Kletsen en Proeven

Melkmarkt 52 8011 ME Zwolle Nederland Kaart

Over het restaurant Kletsen en Proeven

Een bar & bistro waar sfeer en gezelligheid de boventoon voeren. Goede plaats om elkaar te ontmoeten bij een borrel of een 3-gangen proeverijmenu. Op de markt, in het centrum van Zwolle, waar bedrijvigheid en reuring tot rust komen in deze bistro. Een plek waar vrienden afspreken voor een biertje en een borrelhap en waar families of collega’s elkaar treffen voor een gezellige avond doorspekt met culinaire verwennerij. Ideale sfeer voor elke gelegenheid!

Meer informatie over restaurant Kletsen en Proeven

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Spontaan binnen gelopen bij dit restaurant. Ze wilden ons in eerste instantie plaatsen midden in de zaak naast een trap, maar daar pasten we voor. We kregen toen een tafel met een gunstigere ligging. We namen alleen een hoofdgerecht, de kipsaté. Deze zou geserveerd worden met een bijpassend garnituur. Voor 15 Euro pp kregen we een spies kipsaté met satésaus wat prima smaakte echter was de bijpassende garnituur erg onder de maat. We kregen erbij 5 stukjes kroepoek en een schepje Atjar(wat uit een pot uit de supermarkt komt mijn inziens) en een zakje patat. De prijs-kwaliteitsverhouding vond ik tegenvallen. Verder vond ik de bediening wat slordig en rommelig. Ze kwamen diverse keren bij ons, maar ook bij andere mensen aan tafel met drinken en/of gerechten die niet voor deze gasten bestemd waren. Ik zou zelf niet direct nog een keer gaan...
Ben-en-Wendy .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Verwacht van deze bistro geen culinair hoogstandje. Maakten gebruik van het 3 gangen proeverij menu. Voorgerechtjes waren prima, hoofdgerecht met stoofpotje met heel veel vet en weinig vlees. Nagerecht was weer prima maar niet hoogstaand. Bediening vriendelijk. Terras rumoerig. Binnen bijna geen licht en dus (te) donker.. Voor social deal prijs redelijk. Voor originele prijs veel te duur. Consumptieprijs redelijk.
Dries L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Fantastich goede keuken, uitmuntend gegeten, perfecte bediening, zeker de moeite waard om terug te gaan.Pluim voor de orginele gerechten
B.S. S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Prima service. We mochten m.i. iets te lang wachten op voorgerechten, maar toen de nacho's op waren begrepen we van de ober dat ze wachten tot we die op hadden. Tja, als we dat vantevoren hadden geweten... Tip om volgende keer te vragen of mensen willen wachten, of tegelijk geserveerd willen hebben.
S R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Leuk restaurant met een nostalgische sfeer. Goede en vriendelijke service en lekker eten! Aanrader voor een hapje en drankje met vrienden.
A V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
prijs kwaliteit was prima, alleen jammer dat er niet gevraagd werd, naar de opmerking die ik in het online systeem had gezet (mogelijkheid tot vega/ vegan gerechten). Door het restaurant was hier totaal geen aandacht aan besteed en het hoofdgerecht bestond enkel uit vlees, zonder enige groen(te) entourage. Het voorgerecht bevatte ook al niet veel groente. Kortom; carnivoren vinden dit een walhalla, maar ik persoonlijk miste wat groenvoer.
Lennard M.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Erg leuke sfeer en zeer royale porties ook de prijs kwaliteit verhouding is prima in orde, wij gaan zeker nog een keer terug.
Claudia H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Gezellig terras en heerlijk gegeten. Relaxte sfeer.
Jim V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Met ons gezin (2 kinderen 3 en 6) zijn wij hier uiteten geweest, het was heerlijk! wij hadden een proeverij en de kinderen een kindermenu.

de proeverij was lekker, vers en afwisselend. ook werd er goed rekening gehouden met mijn melkeiwitallergie. de kindermenu's waren ruim voldoende met als toetje een waterijsje.

de bediening was vriendelijk en snel, geen klachten over!

we hebben erg genoten samen, en zal het dan een ander zeker aanraden!

de prijzen waren gemiddeld en prima voor de hoeveelheid die op het bord lag!
frits K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Afgelopen zaterdag hier heerlijk gegeten, het was er weliswaar erg druk, waardoor je af en toe iets langer moest wachten, maar dat is geen probleem.
Als voorgerecht de proeverij genomen, erg lekker, en als hoofdgerecht de spies van zalm, smaakvol en erg goed bereid.
Dessert de chocoladetaart was ook lekker en ruim voldoende.
Al met al een aanrader dus.
F V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Inspiratieloos proeverijmenu. Alles smaakt alsof het uit een pakje komt en wordt geserveerd in glazen sausbakjes. De kwaliteit van de gebruikte producten is slecht. Als iets goed is klaar gemaakt ( steak was medium rare) smaakt het vervolgens naar niets. Er komen veel groepen en daardoor is het veel te rumoerig. Ik denk dat veel mensen thuis beter koken. We komen dan ook niet terug.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Het eten was in orde, maar had weinig bijzonders of interessants. Bij het stoofpotje zaten wat groenten, maar die waren enkel gekookt en verder niet aangemaakt. De geitenkaassalade was ook erg eenvoudig, met - hoe lekker ik geitenkaas ook vind - echt teveel geitenkaas (meer dan 150 g schat ik). Bij een restaurant verwacht ik toch een iets interessanter gerecht dan wanneer ik thuis een salade klaar maak.

De bediening was op zich vriendelijk, maar toen ik naar de Iens aanbieding vroeg, wist niemand daar iets van af. Ik had niet online gereserveerd, maar vond het toch vreemd dat ze deden alsof zoiets niet bestond. De bediening stond naast het terras goed op te letten, maar aangezien ze vlakbij onze tafel stond, leek het een beetje alsof ze ons in de gaten hield. Iets meer afstand zou gepaster zijn.
essie28 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Het eten was er heerlijk! en we werden snel geholpen...Alleen mochten ze wel wat vaker om drinken komen vragen. Wij hebben tijdens het voorgerecht en hoofdgerecht maar 1 drankje gehad, dit had misschien iets beter gekund. Maar verder helemaal toppie!!!!!!
We komen zeker weer terug!
Marcella V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
de mix grill was weiniger dan we haddem verwacht voor 19 euro. dus helaas zulle wij noet terug keren aangezien we wel 56 euro hebben betaakd en alsnog met honger weg gingen. kunnen we beter onbeperkt gaan eten voor dat geld
stefan948 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Recent heerlijk gegeten hier! Zag er heerlijk uit allemaal! We waren met een groep en maakten een keuze uit het seizoensmenu. Prima keuzes en ruim voldoende, ook lekkere speciaalbiertjes.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijke middag op het terras. Uitstekend, vriendelijk, attent en snel personeel. Prima gegeten. Wij hadden gekozen voor maaltijdsalades. Mijn vrouw met scampi en zalm. Ik de salade met geitenkaas. Beiden zeer ruime porties, die zeer smakelijk bereid waren. Een plek om te houden !!
Debbyy .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Op een zondagmiddag lekker op het terras gezeten in de zon! Einde middag vast een voorafje gegeten en begin van de avond pas het hoofdgerecht besteld, allemaal geen probleem. De bediening was vriendelijke, in voor een praatje en lekker vlot (maar zeker niet opdringerig) met het bijvullen van de glazen. Het eten is goed, maar niet super bijzonder. Wat mij betreft een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Wij komen zeker nog eens terug!
Mel93 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Het was lekker weer en hadden zin om eens lekker uit eten te gaan. Het zag er op de melkmarkt gezellig uit en besloten daar een tafeltje te pakken. Werden snel geholpen en zag er veelbelovend uit, waaronder de keuze aan eten op de kaart. Hoofdgerechten kosten €15 euro en een paar "specialiteiten" €19,-. Ondanks dat deze prijs ons erg aansprak, was dit ons nog te hoog voor de kwaliteit die je ervoor krijgt. Qua hoeveelheid leek het in eerste instantie goed, maar was uiteindelijk niet voldoende voor ons omdat we meer dan de helft hebben laten staan.
We namen allebei de Mixed Grill die onder het kopje "specialiteiten" stond. Een stukje kip, rundersteak, spareribs en varkenshaas. De kip was prima was bereid, maar zat niet veel smaak aan. De rundersteak was ook prima, het lekkerste stukje van het bord. De varkenshaas was gortdroog en daardoor veel te taai en daardoor echt niet lekker. De spareribs waren heel moeilijk van het bot af te krijgen en waren ook echt helemaal uitgedroogd. Wederom niet lekker op smaak gebracht.
We hadden dit aangegeven, er werd een nieuwe portie spareribs gebracht van precies dezelfde kwaliteit. Dit was een leuk gebaar, maar aan het eind van de rit, toen we het nogmaals aangaven, werden we niet gehoord. De meid in de bediening vond ons denigrerend en gaf aan dat het aan ons en onze smaak lag.
Jammer dat er weinig met ons kritiek gedaan werd en dat de gast geen koning is.

Wij komen hier niet meer terug en zouden het ook niet aanraden aan onze vrienden.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Ook al hadden we ruim tevoren gereserveerd,toch werden we ,ondanks de vele lege tafel,gebracht naar de meest ongunstig gelegen tafel,nl. naast de deur naar de spoelkeuken en tegenover de trap naar de wc. Het lijkt mij stug dat alle na ons komende eters eerder dan wij gereserveerd zouden hebben voor de beter gelegen tafels.
Wij maakten gebruik van de cadeau gekregen Hema 'diner voor 2 ' bon.Vaak moeilijk te verzilveren omdat de mogelijkheden zeer beperkt zijn. In Zwolle is dit bijvoorbeeld het enige restaurant waar dat mogelijk is.Wij mochten een keuze maken uit de voor-hoofd-en nagerechten waarna de bon in mindering zou worden gebracht op de uiteindelijke rekening. Later werd ons de waarde van de bon meegedeeld.
Wij begonnen met de Carpaccio,met verse Parmezaanse kaas,de dressing van de rucola vond ik iets te overheersend,tafelgenote koos het enige vegetarische hoofdgerecht,buideltje (te hard ) filodeeg met geitenkaasje,walnoten en honing en spinazie,ze was redelijk tevreden hiermee.Zelf koos ik de gebakken zalmfilet op een bedje van makeloze tagliatella,cherrytomaatjes en pesto,maar er zat in werkelijkheid een soort peterseliesaus bij.De zalm was heerlijk klaargemaakt,de bijgeleverde frieten waren lekker dun en maar te flink gezouten.
Als dessert namen we vers fruit met een bolletje ijs en we besloten met een kopje bittere koffie.
Ongedwongen vriendelijke bediening,bistro-sfeer.De rode huiswijn,herkomst werd niet genoemd,smaakte voldoende,kraanwater was gratis .Met een kleine bijbetaling hadden we toch redelijk gegeten en met een gevoel van dankbaarheid jegens de gever van de cadeaubon verlieten we Zwolle.
CorneliaC .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Redelijk gegeten hier. Vooraf een proeverijtje. Was prima. Het vegetarische hoofdgerecht van geitenkaas in filo viel wat tegen. Beetje saai.
Wat erg opviel: de krukken aan de tafel waaraan wij zaten, waren veel te laag. Wij voelden ons dwergen!