Klein Fornuis

9,3

Jouw recensie over het restaurant Klein Fornuis

Geert V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Al vaker gegeten @ Klein Fornuis en altijd tevreden naar huis. Afgelopen donderdag was het de overtreffende trap. Nieuwe warme inrichting en dat inspireerde de chef tot mooie creaties. We starten met een heerlijke bereiding van zalm. Voor ons het meest positief verrassende gerecht van die avond. Voor mij waren de coquilles met oa een jus van sinaasappel en gele biet het hoogtepunt. Passende wijnen, gastvrijheid en mooi gezelschap maakten de avond compleet.
L. G.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
De liefde voor het koken spat van het bord. We zijn hier geregeld te gast en zijn nog nooit teleurgesteld. Integendeel! Iedere maand een fantastisch creatief nieuw menu met de mooiste ingrediënten. Wat een chefkok!
Gastvrouw Odette maakt dat je je méér dan welkom voelt. Top prijs kwaliteit verhouding. Binnenkort nieuw interieur en dan helemaal perfect!
Mira K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Gisterenavond fantastisch gedineerd bij Klein Fornuis. Het eten was perfect. Mooie producten, bereiding buitengewoon goed, puur genieten, borden ook zo mooi opgemaakt (het oog wil ook wat)... kon wat mij betreft echt niet beter. Uitmuntend! Wat ook niet beter kon, was de bediening. Het eten heeft sterren-allure, maar dit gaat nu eens niet gepaard met de gebruikelijke stijf / formele bediening. De bediening was uiterst correct, maar vooral ook heel hartelijk, warm, gastvrij en met humor. Dit droeg voor mij zeker bij aan het grote genieten. Iedereen kan zich hier thuis voelen en een avond culinair optimaal verwend worden. En dan nog de heerlijke wijn... Het was voor mij allemaal gewoon precies goed, eigenlijk veel meer dan goed, kon niet beter! Ik had een heerlijke avond, moet hier zeker terug komen!
Rene M. V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
29 december met heel plezier gegeten in het Klein Fornuis. Even zoeken naar de locatie maar het is de moeite waard. Wij waren met een gezelschap van 16 personen. Het menu dat tafel gezet werd, was in balans en heel goed in opbouw. De smaak van de drie amuses was verrassend en bijzonder. De eerste visgerechten konden ons zeer bekoren. De plakjes kalfslende waren excact goed bereid. Het nagerecht met zoethout extract, toppertje. Het geserveerde wijn arrangement versterkte de smaken uitstekend. De bediening was attent, los en zeer vriendelijk. Kortom een zeer geslaagde avond in het Klein Fornuis. Voor iedereen in Baarn en omstreken een aanrader.
C V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Het was super lekker eten met verrassende combinaties die ik nog niet eerder geproefd had. De gerechten waren ook heel mooi opgemaakt. Het bijpassende wijnarrangement was ook super, ook hier verassende herkkmst en smaken. De service is ook super.
Nebbiolooo .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heerlijke lunch, goede smaakcombinaties, mooie ingrediënten en lekkere wijnen. Echt een aanrader en een aanwinst in Baarn. Ook voor de vegetariër mits je dit op tijd laat weten. Wij komen hier zeker terug.
Y V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Vandaag geweldig verrast! We wilden even een hapje eten en kwamen hier bij toeval terecht. In tijden niet zo heerlijk gegeten.
Elk gerecht is duidelijk met passie klaargemaakt. Wij komen hier zeker terug!
Yvon V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Eten bij Klein Fornuis was vanavond weer een feestje! De vis was bij het voor- en tussengerecht tongstrelend en het lamsvlees viel van het bot. Echt top. De wijnen maakten het helemaal af.
Het restaurant ligt in een voetgangersgebied waardoor het soms aan je aandacht ontsnapt als je zoekt naar een restaurant. Wij gaan het niet meer vergeten! Dank Peter & Odette voor een heerlijke avond!
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Wij waren met 10 vrienden en hebben het 5 gangen menu genomen. Van vis naar vlees en elke gang was weer een feestje. De wijnen die bij elke gang hoorde waren ook uitmuntend. Deze zaak is in Baarn eigenlijk enig in zijn soort. Ligt wat verscholen in het centrum van Baarn maar als je culinair wil eten dan moet je toch echt hier zijn. En wat ons betreft nooit een teleurstelling. Wij komen zeker terug.
Sanne B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Keuken is fantastisch. Bediening valt enorm tegen. Maakt geen contact, let niet op. Vergeet desert wijn uit te serveren en na een aantal pogingen om oogcontact en verbaal contact te maken,maar over gegaan op ordinair zwaaien. Na 10x zwaaien eindelijk contact! Bijzonder voor zo'n klein restaurant.
Daarnaast een half uur met een leeg bord voor m'n neus gezeten.
Jammer de keuken is echt de moeite waard, maar ik zal hier niet gauw weer heen gaan.
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wat was het weer een culinair feestje om bij Chef-kok Peter te eten..... eerst een amuse van eendfilet met eendelever...
(zoooo lekker) met een klein soepje van Vichissoise.
Daarna schol met gebakken groene asperges, wortel en saus geparfumeerd met verveine.
Hierna; op de huid gebakken roodbaars met fijne ratatouille, coulis van tomaat en schuim van laurier. hhmmmmm..........
En als 3e gang: Varkens wangetjes met meiknol. Top jus met dragon.

Wat een feest! Wij wonen niet in de buurt, maar wij boeken graag een extra nachtje in ons hotel om te genieten bij Klein Fornuis.
mariettabaarn .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het 3 gangen menu was super en de bijpassende wijnen ook. Alles was tot in de perfectie klaargemaakt. Zwaardvis, angus beef en witte chocolade mousse met rabarber en marshmallow. We komen hier gauw weer terug!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
In het kader van een Portugese wijnproeverij waren we te gast bij Klein Fornuis. We werden gastvrij ontvangen en het restaurant zag er mooi en overzichtelijk uit. Leuk om de kok aan het werk te zien. De wijnen waren het uitgangspunt en de kok had daar passende gerechten bij uitgezocht. De combinaties waren voortreffelijk en verrassend. Ook de amuses waren meer dan een hapje tussendoor en combineerden goed bij de wijnen. Het voorgerecht met kleine plakjes gerookte eendenlever was subliem en een koude tomatensoep bij een grote wijn was een in eerste instantie vreemd maar pakte erg goed uit. Enige aanmerking is de akoestiek vanwege de harde materialen van het interieur.
Dean V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Met 4 vrienden gegeten bij Klein Fornuis. De zaak zelf is degelijk ingericht, de focus ligt 100% op de open keuken. Super om de Chef zo aan het werk te zien.

Wij kozen het 5 gangen menu, stuk voor stuk heerlijke gerechten met mooie bijpassende wijnen. Stuk voor stuk smakelijke gerechten, mooi gepresenteerd, en qua intensiteit mooi opgebouwd. Een speciale vermelding voor de geweldige bisque met garnalen in combinatie met de Spaanse Sauvignon. De derde gang met zeeduivel was zeer spectaculair, ook door de zeer bijzondere Viognier die erbij geserveerd werd.

Prijs / kwaliteit is reeel. In omgeving Baarn een der duurdere restaurants, maar de gerechten zijn ernaar. De kleinschaligheid en 'gezellige' setting, alsook de keurige bediening maakt dat wij hier zeker terugkomen. Een karafje kraanwater in plaats van de gebruikelijke fles mineraalwater, en een klein broodje tussendoor... dan zullen we vermoedelijk volgende keer een 10 geven. Top!
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Bij het 40jarig huwelijksfeest van mijn oom en tante hebben we hier mogen eten. Wij hebben mogen genieten van 8 gangen, waarbij elk gerecht heerlijk was. Mooie producten en (voor mij) nieuwe combinaties. Daarnaast werd er bij elke gang bijpassende wijnen geserveerd die super combineerden met het eten. Ik heb zelden zo lekker gegeten. Daarnaast was de sfeer ontzettend gezellig en werden we ontzettend gastvriendelijk ontvangen. Hoewel het voor mij niet om de hoek is, ga ik hier zeker nog een keer eten!
Rene M. V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Een beetje lastig te vinden in een klein straatje maar blijf zoeken want een bezoek aan het Klein Fornuis is zeer de moeite waard. Na een vriendelijke ontvangst kregen wij drie amuses voorgeschoteld. Kleine bijzondere gerechtjes, verrassend van smaak. Het voorgerecht, een stukje witvis, lag op een prachtig opgemaakt bordje, niet teveel smaakjes er aan toegevoegd. Uitstekend gerecht. Het volgende vleesgerecht, zeer mals biefstukje, was een waardige opvolger. Perfect klaargemaakt. Op de kaaswagen bevonden zich zes kazen waaruit er drie gekozen konden worden. Heerlijke varieteit in smaak. We hebben gekozen voor een Bob wijn arrangement. De bijgeschonken wijnen pasten uitstekend bij de gerechten. Zeker de witte wijn met een klein zuurtje bij het kaas plateau. Al met al een zeer geslaagde avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Klein Fornuis is een culinaire aanwinst voor de regio.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Hier hou ik van! Een klein, overzichtelijk restaurant, met een kok die weet wat 'ie doet. Door de open keuken kun je zien dat hij zijn vak verstaat en zeer beheerst & schoon werkt. Geen onnodig dikke menukaart, maar gewoon eten wat de pot schaft. En in die pot zitten dagverse ingrediënten, in lijn met het seizoen. Ik had me niet gerealiseerd dat mijn tafelgenote vegetarisch wilde eten, dus dat betekende terplekke de nodige improvisatie door de kok (waarvoor excuses). Dat kwam echter meer dan goed! In zijn algemeenheid zijn de borden mooi opgemaakt en de gerechten hoog op smaak. De wijnen kregen niet heel veel aandacht, maar zijn prima in orde. Dank voor deze prettige ervaring en ik kom zeker terug.
Nathalie P.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Zeer goed en smaakvol gegeten met de familie en kinderen. Verrassend lekkere soep van schorsenering gegeten en het wild was fantastisch. De Portugese wijn zeer vol en zacht. Kortom. Kwaliteit eten fantastisch.
De ambiance wordt aan gewerkt begreep ik en de hieronder beschreven riool lucht geëlimineerd. Jammer dat een dergelijk probleem niet eerst aan de gastheer wordt gezegd. Een beginnend toprestaurant moet een eerlijke kans krijgen om een fout te kunnen herstellen. Succes met de opbouw.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Het eten was zeer smaakvol. De aankleding/ambiance smakeloos. De rioolgeur die wij af en toe roken onsmakelijk.
Zoals gezegd was het eten smaakvol, zeer smaakvol. Het verrassingsmenu bestond uit meerval met gember en pistache; heerlijk. Het hoofdgerecht bestond uit fazant, met de waarschuwing van wellicht nog achtergebleven hagel en dat was maar goed ook. De saus/jus en zuurkool was prima. Als nagerecht een heerlijke creme brulee en een vers bolletje ijs. Dit alles vooraf gegaan door twee lekkere amuses. Kortom het eten was top.
De aankleding van het restaurant ontbrak gewoon, maar paste wel bij de wat humorloze bediening. En dan de af en toe voorbijkomende rioollucht, jammer, jammer, jammer.
En voor dit alles, inclusief twee/drie glazen wijn en koffie moesten we ruim 100,00 afrekenen. Op basis van het eten misschien terecht. Maar voor de gehele beleving te veel.
En waarom zijn er nog steeds restaurants die niet gewoon een karaf kraanwater op tafel kunnen zetten? Laten we hetbgoeie voorbeeld overnemen van Frankrijk, waar water en brood gewoon verplicht op tafel worden gezet.
Ga ik hier terug; neen, want 'uit eten' bestaat echt meer dan uit eten.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Onlangs hier een fantastische lunch genoten, wel van tevoren aangekondigd in verband met de omvang van het gezelschap, vier gangen en in alle rust, want er waren geen andere gasten. Mooie bijpassende wijnen. Vooral de laatste, bij het hoofdgerecht (wildzwijnschouder): een bijzonder voortreffelijke (en stevige) rode uit Portugal. De bediening is wat aan de bescheiden kant maar lijkt deskundig.
Het decor is niet heel bijzonder. Het restaurant is gevestigd in een steeg, maar voor de culinaire liefhebber ongetwijfeld te vinden. De akoestiek is matig.
Dit is beslist een aanrader en een aanwinst in Baarn.