Over het restaurant Knossos

Geniet van Griekse specialiteiten

Een Grieks restaurant dat sinds 1985 gevestigd is aan het Kerkplein in Den Haag, naast de Grote Kerk in het monumentale pand van ‘Berlage’. Als familiebedrijf met jarenlange ervaring en klantgerichtheid maakt Knossos elke gelegenheid weer tot een bijzondere ervaring. Op de kaart vind je authentieke Griekse gerechten en mediterrane gerechten. De chef-kok probeert zoveel mogelijk met biologisch vlees, duurzaam gevangen vis en verse groenten de verfijnde gerechten te bereiden.
Overdag ben je uiteraard ook welkom om te genieten van heerlijke gerechten. Op de lunchkaart staan verschillende broodjes en salades. En tijdens zonnige dagen is het heerlijk vertoeven op het terras, dat bij koelere avond verwarmd is.

Meer informatie over restaurant Knossos

- Wijnbar 22:00 - 23:30

Rene V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Lekker eten op een sfeervol terras met vriendelijk personeel. Alleen de tzatziki had iets pittiger gemogen ;)
Nanda R.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Leuk restaurant met terras in het centrum, heerlijk gegeten en goede meedenkende service.
Richard K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Via iens hier terecht gekomen, voorgerecht Carpacio (foute keus als je grieks gaat eten) maar als het op de kaart staat moet het goed zijn. Carpacio was verkleurd, warm, geen dressing, weinig sla. Eigenlijk gewoon slecht en niet lekker. Daarin tegen was het hoofdgerecht prima, Artimes schotel en giros pannetje, beide erg lekker en smaakvol.
De bediening was erg gevarieerd, de dames deden netjes en goed hun werk alleen de ober liep overdreven druk te doen en snel geirriteerd (zal grieks temperament wel zijn) brengt in iedergeval geen rust in de tent. Al met al wel goed gegeten, maar we zijn niet gebleven voor nagerecht.
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
We hadden online geserveerd maar aangezien het nog rustig was, mochten we zitten waar we wilden en hadden niet echt het idee dat ze onze online reservering hadden nagekeken, want een ober dacht dat we om 20:30 hadden afgesproken i.p.v. 17:30. De -nogal iets te amicale ober- nam onze drankbestellingen op, verder viel het ons op dat hij vaak luid fluitend aan het werk was. Geen ouzo v/h huis. Prima dat hij zo vrolijk is, maar na een tijdje ging het echt op onze zenuwen werken. Hoofdger. Knossosschotel en kip in het pannetje waren smakelijk. Apart werd er een klein bakje verse frites bij geserveerd en verder nog een grotere (?) bak tzaziki en een bakje niet- Grieks traditionele koolsalade. Vooral de grote stukken komkommer waren heerlijk in de tzaziki dus ik was toch wel blij met de grote portie. Als afsluiter nam mijn tafelgenoot de bougatsa en ik de baklava, die waren ook smakelijk, al is 7 euro per nagerecht best wel duur.
We hadden allebei geen voorgerecht besteld en maar ieder 1 drankje genomen: € 63,45-.
Raphaël J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Zeer goede Griek. Kwaliteit van eten en drinken zijn. Zeer goed, lekker mals vlees en goede wijn. Ook de traditionele stoofgerechten zijn een aanrader! Minpunt is de service. Deze is wel vriendelijk maar ook erg opdringerig (drinken/dessert) met als gevolg dat alles vrij snel wordt opgediend en afgeruimd. Als je dit geen probleem vindt, kun je bij Knossos zéker lekker eten :-)
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Aanrader deze Griek in Den Haag. Erg vriendelijke en vlotte bediening en eten van zeer goede kwaliteit. Vlees erg mals en precies goed gekruid.
Dennie V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk eten , heerlijke wijn , vriendelijk personeel. 10 van een 10
Ron K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
We eten al in Knossos zolang als het restaurant bestaat (heel lang). Maar dan nu toch een beoordeling. Het restaurant wordt namelijk steeds beter. Het investeert in kwalitatief goed eten, professioneel personeel en een geweldige sfeer. Ook al zit de prachtige zaak bomvol dan nog is er altijd een persoonlijk woord en aandacht. Je jas wordt aangenomen en je hoeft niet lang op je eten te wachten. Je kunt binnen eten of op het perfect verwarmde terras, dat een van de mooiste van Den Haag-Centrum is.
Qua stijl en menu is Knossos helemaal met de tijd meegegaan. Dat kun je niet van alle Griekse restaurants zeggen. De Sirtaki is van de achtergrond verbannen evenals de bergen koolsla en rood gekruide rijst. Nu is er een eigentijdse menukaart. Voor de liefhebbers lichte gerechten (probeer de coquilles op spinazie), maaltijdsalades, eventueel combi’s van voorgerechten en een mooie viskaart. Voor de grote eters nog steeds de imposante vleesschotels, maar ook echte lamshaas. Daarnaast (Griekse!) cocktails en een goede wijnkaart met betaalbare lekkere wijnen maar ook enkele kwalitatief zeer goede flessen (Assyrtiko!!). Vraag een onderbouwd wijnadvies aan manager Pacal; de wervelwind die alles overziet en er de vaart inhoudt. De vele vaste gasten worden verwelkomd en uitgezwaaid door zijn ouders die er nog elke dag zijn. Traditie en vooruitgang. Het kan heel goed samengaan bewijst Knossos.
TJ .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
super restaurant. onze vaste stek om lekker Grieks te eten.
hele goede kaart met goede bediening.
mooi terras voor eventuele warme zomerse avonden. terras verwarming aanwezig.
ook goed te doen met groepen.
Aischa T.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Heerlijk gegeten en geweldige bediening!
Claudia B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Superlekker gegeten met de hele familie! Zoals altijd was het weer top!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Bij bestelling van een typisch Grieks vleesgerecht krijgt je een ruime hoeveelheid goed gekruid lekker vlees. De inrichting is netjes. Wel staan de tafels dicht op elkaar waardoor er weinig privacy is. De wijn is matig. De bediening is zeer attent en probeert de gast het echt naar de zin te maken.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Erg lekker gegeten! Zelden zo dicht bij de Griekse keuken gekomen buiten Griekenland! Mijn complimenten!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Het eten was erg lekker, de bediening zeer vriendelijk en adequaat.

Inrichting is modern en geschaald op maximale benutting. Hierdoor voelt het wat krapjes als het drukker is.

Ergo een verdiende voldoende en zeker een aanrader als je opzoek bent naar lekker grieks eten.
Bruno B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Één van de jonge garcons vinden we wat te opdringerig.
Voor de rest een top avondje gehad.
A-A K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Geen commentaar
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Op het heerlijke eten is weinig aan te merken; de prijs/kwaliteit-verhouding is goed en de jonge bediening is (te?) vlot en wordt door de eigenaresse strak gemanaged , ook als het druk en rumoerig is op vrijdagavond. Toch laat de service te wensen over en munt deze niet uit in klantvriendelijkheid. Dat is bij binnenkomst zo en bij vertrek. Je hebt de 'koffie na' nog geen seconde eerder besteld of je krijgt je rekening en winterjas -overigens in eerste instantie zonder de bestelde koffie te krijgen - al gepresenteerd en wordt zo snel mogelijk weer 'naar buiten gewerkt' door de eigenaresse. Kennelijk moesten we snel weg voor de volgende klant, hoewel we de tafel keurig ruin van te oren hadden gerserveerd. Misschien niet onbeschoft bedoeld maar zo komt het wel over. Denk dus dat ik toch niet meer zo snel terugkom.
Jelle L.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten met mijn vriendin. Geen verdere woorden nodig.
Nicky T.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Heerlijk met mijn vriendinnen gegeten bij knossos. Super lief en goed geholpen,en heerlijk gegeten. En de gastvrouw super lieve dame. Zeker voor herhaling vatbaar.