Koeien en Kaas

Meer informatie over restaurant Koeien en Kaas

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
frank S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Sfeer is ok, als alle tafels bezet zijn is het alleen een kippenhok.
Voorgerecht geitenkaas, heerlijk
Hoofdgerecht ossenhaas, niet bijzonder
Nagerecht sorbet, gemiddeld.

Uitleg specials dermate uitgebreid dat je al snel de weg kwijt.......
Herhalingsgevaar, niet groot.
Daniël B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Erg gezellig en sfeervol restaurant. Vriendelijke bediening. Er wordt echt de tijd voor je genomen wat erg prettig is. Broodje vooraf is erg lekker en de zelfgemaakte smeerkaas verrukkeljk. Er is Genoeg keuze op de kaart, en heb uiteindelijk voor de drie mini-hamburgers gekozen. Waren alledrie heerlijk, en elke hamburger had elk zijn eigen smaak, wat het een spannend gerecht maakt. We hadden ook de black bastard burger, wat een verrassende verschijning was. Was gewoon een goede burger. We moesten redelijk vroeg weg, en nadat we dit aangegeven hadden werden we erg snel bediend en ook het eten was snel aan tafel.

We komen waarschijnlijk nog wel een keertje terug.
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
We wilde gezellig een avondje romantisch uit eten. Bij binnenkomst zag het er goed uit en werden we vriendelijk naar onze plek gewezen. Toen we eenmaal zaten duurde het erg lang voordat we een drankje konden bestellen en eigenlijk werd dit helaas de trend voor de hele avond. Lang moeten wachten op alle gerechten en de drankjes. Ze waren erg druk met van alles behalve de gasten. Helaas was het eten erg matig en zeker niet het geld waard. De bediening was in het begin erg vriendelijk, maar dit was helaas van korte duur. Voor ons zeker niet de moeite waard om nog eens te komen.
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gisteren zijn wij met zijn tweeën in Gouda wezen eten. Direct bij binnenkomst gastvrij ontvangen en welkom geheten.
Nadat wij onze tafel waren gewezen werd er Direct gevraagd wat wij wilden drinken. Na de keuze voor rode wijn werden de mogelijkheden toegelicht. Terwijl dit werd gehaald kwam een andere medewerker met de menukaart en gaf een duidelijke toelichting van de specialiteiten.

Als voorgerecht hadden wij de proeverij "Koeien en Kaas". Deze werd mooi vlot geserveerd en de bediening lichten duidelijk toe waaruit de proeverij bestond.
De proeverij bestond uit:
Kaas:
- een kaassoepje
- Kaas puntje van Goudse kaas en roomkaas
- Kaas hapje met ei
Vlees:
- Drie soorten vleeswaren waaronder Cecina de leon en rookvlees .
De proeverij werd geserveerd met een sausje van Dadel en pecannoten.

Het voorgerecht was in één woord geweldig. De smaken combineerde erg lekker. Het enig dat er op aan te merken kan vallen is dat het veel was.
Als hoofdgerecht hebben wij gekozen voor de kaasfondue "Koeien en kaas" met Wintertruffel en Champignons. De kaas fondue wordt geserveerd met:
- Brood (wit / bruin)
- Komkommer
- Tomaatjes
- Paprika
- kriel aardappelen

Als aanvulling hadden wij nog een plankje met drie gedroogde worstsoorten er bij besteld. De kaas i.c.m. met de truffels en de champignons was voortreffelijk van smaak. Zowel de groentes / brood en vleessoorten waren erg lekker.
Wij hebben genoten van het hoofdgerecht maar was voor ons (waarschijnlijk in combinaite met het voorgerecht teveel). Ook voor grote eters is dit hoofdgerecht geschikt.
De plank met gedroogde wordt soorten was heerlijk erbij. één van de soorten was een salami met truffel, de namen van de andere soorten weet ik niet meer.
Zowel tijdens het voorgerecht / hoofdgerecht was de bediening zeer goed en kwamen ze zelf op het juiste moment om bij te schenken. We zijn door verschillende mensen bediend en ze waren allemaal gastvriendelijk.

Wij hebben geen dessert genomen omdat wij al voldaan waren na het voorgerecht en het hoofdgerecht. Wij hebben koffie met bonbons besteld, de bonbons waren goed.

Wij hebben zeer genoten van totaal plaatje (sfeer, gastvrijheid, kwaliteit eten). Wij zullen hier zeker nog een keer terug komen.
Rosemarije B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Uiteten geweest met een kleine groep. Circa 10 pp. Hierbij kregen we direct een menukaart met een zeer beperkte keuze ( de kaart is al niet uitgebreid, hier stond dus amper wat op). Hamburger wilde ik graag doorbakken, deze werd zwart geserveerd. Tafelwater niet om gevraagd ( 2x kan van 0,5 ml kraanwater) werd in rekening gebracht ( was niet prijzig,maar t gaat om het idee).
Bediening was matig,niet geheel aardig en alles was al snel teveel gevraagd.

Voor ons de eerst,maar zeker ook de laatste keer.

Geen aanrader!
C W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Met een groep van 12 personen gegeten. Je krijgt dan een kaart met aangepaste keuze. Ik heb omdat ik zwanger ben een hamburger genomen. Deze was zwart geblakerd en werd zonder sorry aan tafel geserveerd. Na een opmerking van mijn kant werd deze meegenomen en na een ruime 20 minuten kreeg ik een ander die niet veel van de vorige onderdeed. Het water dat op tafel stond moest betaald worden en dat terwijl de wijn overvloedig werd geschonken. De andere gerechten waren redelijk maar voor het geld te weinig. Het personeel kwam chagrijnig over, gaf ons allen het gevoel dat het een eer was om hier te mogen eten. Voor ons geen koeien en kaas meer. Als tip: volg een cursus klantvriendelijkheid.
J. K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Ruim een uur moeten wachten na het voorgerecht. Voorgerecht niet goed warm en ook hoofdgerecht matig. Kaart is leuk en mooi. Eten kan ook goed zijn. Maar uitvoering was gewoon slecht. Compensatie kinder ijsje voor twee jong volwassenen is ook niet erg doortastend. Lastig voor de bediening om mee om te gaan denk ik.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Altijd ons favoriete restaurant geweest tot 5 november.
Bediend door een gastvrouw zonder passie, vlees taaier dan gewend.
Ik heb hierover één week geleden een klacht ingediend maar helaas tot op heden nog geen reactie.
Dit vind ik erg slecht, voor ons geen Koeien en Kaas meer!
Clear66 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Vriendelijk personeel. Leuk: ik had bij de reservering aangegeven dat het om een 50e verjaardag ging en bij binnenkomst hing er bij de tafel een heliumballon met '50' en 'gefeliciteerd' erop en bij het dessert kreeg de jarige nog vuurwerk. De kaasfondue was heerlijk! Het leek aan de weinige kant, maar was ruim genoeg! Aanrader!
Manouck B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
De service was prima. Het personeel was erg vriendelijk. Het restaurant heeft een gezellige sfeer.

Het eten vond ik echter minder. Als voorgerecht had ik de mini hamburgers. De kaasburger was lekker, maar de koeien-en-kaasburger was erg droog en smaakloos.
Als hoofdgerecht had ik de Black basterd burger. Ik bestelde hem medium maar toen ik het broodje door midden sneed was de hamburger helemaal doorbakken. Ik heb nog nooit zo'n droge en smakenloze hamburger gegeten. Er was geen stukje rood vlees te zien en dat verwacht je wel bij medium. Mijn vriend had de ossenhaas in medium rare besteld en kreeg een medium well. Alleen de binnenkant was een klein beetje rood, hij vond de smaak echter wel goed. Als je naar een restaurant gaat met voornamelijk vlees op het menu dan verwacht je dat ze weten hoe ze het moeten bereiden en dat was hier niet het geval. Jammer!
Elsje K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Super lekker gegeten. Helemaal top. Bediening aardig en flexibel. Ik kan het iedereen aanraden om hier eens uitgebreid te gaan dineren.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Eten in een voormalige "stads-stal", leuke ambiance met attente bediening. Bij het bestellen van een speciaalbiertje werd het wel wat moeilijk voor ze. Alle (!) speciaal glazen hadden scherpe glasschilfers/breuk aan de rand en werden een voor een in de afvallen gegooid. Uiteindelijk konden ze nog een glas vinden die ervoor door kon. Vooraf deelde ik met tafelgenoot een vleeswaren arrangement. Prima smaken.
Hoofdgerecht de black basterd burger gekozen. Mals vlees, maar het broodje was wat droog en toppunt mag ook wat spannender. We zijn dat wel wat beter gewend bij koeien&kaas.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Telefonisch gereseveerd, werd prima te woord gestaan. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen, we werden naar een tafeltje op de eerste verdieping geleid. Deskundige uitleg van de bediening over de kaart & de dag specials. Voorgerechten waren heerlijk, en op een originele manier gepresenteerd. Hoofdgerecht was ook heerlijk, en kwam ook met een originele presentatie. Goed stuk vlees, scherp mes, geweldige pepersaus, we hebben gesmuld. Als laatste echt genoten van het toetje. Het was voor ons een topavond. We waren € 128 kwijt voor 2 personen, 3 gangen, en ook een fles wijn van € 32, maar het was het geld dubbel en dwars waard. Goed eten, goede kwaliteit, perfecte bediening. Wij komen zeker terug.
Moniek S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Eten bij koeien en kaas is voor ons altijd een echt avondje uit. Lekkere wijnen en heerlijk eten. De bediening is heel vriendelijk en legt alles altijd prima uit.
mariusslingerland .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Zowel het eten als de service was super. Echt geweldig. Niet teveel en goed afgestemd. Het vlees was zeer mals. Ook tijdens het eten was er voldoende (maar niet teveel) aandacht van de bediening of alles naar wens was. Enigste minpunt is het geluid van de bovenliggende vloer, maar dat zal ons niet weerhouden nog eens te komen.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Zoals gewoonlijk, super kwaliteit, super personeel!
Iedereen doet zijn uiterste best ohet naar de zin te maken!
De gerechten buitelde kaart zijn lekker en creatief.
Leo G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij waren met Amerikaanse familie op stap en hebben gekozen om te eten bij Koeien en Kaas op basis van eerdere ervaring. Goede en vriendelijke begeleiding door de bediening in het Engels, Alleen was de uitleg van de specialiteiten in het Nederlands. Lekker brood en amuse vooraf. Helaas ging het bij 1 hoofdgerecht mis. Het was de verkeerde specialiteit die op tafel kwam. Maar ook dat gerecht was de moeite waard en dat hebben we geaccepteerd om gezamenlijk te kunnen eten. Er werd als dank een gratis glas wijn geserveerd. Het vlees was uitstekend en onze Amerikaanse familie complimenteerde ons met de keuze van het restaurant. De garing van de Lady steak en Daddy steak was zoals gewenst en de entrecoat voor mijn Amerikaans neef vond hij heerlijk. Tijd voor een toetje was er niet vanwege het drukke programma. Wij komen terug.
Timo H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Het eten:

Laat ik beginnen met te zeggen dat Koeien en kaas een bijzonder mooie kaart heeft. Mijn tafelgenote en ik hebben echt even nodig gehad alvorens wij tot onze keuze konden komen. Uiteindelijk zijn we daar het een special betrof gegaan voor de grain fed ribeye voor twee. Ik eet dergelijk vlees graag medium rood. Tot mijn oprechte verbazing gaf het personeel ons te kennen dat een "dubbele garing" voor tweepersoons vlees niet kon worden gegarandeerd. Dan maar rare. Het ging immers om bijzonder vlees dacht ik. Dat hebben we geweten. Het was rare. Op de garing op zich heb ik dan ook niet zoveel aan te merken. Op de consequentie ervan wel: als een dergelijk stuk vlees zo neergezet wordt, smelt een aanzienlijk deel van het in het vlees aanwezige vet niet weg. Aangezien het vet is dat vlees zijn smaak geeft, ging er dus een hoop smaak verloren. Dat vind ik jammer.
Over het toetje: shake en cheesecake: lekker. De cheesecake was bijzonder smeuïg. Mijn tafelgenote had de chocoladetaart en was aanzienlijk minder tevreden. Hij heeft waarschijnlijk te lang in de oven gestaan waardoor hij van binnen erg droog was. Denk aan de consistentie van een muffin. Dat is meende zij niet de bedoeling.

Service:

Aardig en attent. Niets op aan te merken. Toen wij vroegen of we voor het toetje ergens anders mochten gaan zitten werd dat geen probleem gevonden. Erg fijn.

Decor:

Niet bijzonder rare akoestiek. Kan te maken hebben met de speaker niet ver van mijn linker oor. We hebben niet voor niets om een andere zitplek gevraagd.

Algemene opmerking. Behoorlijk aan de prijs gezien de kwaliteit. Ik kom nog eens terug voor eens stuk vlees voor twee en zal dan staan op de garing die ik wil. Ik denk ik dan kan terugkijken op een betere ervaring.
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Lekker eten en vriendelijke bediening. Helaas geen mogelijkheid om de friet bij het vlees te mogen vervangen voor groenten. Wel mooi vlees en knapperige friet. Mijn tafelgenoot had een hamburger die met een heel bijzonder bamboebroodje kwam, het zag er meteen heel feestelijk en bijzonder uit. Leuk! Scroppino als toetje viel overigens wel een beetje tegen, wel veel alcohol maar weinig bijzonders.
Margo G.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Vlees en brood , toetjes erg lekker, alleen de bijgeleverde puntzakje slappe patat was erg jammer maar tenslotte is het vlees het belangrijkste, ook was de bediening erg goed met uitleg en vriendelijk, wij komen zeker nog eens eten