Kobalt

7,1
7,1
E E.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Ik ben veel bij Café Kobalt geweest, nu al eventjes niet meer. Ik vind het een leuke bruine kroeg, alleen dan iets groter. Ik kom hier meestal voor drankjes, dit café heeft echt een leuke sfeer om met vrienden lekker te borrelen.
Twee keer wezen lunchen, dat was niet heel speciaal en een beetje duur voor wat je krijgt.
Dus lekker drinken en misschien een paar bitterballen en kaasstengels bestellen maar meer niet. Toch een erg fijn café!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Op zaterdag 7 januari 16.00 uur reserveerden wij vanuit de trein voor 4 personen een tafeltje om 19.00 uur. Wij kwamen echter 1 uur eerder binnen, werden vriendelijk en gastvrij ontvangen en er werd meteen een tafel voor ons geregeld in het ruime en gezellige eetcafé (gevestigd in een 17e eeuws voormalig pakhuis). Wij begonnen met een glas cola, een glas port en een fles Chileense rode wijn met een karaf water. Op tafel stonden kleine groene olijfjes en zoute stokjes. Als hoofgerecht hadden 2 personen de overheerlijke kipsaté van tante Door met huisgemaakte komkommer atjar, satésaus, bosui, Franse frietjes en 2 personen de perfect medium gerilde Ribeye met verse sperzieboontjes in tomatensausje met Franse frietjes. Tussendoor werd nog een cola besteld en als nagerecht hadden 3 personen crème brulee en 1 persoon Panna Cotta ijs met espressosaus. Regelmatig kwam het bedienend personeel vragen of alles smaakte en naar wens was en werd de wijn tevens bijgeschonken. Wij schrokken dit keer eens niet van de rekening (112 euro voor 4 personen), hebben erg genoten en komen zeker nog eens (of meerdere keren) terug.
Guy M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gezellige sfeer en fijne live muziek. En hoewel ik het stiekem niet verwachte in een café ook erg goed eten zowel in smaak als opmaak.
galois .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Een prima café om een borrel te doen, maar voor een hapje eten, zal ik hier niet snel weer komen.
Ik vind het eten echt aan de te dure kant voor hoe eenvoudig het is. Ik had hele eenvoudig gevulde ravioli. Dat smaakte zeker prima, maar was ook alles behalve bijzonder. Zeker voor die prijs. Nu lijkt het erop dat er ravioli gekookt is, wat rucola overheen is gedaan met een sausje. Erg goedkoop dus.

De akoestiek is onprettig voor een etentje. Het galmt er. Voor het doen van een drankje 's avonds is dat geen probleem. Dan kun je dat ervaren als 'gezelligheid', maar voor een etentje prefereer ik toch wat rustiger.

Kortom: ik kom hier zeker voor een drankje, maar waarschijnlijk niet snel meer voor een hapje.
Eefje B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Kobalt is een leuk café om een drankje te doen na het werk, locatie ideaal vlakbij het station. Ga hier echter niet heen om lekker en ontspannen te eten. Het duurt enorm lang en het is zo'n herrie in de zaak dat je je buurman nauwelijks verstaat. De kwaliteit is ook niet om over maar huis te schrijven. De entrecote was zo taai dat ik er met een normaal mes niet doorheen kwam. Jammer, ook voor een eetcafe was de kwaliteit echt te slecht.

‘’Beste Eefje,

Allereerst bedankt voor je bezoek aan Café Kobalt! We nemen je recensie erg serieus en hebben deze daarom met de betreffende collega’s, alsmede de bedrijfsleider die deze avond ook werkzaam was, doorgesproken. Vrijdag 27 mei was een van de drukste avonden bij Café Kobalt maar uiteraard moet dit niet tot een onprettige ervaring, zoals de jouwe, leiden. Echter is er tijdens je diner een collega aan tafel geweest om te vragen of alles naar wens geweest is waarop er geen aanmerkingen zijn ontvangen. Ook hebben we die week geen entrecote geserveerd maar Simmertaler ribeye, een kwalitatief zeer goed vlees van runderen uit de Zwitserse Alpen en hebben we hier, gelukkig, juist alleen maar positieve reacties over mogen ontvangen. Zoals elke vrijdag komen veel mensen uit de buurt borrelen bij ons, wat inderdaad kan leiden tot veel geluid. Zelf bestempelen we dat liever als gezellige drukte maar bieden ons excuus ervoor aan als dit storend voor je is geweest. Vanwege de akoestiek in onze zaak is het echter lastig dit tegen te gaan. We betreuren je beoordeling maar vinden het natuurlijk nog erger dat je bezoek aan ons is tegengevallen. We hopen dat je dat Café Kobalt nog eens komt bezoeken zodat we de kans krijgen je mening bij te stellen en wellicht zelf een meer positieve recensie mogen ontvangen! Voor ons kunnen recensies namelijk leiden tot hele goede dingen, maar ook hele slechte..

Nogmaals excuus en we hopen je snel toch eens te mogen zien!

Met vriendelijke groet,

Team Café Kobalt’’
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Aangename grote ruimte met dikke houten balken die het geheel een authentiek gevoel geven. Altijd redelijke daghap en nu ook een aantal prima tapa's en een serie lekkere wijnen per glas. Prima prijs-kwaliteitverhouding.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Wij hebben hier met z'n drieen ontspannen gegeten en vonden het een prettig eetcafe zonder poespas. De bediening was uiterst vriendelijk, snel en behulpzaam.
De kaart past goed bij de entourage en is een soort van brasserie-plus maar er staat ook gewoon een solide sate op de kaart. Ik had de van harte aan te raden black angus shortribs, al mag die portie iets ruimer.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Met een groep collega's (+/- 11 man) van te voren gereserveerd om hier te eten. Van te voren wist ik wel dat het een eetcafe was, maar de papieren placemats waar meteen de menukaart op staat, is dacht ik wel een beetje geweest. Hoe dan ook, het duurde vrij lang voor de bestelling voor het drinken werd opgenomen. Toen ze daarna eindelijk kwamen voor de bestelling van het eten werd toen pas verteld dat de dagschotel niet kon bij groepen en dat van 2 gerechten nog maar een aantal beschikbaar waren. Dus moesten we onze keuzes opnieuw maken. Het was niet laat op de avond, we hadden rond 17.30u gereserveerd, dus helaas was alles al snel op.

Daarna was er wat mis gegaan met de bestelling: er waren kennelijk 2 gerechten met het woord "black angus" in het gerecht, en er werd van de hamburgers uit gegaan. Kan gebeuren natuurlijk, maar het werd op tafel gezet 'ja sorry, we begrepen het anders'. Wel zouden zij een gratis drankje van de zaak mogen krijgen. Dat zou fijn zijn, als ze ook daadwerkelijk een bestelling zouden komen opnemen. Het eten was matig. Niet heel slecht, maar zeker niet goed. De friet was koud en het eten zat niet veel smaak aan.
Dan het toetje: op zich prima toetjes, maar de ene helft had het al op en de andere helft moest nog beginnen: niets stond gelijk op tafel.

Het decor was wel oké, een gezellig Amsterdams eetcafe.

Ik wil benadrukken dat ik weet dat het geen sterrenrestaurant is en dat je niet te veel hoeft te verwachten van een cafe in het centrum. Maar de service was beneden maat en het eten was niet goed.
SillyV .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Geen grote honger, maar wel trek in wat lekkers. We kozen voor de Pan con Aïoli y Tapenade en de Tabla de Ibericos met een glaasje wijn erbij. Lekker gegeten en gedronken.
Het kostte ons 19 euro nog wat, dus ik gaf de serveerster 25 euro. Maar voordat ik kon zeggen dat ik nog wat terug wilde was ze weg. Had verwacht dat ze wel met wisselgeld terug zou komen, zodat ik de fooi alsnog op tafel kon laten liggen. Maar niets van dat al! Ook erg lastig nog oogcontact te maken en op een hand opsteken werd ook niet meer gereageerd. Uiteindelijk toch maar zelf naar de bar gelopen. 'O, omdat je niets zei dacht ik dat het zo goed was!' Hoewel het erg lekker was vond ik ruim 5 euro fooi voor een glaasje wijn en wat brood met vleeswaren toch een beetje veel...
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Absoluut een eetcafé, dus je krijgt wat je ervan mag verwachten. Een ruime tent met simpele gezellige inrichting. Lekker direct personeel wat mede de leuke sfeer bepaald. Voldoende keus om een lekkere maaltijd te nuttigen waarbij een lekker b.v. IJ biertje gedronken kan worden. Zowel de saté als de black angus vielen in de smaak. Weer een plek om terug te komen.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Praktisch gelegen wanneer je (nabij) het Centraal Station moet zijn. Klein terras bij een druk kruispunt, niet bijzonder gezellig maar in ieder geval genoeg te zien. Van binnen dan weer opvallend ruim. Vriendelijk personeel dat niet altijd even goed oplet, maar je wel van harte te woord staat.

Vooral een eetcafé waarbij de nadruk op café gelegd mag worden, maar bij een uit de hand gelopen borrel toch maar wat te eten besteld. Eenvoudige, maar veelzijdige kaart - aangevuld met weekhap. Prima porties (kipsaté / pasta) die qua prijskwaliteitverhouding gewoon voldoen.
Suzanne .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Op een doordeweekse dag geluncht bij Kobalt. Ik had het broodje pulled pork. Het vlees was smakeloos en totaal uit verhouding met de enorme hoeveelheid coleslaw.
De bediening was wisselend. Er kwamen 3 verschillende mensen langs, 2 waren erg vriendelijke maar een derde was erg narrig en kortaf. Toen ik vroeg welke wijn ze hadden per glas kon ik kiezen uit "twee Franse, een Spaanse en nog wat". Juist. Lekker duidelijk.
Op het terras zit je in de uitlaatgassen van de auto's die voor het stoplicht wachten dus dat ik geen pretje. Al met al denk ik hier niet nog eens te komen.
klin .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Op het terras met uitzicht op druk verkeer helaas niet zo lekker gegeten. Mijn tafelgenoot die geen vlees eet had niet veel keuze. De gevulde pasta die we voorgeschoteld kregen was hard, volgens mij niet vers, en lag in een diep bord vol met olie. De bediening kwam een beetje ongeinteresseerd en ongeduldig over. De cheesecake was wel lekker.
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
Geluncht op het ruime terras van Kobalt, voorheen ben ik er alleen 'voor de borrel' geweest.

Een ruim terras, met genoeg drukte om je heen om ongegeneerd mensen te kunnen kijken.

De lunchkaart heeft voldoende variatie om voor elk wat wils te bieden, maar weinig dat ik niet 'dertien in een dozijn' (uitsmijter, clubsandwich, ...) zou noemen.

We kozen de clubsandwich en een broodje caprese.
Vers brood, goede ingredïënten en OK gepresenteerd, en naar Amsterdamse begrippen zeker waar voor je geld!
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Met familie uit Canada, hier met vijf personen neer gestreken om te lunchen. Unieke locatie, uitstekende sfeer, alert en uiterst vriendelijk personeel. Perfecte prijs kwaliteit verhouding.
Met recht één van de beste eetcafé's van Amsterdam. Een aanrader.
De beperkte toegankelijkheid voor minder validen, hebben we, met hulp van gasten en personeel, adequaat overwonnen. Tot ziens.
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Heerlijk vegetarisch hoofdgerecht voor een eetcafe! Ravioli met pastinaak, pompoen geitenkaas saus en knolselderij chips. Gezellige sfeer, top locatie en vriendelijk personeel
Marmer001 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Gezellige drukte met borrelaars aan de bar en tafeltjes bezet met eters, desondanks zeer goede en alerte bediening. Maaltijd, Thaise viskoekjes en eendenborst, waren voortreffelijk. Voor een eetcafe bijzonder goed. Kobalt blinkt ook uit met de open wijn, zowel rood als wit, in geen enkel ander café ooit zo goed en lekker gedronken. Met vriendinnen fantastische avond gehad, want niet te veel herrie om bij te praten.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2013
Een van de beste eetcafé's in Amsterdam, gelegen aan het begin van het Singel, hoek Droogbak. Het is een fraaie grote ruimte in een voormalig pakhuis met alle sfeer van dien. Prima soepen a 5, en dagschotels a 16 euro, iedere dag wat anders en de porties zijn ook niet kinderachtig. Bediening attent en vriendelijk door jong vrouwelijk personeel.
Richelle B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Vanmiddag heerlijk geluncht bij Kobalt. Leuke gezellige en ruime zaak met veel hout ingericht en langs alle wanden staan comfortabele banken. Super vriendelijke bediening. We bestelden de clubsandwich en de hamburger. Beide broodjes waren goed qua smaak en ingrediënten. Echter misten we bij de hamburger wat aankleding. Deze kwam kaal op z'n bordje op tafel zonder frietjes of chipjes o.i.d en was wat aan de kleine kant. Daarentegen was de clubsandwich redelijk groot voor z'n naam en miste ik de karakteristieke driedubbele laag welke het een clubsandwich maakt. Nu was het gewoon een broodje met veel beleg. Dit was wat jammer, maar zeker de volgende keer weer.
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
Lunch bij Kobalt. Op het enige zonnige stukje terras zitten stoeltjes en tafels aan elkaar geklonken. Ze mogen niet los waardoor ontspannen zitten niet makkelijk is. We bestellen een wortel-appel smoothie. Die is nogal waterig. Ook komen er 2 broodjes met roosmarijn machego.
De roosmarijn is helaas niet te ontdekken. De manchego is zo dun gesneden, dat het knap is. Wel jammer dat per broodje maximaal 3 van die doorzichtige plakjes kaas worden verstrekt. Dat is wel heel mager. Als we er iets van zeggen komt er een schoteltje bij met nog 3 plakjes, gedeeld door 2 is ...
Beter dan niets denken we maar.
Volgende keer maar elders lunchen.