Klein Java

Wijde Noorderhorne 18 8601 EB Sneek Nederland Kaart

Over het restaurant Klein Java

Tijd voor smaaksensaties

Geen haast. Neem lepel en vork in handen en neem uitgebreid de tijd voor de rijsttafels van Klein Java in het boeiende en jeugdige Sneek. Het Indonesische restaurant daagt je uit met een diversiteit aan smaken. Je beleeft allerlei mogelijke smaaksensaties.

Meer informatie over restaurant Klein Java

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, prima service, vriendelijk personeel
martha V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Het eten wastafel verrukkelijk zeker een aanbeveling erg smaakvol en de accomodatie heerlijk rustig. En het personeel enorm vriendelijk. Wij komen zeker nog eens weer. Ook de prijs was naar behoren. Echt een aanrader.
Marije W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We hebben een uitgebreid diner gehad met vier personen. Proeverij vooraf en daarna een rijsttafel met vlees, vis, sateh en groenten.
Persoonlijk vond ik de sereh overheersen in de meeste gerechten, al hadden mijn tafelgenoten daar minder 'last' van. Kwaliteit is erg goed en hoeveelheid ook niks op aan te merken. Bediening is erg vriendelijk.
g W.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk gegeten, kundig en aardig personeel, fijn rustig voor mijn dove oren!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Afgelopen weekend hier gegeten, wat was het geweldig!
Vriendelijke en deskundige bediening, super gegeten, heerlijke wijnen en ook nog eens op een mooie zichtlokatie.
We komen terug!
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Afgelopen weekend hier gegeten, wat was het geweldig!
We komen terug!
Cisca M.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Klein Java is een toppertje. Echt een aanrader, je krijgt waar voor je geld en het is nog erg lekker ook.
robbert B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Na onze verhuizing naar het westen lang niet meer geweest. De inrichting is mooi geupdated. Professionele bediening die weet waar ze het over hebben. Over het eten kunnen we kort zijn, meer dan uitstekend. Je zou er zo 150 km voor omrijden om er wekelijks te eten.
Jelte H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het eten was heerlijk! Ik ging samen met mijn ouders en mijn Indonesische vrouw uit eten om te vieren dat we inmiddels drie maanden getouwd zijn. De bediening was erg vriendelijk en we werden snel geholpen. Ze gaven goed advies over onze keuze. We kozen voor de rijsttafel Bandung, omdat die wat pittiger is. Ook voor mensen die niet van heel pittig houden is deze rijsttafel goed te doen was onze indruk. Alleen de kippenpootjes zijn wel pittig, wat ik en mijn vrouw dan weer erg lekker vonden. Het eten was van erg goede kwaliteit, het vlees was goed mals en de boemboe goed op smaak. Het was een erg geslaagde avond.
jeroen A.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
19-10-2016. Bediening zeer teleurstellend (luisteren niet | te jong | geen passie voor het vak). Gebakken rijst besteld - na aandringen geleverd. Gebakken rijst compleet aangebrand. Er is dus ook geen controle in de keuken!!! Prijs | prestatie verhouding absolute beneden maat!
rico S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Prima restaurant met uitgebreide kaart. De tijd heeft binnen wel een beetje stil gestaan maar dat wordt zeker goed gemaakt met het goede eten. Ook is het personeel zeer vriendelijk.
Pascal H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijke gerechten. Moderne inrichting. Vlotte bediening met kennis van de gerechten. Terras buiten kon wel wat opgeruimder. Heren wc had wat mankementen lekkage plafond handdoekenautomaat werkte niet urinoirs spoelden niet goed door. Goed eten. Leuk familie bedrijf.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Uitstekend Indisch eten met een rijsttafel van allerlei kleine hapjes. Inclusief voor en hoofdgerecht voor een heel redelijke prijs. De service (van de twee nog jonge meiden) was professioneel en uitstekend. Ze weten waar ze over praten en wat er op tafel komt. Klein Java is echt een aanrader als je iets authentieks en wat anders dan de standaard wok-tent wilt.
Jolly F.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Voor de tweede keer in dit toprestaurant gegeten en onze verwachtingen zijn weer ruimschoots uitgekomen. Na een vriendelijke ontvangst hebben we op ons gemak genoten van zeer verse, huisgemaakte producten waarbij een uitgebreide beschrijving zat. We hebben met de hele tafel gekozen voor rijsttafel Klein Java en kregen een keur van voorgerechten geserveerd waarbij opviel dat de porties en de smaakbalans perfect in orde waren. De rijsttafel bestond uit 15 warme gerechten met twee soorten rijst en een aantal koude bijgerechten. Ook hier was de smaak variërend van zoet naar neutraal naar zeer pittig. Als afsluiter nog het mangodessert.
Zeker de gastheer mag nog extra genoemd worden. Een perfecte balans tussen vakkennis en spontaniteit!
Wij komen hier zeker nog eens om te genieten van een perfect avondje uit!
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Eenvoudige rijsttafel hadden wij. Super vers en uitstekend op smaak. Mooie porties. Service ok, beetje plichtmatig! Prima huiswijn.
goudames .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijk gegeten, de rendang bijneemt rijsttafel was alsof we weer op Sumatra waren!
Ook goede, vriendelijke en attente service.
De inrichting was prima maar mag wat moderner
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Ons eerste bezoek aan Sneek en bij onze voorbereiding waar te gaan eten kwamen wij Klein java tegen met goede berichten, indisch eten altijd een uitdaging omdat wij beide toch ook wel lekker en goed indisch koken en iedere indische familie heeft zijn eigen recepten en smaken. Maar wij zijn niet teleurgesteld, gekozen voor de rijsttafel Bandung en kregen als voorgerecht een selectie aan lekkernijen, kokos soepje (goed op smaak) pangsit, kerrie triangel, lemper en die laatste heb ik nog nooit zo lekker gegeten (hou hier normaal niet van) vervolgens de rijsttafel met lekkere saté (vooral die van eend) rendang, babi ketjap, hete kip, sambal goreng boontjes en telor, Al met al hebben wij genoten van het eten en snappen dat ze zo goed staan aangeschreven, enige minpuntje vonden wij de sambal goreng boontjes maar dat is persoonlijk, het mango ijs als dessert was ook lekker. Bij een volgend bezoek aan Sneek komen wij zeker terug !
Fmeijer1952 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Klein Java. Verrukkelijke rijsttafels en veel mogelijkheden om extra gerechtjes bij te bestellen, b.v. ikan pepesan, makreel in een zeer hete saus, verrukkelijk! Erg vriendelijke en persoonlijke bediening! Klein Java is zeer zeker ons favoriete restaurant.
cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij Klein Java in Sneek!
De gerechten waren mooi op smaak en de bediening vriendelijk en attent.
Het was erg rustig op deze dinsdagavond, en misschien vonden we daardoor de 'achtergrondmuziek' wat teveel op de voorgrond treden.
Maar het eten was heerlijk, en een aanrader voor wie van de Indonesische keuken houdt.
e V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We waren om 7 uur aanwezig omdat we een 8 gangen menu wilden, daar stond 3 uur de tijd voor. De gastheer had ons zo aangekeken en dacht dat het niet genoeg voor ons zou zijn en adviseerde een voorgerecht met wat verschillende hapjes en een rijsttafel.
Het voorgerecht was wat flauwig, maar de rijsttafel, Jakarta, was heerlijk, 3 verschillende soorten sate , 2 rundvlees-, 2 kip-, 2 vis-, 1 garnalen- en wat groenten gerechtjes. Heerlijk gekruid, zoals het hoort.
Eigenlijk hadden we geen voorgerecht gehoeven, het was meer dan genoeg.
Bediening was attent, zeker niet opdringerig.
Sfeer was zoals in menig aziatisch restaurant, maar zover wij begrepen gaat er het een en ander verbouwd worden.