Koerdisch Restaurant Zagros

Zondag Gesloten

Erg rustig
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Toevallig bij dit restaurantje beland. Snap niet waarom het decor zulke hoge cijfers scoort; het ziet er netjes uit, maar absoluut niet bijzonder en zelfs enigszins gedateerd. De eigenaar (?) was heel vriendelijk en attent, maar we zaten aan een tafel die niet goed schoongemaakt en dus plakkerig was. De mixed-grill was erg lekker, de lamshaas uit de wok was van smaak goed, maar het vlees niet mals. De lamsgehaktspies met aubergine viel tegen; 4 gehaktballetjes om en om met aubergine aan een spies geregen, waarbij sommige stukken aubergine heel taai waren. De rijst was wel lekker. Sympathiek restaurantje, misschien moeten we het een 2e kans gunnen en voor andere gerechten kiezen gezien de andere recensies.
ClairCulinair .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Ik heb heerlijk gegeten bij dit Koerdisch restaurant. Lekkere gerechten en vooral een heerlijk dessert! We zijn uiterst vriendelijk geholpen en het is een leuke zaak om je vriend mee naar toe te nemen.
Carolien-Moree .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Vanavond hier gegeten met Thomas en Lisa, die te gast waren in Amsterdam. Het was weer top! heerlijke mezes, allemaal vegetarische kleine voorgerechtjes, waar je met elkaar van eet. Dan zeetong, siramast en voor Lisa een vegetarische gerecht van gevulde aubergine, waren allen verrukkelijk. De bediening is geweldig, en we hadden een gezellige avond.
iroosje .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Een verborgen parel in Amsterdam. Het eten was goed, maar helaas niet mijn favoriet te noemen. Ik zou hier wel nog een keer eten als iemand mij dat zou vragen. Alles was goed op smaak maar meer voor de liefhebber van veel al (lekkere) zurige gerechten met bijvoorbeeld yoghurt en munt. Service was echt top te noemen en het decor was ook erg mooi. De hoge cijfers vanwege de kwaliteit, inzet en het restaurant zelf. Het is wat mij betreft een kwestie van smaak.
Arlette A.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
zeer lekker gegeten! dikke aanrader!fijne verjaardag hier gehad met tafeltje aan het raam!super vriendelijke bediening!!
Ann G.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
We hadden de metses (lekker met warm brood) en dan mixed grill en zeebaars met glaasjes Yakut. Heerlijk gekruid, smakelijk!
Pink H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Heerlijk gegeten en prima bediening, we hopen wel dat er meer klandizie komt, want we waren, behalve drie andere eters, de enigen op deze mooie vrijdagavond. Aanrader dus!
Max R.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Zagros is een eerlijk restaurant zonder valse pretenties. Heel erg prettig is dat je er rustig een tafel gesprek kunt voeren, zonder te twijfelen aan de staat van je gehoor. Dat komt door de houten lambrizering, maar ook door de zorgzaamheid van de gastheer, die de onderkant van de stoelen heeft beplakt met schuimplastic twv een goede akoestiek. Die zorgzaamheid is typerend, ook -en dat is natuurlijk het belangrijkste- voor de gerechten. We hadden de laatste recensies gelezen en kozen de schotel met mezes voor 3 personen. Inderdaad een mooi begin. Zelf koos ik de op houtskool geroosterde zeebaars. Werkelijk fantastisch, precies goed, geen enkel zwart geblakerd plekje, een heerlijk knapperig vel (ook aan de onderkant na het omkeren) en de vis mooi en geurig gevuld met dille en citroen. Mijn twee tafeldames kozen de lamskoteletten, en ook zij waren zeer tevreden over de wijze waarop de royale portie koteletten gekruid en op houtskool geroosterd was. De Anatolische wijn was mooi in harmonie met de gerechten. En dat alles gepresenteerd door een zeer vriendelijke gastheer.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Ga steeds meer genieten van wat er hier in al zijn puurheid op tafel komt.
Zeebaars in een "sterrenzaak" is vaak een zielig stukje vis waar nauwelijks
smaak aan is. Hier komt hij in zijn geheel en perfect gegrild. Met slechts dille en citroen
toegevoegd. Ik eet ook altijd graag het krokante vel op bij zo'n kwaliteit.
Meesters op dat gebied. Ook het vlees is prima. Niets anders
dan lof voor de mezze. Vers staat hier hoog in het vaandel.
Joreel B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Gezellig intiem restaurant in de Pijp. Het eten was van uitstekende kwaliteit.
Jammer dat het toetje dat we wilden bestellen op was.
De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.
De entourage eenvoudig en de akoestiek prima.
ephraimabebe .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Mijn vaste stek voor vrijdag.
Voorgerecht de mezzes, als hoofdgerecht de lams spies heerlijk en als nagerecht baklava.
Dit restaurant is verrijking van Amsterdam. Ik kom er graag.
pual .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Erg lekker gegeten, lekker niet te vettig en veel keus. Alles lijkt fris opgemaakt te zijn.
Bediening is zeer vriendelijk en een aangenaam sfeer en verlichting
Helen V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Voorgerecht de mezzes voor twee personen waren heerlijk. Een leuke combinatie van verschillende hapjes die werden toegelicht. Als hoofdgerecht de kofte met kaas en gekruide rijst. Verrukkelijk!
AdaV V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Als vaste cliënten bij Zagros toch eens een recensie na hun vakantie! Weer heerlijk gegeten, vooraf geitenkaassalade en sigara burek (zeer goed gefrituurd en gevuld). Hoofdgerecht pirzola, goed als altijd en zeebaars, verrukkelijk. Een fles Yakut maakte het geheel af. Zoals altijd vriendelijke bediening en een goed gesprek met de eigenaren. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Het decor is simpel, de bediening is redelijk, maar het eten is goed. Wij kozen voor de mezes als voorgerecht: een mix van verschillende hapjes, de humus was wat flauw, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de siyale, babaganush en vooral de diloki.
Als hoofdgerecht namen wij de mixed grill: hier kan ik alleen maar lovend over zijn. Erg sappig vlees, goed gekruid, tot op het bot opgegeten.
De wijn die werd voorgesteld: rode Antik 2012 van Doluca was een prima keus, voor een erg goede prijs.
Wij komen hier zeker terug.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Hier gisteravond gegeten met onze vouchers, Leuk klein restaurant de 2 mannen werken erg hard.
Vooraf spinazie en ik de walnotensalade erg verrassend , als hoofdgerecht de lams- en kip spies, mijn vrouw wilde alleen kipspies en dat was geen probleem , lekker hoor. De nagerechten ijs en baklava waren ook goed. Dit restaurant verdiend een goede bezetting en wij komen er zeker een keer terug.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Wij hebben hier onlangs met zijn tweeën gegeten, mede door de lovende reacties hier. Als voorgerecht namen we de mezze. Het brood was erg lekker en vers gebakken en alle salades erbij waren ook heerlijk. Het hoofgerecht van mijn partner, de mixed grill, was erg goed. Het vlees was lekker mals en had een heerlijke grillsmaak. Mijn hoofdgerecht, stukjes lamsvlees gebakken in roomboter met yoghurt en groente, viel een beetje tegen. Omdat de rest zo lekker was, heb ik denk gewoon een verkeerd gerecht gekozen. De kaart vonden we overigens niet erg veelzijdig. Veel salades als voorgerecht en de hoofdgerechten leken ook allemaal wat op elkaar. De bediening is vriendelijk, maar er waren maar 2 tafeltjes bezet en toch zagen ze het niet wanneer onze glazen leeg waren. We komen hier waarschijnlijk nog wel weer eens eten, want de mezze en de mixed grill waren erg goed!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Even maar niet naar de Turken in De Pijp maar naar de Koerden. Dat viel helemaal niet tegen.
Humus (kikkererwtenpuree), Babaganus (auberginesalade), Gozyar(walnotensalade)
en de Boraka Penir (de overbekende sigaren van bladerdeeg met kaas) waren wat minder
heftig maar wel lekker. De lamsgehaktballetjes met kaas waren zelfs heel erg lekker. De Baklava
is van topkwaliteit. Daarbij een toef yoghurt. Die heb ik apart opgegeten want samen
met de baklava stond mij dit niet aan. De kwaliteit van de rode wijn Yakut wordt steeds beter gelukkig.
Past ook helemaal bij deze keuken. Vriendelijke bediening en faire prijzen. Bravo.

florenville .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Wederom zeer goed gegeten bij Zagros. Kwaliteit blijft op hoog niveau. De bediening is altijd zeer attent en vriendelijk. Ik had de mixed grill en mijn vrouw de lamsspies. Prima gemarineerd vlees en zeer goed gegrilled. Ook de bijgerechten waren van zeer goede kwaliteit. Een feest om naar dit restaurant te gaan.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Mijn vriendin en ik zijn hier, gewapend met een voucher, wezen eten. Een zeer prettige ontvangst van het personeel. En we kregen het mooiste plekje van het restaurant, namelijk bij het raam.

Het voorgerecht kregen we al snel opgediend, humus en babaganus met ovenvers brood. Om onze vingers erbij af te likken..
Onze hoofdgerechten, gegrild gemarineerde zalmfilet en lamsspies/kipspies met rijst, waren erg goed van smaak. Top !
Onze desserts, maste hengiv en vanille ijs met chocola (ik durfde geen Koerdisch dessert te nemen), maakten het geheel af. Mijn vriendin was erg onder de indruk van de maste hengiv.

Het toilet heeft overigens wel een paar vervelende opstapjes en het vuilnisbakje is aan vervanging toe.
Maar het eten en de service verdienen een dikke pluim !
Dit restaurant is zeker een aanrader.