Kiraku

• Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Karin V. Fijnproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wij gingen 20 maart naar de Matheus passie in de Elandsstraatkerk.Kiraku was op 10 minuten loop afstand,dus hebben we daar om half zes een tafeltje gereserveerd met de vraag erbij of het zou lukken om zo tussen kwart over zes en half zeven weer te kunnen vertrekken .Dat kon.En zonder ons gehaast te voelen hebben we heerlijke sushi en tempura gegeten.De bediening was uiterst vriendelijk en hield heel goed de tijd voor ons in de gaten.Geweldig!We komen zeker nog eens terug om langer te genieten van alle heerlijkheden op de kaart.
Eveline R. Gastronoom (79 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We liepen op rrrrollend Den-Haag maar hadden niet zo'n zin om daar staand allerlei happen te proeven, en ik had dit adresje van horen zeggen dus wij op weg naar de Toussaintkade. We waren redelijk vroeg maar werden hartelijk ontvangen, ze hebben iets van 5 tafeltjes en die waren allemaal gereserveerd wij hebben dan ook aan de 'bar' gezeten. De saké is heerlijk en wij hebben het 4-gangen menu genomen, misosoep, sashimi en sushi mix (fantastisch!!) tonijn met een krokant jasje(maguro katsu), gegrilde kip(tori no teriyaki) met rijst en salade. Dit voor een menuprijs van € 71.50 voor twee personen. Wij gaan hier zeker terug komen, wij hebben geweldig gegeten en een leuk uitzicht op de kok die alles vers klaar maakt, en ontzettend vriendelijke bediening. Op de terug weg nog koffie gedronken op het rollende evenement en wij hebben een super leuke culinaire avond gehad.
Rietoos . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Hier hebben wij de lekkerste Sushi van Den Haag gegeten!
Als voorgerecht de salade van tonijn en avocado is ook zeker aan te raden.
Dirk H. Gastronoom (18 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Gisteren voor de tweede keer in korte tijd wezen eten in dit restaurant. Vorige keer voor het Kiraku menu gekozen, dat was goed. Dit keer voor sushi á la carte gegaan; dat was fantastisch! De veggie inside out met gefrituurde groenten was erg verrassend (en lekker!). Daarnaast voor de spicy tuna, de dragon roll en de unagi roll met paling gekozen; een voor een genieten. De tuna avocado salada als voorgecht is ook een echte aanrader. Vriendelijke service. Decor is niet bijzonder, maar door de kleinschaligheid heeft het wel zijn charme (niet zoals de vele 'sushi-vreetschuren' die je tegenwoordig overal ziet).
Hilde V. Gastronoom (59 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Niet voor niets zo'n hoge Iensscore. De dragonroll staat met stip op 1. Heerlijke sushi, professionele bediening die precies weet wat er wordt verkocht, erg prettig en nog op loopafstand ook allemaal. Ik was hier al eerder geweest en blijf zeer zeker terugkomen. Erg goed eten.
Petra K. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Super lekker, vers, vriendelijke mensen en simpel, maar schoon ingericht.
We had a great birthday dinner yesterday and we will come back more often.
Wirklich zu empfehlen, sehr lecker!
Annamaria H. Gastronoom (77 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Uiteraard ontstijgt dit restaurant elke willekeurige sushi wannabe AYCE. Het interieur is eenvoudig, leuk zijn de tatami's achterin de zaak. De sashimi was goed, maar verre van geweldig. De sushi kwam niet verder dan een voldoende, de rijst was droog en smakeloos. De dooddoeners waren echter de wasabi, die wel leek op de commerciële versies die je vindt in de schap van de AH en de wakame die mierzoet was. Al om al geen succesvolle ervaring.
Gique . Gastronoom (25 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
je ziet precies hoe de kok alles staat klaar te maken en mijn favoriet is de tempura met garnalen! erg lekker, in het restaurant kan je ook op de grond zitten dat is ook erg leuk om een keertje uit te proberen. de sfeer is erg goed en gezellig ook de bediening is aardig en erg snel. ik kom er bijna iedere week!
Evelien W. Fijnproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wat een ontzettend lekkere sushi maken ze hier zeg!
Het klopt inderdaad... als je hier een keer gegeten hebt, ga je NOOIT meer naar de all-you-can-eat restaurants! Vriendelijke bediening, misschien een beetje te vol gepropt met tafeltjes.
Maar dat mag de eet-pret niet drukken!
Foodlover22 . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Gisteren wezen eten bij restaurant Kiraku. Wegens de goede beoordelingen op deze site hier terecht gekomen. Op het moment dat we voor het pand stonden wel een beetje argwanend. Het ziet er niet heel gezellig en netjes uit. (Tafeltjes kriskras, piepende keukendeur, erg klein)
Het eten daarentegen is erg goed. De kok maakt de sushi's achter de bar in het restaurant, je kunt dus live meekijken. Wel jammer dat je van de inside out rolls meteen 8 stukjes krijgt. Zo zit je snel vol en wij wilden graag van alles proberen.
Kregen vooraf een gratis amuse. Dit zie je niet vaak bij sushi bars. Erg leuk.
Wij hebben de california, rainbow roll en dragon roll gehad. Allemaal erg lekker. Zelf vond ik vooral de rainbow roll echt een aanrader.
Ook nog de gyoza gehad (vleespasteitjes). Ook die vielen erg in de smaak.
Service is ook goed. Erg vriendelijk personeel.
Kortom, kijk even door het interieur heen. Want hier kun je echt heerlijk eten voor een leuke prijs.
Hanneke M. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
Ons gezelschap van 6 personen heeft gekozen voor het Kiraku menu. (€35,75 pp). We hebben ervan genoten. Met name de Sushi en Sashimi mix waren tongstrelend. Vanwege het aantal gangen hadden de porties gepaneerde tonijn en gegrilde kip wel wat kleiner mogen zijn. Maar lekker was het wel.
Het personeel was vriendelijk en attent. Om acht uur was iedereen 2 minuten stil vanwege de dodenherdenking. Van te voren was ons dat verteld en de kok hield er in zijn planning rekening mee. Erg leuk was dat men door had dat een van ons jarig was. Voor de feesteling werd een (gratis) ijscoupe met brandend sterretje geserveerd.
naast gewone tafels kun je er ook voor kiezen om aan een lage tafel te gaan zitten. (schoenen uit! )
Men moet woekeren met de ruimte. Complimenten voor het personeel dat elkaar tientallen keren moet passeren!
Het sanitair is erg eenvoudig.
Een bezwaar: heb je eenmaal bij Kiraku sushi en sashimi gegeten dan wil je dat nooit meer doen in een "All you can eat" tent.
Wij hebben er een favoriet eet-adresje bij!
Reginald M. Gastronoom (23 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2015
Ik was destijds bij de opening (1992!!!) : ik heb daarna nog meerdere malen sushi/sashimi daar opgehaald en vanavond voor het eerst hier gegeten : Verbazingwekkend toch, dat een kleine sushibar in een sinds jaren , bijna onbereikbare straat , nog steeds bestaat en nog steeds een topkwaliteit kan leveren .
Ik kan niets anders zeggen dan dat alle gerechten , sashimi, sushi, inside-outside rolls werkelijk perfect waren !! Maar ..... ver boven alles uit was hun zeewier bereiding : wakame ! : nog nooit heb ik de wakame zo lekker gegeten !
Het personeel is ter zake kundig , snel, en alert ! Al met al een aanrader , met toch 1 klein minpuntje : de zeer uitgebreide menukaart is nogal klein gedrukt en met het weinige licht boven de tafels is de kaart dus moeilijk te lezen !
Vergeet dus de opmerking over de kaart en laat je verrassen door , en geniet van de mooie en perfecte gerechten die op de kaart staan ! En vooral de mooie , oogstrelende presentatie van de diverse gerechten is een bezoek aan KIRAKU echt waard
Essiekz . Fijnproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Al jaren is Kiraku onze favoriet! Momenteel gesloten voor renovatie, maar vanaf maandag 2 maart kunnen we er weer terecht. Hopelijk lukt het de atmosfeer wat te verbeteren.
Aan het eten heeft in de afgelopen jaren echter niks gemankeerd! De excellente tuna avocado salade vooraf, sublieme zalm sashimi,de unagi of rainbow roll het is allemaal perfect vers en van uitmuntende kwaliteit.
Dat dit restaurant nog maar lang voor Den Haag behouden mag blijven :-)

Mario I. Gastronoom (13 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Echt super lekker gegeten hier lekkere sushi en de tuna avocado salade was fantastisch ook de kip was helemaal top king crab sushi heerlijk allemaal, wat alleen echt tegenviel was de kleine ruimte, heel erg opgepropt en aan een sushibar met een groot houten bord zodat je niks zit...Het zou echt beter zijn om dit heerlijke eten in een andere grotere lokatie te serveren..
Veruna . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Kiraku is 1 van de weinige Japanse restaurants in Nederland waar je échte sushi krijgt, niet te vergelijken met de all you can eat nepperds. Zaak zelf is wel een beetje klein/krap, maakt het ook wel gezellig maar een groter pand zou van mij wel mogen. Beste van den haag.
SushiTour . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Na twee weken in Japan dagelijks sushi te hebben gegeten is het nu tijd om de Japanse restaurants in Den Haag te verkennen. Deze week was Kiraku aan de beurt. Een gezellig restaurant dat enigszins aan de kant van het Haagse centrum verstopt zit. De service is vriendelijk en correct.

Netjes zoals het hoort voor het eten een warme rol om de handen schoon te maken. Vervolgens de Nigiri schotel geprobeerd. De sushi's zijn mooi opgemaakt en de vis ziet er echt vers uit. Het is echter de combinatie van de verse vis en lekkere rijst die het eten bij Kiraku tot een feest maken. Mooi stevige sushi's, netjes gepresenteerd op een bord met een goede smaak. Met name de unagi is een genot. Al met al erg lekker gegeten en absoluut voor herhaling vatbaar. Zeker gezien de prijs-kwaliteitsverhouding. Enige minpuntje was de groene thee die aan de smakeloze kant was. Het zou mooi zijn als er bijvoorbeeld echte matcha zou worden aangeboden.
Jo9999 . Fijnproever (7 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Gekozen voor de tonijnsalade vooraf, sushi hapjes als hoofdgerecht. Werkelijk geweldig! Heerlijke smaken en voor mij de beste sushi tot nu toe.
Bediening is verder prima en hielp mijn vegetarische tafelgenoot goed op weg.
Het interieur mag wel iets aangepast worden naar Japanse sferen.
Niet de goedkoopste maar je fan bent van Japans vooral proberen!
Marieke V. Gastronoom (67 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Oh wat jammer dat Kiraku in Den Haag zit, maar wij rijden er zo nu en dan graag een stukje voor! Vooral de tonijn-avocadosalade blijft een must, geen twijfel over mogelijk. En al zien al die andere voorafjes er nog zo aantrekkelijk uit, deze salade moet ik een paar keer per jaar eten!

Verder heerlijke superversie sashimi en sushi en uiteraard nog wat lekkere warme gerechten.
Jamel L. Fijnproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Super! Voor mij dé Japanner in Den Haag.
Leuke, kleine zaak waar sushi écht sushi is.
Alles word zichtbaar met passie en precisie bereidt.
het zitje achterin, waar je lekker laag zit en je schoentjes uit kan doen, is leuk en comfortabel.
Dit alles met de nodige sake en leuke, vlotte bediening maakt het geheel af.