Kleijn Speijck

Meer informatie over restaurant Kleijn Speijck

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 22:00

Monique D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren waren we aan het touren en kwamen bij Kleijn Speijck terecht. We besloten om op het terras lunch te nuttigen want het was schitterend weer. We zijn mijn man (lopend) en ik (in een rolstoel). Het grint en de afwezigheid van een invalidenplek viel op. Mijn man ging binnen kijken en ondanks de afwezigheid van drempels was er geen invalidentoilet. Een gemiste kans maar we zaten toch buiten. Ik vroeg de serveerster om de kaart. Vervolgens bracht ze één kaart en gaf die aan mijn man (!!). Even later kwam ze, negeerde mij en vroeg mijn man wat hij wilde bestellen. Blijkbaar dacht ze dat invaliditeit besmettelijk was! Het eten was goed maar erg duur. Ondanks de prachtige natuur was dit voor mij eens maar nooit meer!
BinkL .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Wij komen graag en vaak bij Kleijn Speijk. Het interieur van is sfeervol, de bediening is meer dan top, aardig, behulpzaam en meedenkend en we eten er altijd wel lekker.
Wat ik na jaren nu toch een keer kwijt wil is het volgende: Het is erg donker in de ook al donker ingerichte ruimte, dat is naar onze mening écht iets om aandacht aan te besteden.
Niet kunnen lezen wat er op de kaart staat, en vervolgens ook niet goed kunt zien wat er op je bord ligt is tekenend voor de situatie nu. Voor mijn moeder moest ik zelfs het menu bijlichten, ik had er zelf ook moeite mee. Ons idee: goed licht verhoogt de sfeer en de beleving van uit eten gaan.
Wat betreft de menukaart: deze is nu al lange tijd niet meer veranderd. Ook al is het eten er goed, het zou mooi zijn als er af en toe nieuwe gerechten op het menu komen. Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer creativiteit in de keuken aanwezig is!
Succes!
Pinoccio .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Kleijn Speijck is sinds mei ons favoriete restaurant. Het ligt super mooi in een groene omgeving. Het decor is zeer sjiek toch is het warm en huiselijk. Toevallig ontdekt en wij kunnen niet meer wegblijven, ondanks dat we er 45 minuten voor moeten rijden! De kaart wordt maandelijks aangepast, maar de favorieten blijven. Wij hebben tot nu toe iedere maand het menu gehad. Er is werkelijk niets op het eten aan te merken. De diamanthaas is subliem en zeker een aanrader! De bediening is beleefd en goed. De wijnen zijn lekker. Alles is kwalitatief goed en smaakvol. De service is een 9 omdat daar nog kleine verbeteringen aan te brengen zijn (houd overzicht).
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Per 1 mei 2014 heeft Kleijn Speijck nieuwe uitbaters, een nieuw interieur, een nieuw team in de bediening en, gelukkig, een nieuwe kok. In een dorp als Oisterwijk zingt zoiets op voorhand natuurlijk al rond.

Omdat Kleijn Speijck van oudsher een begrip is in Oisterwijk, konden we niet wachten om met een stel vrienden een kijkje te nemen en vooral een hapje te gaan proeven. Dat was de moeite waard!

Allereerst het interieur: dat is volledig vernieuwd, het is helemaal een horecagelegenheid van deze tijd geworden zonder kil te zijn. Warme kleuren, veel hout in het interieur, veel kaarsen, heel sfeervol om te zitten. Wat een verschil met het oude en vooral oubollige interieur.
We kregen van de eigenaren zelfs een volledige rondleiding omdat ze zo trots zijn op wat ze allemaal hebben veranderd en vooral verbeterd. En daar hebben ze alle reden toe, wat is dit eindelijk weer een leuke tent geworden.

Dan de bediening. Waren hier vroeger nogal wat klachten over, nu staat er een team van enthousiaste en vooral gastvrije mensen. Je merkt dat ze nog even op elkaar ingespeeld moeten raken, maar er wordt goed opgelet, goed bediend en... mét een glimlach. Ook al weer 100% verbetering met de vorige uitbater die, zo is ook te lezen in oude recensies, regelmatig moeite had met zijn rol van gastheer.

De kaart is nog beperkt, je ziet dat er voorzichtig wordt begonnen. Maar liever een bescheiden kaart dan in het begin de hand overspelen, zoals we te vaak hebben meegemaakt.
Eerst hebben we buiten geborreld op het grote terras waar een haardvuur brandde met een plankje met lekkere dingen erbij.
Vervolgens vooraf een erg lekkere aspergesoep waarna een aantal van ons asperges op Brabantse wijze bestelde en de anderen kozen voor diamanthaas. Bij de diamanthaas werden asperges met haricots verts geserveerd. Toen ik aangaf geen koolhydraten te eten werd er onmiddellijk extra groente geserveerd. Alles was perfect bereid, de diamanthaas was mooi rosé en de groente had nog echt een bite. De asperges waren volgens de tafelgenoten ook goed bereid en ook ruim voldoende. Als nagerecht nam één iemand amandelmelkijs (inderdaad, daar hadden wij ook nog nooit van gehoord), maar daar hebben we toen maar gauw een paar porties van bijbesteld. Wat lekkerrrrrrr!!

Alles bij elkaar een adres waar we snel weer naartoe gaan. Kleijn Speijck staat weer op de kaart.
Ireneherrewijn .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
Wij waren met een groep van 18 personen. We konden kiezen uit een aantal gerechten, wat positief werd ervaren. Echter aan het eten was weinig aandacht en tijd besteed. De voorgerechten waren allen erg summier. Hoofdgerechten: diegene die vis hadden besteld, kregen deze koud. Weinig garnituur en medium gebakken biefstuk was wel erg rauw. Over de toetjes totaal geen klachten!
De bediening was niet onvriendelijk maar erg onpersoonlijk. De entourage erg oubollig.
Eindoordeel: Prijs/kwaliteit totaal niet in verhouding.
John .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Hier met een maar van me gelunched ... we hadden een 12 uurtje besteld de erwtensoep was niet lekker , had bij mijn omelet specifiek gevraagt de smurrie weg te halen en brood had verser mogen zijn , broodje kroket was ok maar daar kan niet veel mis mee , het decor deed oubollig aan.