Over restaurant Knossos

Geniet van Griekse specialiteiten

Een Grieks restaurant dat sinds 1985 gevestigd is aan het Kerkplein in Den Haag, naast de Grote Kerk in het monumentale pand van ‘Berlage’. Als familiebedrijf met jarenlange ervaring en klantgerichtheid maakt Knossos elke gelegenheid weer tot een bijzondere ervaring. Op de kaart vind je authentieke Griekse gerechten en mediterrane gerechten. De chef-kok probeert zoveel mogelijk met biologisch vlees, duurzaam gevangen vis en verse groenten de verfijnde gerechten te bereiden.
Overdag ben je uiteraard ook welkom om te genieten van heerlijke gerechten. Op de lunchkaart staan verschillende broodjes en salades. En tijdens zonnige dagen is het heerlijk vertoeven op het terras, dat bij koelere avond verwarmd is.

Meer informatie over restaurant Knossos

- Wijnbar 22:00 - 23:30

Nannie V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Lekker eten tegen een redelijke prijs. Goede service
Natasja W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik ken knossos nog van vroeger..jeugdsentiment...
Ze hebben de zaak verbouwd..nieuwe inrichting..het is er naar mijn mening niet gezelliger op geworden..eten vond ik duur..en veel te zout...jammer..maar hier kom ik niet meer terug
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Uitstekend Grieks restaurant met authentieke kwaliteitsproducten
Sanne W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Erg lekker gegeten, bediening was snel. Het eten was perfect bereidt en we kregen grote porties met daarnaast ook nog friet en andere lekkernijen.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Op een zaterdagavond met 4 personen dit restaurant bezocht. Het was verstandig dat we gereserveerd hadden, want het was druk die avond.

We kozen tomatensoep, carpaccio en brood met tapenade vooraf. De smaak was zeer goed en ook over de hoeveelheid viel zeker niet te klagen.
De hoofdgerechten (2x de akropolis schotel, Stifado en de Artemis schotel) werden niet veel later geserveerd. De akropolis schotels werden apart geserveerd (waar er op de menukaart een prijs voor 2 personen is aangegeven). Van deze schotels was de moussaka niet helemaal warm (waarschijnlijk te kort in de magnetron geweest). De Souvlaki was net aan gaar. We besloten dit niet te melden.
De Stifado was bijzonder lekker. De artemis schotel was goed. De bijgeleverde salade was helaas niet echt lekker, maar de frieten wel.

De desserts waren een waardig slot van een heerlijke maaltijd; de 3 soorten chocolade waren machtig maar o zo lekker! De dubbele espresso was lekker, maar met 3,75 aan de prijs.

De bediening had duidelijk veel haast. Er was geen tijd / geen interesse voor een praatje en op één of andere manier verwacht je dat toch wel als je Grieks gaat eten. Ook het glaasje ouzo van het huis ontbreekt hier. Het restaurant ziet er prachtig uit.

De rekening bedroeg 166 euro en vermeldde inderdaad 2x de éénpersoons Akropolis schotel (de bediening heeft enkel de bestellingen opgenomen en had op zijn minst kunnen vragen of aanbevelen dat een tweepersoons schotel een mogelijkheid is).

Heerlijk eten, maar jammer genoeg waan je je toch niet helemaal in Griekenland.
Hugo S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Voor de geoefende eter valt Knossos wat tegen. Keuken was weliswaar goed, maar minder dan op basis van hoge waardering verwacht mocht worden. Het restaurant is mooi ingericht, maar de akoestiek slecht. Op deze drukke vrijdagavond was het personeel vriendelijk, maar enigszins gestresst.
Roy L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
ontvangst was hartelijk, bediening correct en enthousiast, gast vrouw en heer zijn spontaan en vriendelijk, heerlijk gegeten ...aanrader...prijs/kwaliteit helemaal geweldig!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving. De bediening was heel vriendelijk en belangstellend. Een echte aanrader en zeker om voor terug te komen.
Rian T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Vooraf al gekeken naar de recensies, want we wilden graag eten bij een goede Griek. Nou dat was het vanavond zeker. Gastvrij en goed eten, maakte het tot een geslaagde avond. Niet vaak zo lekker gegeten bij een Griek.
Stephan D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Als wij Den Haag bezoeken , eten wel altijd bij Knossos.
Het is een geweldig restaurant met heerlijk eten , zeer goede bediening en een fantastische sfeer !
Petje af voor deze erg hard werkende familie !
Hopelijk tot snel

Annemarie de Krijgen & Stephan Dehne uit Tiel .
A H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Zeer goede service. Het heeft deze gezellige sfeer van family-run restaurant met de service van een Michelin ster restaurant.
I.K. N.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Wij komen hier regelmatig. Heerlijk gegeten na werk. Eten stond zoals altijd (!) vlug op tafel. Precies wat je wilt als je met berehonger aankomt. Mijn man had de Paidakia en ik de Bifteki. We hebben genoten.
Jan Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Leuke bediening, heerlijke ossehaas met een mooie wijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
Nancy H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Snelle, vriendelijke bediening. Het eten is goed. Het vlees is mals, gyros is prima bereid. Niet te vet en goed gekruid. Salade is vers, frietjes zijn lekker. Voor herhaling vatbaar.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016

Afgelopen vrijdag gezellig gegeten bij Knossos in Den Haag. We namen plaats op het terras waar het al erg druk was. We waren met vier personen en hadden van tevoren gereserveerd. Dat was maar goed ook, want even later waren alle tafeltjes in ieder geval buiten, bezet.
Uit de recensies had ik al opgemaakt dat Grieks restaurant Knossos goed staat aangeschreven. We bezoeken niet vaak een Grieks restaurant, maar wilden dit keer niet al te ingewikkeld gaan eten, maar wel lekker en weer eens iets anders. We hebben er geen spijt van gehad.
Als voorgerecht kozen mijn eega en ik voor Kalamaria, gebakken inktvis met een knoflook-mayo dip en onze tafelgenoten saganaki, gebakken fettakaas met een honingdressing.
Als hoofdgerecht 3 x de Knossosschotel ( steak - souvlaki- lamsracks - souzouki – gyros) en voor mij Souvlaki / gyros. De vleesgerechten werden geserveerd met rijst , friet , tzatziki en salade. (de frieten waren overigens heerlijk)! We dronken er een lekker fris wit wijntje bij.

De bediening was prima maar door de drukte vergat men ons een extra schaaltje tzatziki te brengen. Uiteindelijk vroegen we de eigenaresse die ook een handje meehielp, om hulp. Binnen no time stond er een schaal tzatziki op tafel. Na ongeveer een minuut of 10 volgde het schaaltje dat we eerder bestelden, met excuus voor het lange wachten.

We hebben echt genoten van de Griekse gerechten, maar het was erg veel. Daardoor ging een deel retour naar de keuken. De gastheren en –vrouwen zetten hun beste beentjes voor op deze drukke avond en de vriendelijke eigenaresse van het restaurant hield alles onder controle en leidde alles in goede banen.

Een gezellig Grieks restaurant, waar je echt lekker en ongedwongen kunt eten.
Pethijssen .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Lekkerste griek in de wijde omgeving! Niet te vet, smaakvolle vleesgerechten en zeer attente en vriendelijke bediening. Elke keer weer terug
Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
In het verleden al vaker gegeten bij Knossos, maar tot op heden nog niet gereviewd, dus bij deze! Absoluut het beste Griekse specialiteiten restaurant in Den Haag! Het personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam. Persoonlijk vind ik de hoofdgerechten enigszins aan de prijs, gezien het relatief eenvoudige gerechten van de grill betreft. Daarom besloten wij exclusief te gaan voor de verschillende mezze's (voorgerechten) en deze zijn absoluut voortreffelijk! Gekruide gehaktballen in tomatensaus, de karakteristieke dolmades (gevulde wijnbladeren), de heerlijke vegetarische courgette balletjes met yoghurtsaus en natuurlijk de tzatziki met brood, allemaal top gerechten! Van Griekse wijn moet je vanwege de typische smaak houden, maar er staan ook heerlijke wijnen uit meer gangbare Europese wijnlanden (zoals een Sauvignon Blanc uit Frankrijk) op de wijnkaart. Een lekkere koude ouzo als welkomstdrankje had het helemaal afgemaakt, maar desondanks is dit restaurant een absolute aanrader!
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten, leuke vlotte bediening. We hebben in verband met het mooie weer lekker buiten kunnen zitten. De zitjes zijn erg leuk en je zit heel gezellig! Voor herhaling vatbaar!!
Ton03 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Een paar jaar geleden hebben wij hier al eerder gegeten. Het was prachtig weer, dus hebben wij een plekje op het terras uitgezocht. Er werd goed advies gegeven voor de wijn. Wij hadden brood vooraf, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Alle gerechten waren even lekker en voldoende. Er werd gevraagd of de volgende gang mocht komen. Iedereen was even vriendelijk en wij komen hier zeker weer terug.
Shoel-O .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wat een aanrader! Gezellig restaurant, het eten was heel goed, het was op smaak en lekker mals gewoon perfect! Het restaurant heeft een moderne inrichting en goede bediening maken tussen de maaltijden door je tafel ook nog even schoon dat vinden wij wel een extra touch en de dame van het restaurant maakt met iedereen een praatje geeft een extra welkom gevoel! Gewoon naartoe gaan!