Klein Java

Speelhuislaan 6 4815 CE Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Klein Java

Roger .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Klein Java is een sympathiek Indonesisch eethuis voor afhaal of om ter plekke in het restaurant gedeelte op te eten.
Het contrast tussen de inrichting van het restaurant en de kwaliteit van de gerechten is groot, zo bescheiden de inrichting van het restaurant is, zo voortreffelijk is het eten.
Wij bestelden tweemaal een combinatie maaltijd van 2x vlees/vis en 2x groentegerechten en saté Udang en saté Kambing. De saté duurde een minuut of 20 omdat alles vers voor ons geroosterd werd. De garnalen waren sappig, het lamsvlees mals met de aangename smaak van het roosteren. Gewoonweg voortreffelijk!
De bediening is een en al vriendelijkheid.
Het is niet duur (goedkoper dan Papaya) en een groot voordeel is dat zonder smaakversterkers (ve tsin) wordt gekookt. Ten minste, dat is mijn indruk.

In Breda vind ik Klein Java het lekkerste Indonesische restaurant/eethuis.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Na positieve aanbevelingen een keer gaan eten. Lijkt hoofdzakelijk gericht op afhalen. Restaurant leeg maar tafels gereserveerd op een na. Met z'n tweetjes aan een ronde tafel voor 8 gezeten.
Het combigerecht met een extra portie saté was prima. Geen lekkere sambals erbij. Prijs/kwaliteit is goed, ambiance beperkt.
Edwin M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Bij Klein Java al een aantal keer in de gezellige, simpele toko gegeten en ook afgehaald en laten bezorgen. Het eten smaakt lekker en is goed gekruid. Toch is dit niet mijn favoriete toko waar ik mijn Indonesische eten haal in Breda (dit is m.i. Papaya). Verder altijd erg vriendelijke en attente bediening.
Driesa .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wat een verrassing dit restaurant. Echt heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs. Echt Indonesisch. En wat een vriendelijke mensen. echt een aanrader.
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Gisteravond met 7 man hier gegeten.  Rijsttafel Jakarta smaakte uitstekend.  Grote verscheidenheid aan gerechten.  Zeer herkenbaar uit mijn Indische achtergrond.  Prima klaargemaakt allemaal.  Sympathiek was dat er aan het eind van de maaltijd verschillende schaaltjes met diverse soorten saté nog werden bijgezet. De wijnen pasten goed bij de maaltijd.
Aankleding van het restaurant was gezellig; niet overdadig of kitsch. Alle tafels waren bezet. Klein Java: een aanrader.
GerryDavid .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Lekkere Gadogado meegenomen met witte rijst en twee porties saté ayam. Prima maaltijd. Verse groenten en de saté was goed.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Het restaurant zit midden tussen een paar huizen in, recht tegenover het nieuwe station welke ze aan het bouwen zijn in Breda. Voor in de zaak is het een soort van cafetaria (hier zie je alles ook liggen) en als je rechts af gaat na binnenkomst hebben ze een aantal tafels waar je kan zitten en bediening krijgt. Het ziet er allemaal een beetje oubollig uit.
Wij hebben er een rijsttafel "first class" besteld (voor 2 personen) en los daarbij een sate manis. Vrijwel alles smaakte heerlijk. De varkens saté was wat aan de droge kant, maar eigenlijk is dat het enige wat ik er op aan te merken had. Drinken kwam in blikjes van 0,33cl (dat is ook wel weer eens fijn ipv die 0,2cl flesjes die je tegenwoordig vaak ziet).
De bediening was OK. Niet bijzonder, maar zeker wel voldoende. De prijs/kwaliteit verhouding is echt geweldig! Hier komen we echt nog wel eens terug!
Decamarone .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Heerlijk Indisch eten voor betaalbare prijzen. No nonsense en pretentieloos Indisch eten. Verwacht geen haute cuisine maar gewoon heerlijk homestyle Indisch eten. De sfeer? Precies zoals een indisch eethuisje hoor te zijn. Lekker ongeorganiseerd gezellig, vrijblijvend en heel erg Indisch.