Kippevel

Kort Rapenburg 17 2311 GC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Kippevel

Geroosterde kip naar Spaans recept

Het grillen van kip in de rotisserie is hier een ware kunst. Het vlees moet sappig zijn, de buitenkant knapperig bruin. Neem daar een goede portie frites bij en huisgemaakte appelmoes en je bent voor altijd verkocht.

Meer informatie over restaurant Kippevel

• Af te huren , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,9
pieter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
prijs kwaliteit onder de maat, te duur, rekening met AH kortingbon viel erg tegen, hoge rekening voor feitelijk simpel standaardmenu, een halve kip is in Leiden op elke straathoek te krijgen.
Betty B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
De kip, het is een kiprestaurant, was overheerlijk. De bijgerechten waren smakelijk.
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Lekker
Zek T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zodra het drukt wordt in de restaurant wat betreft mensen die bestellen worden de klanten in de restaurant vergeten en de service word minder waardoor je langer moet wachten op je eten en ze maken hier en daar foute met opname van je bestelling
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Ik heb hier met mijn vriendin gegeten op de AH actie. We kregen beiden een halve kip (500 gram vlees), wat goed smaakte maar wel erg veel was. De bediening was vriendelijk en de prijs was prima.
Wobke H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We kwamen er voor het eerst met een AH bon. Bij binnenkomst rook het heerlijk naar gebraden kip. Het eten was prima, de kip en patatjes goed. Ivm suiker wilde ik zelf geen toetje maar thee. Het was helaas niet mogelijk dit tegen een toetje te ruilen. De serveerster was vriendelijk maar kon er niets aan doen. En ik vroeg nog of er een chaf was maar die was er niet. Beetje treurige afsluiting van verder een aardig en simpel etentje.
NoorEarly .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De kip was erg mals en de frietjes lekker knapperig. De citroentaart was erg lekker. De salade met carpaccio was precies dat, veel ijsbergsla met 2 plakjes carpaccio. Ook was men zowel bij het voor als hoofdgerecht erg royaal geweest met de zwartepeper. Maar we hebben een gezellige avond gehad en daar ging het ons om
Celineb .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
10e x bij kippevel, blijft uitstekend. Nergens anders kan je zulke heerlijke kip krijgen. Service prima, werken leuke en enthousiaste mensen.
Truus G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Hoofdgerecht was prima. Heerlijk gegrilde kip. Voor en nagerecht wel heel erg simpel. Leuk om met de kortingskaart van AH dit een keer gedaan te hebben.
Truus G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
De kip was naar verwachting heerlijk. Voor en nagerecht erg goedkoop. Niets bijzonders.. Ijs was van een stam afgesneden slagroom uit een spuitbus. Idem met het voorgerecht. Wel leuk om dit een keer met AH uit te proberen.
Eatpoint ..
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Hier met het gezinnetje 2 volwassenen en een kind wezen eten. De kip is ongelofelijk lekker maar de prijzen liegen er niet om. Gelukkig hadden we een kortingskaart anders waren we bijna 100€ kwijt geweest voor 3 halve kippetjes met friet en wat drinken met nagerecht. Wij gaan hier dus alleen met kortingsacties eten omdat de kip wel echt lekker is.
Culina .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Beide salades smaakten goed en zager er appetijtelijk uit. De gegrilde kip was heel lekker van smaak en goed gaar. De frites was knapperig en de bijgeleverde mayonaise erg lekker. Leuk om oma's stoofpeertjes erbij te serveren. En de nagerechten bestonden uit een citroentaartje inclusief een glaasje citroenlikeur en mokka-ijs. Heerlijk!
Goed gegeten en een vriendelijke bediening.
Barcelona13 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We werden vriendelijk ontvangen en het eten was erg lekker. Vooral de bruchetta's waren heerlijk. De kip was lekker pittig en het ijs verrassend met de whisky. Een aanrader!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Ik vondt de frietjes te hard gebakken...
Ik vondt de frietjes te hard gebakken..
Ik vondt de frietjes te hard gebakken..
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De kip werd niet met houtskool, maar met gas gegrild, dus die smaak zit er niet in,
De kip smaakte ondanks het gemis van houtskool ontzettend lekker. Dit komt omdat de kip lekker gekruid is.
De patat was goed gebakken en krokant.
Larissa A.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De kip, het patat en de truffelmayonaise was heerlijk. De carpaccio sloeg echt nergens op, grove stukken ijsbergsla met een plakje carpaccio, verhouding klopte niet en zag er goedkoop uit. Hier vragen ze normaal €7,50 voor, echt absurt. Het toetje was simpel, maar prima. Het bijgerecht de peertjes was ook erg simpel en volgens mij gewoon uit blik ofzo. Ik heb opzich prima gegeten, alleen echt teveel betaald. De drankjes waren ook echt duur, daar is de stijl van het restaurant gewoon niet naar.
Daarnaast was de bediening prima, aardige meiden. Alleen de "leidinggevende" van die dag haalde de meiden van hun werk met onzin dingen en dingen die de klanten niet moeten horen. Terwijl de meiden gewoon goed gefocust waren.
Florence Z.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
De kip, en daar kom je toch voor, is heerlijk. Mals, royaal en hemels gekruid. De keuze aan bijgerechten is voor mij voldoende en de porties zijn royaal. Het enige nadeel is, dat je allemaal kipliefhebber moet zijn. Wil je met een vegetarische eter komen, dan zijn daar geen mogelijkheden voor. Maar voor een eenvoudige maaltijd met kip als stralend middelpunt is this the place to be!
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst en bediening.
Wij kwamen eten via de AH-actie en dat betekende een driegangenmenu waarbij het hoofdgerecht vastlag, kip van de grill en er bij het voorgerecht de keuze was tussen carpaccio en tonijnsalade. Ook voor het nagerecht was er een keuze tussen twee nagerechtjes.
Qua wijn was de keuze zeer summier, slechts keuze uit wit, rosé of rood. Geen wijnkaart. Grolsch pilsener was het bier dan men hier drinken kon. Geen speciaalbieren dus.
De indruk die dit gaf was die van een laagdrempelige eetgelegenheid waar men kip kan eten met een portie frites zonder culinaire pretenties.
De carpaccio smaakte niet slecht maar was eenvoudig met relatief veel sla, grove stukken. De kip smaakte prima.
De inrichting was niet opvallend. Wel leuk: de ruimte is enigszins verhoogd gelegen, ruim boven straatniveau. Aan een grillwand in de zaak worden de kippen gegaard. De vlammen zijn zichtbaar en vooral voelbaar. Leuk om te zien. Het is hier wel warm!
Jordi J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Simpele kaart: Als hoofdgerecht is er halve kip van t spit, heerlijk sappig. De voorgerechten en bijgerechten zijn a La carte, ook simpel maar gewoon erg goed en smakelijk.
yannickvandijk .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Toen we binnekwamen zag het er redelijk sfeervol uit. We bestelden beide een carpaccio. De carpacciosalade proefde je bijna niet. Er zat erg weinig carpaccio op en daarnaast was het behoorlijk zoet. We verbaasden ons erover dat het voorgerecht niet bestond uit kip, aangezien de plek daar een specialist op is. ALs hoofdgerecht kregen we een halve kip, patat met truffelmayonaise en peertjes. De kip was overladen met peper en kruiden. Dat was op zich best lekker. De truffelmayonaise vonden we beiden niet echt lekker. De kip was rossig van binnen en vroegen we aan de bediening of de kip gaar was. De bediening moest het navragen in de keuken. Als je een restaurant hebt dat gespecialiseerd is in kip, vind ik eigenlijk dat je dat soort zaken als bediening moet kunnen zien. Wel kregen we een keurig antwoord terug. Als toetje een dame blanche waarbij (zoals in vele restaurants) de saus niet warm was. Kortom voor €29,95 per 3 gangen vonden we dit etentje teleurstellend.