Koerdisch Restaurant Zagros

Zondag Gesloten

Erg rustig
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Wij hebben hier onlangs met zijn tweeën gegeten, mede door de lovende reacties hier. Als voorgerecht namen we de mezze. Het brood was erg lekker en vers gebakken en alle salades erbij waren ook heerlijk. Het hoofgerecht van mijn partner, de mixed grill, was erg goed. Het vlees was lekker mals en had een heerlijke grillsmaak. Mijn hoofdgerecht, stukjes lamsvlees gebakken in roomboter met yoghurt en groente, viel een beetje tegen. Omdat de rest zo lekker was, heb ik denk gewoon een verkeerd gerecht gekozen. De kaart vonden we overigens niet erg veelzijdig. Veel salades als voorgerecht en de hoofdgerechten leken ook allemaal wat op elkaar. De bediening is vriendelijk, maar er waren maar 2 tafeltjes bezet en toch zagen ze het niet wanneer onze glazen leeg waren. We komen hier waarschijnlijk nog wel weer eens eten, want de mezze en de mixed grill waren erg goed!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Even maar niet naar de Turken in De Pijp maar naar de Koerden. Dat viel helemaal niet tegen.
Humus (kikkererwtenpuree), Babaganus (auberginesalade), Gozyar(walnotensalade)
en de Boraka Penir (de overbekende sigaren van bladerdeeg met kaas) waren wat minder
heftig maar wel lekker. De lamsgehaktballetjes met kaas waren zelfs heel erg lekker. De Baklava
is van topkwaliteit. Daarbij een toef yoghurt. Die heb ik apart opgegeten want samen
met de baklava stond mij dit niet aan. De kwaliteit van de rode wijn Yakut wordt steeds beter gelukkig.
Past ook helemaal bij deze keuken. Vriendelijke bediening en faire prijzen. Bravo.

florenville .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Wederom zeer goed gegeten bij Zagros. Kwaliteit blijft op hoog niveau. De bediening is altijd zeer attent en vriendelijk. Ik had de mixed grill en mijn vrouw de lamsspies. Prima gemarineerd vlees en zeer goed gegrilled. Ook de bijgerechten waren van zeer goede kwaliteit. Een feest om naar dit restaurant te gaan.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Mijn vriendin en ik zijn hier, gewapend met een voucher, wezen eten. Een zeer prettige ontvangst van het personeel. En we kregen het mooiste plekje van het restaurant, namelijk bij het raam.

Het voorgerecht kregen we al snel opgediend, humus en babaganus met ovenvers brood. Om onze vingers erbij af te likken..
Onze hoofdgerechten, gegrild gemarineerde zalmfilet en lamsspies/kipspies met rijst, waren erg goed van smaak. Top !
Onze desserts, maste hengiv en vanille ijs met chocola (ik durfde geen Koerdisch dessert te nemen), maakten het geheel af. Mijn vriendin was erg onder de indruk van de maste hengiv.

Het toilet heeft overigens wel een paar vervelende opstapjes en het vuilnisbakje is aan vervanging toe.
Maar het eten en de service verdienen een dikke pluim !
Dit restaurant is zeker een aanrader.
Priya M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Op deze avond zijn mijn vriendin en ik hier wezen eten. Bij binnenkomst werden we allervriendelijkst welkom gegeten en kregen wij ook nog de beste plek van het restaurant, aan het enige tafeltje prominent voor het raam. Het was een gure en koude dag dus was blij te merken dat de verwarming lekker hoog stond.

Als voorgerecht nam ik de babaganush en mijn vriendin de humus. Het was heerlijk! Ik ben verzot op babaganush maar in dit restaurant ben ik positief verrast door de opmaak van het gerecht.
Als hoofdgerecht nam ik de lams en kipspies en mijn vriendin nam de zalm. De spiesjes waren lekker mals, en kwam met een yoghurtsaus (prettig naast het vlees) en rijst met salade. Mijn vriendin had de zalm ook met rijst en salade en ook haar beviel het want haar bordje was helemaal leeg.

Als toetje nam zij de ijscoupe en ik ging alwat huiverig voor de Koerdische yoghurt. De Koerdische yoghurt kwam in twee bollen met slagroom, walnoten, honing en subtiel besprenkeld met granaatappel zaadjes. Het was heerlijk en ik had het totaal niet op deze wijze verwacht. Ik twijfelde nog even om nogmaals het toetje te bestellen maar zag er toch vanaf omdat ik redelijk vol zat.

Een goede reden om nogmaals terug te komen!

bakkerej .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Voor de tweede keer hier weer uitstekend gegeten!!
De bediening was gastvrij en ondanks dat het druk was, was er nog tijd voor een praatje.
Wij hadden ook deze keer weer voor een vleesgerecht gekozen en het smaakte heerlijk, maar we zijn nieuwsgierig geworden naar de visgerechten en dat gaan we de volgende keer proberen.
Kortom een prima eetgelegenheid en zeker aan te bevelen!!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Gisteren hier wezen eten met onze 3-gangen keuzemenu voucher van vakantieveilingen. Zeer vriendelijk personeel en erg goed eten! De lekkerste zeebaars die ik ooit heb gegeten en toen we vroegen of we misschien koffie mochten in plaats van een dessert was dit geen probleem (na 2 gangen heb je meer dan genoeg gehad, en wij zijn goede eters). Ze hebben aan het eind van de avond niet alles meer op voorraad, maar dat zegt alleen iets over de verse producten die ze gebruiken. Bovendien genoeg ander lekkers op de kaart! Wij komen hier zéker terug!
MarloesGreuter .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
We zijn afgelopen zaterdag een hapje gaan eten bij Zagros. Een keuze die achteraf voor veel eetplezier heeft gezorgd. We wilden eens een voor ons onbekende keuken proberen. De keuze viel op een Koerdisch restaurant. Buiten de uitstekende bediening om, hebben we vooral genoten van de salades en vlees. Dit restaurant is een absolute aanrader. Buiten de kwaliteit van het eten is het nog goed betaalbaar ook.

Wij gaan er in ieder geval snel weer heen.

bart D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Via Vakantieveilingen hier terecht gekomen, en dat smaakt naar meer.
Prima salades vooraf, een uitmuntende op houtskool gegrilde zeebaars en de baklava die ze even bij de Turkse bakker gingen halen () was ook goed te doen.
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Uitstekende mediterrane keuken. Mooi verfijnd, gebalanceerd gekruid en voor zeer bescheiden prijzen. Ontdekking! Eenvoudige sobere aankleding, uitstekende bediening.
rehtse .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Vroeger woonden we in de buurt en kwamen hier regelmatig. Nu is het een uitje voor ons.
Degelijk eten, goede wijnen, duurste wijn van de kaart is nog steeds betaalbaar, probeer het eens. De gerechten zijn goed uitgebalanceerd. De rijst bijvoorbeeld is zonder de rest ook al overheerlijk maar met het lamsvlees met of zonder yoghurt in gehakt vorm of in stukken met of zonder tomaat, aubergine, courgette is het natuurlijk nog lekkerder.
Eefje1981 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2013
Gisteravond heerlijk gegeten bij Zagros! We waren met een gezellig groepje en we kregen eerst mooie schalen met mezze vooraf: lekker en genoeg brood erbij. Daarna het hoofdgerecht: kufte uit de oven met een soort rijst. Lekker mals vlees met groente erbij! Als afsluiting nog de kardemom thee geproefd: een aanrader. De sfeer is gemoedelijk, gezellig en relaxed. De eigenaar en het personeel zijn super vriendelijk. Je voelt je meteen thuis. Ik raad dit restaurant iedereen aan!
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Het is moeilijk om, als je zelf heel goed koken kan, een restaurant te vinden waar je iets kan eten wat verrassend lekker is. Hier op de site loeren naar verschillende keukens bracht me gisteren bij Zagros. Uiteraard heb ik de kritieken vooraf bekeken. Van de parkethoutenvloer, wat overigens laminaat is, totaal geen last gehad. Als enige Koerd denk ik dat dit ook een soort trefpunt is van de Koerden. Een hele vriendelijke gemoedelijke sfeer, met een uitzonderlijk vriendelijke bediening. Een voorbeeld voor velen, zo goed als deze man accentloos Nederlands spreekt! Mijn complimenten. Maar daar kwam ik niet voor, ook niet voor de inrichting. De sfeer werkt wel positief mee, maar het eten, daar ging het om. Dat was verrassend lekker. Geweldig. De 2 salades als voorgerecht waren precies groot genoeg. Geen enkel kruid wat overheerst en wat ik heel belangrijk vind, er wordt met heel weinig zout gekookt. Ik ben groot liefhebber van lamsvlees en daarvoor kan je denk ik nergens beter dan hier terecht. Ik moet gewoonweg terugkomen, om de andere gerechten uit te proberen. Dit heb ik zelden mee gemaakt. Het is een huiselijk, gezellig restaurant, prijzen vond ik meer dan redelijk en de prijs kwaliteit verhouding is uitmuntend. Een aanrader!