vol met pezen en stukjes vet en zompig in plaats van krokant gebakken. Als hoofdgerecht ik had hert wat op een vast menu stond maar dit ik ook los kon bestellen. Deze was gelukkig een stuk beter dan mijn voorgerecht als was ie een beetje doorgeslagen. Mijn vriendin had de roodbaars filet als hoofd die helaas veels te droog was.
De bediening was gelukkig wel fijn. Niet overdreven aanwezig en vriendelijk. De wijn die wij eerst bestelde viel helaas erg tegen, en wij mochten meteen de fles omruilen voor een nieuwe. Jammer genoeg was die ook niet lekker, maar in ieder geval erg fijn dat de bediening er zo mee om ging. Daarnaast kregen we kraanwater, goed zo!
Voor een biertje op het terras in de zomer zal ik er echt nog weleens komen, maar voor het eten niet meer.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Ik had vooraf de vitello tonato, mals en smaakvol. Daarna de Hertenbiefstuk. Deze staat normaal niet op de kaart, maar behoorde bij het menu en was los te bestellen. Ook deze heerlijk mals en lekkere bijgerechten, vooral de gebakken aardappelen. Tot slot de panne cotta. Deze was iets minder; weinig smaak aan het vanille-mengsel en de kersensaus was wat overheersend. De amuse, een toastje met gerookte zalm en venkelsoepje, was heel lekker. Mijn zwangere zus mocht dit echter niet eten, dus is er voor haar heel snel een alternatief geserveerd. Mooi en snel geregeld. Daarnaast nog brood met drie soorten (kruiden)boter, ook prima. De service is heel oplettend en goed en de locatie sfeervol. Heerlijke avond gehad bij Koetshuis de Burcht!
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Na een hartelijk ontvangst hadden we het wildmenu gekozen.
Heerlijke gerechten waar de ingrediënten goed bij elkaar pasten.
Erg attente bediening met veel verstand van de kaart zonder opdringerig over te komen.
Jammer genoeg viel het dessert iets tegen, waardoor de avond niet het einde kreeg waar we op gehoopt hadden.
Al met al een prima restaurant om lekker een hapje te eten. Hier komen we nog wel een keertje terug.
DeHoog .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Op 12 november hier gegeten met een groep van 80 personen. De keuken heeft erg goed werk verricht. Het driegangen tweekeuze menu werd in keurig tempo geserveerd en ieder gerecht was goed bereid. Mooie gerechten in goede porties. De bediening was beleefd en correct. Restaurant is leuk gelegen in de historische binnenstad en sfeervol ingericht. De prijs kan ik niet beoordelen, omdat ik genodigd was.
E26 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Afgelopen week een lunchgerecht gegeten. Eten was lekker, maar wat karig. Welgeteld 1 stukje tomaat en drie blaadjes sla. Laat ik er als tip bijgeven, dat u wel de tijd moet hebben als u hier wilt gaan eten; toen we binnen kwamen duurde het een kwartier voordat we opgemerkt werden en ontzettend lang voordat we konden bestellen. Dit maakt dat ik hier waarschijnlijk niet snel weer zal eten.
Enjoy2eat .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
Het Koetshuis ligt wat verscholen op een prachtige lokatie in het centrum van Leiden. Het moet hier heerlijk toeven zijn op het terras in de zomer. Bij binnenkomst van onze groep was het even schrikken omdat er bij aanvang van ons dinner een relatief grote receptie was en en er boven ook nog ingedekt was voor een andere groep. Ik moet echter zeggen dat de bediening een zeer goede job deed. Het tempo bleef er goed in en er werd tussentijds vaak gecheckt of een en ander naar wens was. Mijn complimenten hiervoor. Over het eten was ik wat minder enthousiast; waarom willen dit type restaurants altijd zoveel uitserveren en teveel groentes en sauzen toevoegen aan het hoofdgerecht? Het klassieke voorgerecht van hollandse garnalen was lekker maar drie keer teveel waardoor het eet en smaakplezier op het eind verloren gaat. De geserveerde slibtongetjes waren matig. Hou dit gewoon straight of maak de portie bijgeserveerde garnaaltjes, champignons en tomaat veel kleiner dan blijven de slibtongetjes ook beter overeind. Huiswijnen waren goed en pasten prima bij het menu. Ik vind de lokatie wat minder geschikt voor een romantisch dinner. Zeker als er groepen aanwezig zijn dus check dit bij reserveren. Voor middelgrote groepen is het een leuke plek en zeker aan te raden.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Hoe mooi kan een locatie zijn. Aan de voet van de Burcht zit je op een mooie zomerdag heerlijk te eten. Het eten is van uitstekende kwaliteit en de bediening is erg vriendelijk.