Over het restaurant Knossos

Geniet van Griekse specialiteiten

Een Grieks restaurant dat sinds 1985 gevestigd is aan het Kerkplein in Den Haag, naast de Grote Kerk in het monumentale pand van ‘Berlage’. Als familiebedrijf met jarenlange ervaring en klantgerichtheid maakt Knossos elke gelegenheid weer tot een bijzondere ervaring. Op de kaart vind je authentieke Griekse gerechten en mediterrane gerechten. De chef-kok probeert zoveel mogelijk met biologisch vlees, duurzaam gevangen vis en verse groenten de verfijnde gerechten te bereiden.
Overdag ben je uiteraard ook welkom om te genieten van heerlijke gerechten. Op de lunchkaart staan verschillende broodjes en salades. En tijdens zonnige dagen is het heerlijk vertoeven op het terras, dat bij koelere avond verwarmd is.

Meer informatie over restaurant Knossos

- Wijnbar 22:00 - 23:30

TJ .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Aischa T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Heerlijk gegeten en geweldige bediening!
Claudia B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Superlekker gegeten met de hele familie! Zoals altijd was het weer top!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Bij bestelling van een typisch Grieks vleesgerecht krijgt je een ruime hoeveelheid goed gekruid lekker vlees. De inrichting is netjes. Wel staan de tafels dicht op elkaar waardoor er weinig privacy is. De wijn is matig. De bediening is zeer attent en probeert de gast het echt naar de zin te maken.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Erg lekker gegeten! Zelden zo dicht bij de Griekse keuken gekomen buiten Griekenland! Mijn complimenten!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Het eten was erg lekker, de bediening zeer vriendelijk en adequaat.

Inrichting is modern en geschaald op maximale benutting. Hierdoor voelt het wat krapjes als het drukker is.

Ergo een verdiende voldoende en zeker een aanrader als je opzoek bent naar lekker grieks eten.
BRUNO B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Één van de jonge garcons vinden we wat te opdringerig.
Voor de rest een top avondje gehad.
A-A K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Geen commentaar
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Op het heerlijke eten is weinig aan te merken; de prijs/kwaliteit-verhouding is goed en de jonge bediening is (te?) vlot en wordt door de eigenaresse strak gemanaged , ook als het druk en rumoerig is op vrijdagavond. Toch laat de service te wensen over en munt deze niet uit in klantvriendelijkheid. Dat is bij binnenkomst zo en bij vertrek. Je hebt de 'koffie na' nog geen seconde eerder besteld of je krijgt je rekening en winterjas -overigens in eerste instantie zonder de bestelde koffie te krijgen - al gepresenteerd en wordt zo snel mogelijk weer 'naar buiten gewerkt' door de eigenaresse. Kennelijk moesten we snel weg voor de volgende klant, hoewel we de tafel keurig ruin van te oren hadden gerserveerd. Misschien niet onbeschoft bedoeld maar zo komt het wel over. Denk dus dat ik toch niet meer zo snel terugkom.
Jelle L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten met mijn vriendin. Geen verdere woorden nodig.
Nicky T.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heerlijk met mijn vriendinnen gegeten bij knossos. Super lief en goed geholpen,en heerlijk gegeten. En de gastvrouw super lieve dame. Zeker voor herhaling vatbaar.
Desiree L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel !! Echt een aanrader!!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Gezellig modern ingericht Grieks restaurant, goede gerechten en een prima bediening tegen een redelijke prijs. Ik bestelde een Tonic, en had keuze uit 5 verschillende soorten.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Lekker Grieks eten met prima bediening in de binnenstad van Den Haag, maar in een heel rumoerige, zelfs schreeuwerige sfeer.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Met z'n vieren hier gegeten op een drukke zaterdagavond. Eten was zoals het zijn moest. Keftedakia, garides saganaki, het bekende pannetje, maar de ook de mixen waren gewoon goed. Lekker flesje erbij, prima koffie als afsluiter. Herhaling waard, maar hou dan rekening met veel lawaai, zeker als in de buurt van de keuken zit. Prijs/kwliteit op orde.
Nannie V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Lekker eten tegen een redelijke prijs. Goede service
Natasja W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik ken knossos nog van vroeger..jeugdsentiment...
Ze hebben de zaak verbouwd..nieuwe inrichting..het is er naar mijn mening niet gezelliger op geworden..eten vond ik duur..en veel te zout...jammer..maar hier kom ik niet meer terug
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Uitstekend Grieks restaurant met authentieke kwaliteitsproducten
Sanne W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Erg lekker gegeten, bediening was snel. Het eten was perfect bereidt en we kregen grote porties met daarnaast ook nog friet en andere lekkernijen.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Op een zaterdagavond met 4 personen dit restaurant bezocht. Het was verstandig dat we gereserveerd hadden, want het was druk die avond.

We kozen tomatensoep, carpaccio en brood met tapenade vooraf. De smaak was zeer goed en ook over de hoeveelheid viel zeker niet te klagen.
De hoofdgerechten (2x de akropolis schotel, Stifado en de Artemis schotel) werden niet veel later geserveerd. De akropolis schotels werden apart geserveerd (waar er op de menukaart een prijs voor 2 personen is aangegeven). Van deze schotels was de moussaka niet helemaal warm (waarschijnlijk te kort in de magnetron geweest). De Souvlaki was net aan gaar. We besloten dit niet te melden.
De Stifado was bijzonder lekker. De artemis schotel was goed. De bijgeleverde salade was helaas niet echt lekker, maar de frieten wel.

De desserts waren een waardig slot van een heerlijke maaltijd; de 3 soorten chocolade waren machtig maar o zo lekker! De dubbele espresso was lekker, maar met 3,75 aan de prijs.

De bediening had duidelijk veel haast. Er was geen tijd / geen interesse voor een praatje en op één of andere manier verwacht je dat toch wel als je Grieks gaat eten. Ook het glaasje ouzo van het huis ontbreekt hier. Het restaurant ziet er prachtig uit.

De rekening bedroeg 166 euro en vermeldde inderdaad 2x de éénpersoons Akropolis schotel (de bediening heeft enkel de bestellingen opgenomen en had op zijn minst kunnen vragen of aanbevelen dat een tweepersoons schotel een mogelijkheid is).

Heerlijk eten, maar jammer genoeg waan je je toch niet helemaal in Griekenland.