Kloveniersdoelen

Achter de Houttuinen 30 4331 NJ Middelburg Nederland Kaart

Over het restaurant Kloveniersdoelen

Goed dineren voor de film

De Kloveniersdoelen is een bekend Middelburgs monument uit 1607. Het pand heeft in de loop der jaren verschillende doeleinden gehad en vervult nu een horeca- en cultuurfunctie. Je kunt hier terecht voor een drankje in het Café, een goede film bij Cinema Middelburg en natuurlijk een heerlijk diner. Met mooi weer heeft het ook nog is het zonnigste tuinterras van Middelburg. Wat wil je nou nog meer?

Meer informatie over restaurant Kloveniersdoelen

Maandag t/m Woensdag 11:00 - 23:00
Donderdag 11:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 00:00

9,2

Jouw recensie over het restaurant Kloveniersdoelen

Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Fantastische plek! Heerlijk rustige tuin met fijn terras bij een prachtig monumentaal pand. Vriendelijke, bevlogen medewerkers. Leuke kaart met kleinere gerechten die leuk te delen en/of combineren zijn. De kaart wisselt regelmatig. Zowel voor lunch als diner een aanrader!
mrsjones .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Restaurant Kloveniersdoelen is gelegen in een schitterend gebouw in het centrum van Middelburg en heeft een schitterend Tuinterras, waar mijn dochter en ik een lunch namen. Mijn dochter koos voor Garnalenkroketten met mierikswortelmayonaise en friet. Zelf nam ik een Zeeuwse tosti: Zeeuws vlegelbrood met Zeeuwse kaas, Zeeuws spek en Oosterschelde ham, geserveerd met pittige ketchup.
Beide lunchgerechten met een frisse salade met heerlijke dressing. Vriendelijke bediening. Ondanks de drukte redelijk vlot geholpen.
Pop C.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Het nieuwe concept van meerdere kleine gerechten bestellen en foodsharing is leuk. De prijzen kloppen ook. Op eerste gezicht. Maar de prijzen voor wat je krijgt (hoeveelheid) kloppen niet. De quiche van 8,50 was een platte postzegel waar je elders een serieuze miniquiche of goedgevulde punt krijgt voor die prijs. De sushi voor 7,50 waren 3 stuks, waar je in een sushibar 7-8 stuks krijgt voor dat bedrag. De kipcurry leek nog wat, maar dat bakje had een dubbele bodem waardoor we allebei met een onverzadigd gevoel afrekenden, waar we voorheen altijd met volle buiken vertrokken. We bestelden qua bedrag voor- & hoofdgerecht, wat normaal meer dan genoeg is.
De presentatie was super, locatie is top, het idee is echt wel leuk. Maar wij gaan helaas voorlopig niet terug...
Jules M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
In het voor ons vrij onbekende Middelburg op basis van recensies uitgekomen in dit sfeervolle restaurant. We hebben er prima gegeten met een goede prijs/kwaliteitverhouding. Porties zijn groot genoeg en de prijs is zodanig dat je lekker kunt variëren. Ook de bediening is er top. Aanrader dus.
Frits K.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Toevallig tegen dit mooie historische gebouw aangelopen waar een fijnterras in de tuin en mooi ingerichte eetzaal boven waren. Kleinere gerechten die geschikt zijn om te delen, lekkere smaakcombinaties en mooi geserveerd, prima betaalbaar.
Anke D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Zomers zit je paradijselijk in de prachtige tuin (waar regelmatig kleine exposities zijn te bewonderen). Wij hebben hier een aantal keren geluncht. De lekkere lunchgerechten, waaronder de vislunch van de chef (huisgemaakte garnalenkroket, idem tonijnsalade, gerookte zalm en heerlijk zuurdesembrood) blijven trekken. Eerder hebben wij hier ook binnen gedineerd, ook daaraan hebben wij een prima indruk overgehouden.
Cornelius W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
vanavond, na de film, hier fantastisch gegeten: ALLES klopte: reservering, ontvangst, bediening, keuken, prijs! Hoewel het vol zat, was er bij de bediening geen enkele wachttijd; vriendelijk, duidelijk en enthousiast! Heerlijke Zeeuwse kogelbiefstuk met geconfijte uitjes, superfrites, zeer verzorgde en overheerlijke witlof,kaas & zeeuwse mosterd en een knapperige rode koolsalade! Mijn vrouw vond de maaltijdsalade met pompoen ook geweldig. Wijn, koffie & (surprise!) GRAPPA was van topklasse. En dat alles voor nog geen E60,00! Hier komen wij geheit vaker!
Lina T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een Pareltje achter hele mooie gevel ,leuke ambiance met heerlijke gerechten wij hebben genoten van A tot Z. De bediening alert en attent bijna zonder te vragen stond alles voor je klaar. Wij komen zeker terug! Bedankt kloof!
Xander B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
heerlijk gegeten bj de kloveniersdoelen, het decor is leuk en autentiek, helaas wordt het plafont opgesierd met grote ventilatie pijpen.

We begonnen met een Quesadilla met oude kaas en eenGemarineerde sashimi tonijn van tonijn als voorgerecht. Alleen de salade op de tonijn was niet aangemaakt, misschien is het een tip om deze aantemaken met een beetje washabi mayonaise.

Als hoofdgerecht hadden we de "Warm gerookte en gegrilde zalm filet" en de Gebakken zeebaarsfilet. Het stuk zalm was groot en de smaken passen goed bij elkaar. De kerrie is geheel niet overheersend. Er werden 2 zeebaarsfilet bij het gerecht reserveerd, en debouillabaissesaus heeft een lichte vissmaak die goed past bij de zeebaaesfilet.

Omdat de porties groot waren hoefden we geen toetje meer.

Een prima restaurant om lekker te kunnen eten
Saar83 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Prima plek om te eten! Diverse kaart met veel keuze, prima bediening (al mogen ze misschien iets meer op lege glazen letten), lekker gegeten, goede porties (niet te groot, niet te klein). Bij de brood met smeersels had de kruidenboter iets zachter gemogen wel. Cinemaburger was lekker! Lekker sterke bak koffie en goede bierkaart! Voor mij een 7.
hildea .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
We hebben heerlijk buiten op terras gegeten. Het was erg druk, waardoor het iets langer duurde eer de 1e gang kwam, maar we waren keurig op tijd klaar voor de film (wat we hadden aangegeven). De bediening is erg vriendelijk en het eten erg lekker. Prijs-kwaliteitverhouding is hierdoor erg goed! Het is zeker een aanrader.
mmariska .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
De Cinemaburger is een aanrader, maar ook de andere gerechten zien er heerlijk uit. De chef maakt een kunstwerkje van de borden.
4691 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Weer heerlijk gegeten! de gerookte zalm was, zoals altijd, uit de kunst. een groot portie waardoor we blij waren dat we ruim de tijd hadden tussen de gangen in. bediening is vriendelijk en attent. De combinatie met de cinema in het zelfde pand maakt een avondje uit helemaal af. echt een aanrader.
johnlies .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
we werden heel erg vriendelijk ontvangen en geholpen door de serveerster (Nicolle, of zoiets). het eten was erg lekker we hadden een plank vooraf met diverse heerlijke hapjes en als hoofd sate en scampies, waarbij de scampies echt heel erg lekker waren. de sate was gewoon lekker. de rode wijn was niet lekker en schijnbaar bleek achteraf niet ok. werd keurig opgelost door serveerster. De witte wijn (sauvignon) daarna was erg lekker. Al met al een aanrader.
ECC .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Heerlijk gegeten, goede sfeer in het restaurant, prima bediening. Ik was blij dat ik van te voren gereserveerd had, anders hadden we een ander adres moeten zoeken. Echt een aanrader, tenminste als je in de buurt van Midelburg iets zoekt.
bie56 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
het restaurant bevindt zich in een mooi gebouw, het interieur is modern. het voorgerecht was uitstekend, het hoofdgerecht minder: weinig vlees, veel saus. friet was nogal bruingebakken. gezellige ambiance, goede en attente bediening.
Helena R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Wij vond de voorgerecht de lekkerste. Wij hadden rund en varken stofpotje als hoofdgerecht geserveerd in jam potten er was niet handig. Bediende was neetje en snel.
tiledwin .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Heerlijk gevarieerd voorgerecht. Plankje kloveniersdoelen. Hoofdgerechten vielen iets minder in de smaak, maar goed, over smaak valt niet te twisten. Geen nagerecht genomen, want we vonden de keuze te minimaal, dus afgesloten met koffie.
DaanP .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Het was gezellig vol zondagavond jl. We werden vlot naar ons tafeltje geloodst. Geen speciaal keuzemenu voor de AH-actie, van elke gang werd het laagste in prijs niet in rekening gebracht. De kaart was niet echt uitgebreid, maar wat wij bestelden was wel erg lekker! Als vooraf had ik de dagsoep, een heerlijke romige preisoep, niet zomaar een kopje maar een flink bord mét volop brood. Mijn tafeldame had de carpaccio, die boterzacht was.
Ik wilde de fish en chips bestellen, maar de serveerster waarschuwde dat deze door veel klanten als erg zout ervaren wordt. Erg attent, vooral omdat ik zoutarm moet eten, waarop ik voor de garnalen met look koos. Een flinke portie, met salade en frites (zonder zout!) en nog extra brood om te soppen!!! Mijn tafeldame koos voor het stoofpotje, leuk opgediend in een weckpotje.
We zagen af van een dessert. Enerzijds omdat we al tamelijk "vol" zaten, anderzijds omdat de keuze hierin nogal beperkt was. Vooral meer van het zelfde en goed vullend. Een simpel bolletje ijs met wat vruchten zou me welkom zijn geweest.
Al met al een geslaagde avond in een gelegenheid, die het midden houdt tussen een bruin café en een sjiek restaurant. Voorafje en hoofdmaaltijd zouden in dat laatste niet misstaan hebben.
mgalis .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
De garnalenkroket vooraf vonden we alle vier heerlijk! Op het gegeven na dat het krokante korstje van de fish (&chips) te zout was, waren de andere hoofd gerechten prima. De service was uitstekend; de ontvangst en bediening in het algemeen en de reactie op de te sterk gekruide korst. Toetjes en koffie waren heerlijk!