Klein Fornuis

Zondag Gesloten

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wat was het weer een culinair feestje om bij Chef-kok Peter te eten..... eerst een amuse van eendfilet met eendelever...
(zoooo lekker) met een klein soepje van Vichissoise.
Daarna schol met gebakken groene asperges, wortel en saus geparfumeerd met verveine.
Hierna; op de huid gebakken roodbaars met fijne ratatouille, coulis van tomaat en schuim van laurier. hhmmmmm..........
En als 3e gang: Varkens wangetjes met meiknol. Top jus met dragon.

Wat een feest! Wij wonen niet in de buurt, maar wij boeken graag een extra nachtje in ons hotel om te genieten bij Klein Fornuis.
Mariettabaarn .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het 3 gangen menu was super en de bijpassende wijnen ook. Alles was tot in de perfectie klaargemaakt. Zwaardvis, angus beef en witte chocolade mousse met rabarber en marshmallow. We komen hier gauw weer terug!
P En S .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
In het kader van een Portugese wijnproeverij waren we te gast bij Klein Fornuis. We werden gastvrij ontvangen en het restaurant zag er mooi en overzichtelijk uit. Leuk om de kok aan het werk te zien. De wijnen waren het uitgangspunt en de kok had daar passende gerechten bij uitgezocht. De combinaties waren voortreffelijk en verrassend. Ook de amuses waren meer dan een hapje tussendoor en combineerden goed bij de wijnen. Het voorgerecht met kleine plakjes gerookte eendenlever was subliem en een koude tomatensoep bij een grote wijn was een in eerste instantie vreemd maar pakte erg goed uit. Enige aanmerking is de akoestiek vanwege de harde materialen van het interieur.
Dean V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Met 4 vrienden gegeten bij Klein Fornuis. De zaak zelf is degelijk ingericht, de focus ligt 100% op de open keuken. Super om de Chef zo aan het werk te zien.

Wij kozen het 5 gangen menu, stuk voor stuk heerlijke gerechten met mooie bijpassende wijnen. Stuk voor stuk smakelijke gerechten, mooi gepresenteerd, en qua intensiteit mooi opgebouwd. Een speciale vermelding voor de geweldige bisque met garnalen in combinatie met de Spaanse Sauvignon. De derde gang met zeeduivel was zeer spectaculair, ook door de zeer bijzondere Viognier die erbij geserveerd werd.

Prijs / kwaliteit is reeel. In omgeving Baarn een der duurdere restaurants, maar de gerechten zijn ernaar. De kleinschaligheid en 'gezellige' setting, alsook de keurige bediening maakt dat wij hier zeker terugkomen. Een karafje kraanwater in plaats van de gebruikelijke fles mineraalwater, en een klein broodje tussendoor... dan zullen we vermoedelijk volgende keer een 10 geven. Top!
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Bij het 40jarig huwelijksfeest van mijn oom en tante hebben we hier mogen eten. Wij hebben mogen genieten van 8 gangen, waarbij elk gerecht heerlijk was. Mooie producten en (voor mij) nieuwe combinaties. Daarnaast werd er bij elke gang bijpassende wijnen geserveerd die super combineerden met het eten. Ik heb zelden zo lekker gegeten. Daarnaast was de sfeer ontzettend gezellig en werden we ontzettend gastvriendelijk ontvangen. Hoewel het voor mij niet om de hoek is, ga ik hier zeker nog een keer eten!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Een beetje lastig te vinden in een klein straatje maar blijf zoeken want een bezoek aan het Klein Fornuis is zeer de moeite waard. Na een vriendelijke ontvangst kregen wij drie amuses voorgeschoteld. Kleine bijzondere gerechtjes, verrassend van smaak. Het voorgerecht, een stukje witvis, lag op een prachtig opgemaakt bordje, niet teveel smaakjes er aan toegevoegd. Uitstekend gerecht. Het volgende vleesgerecht, zeer mals biefstukje, was een waardige opvolger. Perfect klaargemaakt. Op de kaaswagen bevonden zich zes kazen waaruit er drie gekozen konden worden. Heerlijke varieteit in smaak. We hebben gekozen voor een Bob wijn arrangement. De bijgeschonken wijnen pasten uitstekend bij de gerechten. Zeker de witte wijn met een klein zuurtje bij het kaas plateau. Al met al een zeer geslaagde avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Klein Fornuis is een culinaire aanwinst voor de regio.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Hier hou ik van! Een klein, overzichtelijk restaurant, met een kok die weet wat 'ie doet. Door de open keuken kun je zien dat hij zijn vak verstaat en zeer beheerst & schoon werkt. Geen onnodig dikke menukaart, maar gewoon eten wat de pot schaft. En in die pot zitten dagverse ingrediënten, in lijn met het seizoen. Ik had me niet gerealiseerd dat mijn tafelgenote vegetarisch wilde eten, dus dat betekende terplekke de nodige improvisatie door de kok (waarvoor excuses). Dat kwam echter meer dan goed! In zijn algemeenheid zijn de borden mooi opgemaakt en de gerechten hoog op smaak. De wijnen kregen niet heel veel aandacht, maar zijn prima in orde. Dank voor deze prettige ervaring en ik kom zeker terug.
MireilleJeroen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Het eten bij Klein Fornuis is elke keer fantastisch (en we komen er zéér regelmatig)! Elke keer word je verrast en altijd is het uitmuntend. Je moet even weten waar het is, maar als je van echt lekker eten houdt, moet je hier zijn!
ErwinNancy .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Het Klein Fornuis is nog maar net gestart. Er is geen menukaart, je laat verrassen door de chef. En die verrassing kregen we! Alle 4 de gangen waren heerlijk en vaak met combinaties die we nog nooit eerder hebben gehad. We komen zeker terug!

Nancy & Erwin
NathalieKramps .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Zeer goed en smaakvol gegeten met de familie en kinderen. Verrassend lekkere soep van schorsenering gegeten en het wild was fantastisch. De Portugese wijn zeer vol en zacht. Kortom. Kwaliteit eten fantastisch.
De ambiance wordt aan gewerkt begreep ik en de hieronder beschreven riool lucht geëlimineerd. Jammer dat een dergelijk probleem niet eerst aan de gastheer wordt gezegd. Een beginnend toprestaurant moet een eerlijke kans krijgen om een fout te kunnen herstellen. Succes met de opbouw.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Het eten was zeer smaakvol. De aankleding/ambiance smakeloos. De rioolgeur die wij af en toe roken onsmakelijk.
Zoals gezegd was het eten smaakvol, zeer smaakvol. Het verrassingsmenu bestond uit meerval met gember en pistache; heerlijk. Het hoofdgerecht bestond uit fazant, met de waarschuwing van wellicht nog achtergebleven hagel en dat was maar goed ook. De saus/jus en zuurkool was prima. Als nagerecht een heerlijke creme brulee en een vers bolletje ijs. Dit alles vooraf gegaan door twee lekkere amuses. Kortom het eten was top.
De aankleding van het restaurant ontbrak gewoon, maar paste wel bij de wat humorloze bediening. En dan de af en toe voorbijkomende rioollucht, jammer, jammer, jammer.
En voor dit alles, inclusief twee/drie glazen wijn en koffie moesten we ruim 100,00 afrekenen. Op basis van het eten misschien terecht. Maar voor de gehele beleving te veel.
En waarom zijn er nog steeds restaurants die niet gewoon een karaf kraanwater op tafel kunnen zetten? Laten we hetbgoeie voorbeeld overnemen van Frankrijk, waar water en brood gewoon verplicht op tafel worden gezet.
Ga ik hier terug; neen, want 'uit eten' bestaat echt meer dan uit eten.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Onlangs hier een fantastische lunch genoten, wel van tevoren aangekondigd in verband met de omvang van het gezelschap, vier gangen en in alle rust, want er waren geen andere gasten. Mooie bijpassende wijnen. Vooral de laatste, bij het hoofdgerecht (wildzwijnschouder): een bijzonder voortreffelijke (en stevige) rode uit Portugal. De bediening is wat aan de bescheiden kant maar lijkt deskundig.
Het decor is niet heel bijzonder. Het restaurant is gevestigd in een steeg, maar voor de culinaire liefhebber ongetwijfeld te vinden. De akoestiek is matig.
Dit is beslist een aanrader en een aanwinst in Baarn.
Jjdeb .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Enige tijd terug gegeten bij Klein Fornuis.
Wij kozen het verrassingsmenu met bijpassende wijnen.
Mijn tafelgenoot had bij de reservering aangegeven 'vegetarisch' te zijn.
De amuse van ganzenlevermousse was om die reden wat ongelukkig. Toen aangegeven werd dat een van ons beiden geen vlees eet, was de reactie dat "de amuse beschouwd moet worden als een cadeautje van de chef". Het paard mocht duidelijk niet in de bek gekeken worden. Wat ons betreft een enigszins valse start.
Het menu van mijn tafelgenoot was daarentegen zeer vegetarisch, want bevatte ook bewust geen vis of schaaldieren. Dit viel ons op toen de mensen naast ons bij een soortgelijk gerecht als mijn tafelgenoot (goed uitziende!) coquilles geserveerd kregen. Toen we aangaven dat mijn tafelgenoot wel vis eet was de reactie "dat het handig was geweest als we dat van tevoren gezegd hadden". Daar heeft men op zich een punt, maar erg klantvriendelijk is het (wat ons betreft) bepaald niet.
Het vegetarisch (veganistisch?) verrassingsmenu was mede hierdoor tamelijk saai.
Mijn menu beviel een stuk beter, al sprak de terrine en de bouillon me wat minder aan. Het hoofdgerecht van parelhoen was daarentegen meer dan uitstekend, want bijzonder smakelijk. Over het nagerecht en de (uitstekend) bijpassende wijnen waren we beiden ook erg enthousiast. Kortom: al met al een wat wisselende ervaring. Deze chef kan zeker koken, maar met name de klantvriendelijkheid en service is, op basis van onze ervaring, voor verbetering vatbaar. Het decor is aardig, maar niet heel erg gezellig. Dat je letterlijk 'in de keuken kijkt' is wel weer een grappig facet.
Het uiteindelijk te betalen bedrag (€ 145,-) vonden wij het niet geheel waard.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Prima restaurant, beetje weggestopt in een steegje. Was een rustige zaterdagavond met nette bediening (gastheer was attent). Sfeer mag wat warmer, was redelijk stijfjes en steriel. Eten was lekker (goede hapjes vooraf met kippenlever en oester), daarna beetje vlakke groenteterrine met gamba, vervolgens gemarineerde zalm met bouillon van bleekselderij was niet helemaal mijn combinatie. De hoen daarna met knapperige wortel was goed. Dessert was voornamelijk veel (grote bak amandelbavarois). Al met al gezellige avond met prima eten.
Hoop dat het wat drukken wordt...
EsmeeVH .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Vertel ons alsjeblieft het geheim van de uientartetatin!
Echt heel erg lekker gegeten! Mooie smaakcombinaties en soms perfect in zijn eenvoud. Peter is gepassioneerd.
Heerlijke avond gehad met top gezelschap.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Min of meer bij toeval hier terecht gekomen. Echt een verrassing. Echt uit eten, hoewel in een 'open keuken' waardoor wat informeel, eten was fantastisch met heerlijke bijpassende wijnen. Diamanthaas als hoofdgerecht was uit de kunst. Weer een favoriet restaurant waar we zeker terugkomen.
Akko V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Na hier voor de derde keer formidabel te hebben gegeten vind ik het tijd om mijn ervaringen publiek te delen. Chef Peter van der Wilk is een aimabele kerel met groot hart voor zijn vak en voor zijn klanten. In de open keuken is hij op een fijne manier aanwezig en het lijkt alsof niets hem ontgaat. Hij bereidt elk uitgaand bord tot in de perfectie en tegelijkertijd stuurt hij zijn team aan, zodat het de klanten aan niets ontbreekt. Zoals de naam al aangeeft, Klein maar fijn.
Prijs-kwaliteit verhouding ook prima in orde en om de mooie gerechten te completeren wordt er uitstekende wijn geschonken.
Een aanrader!
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Op aanraden van vrienden zijn wij hier gaan dineren. Het restaurantje ligt wat weggestopt in het midden van het centrum van Baarn. Maar het is het zoeken meer dan waard. Wij hebben de weg gevonden en zullen zeer regelmatig terugkomen, want de gerechten zijn van uitmuntende klasse. Wat een prachtige combinaties van smaken. De eigenaar/chef-kok heeft geen kaart, maar kookt met verse dagproducten. Uiteraard kan je je voorkeuren doorgeven. Dit is genieten.....wauwwww.....als wij in Baarn zouden wonen dan kwamen wij er zeker elke week........
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Voor de 2e keer kwamen wij bij Klein Fornuis. Ditmaal voor de lunch. Het was vanmiddag prachtig weer en daarom konden wij heerlijk in de schaduw buiten eten. In overleg werden drie gerechten door de chef-kok Peter van de Wilk bereid.
Na een overheerlijke amuse, kregen wij een stuk kreeft geserveerd. Deze was in de eigen bouillon was gegaard....hhmmm...daarna een stukje mooi gegrild zwaardvis met een coquille, welke werd vergezeld door een fantastische salsa van o.a. pijnboompitten en olijfjes...als laatste gang kregen wij een gelakte eend met een Oosters tintje. De bijpassende wijnen maakte het feestje helemaal compleet.
Deze chef is echt getalenteerd en is op dit moment DE topper van Baarn en verre omstreken.
Gelukkig moeten wij regelmatig in de omgeving van Baarn zijn....dus gelijk een tafel gereserveerd voor de volgende keer. Reserveer wel, want het aantal tafeltjes is beperkt.
VDijk .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Voor de 2e keer heerlijk gegeten bij klein fornuis! Een toprestaurant in hartje Baarn. We hebben ons laten verrassen door de chef, dat was één woord fantastisch, zeker i.c.m. een passend wijnarrangement! Fijne sfeer, vriendelijke bediening en heerlijk eten. Een plekje om snel weer terug te komen!