Knollen & Citroenen

• Af te huren , Airconditioning , Catering
Erg kort
Saskia H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Altijd ouderwets gezellig eten! De gangen worden precies met de juiste tussenposes geserveerd, waardoor je echt een avond uit bent. Komen ook geen gasten na ons, zodat je hier gerust de hele avond kan zitten. Erg lekker is altijd de spoom in een klein wekpotje. Menukeuze erg gevarieerd, door het kanniekiezen menu, overal kleine hapjes van!
Zelf ben ik helemaal weg van Michaels lekkere zoete lof! Ook het granddessert is helemaal top, met van alles en nog wat erop zoals appelgebak en diverse shotjes, ijs enz. Wij komen hier erg graag!
Rvreugdenhil .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gewoon ontzettend lekker gegeten. Met zn 5-en verschillende gerechten gegeten, zowel vis als vlees erg lekker en goede temperatuur. De warme borden droegen hiertoe zéker bij.
Het dessert was een verassing maar zeer de moeite waard! Vriendelijke jongedame die ons bediende en de avond extra gezellig maakte door persoonlijke aandacht! Tot slot hulde aan de kok(ken) en bediening. Een gezellig restaurant in het hart van de stad Dordrecht en lekker. Aanrader!
Fie V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat een geweldige zaak eten super goed we Namen kalfsucade nog nooit zo lekker gegeten mals en had geen mes nodig als desert namen we oma's lekkernijen de beding en keuken dikke pluim

Tot snel oma
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Zonder reservering konden wij er met 4 personen terecht. Even overleg of er wel plek was, hoewel later bleek dat het nog niet half vol kwam te zitten. Een aardige amuse vooraf. Aanvang met een witte wijn. Op het glas van de witte wijn de keuze uit droge of zoete (...). Wij hadden gehoopt op meer keuze. Dan maar een droge witte wijn, die dat niet bleek te zijn. Een gewone goedkope slobberwijn. De dame in de bediening was enorm vriendelijk, maar was iets onervaren. Als voorgerecht namen wij de kaaskroketten en de zalmtompoes. De laatste was prima, evenals de kroketten op een bedje van een weinig spinazieblaadjes en wat sla als garnering. Wel fenomenaal duur om voor 2 overigens lekkere kaaskroketjes 10 euro te vragen. Als hoofdgerecht kalfssukade, dorade 2x en biefstuk. Alle gerechten werden geserveerd met wat frieten in een klein mandje, niet bepaald overdadig. De frieten duidelijk uit een of andere grootverpakking, niet echt lekker, melig. De sukade werd al meteen bij het aanzicht teruggestuurd: delen waren zwart verkoold(!). Echt nog nooit eerder meegemaakt. Daarna kwam het wel erg snel terug uit de keuken (...) en bleek het alsnog een droge toestand te zijn. Een deel van deze kleine portie niet opgegeten. De dorade was aardig, maar wel erg hard op de huid gebakken, tot een zeer krokante huid aan toe. Daardoor was deze vis nog net niet te droog. De biefstuk was beslist geen biefstuk, maar wij hebben het verder zo gelaten. Eten en wegwezen daar. Nog een leuke spoom op originele wijze tot besluit. Echter. Toen wij volledig klaar waren met eten, kwam uit de keuken nog een klein stoofpotje witlof, zeer lekker maar met zwartgeblakerde delen deegomhulsel, en een mini potje heerlijke appelmoes. Op onze belangstellende vraag hoe de witlof zo lekker zoet was, kwam bij navraag in de keuken via de bediening het cryptische antwoord dat de kok dit vergeten was... Heel vreemd allemaal. Bij het afruimen kukelde de hele boel nog uit de handen van de zeer aardige bediendster. Geen dessert, geen koffie. Snel weg en er nooit meer terugkomen. Al met al ongelofelijk veel te veel betaald voor uiterst matige en amateuristische kwaliteit.
Kelly J.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
geweldig wij zijn met een goep van 42 personen geweest we hadden een 5 gangen oma in de war menu bij binnenkomst kregen we een amuze van het huis dat zie je niet veel meer daarna kwam er genog brood op tafel ook van het huis als iedereen kon zelf kiezen wat Ze wilden vis,vlees of een combi van vis of vlees al mijn gasten waaren meer dan te vreden we hebben zelfs voor volgend jaar al oma's huis kamer gereserveert en komen zeker snel met zijn tweetjes eten wat was dit een top avond (18.00 tot 0.00) dit moet je echt beleven oma's kleinkinderen weten echt wat ze doen super super namens de hele groep een dikke 10!
Arald P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Zeldzaam wat een leuke eet gelegenheid. Hier kan je goed een avondje vullen.
Zeker als je niet kan kiezen is daar op ingehaakt.... Je krijg van alle gerechten een beetje... Dus zo proefje heel de menu kaart.... Aanrader!
Bediening erg vriendelijk, de opbouw heel sfeer vol. We voelden er ons gelijk op ons gemak.
Zeker nog een keertje terug.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het was al weer een tijd geleden , dat wij in " OMA'S " restaurant met een huiskamersfeer waren.Het was Valentijnsdag en dan zorgt de partner voor de 100 % keus waar we gaan eten , in dit geval dus geen overleg. Wij openden ook hier met een droog wit wijntje en een jonge borrel , deze werden vergezeld door een amuse en warm brood met boter van het huis. Er was geen speciaal Valentijns-menu voor deze dag en daarom ging de keus naar het gewone dagmenu.Als voorgerecht was er carpaccio , gevolgd door een spoon als verrassing.
Wij bestelden een droge witte wijn en vervolgden met een varkenshaas. Het garnituur bestond uit witlof met kaas uit de oven , warme huisgemaakte appelcompote uit een wekfles en ieder een mini frituurmandje met frites.Als dessert kwam er een combinatie van cake , fruit , ijs en creme.
Wij besloten met koffie en thee , geen stiefkind maar goede keus en in het geheel goed verzorgd.
De bediening was vriendelijk en attent. Alles was goed verzorgd.
We hadden 1 minpunt , waar eigenaar en bedienings-team part noch deel aan hadden. Gelukkig gebeurde het op het moment dat wij koffie en thee hadden, indien het eerder was gebeurd hadden wij versneld afgebouwd. Er kwam een stel aan de tafel achter ons zitten en die brachten een enorme walm mee van een misselijkmakende zogenaamde parfum , je zal er maar een tijd vlak bij zitten in een restaurant of in de schouwburg of bij een concert. Ook in de uitgaanswereld moet je toch ook een beetje rekening houden met anderen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Het is alweer even geleden dat ik hier ben gaan eten. Dus wordt weer hoog tijd! Het is altijd genieten. Heerlijk eten, lekkere porties dus je gaat nooit met honger weg (en voor een redelijke prijs, ook belangrijk) Lekker ouderwets genieten! Het is altijd weer lastig kiezen tussen al het lekkers op de kaart. Carpaccio of Garnalenkroketten...Biefstuk....Draadjesvlees...Zalmfilet.... Of toch ohhh gewoon teveel lekkers. Ik heb nog nooit wat gekregen wat ik niet heel erg lekker vond. Ook het "oma is in de war" menu is geweldig! En als dessert zeker weten oma's lekkernijen. Dat moet ik toch elke keer weer kiezen ;) Heerlijk warm huiskamergevoel met gezellige bediening (altijd in voor een kletspraatje) En ze houden altijd super rekening met mijn lactose-intolerantie. Top! Nu ik dit schrijf krijg ik alweer zin er snel te gaan eten. En natuurlijk met oma op de foto ;)
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Heerlijk gegeten met vrienden uit Engeland. Het draadjesvlees was fantastisch! Het dessert met eigen gemaakte Oud-Hollandse lekkernijen een ware snoepjeswinkel voor volwassenen, helemaal af. Een kaart met verse producten. Een prettige informele sfeer. Een aanrader hoor!
FishingnicoS .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Kerstmarkt 2015, lunch gebruikt bij dit restaurant. Buiten werd aangegeven dat er binnen nog plek was, goede service. Erg apart ingericht restaurant(je) met een beneden en boven verdieping. Vanwege drukte met kerstmarkt een aangepaste lunchkaart. Gekozen voor Brood, brie, honing en walnoten. Prima van kwaliteit en smaak, tip zou nog lekkerder zijn iets opgewarmd. Zelf gekozen voor Rundercarpaccio met oude kaas, pijnboompitten en pesto-olie. Iets te koud (zelfs bevroren) opgediend. Wat helaas ontbrak was de oude kaas. Toen ik dat aan de serveerster melde, antwoordde zij maar u heeft het toch op en ik ga het aan de keuken doorgeven. Vind ik wel een missertje. Ondanks missertje en de kou van het gerecht was het wel goed op smaak. Twee plakken knollen brood konden wel iets dikker, of doe er drie plakjes bij. Koffie was goed en thee keuze uit drie heerlijke kerst smaken. Tip geef in vervolg aan dat er speciale zakjes zijn om de thee in te doen. Nu was het door ons in de thee gestrooid. Prima restaurant, service kan wel iets attenter.
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Ik ben niet zo vlot met deze recensie, de precieze datum weet ik ook niet meer. Ik woon al jaren in Dordrecht maar had nooit gegeten bij Knollen en Citroenen, ik keek er wel naar uit. De decor is.....kneuterig, beetje pannenkoekenhuisachtig. Er was een jong meisje in de bediening die heel schattig erg haar best deed maar die het vak nog niet in de vingers had!
Ik vond persoonlijk de kaart beperkt, was ook niet echt mijn ding. Het eten was oké maar de prijs kwaliteit verhouding ruim uit balans. Ik at er met een vriendin die er graag eet, ik zal er niet gauw terug gaan. Glutenvrij was er ook een beetje lastig. De buitenkant van het restaurant is er het leukst aan.
Aarnoudse.vandoorn .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Sfeervol klein restaurant. Je waant je in grootmoeders huiskamer. De bediening door oma was knus, leerzaam en gezellig. Het eten was goed, lekker en het toetje bijzonder en heerlijk. Een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.
Dordrecht50 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Door de bijzondere aankleding hangt er een nostalgische sfeer. De bediening was uitermate vriendelijk. Met 2 personen een 4-gangen verrassingsmenu (vis en vlees) besteld.
Helaas overheerste de vleesgerechten, waarbij echter wel vermeld moet worden dat we beiden het voorgerecht van dungesneden tonijn bijzonder waardeerden en daardoor verwachtten dat er na het uitstekende stukje draadjesvlees weer vis zou worden geserveerd. Helaas viel dit 3e gerecht ons wat tegen.
Gert F.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Genoten hebben we! Van het eten, het decor en vooral de bediening.
Na een dagje Breda op de terugweg in Dordrecht gestopt voor een etentje en, met wat zoekwerk op Iens, het laatste vrije tafeltje in dit vriendelijke, pittoreske restuarant bemachtigd.
Aan de grote tafel naast ons was een gemengd koor smakelijk aan het eten, en enkele malen werden wij tijdens het eten op een sfeervol en passend gestemd gezang verwend. Absoluut niet hinderlijk, wel vermakelijk en aangenaam.
De eigenaar en het overige personeel deed enorm hun best het ons naar de zin te maken. Het eten zelf smaakte prima en werd kundig bereid. Geen gerechten die ons lang bij zullen blijven, met uitzondering van de witlof... ondanks mijn afkeer van die groente, wist de eigenaar mij toch tot het proeven ervan te overtuigen.. En inderdaad, met zijn speciale saus had hij het bittere gerecht om weten te toveren naar een zachte, zalvende smaak.
Wij hebben van de avond genoten. Het eten was goed, het decor beter en de service helemaal top!
Peter_Esther .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Niet echt goed maar beter dan gemiddeld. De muziek is vreselijk - ik werd bij de aanvang al lichtelijk onpasselijk omdat ik "waarheen leidt de weg" van Mieke Telkamp moest ondergaan. Het gaat in restaurants ook om sfeer - begrijpt men dat niet bij "Knollen & citroenen"? De bediening is vriendelijk maar traag, en vergeet ook nog eens mijn bestelling. Je moet relatief lang wachten op aandacht van de gastvrouw. Naar mijn idee loop je op die manier nogal wat omzet mis. Het menu "ik kan niet kiezen" oogstte bewondering maar dat heb ik zelf niet gegeten. De kalkoenfilet was prima maar werd overschaduwd door de te sterke saus. Het dessert was goed! De tafel voor zes personen vond ik veel te krap. Al met al wel een restaurant om nog eens terug te komen!
Hanny M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Hier gisteren met vrienden gegeten.We zijn hier ooit al meer geweest.Het is gewoon een goed restaurant met aardige bedienind,al vond ik de bediening wel vaak langs komen om te vragen of we nog wat wilde drinken e.d.Het eten was weer uitstekend.Wij hebben voor oma is een beetje in de war menu gekozen.Ik had het vismenu.Voorgerecht heel goede gerookte zalm,hoofdgerecht buitengewone lekkere kabeljauw met,geloof ik,champagnesaus,voortreffelijk.Na chocoladebavaroi,ook heel goed.Nog een spoom tussendoor en voor een amuze.Mijn tafelgenoten hadden het vleesmenu,ook geen klachten gehoord.De sfeer is oudhollands,droogrekje met was boven de trap,ouderwetse kopjes enz.Heel gezellig.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Geluncht bij dit restaurant. Leuke inrichting van een kleine (voormalige woning) in grootmoeders stijl. Heerlijk bruin brood met Dobbe kroketten en garnering. De salade van het huis was uitstekend. De bediening door de eigenaar was zeer attent. Goed gegeten en een aanrader.
Susan78 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Wat een enorm leuk restaurant! Je stapt echt binnen in Oma's huiskamer. Het is niet groot, maar wel echt leuk gedaan. Veel herkenbare dingen ook van vroeger bij mijn oma's thuis ;-)

Bediening was ook super vriendelijk en attent.

De menukaart is niet heel erg uitgebreid, maar goed genoeg. Er staat voor ieder wat wils op. Kwaliteit, uitstraling, hoeveelheden en opmaak van het eten is ook dik in orde. Ik had al erg vaak over het Grand Dessert gehoord, en had nu eindelijk de kans om dit eens te proberen. Ik ga er maar 1 ding over vertellen: super! Voor de rest moet je het zelf maar gaan proberen.
JanFL De W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2014
Uniek restaurant in de historische binnenstad van Dordrecht.
Fantastische gerechten in grootmoederstijd. Het restaurant is in deze stijl aangekleed. Alleen het interieur is het bekijken waard.
Jong echtpaar zorgt voor een welkom onthaal
Arnoud M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gisteravond met z'n drieën wezen eten. Wat een gezellige sfeer! Oma voor de deur en oma in het restaurant! Aangekleed met allemaal leuke oude herkenbare dingen, zoals emaille pannenset, etc. en oude sfeervolle muziek van vroeger. We kozen voor het oma is in war 3 gangen diner. Met een lekker fles Chardonnay erbij. We kregen een heerlijke amuze met kruidenkast en zalm van het huis. Wat zalig was dat! Als voorgerecht een garnalencocktail! Precies zoals mijn vader dat maakte, met schijfje citroen en takje dille. Erna het hoofdgerecht: heerlijke malse biefstuk in aardbeien peper saus, zo maakte mijn oma dat niet hoor! Dus mensen, het is naar oma's recept maar gelukkig met wat modernere smaak. Heerlijke gegratineerde lof met kaas, zalig dus. Patatjes en salade, dik in orde. Toe een grand dessert met hemelse modder en room, aardbeienpapje en veel lekker fruit. Genoeg dus! Bij de koffie en thee een etagère vol met oud Hollands lekker. Ik heb flink van de ouderwetse schuimpjes gesnoept. Oma, de kok, kwam nog bij ons aan tafel langs. Ontzettend leuke mensen, jong en enthousiast! Een echte aanrader dus.