Kletsen en Proeven

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 23:30

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Stefan948 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Recent heerlijk gegeten hier! Zag er heerlijk uit allemaal! We waren met een groep en maakten een keuze uit het seizoensmenu. Prima keuzes en ruim voldoende, ook lekkere speciaalbiertjes.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijke middag op het terras. Uitstekend, vriendelijk, attent en snel personeel. Prima gegeten. Wij hadden gekozen voor maaltijdsalades. Mijn vrouw met scampi en zalm. Ik de salade met geitenkaas. Beiden zeer ruime porties, die zeer smakelijk bereid waren. Een plek om te houden !!
Debbyy .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Op een zondagmiddag lekker op het terras gezeten in de zon! Einde middag vast een voorafje gegeten en begin van de avond pas het hoofdgerecht besteld, allemaal geen probleem. De bediening was vriendelijke, in voor een praatje en lekker vlot (maar zeker niet opdringerig) met het bijvullen van de glazen. Het eten is goed, maar niet super bijzonder. Wat mij betreft een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Wij komen zeker nog eens terug!
Mel93 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Het was lekker weer en hadden zin om eens lekker uit eten te gaan. Het zag er op de melkmarkt gezellig uit en besloten daar een tafeltje te pakken. Werden snel geholpen en zag er veelbelovend uit, waaronder de keuze aan eten op de kaart. Hoofdgerechten kosten €15 euro en een paar "specialiteiten" €19,-. Ondanks dat deze prijs ons erg aansprak, was dit ons nog te hoog voor de kwaliteit die je ervoor krijgt. Qua hoeveelheid leek het in eerste instantie goed, maar was uiteindelijk niet voldoende voor ons omdat we meer dan de helft hebben laten staan.
We namen allebei de Mixed Grill die onder het kopje "specialiteiten" stond. Een stukje kip, rundersteak, spareribs en varkenshaas. De kip was prima was bereid, maar zat niet veel smaak aan. De rundersteak was ook prima, het lekkerste stukje van het bord. De varkenshaas was gortdroog en daardoor veel te taai en daardoor echt niet lekker. De spareribs waren heel moeilijk van het bot af te krijgen en waren ook echt helemaal uitgedroogd. Wederom niet lekker op smaak gebracht.
We hadden dit aangegeven, er werd een nieuwe portie spareribs gebracht van precies dezelfde kwaliteit. Dit was een leuk gebaar, maar aan het eind van de rit, toen we het nogmaals aangaven, werden we niet gehoord. De meid in de bediening vond ons denigrerend en gaf aan dat het aan ons en onze smaak lag.
Jammer dat er weinig met ons kritiek gedaan werd en dat de gast geen koning is.

Wij komen hier niet meer terug en zouden het ook niet aanraden aan onze vrienden.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Ook al hadden we ruim tevoren gereserveerd,toch werden we ,ondanks de vele lege tafel,gebracht naar de meest ongunstig gelegen tafel,nl. naast de deur naar de spoelkeuken en tegenover de trap naar de wc. Het lijkt mij stug dat alle na ons komende eters eerder dan wij gereserveerd zouden hebben voor de beter gelegen tafels.
Wij maakten gebruik van de cadeau gekregen Hema 'diner voor 2 ' bon.Vaak moeilijk te verzilveren omdat de mogelijkheden zeer beperkt zijn. In Zwolle is dit bijvoorbeeld het enige restaurant waar dat mogelijk is.Wij mochten een keuze maken uit de voor-hoofd-en nagerechten waarna de bon in mindering zou worden gebracht op de uiteindelijke rekening. Later werd ons de waarde van de bon meegedeeld.
Wij begonnen met de Carpaccio,met verse Parmezaanse kaas,de dressing van de rucola vond ik iets te overheersend,tafelgenote koos het enige vegetarische hoofdgerecht,buideltje (te hard ) filodeeg met geitenkaasje,walnoten en honing en spinazie,ze was redelijk tevreden hiermee.Zelf koos ik de gebakken zalmfilet op een bedje van makeloze tagliatella,cherrytomaatjes en pesto,maar er zat in werkelijkheid een soort peterseliesaus bij.De zalm was heerlijk klaargemaakt,de bijgeleverde frieten waren lekker dun en maar te flink gezouten.
Als dessert namen we vers fruit met een bolletje ijs en we besloten met een kopje bittere koffie.
Ongedwongen vriendelijke bediening,bistro-sfeer.De rode huiswijn,herkomst werd niet genoemd,smaakte voldoende,kraanwater was gratis .Met een kleine bijbetaling hadden we toch redelijk gegeten en met een gevoel van dankbaarheid jegens de gever van de cadeaubon verlieten we Zwolle.
CorneliaC .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Redelijk gegeten hier. Vooraf een proeverijtje. Was prima. Het vegetarische hoofdgerecht van geitenkaas in filo viel wat tegen. Beetje saai.
Wat erg opviel: de krukken aan de tafel waaraan wij zaten, waren veel te laag. Wij voelden ons dwergen!
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Gisteren met groepje collega's gegeten. Super leuk ingericht, leuke en goed aanwezige muziek. Maar vond de rund carpaccio slecht van smaak, te dikke plakken en overheersing van rucola en verder weinig extra ingrediënten. De kipsaté echt standaard ook, mag veel pittiger en minder dikke stukken kip en dan misschien 2 spiezen. Verder vrouwelijke bediening zonder glimlach en humorloos, beetje inspiratieloos. Service was echter wel goed.
Ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Voor even een snelle hap in Zwolle kun je hier prima terecht, vlotte bediening (alleen!) lekker eten en niet te duur.
Gewoon met z'n tweeën 1 voorgerecht en 1 hoofdgerecht gedeeld, dat was geen enkel probleem.
Kwipsel .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gezellige restaurant op een goede locatie. Samen met vriendinnen gegeten en allemaal het proeverij menu gekozen. We waten allemaal zeer tevreden. Lekkere gerechten, vlotte bediening, goede prijs. Echt een aanrader als je wilt kletsen en proeven.
Bert1958 L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Bij kletsen en Proeven kun je voor een zeer redelijke prijs een lekker hapje eten. Wij aten de rundersteak en de varkenshaasmedaillons. Alle twee prima van smaak! Alleen jammer dat de medaillons iets te ver doorbakken waren. De inrichting van het restaurant is simpel, maar gezellig en de bediening is vlot en vriendelijk. Ook op het terras aan de Melkmarkt is het goed toeven.
PeterJanssen372 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
2 uitgebreide salades besteld met puntzak frites en bijhorende dressing. Voor 2 salades maar één zakje frites en géén dressing. Volgende bedienster hoort dit zo, ook al staat het op de kaart. We moeten niet zeuren.
Beste Peter Janssen,

Voor 2 personen serveren wij bij de maaltijdsalades inderdaad eerst maar 1 (gratis) puntzak frites.
Dit ook in het kader van voedselverspilling, aangezien uit ervaring is gebleken dat 2 tot 4 personen aan 1 puntzak meer dan voldoende hebben. Mocht dit niet voldoende zijn, kan er altijd een (gratis) 2e puntzak bij geserveerd worden.

Met vriendelijke groet,

Kletsen & proeven
NW26 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Met Tweede Paasdag heerlijk gegeten bij Kletsen en Proeven. We hadden gekozen voor een proeverijmenu (3 gangen). Erg genoten van de diverse gerechten, vooral het nagerecht smaakte erg goed. Bediening was erg vriendelijk (vooral de heren dan, de dames waren niet zo enthousiast). De prijs-kwaliteitverhouding was erg goed, smakelijke gerechten voor een lage prijs. Dus zeker een aanrader (ook) voor studenten. Prima restaurant, maar niet bijzonder (maar je betaalt er ook niet veel voor). Mooi uitzicht over het zonnige plein! Maar de stoelen waren wel erg hard, die zijn wel aan vervanging toe denk ik. Gemiddeld een dikke 8!
Nigel D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Hier gegeten met in totaal een groep van 6 personen. Je kunt goed zitten, voldoende ruimte en er hangt een relaxte sfeer in dit restaurant.
Bediening is vaardig, maar niet erg vlot; lege glazen bleven onopgemerkt en wordt alleen naar gevraagd bij een volgende gang.
De tijd tussen de gangen duurt ook iets te lang, waar het eten niet bijzonder is.
Vooraf een broodje met tapenade, aioli en kruidenboter, kan niet veel mis mee zijn en was ook niet het geval.
Als hoofdschotel, een 'biermenu' dat werd aangeprezen bij het openen van de menukaart; spareribs, friet en een fris, blond biertje. Helaas was dat gewoon een glas Grolsch, misschien waren mijn verwachtingen ook te hoog. Vlees was lekker zacht, maar mistte smaak. Hetzelfde geldt voor de andere gerechten, oké maar er kan veel meer smaak aan.
Dessert; sinaasappelbavarois waar ik een beetje sinaasappel uit haalde maar de rest was gewoon lucht, niet naar mijn smaak.

Al met al wel een leuke plek om te eten als je niet te hoge verwachtingen hebt, want de prijs/kwaliteit klopt wel redelijk bij het hoofdgerecht.
Pascal R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Gegeten met een dinerbon, na korte discussie, was het mogelijk om de bon te activeren via een mail. Vriendelijke bediening. Decor ziet er goed uit met tegelwerk op de muur en vloer. Verder sfeervol restaurantje. Het eten is niet bijzonder, de patat vond ik Mc Donalds kwaliteit, ik zou voor een meer eigengemaakte vorm gaan als upgrade. Goed is dat er kraanwater geserveerd wordt, dat is een pre! De wijn die geserveerd werd bij het eten was verassend goed. De proeverij was redelijk, niet heel bijzonder. Positieve uitschieters de mosterdsoep en de biefstuk.
Lijkt me een goed restaurant voor een snelle hap met een grotere groep collega's of vrienden.
Hansvolvo .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
3 gangen proeverij gegeten, erg smaakvol en meer dan voldoende, we wilden geen vis en dat was geen probleem, riant vlees bij hoofdproeverij, helaas waren de frites wat bleek.
en niet onbelangrijk, schone dames en heren toiletten!
Tsz .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Heerlijk met wat vrienden gegeten, we hebben allemaal een super leuke avond gehad in een sfeervolle restaurant met heerlijk eten en goede vriendelijke bediening. De bediening ging goed om met onze wensen zoals liever geen vis bij de proeverij en ook allergieën was geen probleem.
D68 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Gisteravond hier met een groep ( 10 personen) vrienden gegeten. Het restaurant is sfeervol en gezellig. De bediening vriendelijk en correct. Zelf heb ik een menu van proeverijen gegeten. Zowel voor- hoofd- en nagerecht bestaand uit kleine proeverijen van de kaart. Smaakte prima! De patat smaakte niet heel erg lekker en ik vond het jammer dat er geen groente bij werd geserveerd, nog geen bakje sla! Dat zou toch bij de prijs inbegrepen moeten zijn.
Ben W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Donderdag 24 juli met drie vrienden gegeten bij Kletsen en Proeven. Fijn buiten op terras gezeten. Het eten (zelf had ik kipsate) was heerlijk en ruim voldoende. Bier goed van temperatuur. De bediening is zeer vriendelijk en erg attent.
Het was de eerste keer dat ik hier gegeten heb, ik kom er zeker nog een keer terug en kan het van harte aanbevelen!
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Heerlijk kaasfondue gegeten. Frietjes erg zout, maar we kregen een kan water op tafel toen we erom vroegen. Prettige gastvrije bediening, je voelt je er meteen thuis. Ze vroegen soms wel vaak of alles in orde was/of we nog iets wilden drinken. We konden lekker ruim zitten op de bank.
Arinda B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Hier wezen eten met een vriendin (onze 2de keer hier, eerste keer hadden we een heerlijke maaltijdsalade). We hebben de 3 gangen proeverij genomen. Het voorgerecht was heel mooi geserveerd en heerlijk, het hoofdgerecht vond ik wat minder (het was wel lekker, maar het minst van de 3) en het dessert was ook verrukkelijk, blij dat er ook fruit bij zat, anders had het niet meer gepast. Jammer is dat het een standaard proeverij is en dat ze niet elk seizoen een ander proeverijtje hebben.