Koerdisch Restaurant Zagros

Albert Cuypstraat 50 HS 1072 CV Amsterdam Nederland Kaart
31-620606193

Speciale deals

50% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Meer informatie over restaurant Koerdisch Restaurant Zagros

Dinsdag t/m Zaterdag 16:30 - 22:30
Zondag Gesloten

7,1
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Voorgerecht de mezzes voor twee personen waren heerlijk. Een leuke combinatie van verschillende hapjes die werden toegelicht. Als hoofdgerecht de kofte met kaas en gekruide rijst. Verrukkelijk!
AdaV V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Als vaste cliënten bij Zagros toch eens een recensie na hun vakantie! Weer heerlijk gegeten, vooraf geitenkaassalade en sigara burek (zeer goed gefrituurd en gevuld). Hoofdgerecht pirzola, goed als altijd en zeebaars, verrukkelijk. Een fles Yakut maakte het geheel af. Zoals altijd vriendelijke bediening en een goed gesprek met de eigenaren. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Het decor is simpel, de bediening is redelijk, maar het eten is goed. Wij kozen voor de mezes als voorgerecht: een mix van verschillende hapjes, de humus was wat flauw, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de siyale, babaganush en vooral de diloki.
Als hoofdgerecht namen wij de mixed grill: hier kan ik alleen maar lovend over zijn. Erg sappig vlees, goed gekruid, tot op het bot opgegeten.
De wijn die werd voorgesteld: rode Antik 2012 van Doluca was een prima keus, voor een erg goede prijs.
Wij komen hier zeker terug.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Hier gisteravond gegeten met onze vouchers, Leuk klein restaurant de 2 mannen werken erg hard.
Vooraf spinazie en ik de walnotensalade erg verrassend , als hoofdgerecht de lams- en kip spies, mijn vrouw wilde alleen kipspies en dat was geen probleem , lekker hoor. De nagerechten ijs en baklava waren ook goed. Dit restaurant verdiend een goede bezetting en wij komen er zeker een keer terug.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Wij hebben hier onlangs met zijn tweeën gegeten, mede door de lovende reacties hier. Als voorgerecht namen we de mezze. Het brood was erg lekker en vers gebakken en alle salades erbij waren ook heerlijk. Het hoofgerecht van mijn partner, de mixed grill, was erg goed. Het vlees was lekker mals en had een heerlijke grillsmaak. Mijn hoofdgerecht, stukjes lamsvlees gebakken in roomboter met yoghurt en groente, viel een beetje tegen. Omdat de rest zo lekker was, heb ik denk gewoon een verkeerd gerecht gekozen. De kaart vonden we overigens niet erg veelzijdig. Veel salades als voorgerecht en de hoofdgerechten leken ook allemaal wat op elkaar. De bediening is vriendelijk, maar er waren maar 2 tafeltjes bezet en toch zagen ze het niet wanneer onze glazen leeg waren. We komen hier waarschijnlijk nog wel weer eens eten, want de mezze en de mixed grill waren erg goed!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Even maar niet naar de Turken in De Pijp maar naar de Koerden. Dat viel helemaal niet tegen.
Humus (kikkererwtenpuree), Babaganus (auberginesalade), Gozyar(walnotensalade)
en de Boraka Penir (de overbekende sigaren van bladerdeeg met kaas) waren wat minder
heftig maar wel lekker. De lamsgehaktballetjes met kaas waren zelfs heel erg lekker. De Baklava
is van topkwaliteit. Daarbij een toef yoghurt. Die heb ik apart opgegeten want samen
met de baklava stond mij dit niet aan. De kwaliteit van de rode wijn Yakut wordt steeds beter gelukkig.
Past ook helemaal bij deze keuken. Vriendelijke bediening en faire prijzen. Bravo.

florenville .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Wederom zeer goed gegeten bij Zagros. Kwaliteit blijft op hoog niveau. De bediening is altijd zeer attent en vriendelijk. Ik had de mixed grill en mijn vrouw de lamsspies. Prima gemarineerd vlees en zeer goed gegrilled. Ook de bijgerechten waren van zeer goede kwaliteit. Een feest om naar dit restaurant te gaan.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Mijn vriendin en ik zijn hier, gewapend met een voucher, wezen eten. Een zeer prettige ontvangst van het personeel. En we kregen het mooiste plekje van het restaurant, namelijk bij het raam.

Het voorgerecht kregen we al snel opgediend, humus en babaganus met ovenvers brood. Om onze vingers erbij af te likken..
Onze hoofdgerechten, gegrild gemarineerde zalmfilet en lamsspies/kipspies met rijst, waren erg goed van smaak. Top !
Onze desserts, maste hengiv en vanille ijs met chocola (ik durfde geen Koerdisch dessert te nemen), maakten het geheel af. Mijn vriendin was erg onder de indruk van de maste hengiv.

Het toilet heeft overigens wel een paar vervelende opstapjes en het vuilnisbakje is aan vervanging toe.
Maar het eten en de service verdienen een dikke pluim !
Dit restaurant is zeker een aanrader.
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Voor de tweede keer hier weer uitstekend gegeten!!
De bediening was gastvrij en ondanks dat het druk was, was er nog tijd voor een praatje.
Wij hadden ook deze keer weer voor een vleesgerecht gekozen en het smaakte heerlijk, maar we zijn nieuwsgierig geworden naar de visgerechten en dat gaan we de volgende keer proberen.
Kortom een prima eetgelegenheid en zeker aan te bevelen!!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Gisteren hier wezen eten met onze 3-gangen keuzemenu voucher van vakantieveilingen. Zeer vriendelijk personeel en erg goed eten! De lekkerste zeebaars die ik ooit heb gegeten en toen we vroegen of we misschien koffie mochten in plaats van een dessert was dit geen probleem (na 2 gangen heb je meer dan genoeg gehad, en wij zijn goede eters). Ze hebben aan het eind van de avond niet alles meer op voorraad, maar dat zegt alleen iets over de verse producten die ze gebruiken. Bovendien genoeg ander lekkers op de kaart! Wij komen hier zéker terug!
bart D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Via Vakantieveilingen hier terecht gekomen, en dat smaakt naar meer.
Prima salades vooraf, een uitmuntende op houtskool gegrilde zeebaars en de baklava die ze even bij de Turkse bakker gingen halen () was ook goed te doen.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Uitstekende mediterrane keuken. Mooi verfijnd, gebalanceerd gekruid en voor zeer bescheiden prijzen. Ontdekking! Eenvoudige sobere aankleding, uitstekende bediening.
rehtse .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Vroeger woonden we in de buurt en kwamen hier regelmatig. Nu is het een uitje voor ons.
Degelijk eten, goede wijnen, duurste wijn van de kaart is nog steeds betaalbaar, probeer het eens. De gerechten zijn goed uitgebalanceerd. De rijst bijvoorbeeld is zonder de rest ook al overheerlijk maar met het lamsvlees met of zonder yoghurt in gehakt vorm of in stukken met of zonder tomaat, aubergine, courgette is het natuurlijk nog lekkerder.