Koetjes en Kalfjes Amsterdam

7,1
Duur
Céline D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Ik kom er vaak want het ligt net tegenover mijn werk en het is fijn dat de menukaart niet veel verandert, behalve dan het Chef's Special...
Dus ik neem altijd het Carpaccio met de Sauvignon Blanc Boschendal en het is steeds goed.
Aan de andere kant zou een wisselende kaart ook meer verrassing met zich brengen.
Michelle E.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gisteren hier met z'n 3-en (met mijn man en dochter van 3) gegeten. Bediende was zeer vriendelijk, maar een beetje vergeetachtig/onbewust van dingen. We waren met onze dochter en de bediende wist niet wat de menukeuze was voor kinderen. Ze haalde er iemand bij en die vertelde ons dat we de keuze hadden tussen een vleesspies met frietjes en salade of een miniburger met frietjes en salade. Toen we eenmaal wilde bestellen wisten we de keuzes voor kinderen niet meer en de bediende gaf ons maar 1 keus. Achteraf bleek dat dus niet te kloppen. Verder hadden we 2x extra appelsap besteld na het voorgerecht en kregen er maar 1. Voorgerecht was een mini burger met gefrituurde uien. Dat smaakte prima. We hadden tijdens het voorgerecht gevraagd of we een portie friet bij het hoofdgerecht konden krijgen. Deze werd na het voorgerecht maar voor het hoofdgerecht geserveerd en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Het ging dus weer de keuken in en tijdens het hoofdgerecht kregen we gewoon onze portie friet erbij. Hoofdgerecht was entrecot met een salade van krieltjes en groenten. De entrecot was in plakjes gesneden en lag op een saus van port. Dat beviel heel goed. Het was well done, maar toch nog mals. Toen we de rekening kregen bleken 2 porties friet ipv 1 portie in rekening te zijn gebracht. Dat was direct gecorrigeerd. Al met al wel lekker gegeten, leuke sfeer en mooi restaurant, maar je moet wel heel duidelijk communiceren en de bon controleren. Komen zeker wel een keer weer terug.
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Alles was prima. Geen positieve of negatieve uitschieters. Geschikt voor zakelijke lunch op het terras als de verwachtingen niet te hoog zijn.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Ik ging hier op de Zuidas eten met twee goede vrienden van me. Eén van werkt op de Zuidas en eet hier vaker. Mooie keuze uit verschillende voor-, hoofd, en nagerechten. De prijzen vielen me mee (ondanks de plaats op de Zuidas en wat mensen in recensies geschreven hadden). Wij kozen alle drie het Chef's diner: mooi geroosterd stukje varkensvlees met onder andere gepaneerde en gefrituurde asperge. Het moet gezegd: mooi gegrilled en eenvoudig maar lekker. Als toetje kozen wij cake met aardbeien en basilicum-joghurtijs. De cake was wat droog, maar wat is de combinatie van basilicum en yoghurt in ijs een succes.
Al met al niet hemelbestormend, eenvoudig maar zeker lekker. Het restaurant is door de harde afwerking wat luidruchtig: omdat het niet druk was viel dat nu gelukkig mee. De bediening is wisselend: dan weer attent en aardig...dan vergeten ze je weer een tijd. Maar we hadden elkaar veel te vertellen, dus dat was niet al te storend. Bij vertrek geen groet van het personeel. Dat valt dan weer op.... De eindafrekening heb ik niet gezien: weet dus niet of het écht meeviel.
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Stijlvolle ambiance in het hart van zakelijk Amsterdam, aan de Zuidas; schijnbaar ideaal voor een 'power lunch'. Helaas sloot het lunchmenu daar niet bij aan; onnodig 'moeilijke' gerechten, waardoor je uiteindelijk een (voorgerecht) salade als hoofdgerecht neemt omdat de hoofdgerechten teveel richting diner neigden. Gemiste kans op een onderscheidende K&K Club Sandwich of soortgelijke lunchoplossing waarbij je niet teveel hoeft na te denken maar ondertussen toch het gevoel hebt van een uitstekende kwaliteitslunch. Alertheid bij de bediening kan ook strakker; we hebben namelijk allemaal enigszins haast, dus anticipeer daar dan ook op.
Nina T.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Gisteren hebben we hier met ons drieën gegeten op een warme zomeravond. We bestelden bij aankomst twee glazen witte wijn en een ijsthee en wilden daar graag water bij. 'Bruis of plat' was de vraag van de bediende. Ons verzoek om kraanwater werd in eerste instantie geweigerd, terwijl het een warme zomeravond was en wij toch al drankjes besteld hadden. Op aandringen kregen we dan toch elk een glas water. Na dit incident was de service verder vriendelijk en het eten was oké. Toch was de sfeer voor ons wel een beetje verpest. Wij komen hier niet meer terug.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Koetjes en Kalfjes is een sfeervol ingericht restaurant in een ultramodern gebouw aan de Amsterdamse Zuidas. De open keuken geeft een extra huiselijke sfeer. Het personeel is vriendelijk en alert. Vooraf nam ik een Oosterse proeverij. Op zich prima maar de oosterse smaken zouden van mij sterker aanwezig kunnen zijn. Als hoofdgerecht de entrecote. Helemaal prima, niets mis mee en het dessert smaakte ook prima. Jammer dat de porties erg klein uitvallen. Vergeet bij het hoofdgerecht vooral geen friet en salade bij te bestellen. Wat mij betreft was het eten oke maar hoeveelheden echt te weinig. Zeker voor die prijzen.
Eileentamara .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Omhooggevallen vreetschuur met wanstaltig personeel. Eten zeer onder de maat voor de prijzen die ze hanteren. Snel, vlug, gauw eten en tot ziens.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Doordeweeks gedineerd bij Koetjes en Kalfjes. Vriendelijke en attente bediening, die er voor zorgt dat je snel kan bestellen als je dat wil, maar je ook de ruimte geeft als je meer tijd nodig hebt. De Chef's special, kalfslende, was bijzonder smakelijk. Daarnaast een goeie entrecote gegeten, met uitgebreide garnering.
Dickys .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Ik was hier met een groot gezelschap (20 personen) en namen plaats aan de lange tafel. De ambiance heeft een warme uitstraling maar is wat rumoerig. Vooraf nam ik een carpaccio €12,50 smaakt oke maar niet meer dan dat. Vond de plakken zelf wat aan de dikke kant. Hoofdgerecht was Kabeljauwrugfilet op de huid gebakken met een paar sugarsnaps (€21,50) Als hoofdgerecht was het wat aan de magere kant en ik miste wat extra's qua prijs had ik meer verwacht. Het was een klein stukje vis en dat was het. Het nagerecht creme brulee € 6,50. Was oke. Over het algemeen kan ik over het bezoek bij K&K zeggen: het vult en daar is eigenlijk alles mee gezegd. De bediening is oké, en het gaat redelijk snel. Persoonlijk vindt ik het aan de prijzige kant maar dat zal aan de vierkante meter prijs liggen op de Zuidas. Ik was in elk geval blij dat ik op uitnodiging hier mocht eten en ik niet zelf de rekening hoefde te betalen want dat was ik ongetwijfeld nog iets minder positief geweest.
Olivier K.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
"STOERE" KOST AAN DE AMSTERDAMSE ZUIDAS

Omdat Mevrouw Mijn Echtgenote aan de Amsterdamse Zuidas werkzaam is, gunt zij mij bij tijd en wijlen het voorrecht het vervoer van (en soms naar) de werkplek te verzorgen. Gisteren vatten wij, onder het uitgelaten motto "laten we eens raar doen", het plan op de avondmaaltijd in de Amsterdamse Financial City te gebruiken. Wij betraden allereerst een Italiaans restaurant, waar het zo een vreselijke teringherrie was (interieur geheel van steen), dat wij al snel een goed heenkomen zochten. Dus snel naar de nabij gelegen brasserie! Bij deze brasserie kun je echter niet om 19:00h dineren (!), want dan is de keuken gesloten. Ik beschouw het als een stukje Nederlandse folklore in dit internationale bolwerk van de financiële wereld.

De derde kandidaat was Koetjes en Kalfjes, dat zich afficheert als "Stoere Bistro". Ik bestelde het exotische gerecht uiensoep. en ik kreeg een bord soep waar iemand een laf broodje met smeerkaas in had laten vallen, en men was nog te beroerd geweest om het eruit te halen ook. Om ons eens extra te verwennen zaten er ook allerlei erwtensoep-achtige ingrediënten in de uiensoep, die naar ik stellig meen slechts geconstrueerd dient te worden uit bouillon, uien, knoflook, bloem, boter, bouillon, peper en zout, en een snee stokbrood met geraspte kaas. Het duivels lastige gratineren laat ik hier buiten beschouwing.

"Stoer" is naast "mooi" een van de vreselijkste woorden uit het culinaire dieventaaltje. Maar goed, dit was dus blijkbaar een stoere uiensoep van Stoere Bistro Koetjes en Kalfjes Amsterdam?. Ik maakte nog een voorzichtige opmerking tegen de serveerster, maar deze liet mij weten dat er "vaak brood in de uiensoep gaat".

Reeds veel meegemaakt in de horeca, maar deze ervaring gaat in mijn culinaire Top Tien van Niet-Te-Geloven-Maar-Waar...
Sassenheim06 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Met 8 personen gegeten bij Koetjes en Kalfjes. Het eten is prima, de miniburger, gegrillde entrecote en choco delight smaakten goed. De rest van het gezelschap genoot ook van het diner (een variatie aan gerechten werd geserveerd). Tafels, stoelen, banken zijn gepast ruim opgezet. Bediening prima en de hele avond dezelfde persoon, die ons bediende. Hij was adrem, reageerde gepast en attent op opmerkingen van onze gasten. Gezellige entourage. Voor herhaling vatbaar. Minpuntje is, dat de toiletruimtes m.i. beter gecheckt dienen te worden in de avond.
Mike N.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
We zijn hier recent geweest met een groot aantal personen. Het geserveerde buffet diner, had een uitzonderlijke kwaliteit met daarin in verwerkt: een heerlijke rundercarpaccio en de oosterse proeverij. De diverse vlees gerechten waren smaakvol en de huisgemaakte frieten waren niet te versmaden. Er was niets mis met het bijpassende wijnarrangement. Kortom, een aanrader als je met een grote groep smaakvol wil eten.
K48 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Wij hebben met het bestuur van ons clubje communicatie specialisten prima gegeten bij dit restaurant. De kwaliteit van het eten was gewoon goed, het was wat rommelig en lawaaierig om ons heen, maar daar was mee om te gaan.
Ronduit onplezierig vond de penningmeester bij het afrekenen het feit dat er bij twee later-komers geen witte huiswijn geschonken is (en ook niet gesuggereerd), terwijl er zelfs al een fles rode huiswijn op fafel stond.
Toen de staf daarop geattendeerd werd tijdens een telefoongesprek de dag erop, werden excuses aangeboden en werd gesuggereerd dat het verschil teruggestort zou worden. Een telefonische reminder drie weken later leverde verder ook niets meer op dan de toezegging dat e.e.a. Nagezocht zou worden en dat ik teruggebeld zou worden. Wij wachten nog steeds.
Een onplezierige gang van zaken bij een restaurant aan de zakelijke Zuidas.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Groot en druk restaurant. Sfeervol ingericht en ook aan kaart is zorg besteed. Eerste indruk was daarom heel goed. Toen we er waren zat het restaurant vol en dan is het erg rumoerig. Ik moest echt moeite doen om mijn tafelgenoten te verstaan.
Bediening was op zich vriendelijk, maar ook rommelig en zeker niet snel. Gelet op uitstraling en prijsniveau van het restaurant moet dat een stuk attenter en persoonlijker, vind ik.
De gerechten zagen er mooi uit en smaakten goed. Ook hier geldt dat we, gezien het pittige prijsniveau, meer hadden verwacht.
Al met al een gezellige avond, maar wat mij betreft geen topper om snel weer terug te gaan.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Geschikt voor zakelijke diners. Prijs is aan de hoge kant, maar bediening is vriendelijk, kwaliteit is prima (risotto was erg lekker; desserts waren mooi opgemaakt). Van de Zuidas restaurants vind ik dit één van de betere.
Juliette J.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Heerlijk gegeten voor diner. De chef´s special: kabeljauw met aardappelpuree, salsa verde, koolraab en snijbonen.
Goede grote portie. Voor 24 euro. En een salade nicoise met verse tonijn erop, hard gekookt ei, rucola, haricots verts, aardappel, heerlijke dressing en goede royale portie voor 20 euro. Glas wijn Beronia Rioja 7 euro.
We komen zeker terug. De ober Bronek is zeer behulpzaam, alert, heel gastvrij en vrolijk. Kortom een heerlijke avond.
Volgende keer gaan we de entrecote proberen en de hamburger. Dit schijnen de bestsellers te zijn.
Ernst D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Gewoon goed en iets te duur. Vriendelijke bediening, degelijke kaart met weinig verrassingen en korte wachttijden. Prima voor een zakelijke lunch op de Zuidas dus.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Prijs: de prijs loopt echt de spuigaten uit. 5,50 voor een jus, en 7,50(!) voor een witte wijn. Een kip wrap (te kleine portie) voor 14 euro. Al met al typisch Zuid-As, waar de werkgever betaalt en dan maakt het blijkbaar allemaal minder uit.

Eten: Eten smaakt goed, alleen is het niet zo veel. Daarna ook nog trek, terwijl het budget al op was. Zoals altijd hangt het geheel samen.

Service: tja, met een hoge prijs ga je ook meer verwachten. Het terras zat redelijk vol, toch werd er vaak met lege handen heen en waar gelopen. Zo dat je denkt: waarom niet even onze bestelling opnemen. Aan de andere kant werd de bestelling niet opgeschreven, maar onthouden, dus dat is wel een plus.

Décor: buiten gezeten, alleen gaat na 14:00 de zon achter de gebouwen, waardoor je in de schaduw zit. Met het Nederlandse klimaat zit je dan al snel te koud.
Bolduque .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Heerlijk ontspannen gegeten met mijn zusje ter ere van haar verjaardag. Mijn complimenten gaan naast de kwaliteit van het eten vooral uit naar de service en sfeer. Bij de online reservering had ik het verzoek geplaatst om iets speciaals te doen met het dessert. Dit werd meer dan waargemaakt met een grand dessert. Daarna werden we opgehaald en begeleid naar een sfeervol nisje waar twee drankje voor ons klaar stonden. Deze persoonlijke aandacht verraste mij bijzonder in een groot restaurant is met ruim 100 zitplaatsen. Bij het ontvangen van de rekening bleek ook nog eens dat het dessert en de drankjes van het huis waren. Bedankt voor een topavond, hier kom ik zeker nog eens terug!