Koeien en Kaas

Meer informatie over restaurant Koeien en Kaas

Jouw recensie over het restaurant Koeien en Kaas

Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Matig eten, onvoldoende personeel aanwezig en meer dan 2 uur wachttijd door een zeer trage keuken ... niet aan beginnen !
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gisteren in dit smaakvolle restaurant gegeten. Vriendelijke mee denkende bediening. Het is smaakvol creatief uit geserveerd en nog lekker ook. Voor ons was het in een woord GEWELDIG. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Geweldig restaurant! Wij hadden maar een uurtje de tijd, dus gebeld en toen we binnenkwamen werd ons hamburgermenu direct geserveerd! Zo konden wij toch nog lekker relaxed tafelen. En het smaakte geweldig plus een superaardige bediening, war wil een mens nog meer?
Margje O.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Afgelopen zondagavond genoten van een diner met ons gezin. Gezellig gehad, vriendelijk personeel, geen moeite te veel. (Oudere) Kids vonden het geheel soms lang duren.... en ja, we hebben ons er zo'n drie uur vermaakt. Je moet geen haast hebben en/of gewoon niet van alle gangen iets willen gebruiken.
Eten zeker lekker en de ijsfondue voor twee van de gasten een ware belevenis.
Kortom: goedgekeurd door de familie :-)
Arie S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Geweldig met zijn drieën wezen eten. Zeer gastvrije bediening. De gerechten werden uitgelegd. Tussendoor kregen we nog een amuse, die ook heel lekker was. Als voorgerecht de Proeverij van koeien en kaas: in een woord zalig! Ook het hoofdgerecht was heerijk en leuk geserveerd. Als klapstuk een sorbet. De koffie die we erna kregen aangeboden moesten we afslaan. We hadden meer dan genoeg op. We komen zeker terug!
Fret .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Hoe je klanten verspeeld...

Na jaren goede, zeer goede of ervaringen van iig redelijk niveau te hebben gehad (zie eerdere recenties van ons), heeft de zwarte brigade van Koeien en Kaas ons vanavond als klant verloren.
We waren als altijd met het gehele gezin, waarvan de jongste dochter haar verjaardag te vieren had. Het meisje van negen voelde zich bij dit restaurant geheel miskend!
Toegegeven: het eten was goed als altijd. Maar de bediening had geen aandacht, leek ongeïnteresseerd, zelfs geïrriteerd, was klungelig in het serveren, verpeste zelfs een broek, was moeilijk bereikbaar en we moesten erg lang wachten op de bestelling. Kortom: een aanfluiting.
Helaas voor dit restaurant, ook Gouda heeft inmiddels goede concurrentie. Daar gaan wij het in de toekomst hopelijk wel vinden.
Jammer!
Elize B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Lekker en gezellig dineren. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Prettige sfeer en vriendelijke bediening. Je gaat hier met een goed gevulde buik weg.
Natasja S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Het eten was prima in orde. De bediening was echter minder vriendelijk en we voelden ons niet echt welkom. Zonde, want nogmaals, het eten was prima.
Christien T.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
5 juni 2017
Op aanraden zijn we hier gaan eten vanwege drie grote vleesliefhebbers van de vier personen.
Eén van de vier had een fantastisch stuk vlees, mooi medium rare.
De andere drie hadden de dry-aged steak. Helaas deed deze steak zijn naam eer aan en was zo dry dat het leek of we een lapje leer hadden gekregen. Bij navraag aan de bediening of dit de bedoeling was kwamen ze professorisch met een bord onze drie stukken vlees ophalen. Na een kwartier, toen onze frietjes al koud waren en de salade op was, kwamen ze drie nieuwe stukken op een bordje brengen. Wel bleven ze er netjes bijstaan toen we het vlees moesten aansnijden of het deze keer goed was. Van de drie was er een goed, een redelijk en de andere nog steeds te doorbakken.
Van de laatste hebben we niets gezegd omdat niet nog een keer wilde wachten en de koude friet inmiddels op was.
We vonden het jammer dat dit niet professioneel opgelost werd door onze borden te verwijderen en met het nieuwe vlees warme friet te serveren. En bij afrekenen werd gevraagd of alles naar wens was geweest waarbij we aangaven dat het niet helemaal goed was en daar werd niet op gereageerd of ook geen drankje aangeboden ter compensatie. Erg jammer van zo'n restaurant.
Isabelle V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Goed eten, vriendelijke bediening en sfeervolle inrichting. Mooie gerechten, en het ice fondue toetje was ook erg geslaagd. Daarin doop je o.a. fruit in vloeibaar stikstof om je eigen ijsbonbons te maken. We gaan zeker nog een keer terug.
M V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Leuke locatie, leuke sfeer. Maar het eten en bediening is ons tegen gevallen. Lang wachten, lauw eten. Ribeye die niet medium was maar te doorbakken. Deze werd opnieuw gemaakt en nu te rood. Moest eerst nog een discussie volgen over diverse opvattingen over rood vlees of medium vlees. Uiteindelijk is wel opgelost. Maar dit alles gaf een nare bijsmaak aan de avond.
frank S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Sfeer is ok, als alle tafels bezet zijn is het alleen een kippenhok.
Voorgerecht geitenkaas, heerlijk
Hoofdgerecht ossenhaas, niet bijzonder
Nagerecht sorbet, gemiddeld.

Uitleg specials dermate uitgebreid dat je al snel de weg kwijt.......
Herhalingsgevaar, niet groot.
Daniël B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Erg gezellig en sfeervol restaurant. Vriendelijke bediening. Er wordt echt de tijd voor je genomen wat erg prettig is. Broodje vooraf is erg lekker en de zelfgemaakte smeerkaas verrukkeljk. Er is Genoeg keuze op de kaart, en heb uiteindelijk voor de drie mini-hamburgers gekozen. Waren alledrie heerlijk, en elke hamburger had elk zijn eigen smaak, wat het een spannend gerecht maakt. We hadden ook de black bastard burger, wat een verrassende verschijning was. Was gewoon een goede burger. We moesten redelijk vroeg weg, en nadat we dit aangegeven hadden werden we erg snel bediend en ook het eten was snel aan tafel.

We komen waarschijnlijk nog wel een keertje terug.
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We wilde gezellig een avondje romantisch uit eten. Bij binnenkomst zag het er goed uit en werden we vriendelijk naar onze plek gewezen. Toen we eenmaal zaten duurde het erg lang voordat we een drankje konden bestellen en eigenlijk werd dit helaas de trend voor de hele avond. Lang moeten wachten op alle gerechten en de drankjes. Ze waren erg druk met van alles behalve de gasten. Helaas was het eten erg matig en zeker niet het geld waard. De bediening was in het begin erg vriendelijk, maar dit was helaas van korte duur. Voor ons zeker niet de moeite waard om nog eens te komen.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gisteren zijn wij met zijn tweeën in Gouda wezen eten. Direct bij binnenkomst gastvrij ontvangen en welkom geheten.
Nadat wij onze tafel waren gewezen werd er Direct gevraagd wat wij wilden drinken. Na de keuze voor rode wijn werden de mogelijkheden toegelicht. Terwijl dit werd gehaald kwam een andere medewerker met de menukaart en gaf een duidelijke toelichting van de specialiteiten.

Als voorgerecht hadden wij de proeverij "Koeien en Kaas". Deze werd mooi vlot geserveerd en de bediening lichten duidelijk toe waaruit de proeverij bestond.
De proeverij bestond uit:
Kaas:
- een kaassoepje
- Kaas puntje van Goudse kaas en roomkaas
- Kaas hapje met ei
Vlees:
- Drie soorten vleeswaren waaronder Cecina de leon en rookvlees .
De proeverij werd geserveerd met een sausje van Dadel en pecannoten.

Het voorgerecht was in één woord geweldig. De smaken combineerde erg lekker. Het enig dat er op aan te merken kan vallen is dat het veel was.
Als hoofdgerecht hebben wij gekozen voor de kaasfondue "Koeien en kaas" met Wintertruffel en Champignons. De kaas fondue wordt geserveerd met:
- Brood (wit / bruin)
- Komkommer
- Tomaatjes
- Paprika
- kriel aardappelen

Als aanvulling hadden wij nog een plankje met drie gedroogde worstsoorten er bij besteld. De kaas i.c.m. met de truffels en de champignons was voortreffelijk van smaak. Zowel de groentes / brood en vleessoorten waren erg lekker.
Wij hebben genoten van het hoofdgerecht maar was voor ons (waarschijnlijk in combinaite met het voorgerecht teveel). Ook voor grote eters is dit hoofdgerecht geschikt.
De plank met gedroogde wordt soorten was heerlijk erbij. één van de soorten was een salami met truffel, de namen van de andere soorten weet ik niet meer.
Zowel tijdens het voorgerecht / hoofdgerecht was de bediening zeer goed en kwamen ze zelf op het juiste moment om bij te schenken. We zijn door verschillende mensen bediend en ze waren allemaal gastvriendelijk.

Wij hebben geen dessert genomen omdat wij al voldaan waren na het voorgerecht en het hoofdgerecht. Wij hebben koffie met bonbons besteld, de bonbons waren goed.

Wij hebben zeer genoten van totaal plaatje (sfeer, gastvrijheid, kwaliteit eten). Wij zullen hier zeker nog een keer terug komen.
Rosemarije B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Uiteten geweest met een kleine groep. Circa 10 pp. Hierbij kregen we direct een menukaart met een zeer beperkte keuze ( de kaart is al niet uitgebreid, hier stond dus amper wat op). Hamburger wilde ik graag doorbakken, deze werd zwart geserveerd. Tafelwater niet om gevraagd ( 2x kan van 0,5 ml kraanwater) werd in rekening gebracht ( was niet prijzig,maar t gaat om het idee).
Bediening was matig,niet geheel aardig en alles was al snel teveel gevraagd.

Voor ons de eerst,maar zeker ook de laatste keer.

Geen aanrader!
C W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Met een groep van 12 personen gegeten. Je krijgt dan een kaart met aangepaste keuze. Ik heb omdat ik zwanger ben een hamburger genomen. Deze was zwart geblakerd en werd zonder sorry aan tafel geserveerd. Na een opmerking van mijn kant werd deze meegenomen en na een ruime 20 minuten kreeg ik een ander die niet veel van de vorige onderdeed. Het water dat op tafel stond moest betaald worden en dat terwijl de wijn overvloedig werd geschonken. De andere gerechten waren redelijk maar voor het geld te weinig. Het personeel kwam chagrijnig over, gaf ons allen het gevoel dat het een eer was om hier te mogen eten. Voor ons geen koeien en kaas meer. Als tip: volg een cursus klantvriendelijkheid.
J. K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Ruim een uur moeten wachten na het voorgerecht. Voorgerecht niet goed warm en ook hoofdgerecht matig. Kaart is leuk en mooi. Eten kan ook goed zijn. Maar uitvoering was gewoon slecht. Compensatie kinder ijsje voor twee jong volwassenen is ook niet erg doortastend. Lastig voor de bediening om mee om te gaan denk ik.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Altijd ons favoriete restaurant geweest tot 5 november.
Bediend door een gastvrouw zonder passie, vlees taaier dan gewend.
Ik heb hierover één week geleden een klacht ingediend maar helaas tot op heden nog geen reactie.
Dit vind ik erg slecht, voor ons geen Koeien en Kaas meer!
Clear66 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vriendelijk personeel. Leuk: ik had bij de reservering aangegeven dat het om een 50e verjaardag ging en bij binnenkomst hing er bij de tafel een heliumballon met '50' en 'gefeliciteerd' erop en bij het dessert kreeg de jarige nog vuurwerk. De kaasfondue was heerlijk! Het leek aan de weinige kant, maar was ruim genoeg! Aanrader!