Kloek

Vredenburg 31 3511 BC Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kloek

Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Al meerdere keren bij Kloek gegeten en elke keer is het weer goed. De sfeer/stijl is vergelijkbaar met meerdere nieuwe tentjes die de afgelopen jaren in Utrecht zijn geopend, maar het klopt allemaal wel. De inrichting is leuk en het personeel is uitermate vriendelijk. De kip is de lekkerste van Utrecht en er zijn veel verschillende streekbieren te bestellen. Naast kip kan je nog diverse andere (bij)gerechten bestellen waardoor je geen eentonige maaltijd hebt. Ook een erg leuke tent voor een borrel gezien de goede borrelkaart.
Karea .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Leuk restaurant met vriendelijk personeel. Hier gegeten met een groep van 9 mensen. Iedereen tevreden Ik heb vooraf geproefd van de saté, bitterballen en kipnuggets. Onze tafel had 3 schaaltjes besteld met elk 6 stuks, die gezamenlijk genuttigd. Waren prima. Verder een halve kip naturel met koolsalade, satésaus en frites. Kip viel van het bot af, goed te eten. Leuke bierkaart met lekkere bieren maakt het af. Kortom een leuk restaurant om een keer te gaan eten, maar door de beperkte kaart, alleen kip variaties, geschikt voor een bezoek zo nu en dan. Prijs kwaliteit verhouding: iets aan de dure kant voor het gebodene, door alle liflafjes bij te bestellen kom je voor een hoofdgerecht gauw boven de € 20....
Outhouse .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Een leuk restaurant voor een overzichtelijke en prima maaltijd. Uiteraard heb ik kip gegeten, de halve kip variant. Deze smaakte prima. Je kunt de kip met een speciale bereiding/ saus nog wat opleuken. Je kunt je maaltijd verder uitbreiden met side dishes zoals kool, groeten, frites of krieltjes (3,50 a 4,00 euro). Daarmee word je gerecht wel snel wat duurder. Voor de liefhebbers is er een ruime keuze aan speciale lokale biertjes. De bediening is attent, het interieur ok en de locatie prima. Zeker een goede keus voor een eenvoudige maaltijd als het avondprogramma nog een andere activiteit kent.
Steve_eet .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We hebben na een slechte ervaring bij de buren hier snel een hapje kunnen eten. Aangegeven dat we haast hadden en daar werd goed op gereageerd. Bijna alle hapjes van de borrelkaart gegeten en die smaakten naar meer. Dat in combinatie met twee ijskoude streekbiertjes en attente bediening. De volgende keer wagen we ons aan de hoofdgerechten.
Harry_030 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Slechte ervaring met de service. Wij (groep van vier) hadden een voorstelling in Vredenburg om half negen en daarom om half zeven gereserveerd. Wij waren op tijd, biertje besteld, en om iets over zevenen het eten. Nou dat hebben we geweten. Om half acht was er nog niets, en na navraag om kwart voor ook niet. Bezorging deelde toen mee dat hij het even uit ging zoeken en kwam later terug met de mededeling dat er blijkbaar een grote groep vlak voor ons had besteld en dat het daarom nog wel even kon duren. Dat werd uiteindelijk acht uur, en op mijn vraag om de extreem lange wachttijd enigszins te compenseren in de rekening werd mij medegedeeld dat wij een rondje van het huis mochten krijgen. Ik gaf aan dat ik daar niet mee akkoord ging aangezien zij verzuimd hadden door te geven dat het zolang zou gaan duren. Dat gaven ze toe maar na herhaaldelijk overleg met leidinggevende, en via telefoon (?) de eigenaar, wilden ze niet meer van de rekening afhalen. Inmiddels moesten wij in een kwartier tijd het eten naar binnen proppen, u begrijpt dat wij de helft hebben laten staan. Uiteindelijk was de leidinggevende bereid om van de rekening van 83 EUR ,17 EUR af te halen. Ik vind twintig procent korting bijzonder karig voor een wachttijd van een uur. Aangezien wij niet langer konden wachten en echt weg moesten hebben wij de resterende 66 EUR met tegenzin betaald om er nooit meer terug te komen. Ik zou zeggen: Vermijd!
Henkdetank .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met zo`n kleine kaart verwacht je dat hetgeen wat ze serveren super lekker is en dat valt dus erg tegen.
Hadden een shared chicken gerecht wat wij met zijn tweeen hebben gedeeld. Deze bestond uit een halve kip die aan de ene kant droog was en de andere kant die wel mals was. Meat balls met cheddar die echt niet smaakten, droge, harde ballen waar de cheddar niet te vinden was. Bij navraag zou de cheddar erin verwerkt zitten maar tot op heden hebben wij die niet kunnen vinden. De fried chicken, maar ja er valt weinig te verpesten aan iets wat direct uit de frituur komt..Dat kunnen ze bij de KFC ook.

Enige wat wel lekker was: coleslaw, aardappels en de sausjes.
Jammer dat een tent met zoveel potentie niet hetgeen eruit haalt wat er wel inzit. Ik zou het niet aan mijn vrienden aanraden. Genoeg andere leuke en lekkere tentjes in Utrecht
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Een van de meest geslaagde nieuwe restaurantjes in Utrecht. Centraal gelegen, goed ingericht en relaxt sfeertje (met live DJ later op de avond). Eten (kip in allerlei vormen) is eenvoudig, maar heel smaakvol was de conclusie van alle vijf met wie we hier waren. En de bediening is de grootste plus: de barman kende alle lokale Utrechtse bieren voor een juist advies, en de bediening was ondanks de drukte snel en vriendelijk. Hier kom ik zeker terug!
Lotte M.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Na een eerste, zeer geslaagde, keer bij Kloek toen ze net open waren een tijd later weer eens gegaan, maar zonder succes. Schandálig dat ze een 'kipburger' durven te serveren met een taai stukje vlees dat zo vanuit de vriezer in de frituurpan is geflikkerd. En om dan nacho's te serveren met 3 strengetjes kaas? Doe even normaal zeg. Ik ga absoluut niet meer terug.

De kat is wel erg aardig.
Valentine V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Hele leuke avond gehad bij Kloek. We waren wat vroeg dus begonnen met een biertje. De bediening nam uitgebreid de tijd om ons te informeren en adviseren. Bier en kip blijkt een prima combi. De halve kip was erg lekker, veel vlees en een heerlijke marinade. Hij was ook goed bereid, gaar maar zeker niet droog. Ook de burger van pulled chicken viel in de smaak. Achteraf namen we nog een dessert, een plankje met verschillende zoetigheden. Dit was wel een kleine domper, de gebakjes waren een beetje aan de droge kant. Al met al lekker gegeten en de sfeer in de zaak was goed. Wij komen hier zeker nog eens terug.
Alma V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Leuke tent met prima eten (waar op zich wel nog een kwaliteitsslag te slaan is, zeker op drukke avonden), en lekker (utrechts) bier. Hele leuke avond gehad hier. Puntjes van kritiek zijn wel dat de borst van de kip wat droog kan zijn en dat er een standaard marinade overheen zit, die op zich lekker is, maar er valt daarin dus niet te kiezen. Bij ons waren ze de yoghurt saus vergeten over de gegrilde groenten, maar daar kwamen we zelf ook pas achter toen we het al op hadden, dus zo'n ramp was het niet.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Leuke nieuwe tent in Utrecht, super ingericht en leuk concept met streekbieren etc. De service is okee maar moest nog een beetje opgang komen zo aan het begin van de avond. Het eten was lekker, het kippetje lekker mals en veel. Friet ook heerlijk, lekker knapperig. De burger vond mijn gezelschap ietwat gewoon maar is altijd lekker!
Heleenvb .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Vorige maand voor het eerst bij bij Kloek gegeten. Toen heerlijke halve kip gehad en goed advies over de bieren op de kaart.
Helaas deze week een heel andere ervaring. Gegeten met een groep van 10 personen op een dinsdag. Dit keer geen advies mogelijk over de bieren. Daarnaast een erg lange wachttijd op het eten. Van de kippen waren er 2 flink verbrand. Deze konden worden omgeruild, maar de nieuwe waren erg droog. 1 halve kip kwam 20 minuten te laat en de bijpassende groente nog eens 10 minuten daarna. In de tabouleh salade ontbraken de belangrijkste ingrediënten (kip, feta en granaatappel). Na enige discussie om kunnen ruilen voor een halve kip. Vervolgens werd er weer wat anders bezorgd dan besteld.
Aan het eind van de avond wel excuses en compensatie gekregen op de kosten. Maar al met al een slechte ervaring en komen wij allen niet meer terug naar Kloek.
M R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
De avond ging van start aan de bar bij de zeer vriendelijke barman. Leuke diverse biertjes vanuit de regio vind je terug op het wat armzalige keuze kaartje. Bij de keuze tussen kip en kip verwacht je dat je wel goede kip krijgt. Dit viel tegen. Marinade was oké, kip deels droog een ook gedeeltelijk aangebrand. De barman is een enthousiaste jongen, de twee meiden daarentegen... Arrogant en geen lach te bekennen. Klacht wordt gehoord met "had je even eerder moeten zeggen". Hiernaast, er loopt een kat binnen...
Diederik S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Als kip je specialiteit is, dan is het toch een soort van knap dat het lukt om een maar net gare kip te serveren... Jammer want de smaken zijn verder prima.
Bediening is vooral druk met elkaar en hadden nauwelijks oog voor ons en even later stonden ze met zijn tweeen aan onze tafel.
Leuke inrichting maar dat is bijzaak. Ik ga er niet snel weer heen.
RicardoJ .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Bijzonder lekkere en goede kwaliteit kip! De kaart is overzichtelijk en alles is van even goede kwaliteit, en niet duur. De groente is afwisselend en verrassend en de zoete aardappel is een fijne aanvulling. Ook de vegetarische burger is heerlijk! Daarnaast kom ik graag langs voor de Gin Tonics (met lavendel en citroen). Lekker ongedwongen!
Yumika .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Heerlijke kip gegeten! Het menu van de week was lekker op smaak en voor 15euro halve kip, sla en friet. Daarnaast hadden we de chickenwings en gegrilde groente. Geen restaurant waar je lang blijft hangen, niet al te veel keus maar smaakt heerlijk! Beperkt maar kwaliteit eten, wel een kleine toko, dus reserveren is een must.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Leuk concept, lekkere biertjes, prima eten. Het is bijna eten wat de pot schaft. Iets meer keuze op de kaart, en iets meer bereidingen van kip, zou welkom zijn.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Erg lekker gegeten, de kip was heerlijk mals en ook de filet was niet tdroog. De marinade past goed in combinatie met de bijgerechtechten.
Verder een leuke en gezellige atmosfeer en de bediening die attent is.
Neni .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Voorafgaand aan een concert bij Kloek een hapje gegeten. Het concept is simpel: bier en kip. Bier uitsluitend uit de provincie Utrecht en eerlijke kip. Gelukkig hadden wij vooraf gereserveerd want het is een drukbezochte plek. De bediening was prettig en attent. We konden kiezen uit de 'gewone' kip of een kip-special. We kozen voor een hele kip om samen te delen en als bijgerechten friet, gegrilde groenten en couscous-salade. De kip was mooi gaar en had een lekkere sticky marinade gekregen. Iets zoet, iets kruidig, gewoon erg lekker. Helaas was de borst behoorlijk droog. Dat blijft toch erg lastig (tip: wellicht onder de vel een rub smeren op die delen die snel droog worden? Dit geeft tevens extra smaak).
De prijzen wel wat hoog, zeker die van de bieren. We hadden bier van de Leckere maar een flesje van 0,25 L was algauw 3,50 euro. Dit was nog een van de goedkopere bieren. Ook de bijgerechten zoals de friet waren, hoe smakelijk ook, best duur (voor een klein schaaltje friet betaal je 3,50 euro).
Al met al hebben we een prettige avond beleefd en daarna ook nog genoten van een goed concert!
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Mooi concept: Kip en Bier. De Kip mag er echt zijn!

Na de Singelloop waren we toe aan een eenvoudige maar uiteraard wel lekkere maaltijd. Hier paste dit concept prima bij. Ik neem regelmatig kip in een restaurant en deze Kip slaagt echt met vlag en wimpel. Heerlijk!
Niet te duur, 10,75 euro voor halve kip en eventuele bijgerechten (frites/groenten) tussen de 3 en 4 euro.

Een aanrader!