Kletsen en Proeven

Melkmarkt 52 8011 ME Zwolle Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-30% op de Rekening

Over het restaurant Kletsen en Proeven

Een bar & bistro waar sfeer en gezelligheid de boventoon voeren. Goede plaats om elkaar te ontmoeten bij een borrel of een 3-gangen proeverijmenu. Op de markt, in het centrum van Zwolle, waar bedrijvigheid en reuring tot rust komen in deze bistro. Een plek waar vrienden afspreken voor een biertje en een borrelhap en waar families of collega’s elkaar treffen voor een gezellige avond doorspekt met culinaire verwennerij. Ideale sfeer voor elke gelegenheid!

Meer informatie over restaurant Kletsen en Proeven

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
7,2
frits K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Afgelopen zaterdag hier heerlijk gegeten, het was er weliswaar erg druk, waardoor je af en toe iets langer moest wachten, maar dat is geen probleem.
Als voorgerecht de proeverij genomen, erg lekker, en als hoofdgerecht de spies van zalm, smaakvol en erg goed bereid.
Dessert de chocoladetaart was ook lekker en ruim voldoende.
Al met al een aanrader dus.
F V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Inspiratieloos proeverijmenu. Alles smaakt alsof het uit een pakje komt en wordt geserveerd in glazen sausbakjes. De kwaliteit van de gebruikte producten is slecht. Als iets goed is klaar gemaakt ( steak was medium rare) smaakt het vervolgens naar niets. Er komen veel groepen en daardoor is het veel te rumoerig. Ik denk dat veel mensen thuis beter koken. We komen dan ook niet terug.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Het eten was in orde, maar had weinig bijzonders of interessants. Bij het stoofpotje zaten wat groenten, maar die waren enkel gekookt en verder niet aangemaakt. De geitenkaassalade was ook erg eenvoudig, met - hoe lekker ik geitenkaas ook vind - echt teveel geitenkaas (meer dan 150 g schat ik). Bij een restaurant verwacht ik toch een iets interessanter gerecht dan wanneer ik thuis een salade klaar maak.

De bediening was op zich vriendelijk, maar toen ik naar de Iens aanbieding vroeg, wist niemand daar iets van af. Ik had niet online gereserveerd, maar vond het toch vreemd dat ze deden alsof zoiets niet bestond. De bediening stond naast het terras goed op te letten, maar aangezien ze vlakbij onze tafel stond, leek het een beetje alsof ze ons in de gaten hield. Iets meer afstand zou gepaster zijn.
essie28 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Het eten was er heerlijk! en we werden snel geholpen...Alleen mochten ze wel wat vaker om drinken komen vragen. Wij hebben tijdens het voorgerecht en hoofdgerecht maar 1 drankje gehad, dit had misschien iets beter gekund. Maar verder helemaal toppie!!!!!!
We komen zeker weer terug!
Marcella V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
de mix grill was weiniger dan we haddem verwacht voor 19 euro. dus helaas zulle wij noet terug keren aangezien we wel 56 euro hebben betaakd en alsnog met honger weg gingen. kunnen we beter onbeperkt gaan eten voor dat geld
stefan948 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Recent heerlijk gegeten hier! Zag er heerlijk uit allemaal! We waren met een groep en maakten een keuze uit het seizoensmenu. Prima keuzes en ruim voldoende, ook lekkere speciaalbiertjes.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijke middag op het terras. Uitstekend, vriendelijk, attent en snel personeel. Prima gegeten. Wij hadden gekozen voor maaltijdsalades. Mijn vrouw met scampi en zalm. Ik de salade met geitenkaas. Beiden zeer ruime porties, die zeer smakelijk bereid waren. Een plek om te houden !!
Debbyy .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Op een zondagmiddag lekker op het terras gezeten in de zon! Einde middag vast een voorafje gegeten en begin van de avond pas het hoofdgerecht besteld, allemaal geen probleem. De bediening was vriendelijke, in voor een praatje en lekker vlot (maar zeker niet opdringerig) met het bijvullen van de glazen. Het eten is goed, maar niet super bijzonder. Wat mij betreft een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Wij komen zeker nog eens terug!
Mel93 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Het was lekker weer en hadden zin om eens lekker uit eten te gaan. Het zag er op de melkmarkt gezellig uit en besloten daar een tafeltje te pakken. Werden snel geholpen en zag er veelbelovend uit, waaronder de keuze aan eten op de kaart. Hoofdgerechten kosten €15 euro en een paar "specialiteiten" €19,-. Ondanks dat deze prijs ons erg aansprak, was dit ons nog te hoog voor de kwaliteit die je ervoor krijgt. Qua hoeveelheid leek het in eerste instantie goed, maar was uiteindelijk niet voldoende voor ons omdat we meer dan de helft hebben laten staan.
We namen allebei de Mixed Grill die onder het kopje "specialiteiten" stond. Een stukje kip, rundersteak, spareribs en varkenshaas. De kip was prima was bereid, maar zat niet veel smaak aan. De rundersteak was ook prima, het lekkerste stukje van het bord. De varkenshaas was gortdroog en daardoor veel te taai en daardoor echt niet lekker. De spareribs waren heel moeilijk van het bot af te krijgen en waren ook echt helemaal uitgedroogd. Wederom niet lekker op smaak gebracht.
We hadden dit aangegeven, er werd een nieuwe portie spareribs gebracht van precies dezelfde kwaliteit. Dit was een leuk gebaar, maar aan het eind van de rit, toen we het nogmaals aangaven, werden we niet gehoord. De meid in de bediening vond ons denigrerend en gaf aan dat het aan ons en onze smaak lag.
Jammer dat er weinig met ons kritiek gedaan werd en dat de gast geen koning is.

Wij komen hier niet meer terug en zouden het ook niet aanraden aan onze vrienden.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Ook al hadden we ruim tevoren gereserveerd,toch werden we ,ondanks de vele lege tafel,gebracht naar de meest ongunstig gelegen tafel,nl. naast de deur naar de spoelkeuken en tegenover de trap naar de wc. Het lijkt mij stug dat alle na ons komende eters eerder dan wij gereserveerd zouden hebben voor de beter gelegen tafels.
Wij maakten gebruik van de cadeau gekregen Hema 'diner voor 2 ' bon.Vaak moeilijk te verzilveren omdat de mogelijkheden zeer beperkt zijn. In Zwolle is dit bijvoorbeeld het enige restaurant waar dat mogelijk is.Wij mochten een keuze maken uit de voor-hoofd-en nagerechten waarna de bon in mindering zou worden gebracht op de uiteindelijke rekening. Later werd ons de waarde van de bon meegedeeld.
Wij begonnen met de Carpaccio,met verse Parmezaanse kaas,de dressing van de rucola vond ik iets te overheersend,tafelgenote koos het enige vegetarische hoofdgerecht,buideltje (te hard ) filodeeg met geitenkaasje,walnoten en honing en spinazie,ze was redelijk tevreden hiermee.Zelf koos ik de gebakken zalmfilet op een bedje van makeloze tagliatella,cherrytomaatjes en pesto,maar er zat in werkelijkheid een soort peterseliesaus bij.De zalm was heerlijk klaargemaakt,de bijgeleverde frieten waren lekker dun en maar te flink gezouten.
Als dessert namen we vers fruit met een bolletje ijs en we besloten met een kopje bittere koffie.
Ongedwongen vriendelijke bediening,bistro-sfeer.De rode huiswijn,herkomst werd niet genoemd,smaakte voldoende,kraanwater was gratis .Met een kleine bijbetaling hadden we toch redelijk gegeten en met een gevoel van dankbaarheid jegens de gever van de cadeaubon verlieten we Zwolle.
CorneliaC .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Redelijk gegeten hier. Vooraf een proeverijtje. Was prima. Het vegetarische hoofdgerecht van geitenkaas in filo viel wat tegen. Beetje saai.
Wat erg opviel: de krukken aan de tafel waaraan wij zaten, waren veel te laag. Wij voelden ons dwergen!
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Gisteren met groepje collega's gegeten. Super leuk ingericht, leuke en goed aanwezige muziek. Maar vond de rund carpaccio slecht van smaak, te dikke plakken en overheersing van rucola en verder weinig extra ingrediënten. De kipsaté echt standaard ook, mag veel pittiger en minder dikke stukken kip en dan misschien 2 spiezen. Verder vrouwelijke bediening zonder glimlach en humorloos, beetje inspiratieloos. Service was echter wel goed.
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Voor even een snelle hap in Zwolle kun je hier prima terecht, vlotte bediening (alleen!) lekker eten en niet te duur.
Gewoon met z'n tweeën 1 voorgerecht en 1 hoofdgerecht gedeeld, dat was geen enkel probleem.
Kwipsel .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gezellige restaurant op een goede locatie. Samen met vriendinnen gegeten en allemaal het proeverij menu gekozen. We waten allemaal zeer tevreden. Lekkere gerechten, vlotte bediening, goede prijs. Echt een aanrader als je wilt kletsen en proeven.
Bert1958 L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Bij kletsen en Proeven kun je voor een zeer redelijke prijs een lekker hapje eten. Wij aten de rundersteak en de varkenshaasmedaillons. Alle twee prima van smaak! Alleen jammer dat de medaillons iets te ver doorbakken waren. De inrichting van het restaurant is simpel, maar gezellig en de bediening is vlot en vriendelijk. Ook op het terras aan de Melkmarkt is het goed toeven.
PeterJanssen372 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
2 uitgebreide salades besteld met puntzak frites en bijhorende dressing. Voor 2 salades maar één zakje frites en géén dressing. Volgende bedienster hoort dit zo, ook al staat het op de kaart. We moeten niet zeuren.
Beste Peter Janssen,

Voor 2 personen serveren wij bij de maaltijdsalades inderdaad eerst maar 1 (gratis) puntzak frites.
Dit ook in het kader van voedselverspilling, aangezien uit ervaring is gebleken dat 2 tot 4 personen aan 1 puntzak meer dan voldoende hebben. Mocht dit niet voldoende zijn, kan er altijd een (gratis) 2e puntzak bij geserveerd worden.

Met vriendelijke groet,

Kletsen & proeven
NW26 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Met Tweede Paasdag heerlijk gegeten bij Kletsen en Proeven. We hadden gekozen voor een proeverijmenu (3 gangen). Erg genoten van de diverse gerechten, vooral het nagerecht smaakte erg goed. Bediening was erg vriendelijk (vooral de heren dan, de dames waren niet zo enthousiast). De prijs-kwaliteitverhouding was erg goed, smakelijke gerechten voor een lage prijs. Dus zeker een aanrader (ook) voor studenten. Prima restaurant, maar niet bijzonder (maar je betaalt er ook niet veel voor). Mooi uitzicht over het zonnige plein! Maar de stoelen waren wel erg hard, die zijn wel aan vervanging toe denk ik. Gemiddeld een dikke 8!
Nigel D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Hier gegeten met in totaal een groep van 6 personen. Je kunt goed zitten, voldoende ruimte en er hangt een relaxte sfeer in dit restaurant.
Bediening is vaardig, maar niet erg vlot; lege glazen bleven onopgemerkt en wordt alleen naar gevraagd bij een volgende gang.
De tijd tussen de gangen duurt ook iets te lang, waar het eten niet bijzonder is.
Vooraf een broodje met tapenade, aioli en kruidenboter, kan niet veel mis mee zijn en was ook niet het geval.
Als hoofdschotel, een 'biermenu' dat werd aangeprezen bij het openen van de menukaart; spareribs, friet en een fris, blond biertje. Helaas was dat gewoon een glas Grolsch, misschien waren mijn verwachtingen ook te hoog. Vlees was lekker zacht, maar mistte smaak. Hetzelfde geldt voor de andere gerechten, oké maar er kan veel meer smaak aan.
Dessert; sinaasappelbavarois waar ik een beetje sinaasappel uit haalde maar de rest was gewoon lucht, niet naar mijn smaak.

Al met al wel een leuke plek om te eten als je niet te hoge verwachtingen hebt, want de prijs/kwaliteit klopt wel redelijk bij het hoofdgerecht.
Pascal R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Gegeten met een dinerbon, na korte discussie, was het mogelijk om de bon te activeren via een mail. Vriendelijke bediening. Decor ziet er goed uit met tegelwerk op de muur en vloer. Verder sfeervol restaurantje. Het eten is niet bijzonder, de patat vond ik Mc Donalds kwaliteit, ik zou voor een meer eigengemaakte vorm gaan als upgrade. Goed is dat er kraanwater geserveerd wordt, dat is een pre! De wijn die geserveerd werd bij het eten was verassend goed. De proeverij was redelijk, niet heel bijzonder. Positieve uitschieters de mosterdsoep en de biefstuk.
Lijkt me een goed restaurant voor een snelle hap met een grotere groep collega's of vrienden.
hansvolvo .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
3 gangen proeverij gegeten, erg smaakvol en meer dan voldoende, we wilden geen vis en dat was geen probleem, riant vlees bij hoofdproeverij, helaas waren de frites wat bleek.
en niet onbelangrijk, schone dames en heren toiletten!