Over het restaurant Knossos

Geniet van Griekse specialiteiten

Een Grieks restaurant dat sinds 1985 gevestigd is aan het Kerkplein in Den Haag, naast de Grote Kerk in het monumentale pand van ‘Berlage’. Als familiebedrijf met jarenlange ervaring en klantgerichtheid maakt Knossos elke gelegenheid weer tot een bijzondere ervaring. Op de kaart vind je authentieke Griekse gerechten en mediterrane gerechten. De chef-kok probeert zoveel mogelijk met biologisch vlees, duurzaam gevangen vis en verse groenten de verfijnde gerechten te bereiden.
Overdag ben je uiteraard ook welkom om te genieten van heerlijke gerechten. Op de lunchkaart staan verschillende broodjes en salades. En tijdens zonnige dagen is het heerlijk vertoeven op het terras, dat bij koelere avond verwarmd is.

Meer informatie over restaurant Knossos

- Wijnbar 22:00 - 23:30

Jelle L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten met mijn vriendin. Geen verdere woorden nodig.
Nicky T.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heerlijk met mijn vriendinnen gegeten bij knossos. Super lief en goed geholpen,en heerlijk gegeten. En de gastvrouw super lieve dame. Zeker voor herhaling vatbaar.
Desiree L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel !! Echt een aanrader!!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Gezellig modern ingericht Grieks restaurant, goede gerechten en een prima bediening tegen een redelijke prijs. Ik bestelde een Tonic, en had keuze uit 5 verschillende soorten.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Lekker Grieks eten met prima bediening in de binnenstad van Den Haag, maar in een heel rumoerige, zelfs schreeuwerige sfeer.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Met z'n vieren hier gegeten op een drukke zaterdagavond. Eten was zoals het zijn moest. Keftedakia, garides saganaki, het bekende pannetje, maar de ook de mixen waren gewoon goed. Lekker flesje erbij, prima koffie als afsluiter. Herhaling waard, maar hou dan rekening met veel lawaai, zeker als in de buurt van de keuken zit. Prijs/kwliteit op orde.
Nannie V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Lekker eten tegen een redelijke prijs. Goede service
Natasja W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik ken knossos nog van vroeger..jeugdsentiment...
Ze hebben de zaak verbouwd..nieuwe inrichting..het is er naar mijn mening niet gezelliger op geworden..eten vond ik duur..en veel te zout...jammer..maar hier kom ik niet meer terug
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Uitstekend Grieks restaurant met authentieke kwaliteitsproducten
Sanne W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Erg lekker gegeten, bediening was snel. Het eten was perfect bereidt en we kregen grote porties met daarnaast ook nog friet en andere lekkernijen.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Op een zaterdagavond met 4 personen dit restaurant bezocht. Het was verstandig dat we gereserveerd hadden, want het was druk die avond.

We kozen tomatensoep, carpaccio en brood met tapenade vooraf. De smaak was zeer goed en ook over de hoeveelheid viel zeker niet te klagen.
De hoofdgerechten (2x de akropolis schotel, Stifado en de Artemis schotel) werden niet veel later geserveerd. De akropolis schotels werden apart geserveerd (waar er op de menukaart een prijs voor 2 personen is aangegeven). Van deze schotels was de moussaka niet helemaal warm (waarschijnlijk te kort in de magnetron geweest). De Souvlaki was net aan gaar. We besloten dit niet te melden.
De Stifado was bijzonder lekker. De artemis schotel was goed. De bijgeleverde salade was helaas niet echt lekker, maar de frieten wel.

De desserts waren een waardig slot van een heerlijke maaltijd; de 3 soorten chocolade waren machtig maar o zo lekker! De dubbele espresso was lekker, maar met 3,75 aan de prijs.

De bediening had duidelijk veel haast. Er was geen tijd / geen interesse voor een praatje en op één of andere manier verwacht je dat toch wel als je Grieks gaat eten. Ook het glaasje ouzo van het huis ontbreekt hier. Het restaurant ziet er prachtig uit.

De rekening bedroeg 166 euro en vermeldde inderdaad 2x de éénpersoons Akropolis schotel (de bediening heeft enkel de bestellingen opgenomen en had op zijn minst kunnen vragen of aanbevelen dat een tweepersoons schotel een mogelijkheid is).

Heerlijk eten, maar jammer genoeg waan je je toch niet helemaal in Griekenland.
Hugo S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Voor de geoefende eter valt Knossos wat tegen. Keuken was weliswaar goed, maar minder dan op basis van hoge waardering verwacht mocht worden. Het restaurant is mooi ingericht, maar de akoestiek slecht. Op deze drukke vrijdagavond was het personeel vriendelijk, maar enigszins gestresst.
Roy L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
ontvangst was hartelijk, bediening correct en enthousiast, gast vrouw en heer zijn spontaan en vriendelijk, heerlijk gegeten ...aanrader...prijs/kwaliteit helemaal geweldig!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving. De bediening was heel vriendelijk en belangstellend. Een echte aanrader en zeker om voor terug te komen.
Rian T.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Vooraf al gekeken naar de recensies, want we wilden graag eten bij een goede Griek. Nou dat was het vanavond zeker. Gastvrij en goed eten, maakte het tot een geslaagde avond. Niet vaak zo lekker gegeten bij een Griek.
Stephan D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Als wij Den Haag bezoeken , eten wel altijd bij Knossos.
Het is een geweldig restaurant met heerlijk eten , zeer goede bediening en een fantastische sfeer !
Petje af voor deze erg hard werkende familie !
Hopelijk tot snel

Annemarie de Krijgen & Stephan Dehne uit Tiel .
A H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Zeer goede service. Het heeft deze gezellige sfeer van family-run restaurant met de service van een Michelin ster restaurant.
I.K. N.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Wij komen hier regelmatig. Heerlijk gegeten na werk. Eten stond zoals altijd (!) vlug op tafel. Precies wat je wilt als je met berehonger aankomt. Mijn man had de Paidakia en ik de Bifteki. We hebben genoten.
Jan Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Leuke bediening, heerlijke ossehaas met een mooie wijn. Zeker voor herhaling vatbaar.
Nancy H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Snelle, vriendelijke bediening. Het eten is goed. Het vlees is mals, gyros is prima bereid. Niet te vet en goed gekruid. Salade is vers, frietjes zijn lekker. Voor herhaling vatbaar.