Kippevel

Kort Rapenburg 17 2311 GC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Kippevel

Geroosterde kip naar Spaans recept

Het grillen van kip in de rotisserie is hier een ware kunst. Het vlees moet sappig zijn, de buitenkant knapperig bruin. Neem daar een goede portie frites bij en huisgemaakte appelmoes en je bent voor altijd verkocht.

Meer informatie over restaurant Kippevel

• Af te huren , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,8
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Veel te weinig friet bij die studiedeal. Vroeger toen ze die oude bakjes nog hadden kreeg je tenminste waar voor je geld. Nu eet ik een snickers na het eten omdat ik honger heb. Voor mij de laatste keer!
inge V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk mals en goed gekruid kippetje gegeten met een salade via ticketveiling
bikkelduck D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten!!! alles was even smakelijk.!!!
pwb .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Met vakantieveilingen voor het eerst hier geweest. Na zoveel lovende kritieken waren we erg benieuwd. Alhoewel alles echt prima was, smaakt onze eigen kip uit de oven lekkerder. Er zat zoveel peper op dat het overheerste. Het binnenste was al wat droog, had dus iets te lang aan het spit gedraaid. Zelf gebruiken we kipkruiden, waardoor het velletje onweerstaanbaar lekker wordt. De salade en het dessert waren voortreffelijk. Het personeel ook. Restaurant is klein, maar erg gezellig.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Doordat de AH-actie ten einde liep, was de zaak helemaal vol en dat bleef zo totdat wij weggingen. Daardoor was het vaak lang wachten op de gerechten. Over de kwaliteit van het eten niets dan goeds. Prima voorgerecht, de kip smaakte erg lekker en het nagerecht was ook prima. Over het algemeen.....een geslaagd etentje. Een zaak waar je vaker terugkomt als het wat minder druk is!
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was lekker, de bediening was vriendelijk, maar duurde vaak wel lang met afruimen en tussen de gangen door. De inrichting was wat krap. Verder erg knus en gezellig sfeertje
Tamara A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Geen aanrader. De carpaccio werd geserveerd met een enorme berg ijsbergsla wat een gekke combinatie is. De frietjes waren duidelijk al meerdere keren opgebakken en veel te zout, de kip was enkel gekruid met veel te veel peper. Als toetje de citroentaart, waarbij de limoncello nodig was om het taartje weg te krijgen. Met 2 man hebben we ongeveer 55 euro moeten afrekenen met de AH actie. Dit was het eten absoluut niet waard, te bedenken dat je zonder actie nog meer betaald.
De serveersters waren erg vriendelijk, maar vooral bezig met een jongen van thuisbezorgd die in de zaak rondhing.
DickWijn .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Samen met mijn vrouw eer genoten van een heerlijk menu.
Vooraf kozen we beiden de salade met carpaccio.
De kip was heel lekker. Mijn vrouw heeft het liefst zo weinig mogelijk zout en dat is voor haar kip gelukt!
De frietjes zoals altijd heerlijk krokant en smakelijk met de truffelmayonaise. En dan de caramelpeertjes,... dat was helemaal top, Ik begreep, dat Kelly die juist die dag weer tevoren klaargemaakt heeft, Een pluim hiervoor!
En dan het dessert. Mijn vrouw nam het vanille ijsje met hazelnootjes en ik koos voor het citroentaartje met ijskoude limoncello., een soort citroenbrandewijn uit Italië. Dat laatste drankje wil je niet missen. We gaan snel weer naar dit voortreffelijke restaurant met zijn hartelijk personeel!
mjcboon .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Tweede keer in Kippevel, omdat het de eerste keer goed bevallen was. Dit keer met een aanbieding van Giftforyou. Kippevel serveert kip en een heel behoorlijke. Niet zozeer qua omvang, maar wel van smaak. Deze keer was de kip wat minder voorzien van -overigens heerlijke zwarte peper-, hetgeen de smaak wel ten goede kwam. Prettige, eenvoudige salade erbij, waar naar mijn smaak iets teveel honing in zat. En uiteraard lekkere frietjes, welke ik wel aardig aan de prijs vond voor deze portie. Maar ze moeten ergens op verdienen.
De bediening was vriendelijk en attent. Wat wel opviel was dat de tafeltjes erg dicht bij elkaar staan en je eigenlijk nauwelijks privégesprekken kunt voeren. Dat is jammer en daardoor hangt dit restaurant tussen een snackbar, waar je snel even kip kunt eten en een kippenrestaurant, waar je rustig van je kipmaaltijd kunt genieten. Compliment voor de houten menukaart.
Het kan beter, maar dan zal de prijs waarschijnlijk mee gaan.
Chantalle W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Lekker gegeten met de AH restaurant actie. De kip is erg lekker, maar verder is het menu niet heel speciaal. Bediening is vrolijk, restaurant zelf wel wat krapjes en gister ook erg warm. Prima plek voor een makkelijke hap.
Marise N.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij waren hier op zaterdagavond. Het was een erg drukke avond omdat er veel mensen kwamen voor de Albert Heijn actie omdat er veel mensen vanuit thuis bestelden. De keuken moest dus zowel de thuisbezorging bestellingen als het volle restaurant regelen. Gezien wij ook met de AH actie waren, kregen we een keuzemenu. Door de drukte duurde het maar liefs anderhalf uur voordat we ons hoofdgerecht kregen. Des al niet te min was het eten lekker, de kip goed bereid , de stoofpeertjes heerlijk en de patat met truffel mayonaise goddelijk!
E S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Ruim een uur wachten op het hoofdgerecht omdat de online bestellingen voorgaan, is naar onze mening niet acceptabel. Gelukkig maakte de kip het enigzins goed.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten was prima alleen de bediening/service was slecht. Aardige meiden maar ze lopen rond als een kip zonder kop. Ze hebben geen overzicht over wie waar mee bezig is.
We hadden gereserveerd maar moesten eerst al op de tafel wachten, geen probleem, kan gebeuren maar vervolgens kregen we een tafel toegewezen en moesten we daarna lang wachten voordat ze drankjes kwamen opnemen, daarna weer lang wachten voor de uitleg van menu en zo ging het de hele tijd door.
Eten was prima maar in verhouding nog best prijzing, je was met AH actie nu €30,- voor 2 personen maar bij andere reataurants betaal je ook €30,- met deze actie maar dan heb je wel betere kwaliteit.
Margreet S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Bij aankomst was het restaurant afgeladen vol en geen plek voor ons, ondanks de reservering. We moesten wachten maar er waren geen stoelen vrij dus we moesten staan. ook daar was nauwelijks ruimte voor. Toen we eindelijk een tafeltje kregen, bleken deze zo dicht op de andere tafels te staan (15 cm), dat als je jezelf er tussen wil wurmen om te gaan zitten, je onderweg bijna met je achterwerk in het eten van de tafel er naast terecht komt. Het geluid was als in een stationsrestauratie.. Er was eigenlijk geen muziek te horen door het luide geklets van zoveel mensen op een klein oppervlak. Verder moesten we ook erg lang wachten op het eten omdat er maar zoveel kippetjes tegelijk aan het spit kunnen. Veel klanten om ons heen zaten te klagen over de wachttijd. Al met al voelden we ons als kippen in een legbatterij waar we ons ei niet kwijt konden. We komen hier niet meer
C G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Bij aankomst was onze plek nog niet vrij, ondanks onze reservering. We mochten wachten aan een andere tafel. Daar bestelden we vast een drankje: het bier kwam in een glas met hap eruit en het glas was te klein voor de hoeveelheid bier. Na 20 minuten moesten we alsnog naar 'onze' tafel: een klein tafeltje in een rij van tafels erg dicht op elkaar. Daar verder gewacht op ons voorgerecht (carpaccio). Toen dit kwam, bleek dit helaas een grote bak ijsbergsla met veel ui en 4 plakjes vlees. Daarna opnieuw heel lang gewacht, tezamen met de rest van het restuarant: iedereen zat lang te wachten en keek ontevreden om zich heen. De omstandigheden waren verre van ideaal: het is er erg klein en door de open keuken is het super warm en stinkt letterlijk het hele restaurant naar gebraden kip. Ondertussen lopen de serveersters elkaar steeds in de weg in de krappe ruimte en staat hard een radiozender op met bijbehorende reclames tussendoor. Na het lange wachten kwam de kip. De kip is op zich lekker, mals en prima gekruid. De friet was helaas de onderste uit de bak: een bak vol kleine harde stukjes. Toen we hier wat van zeiden, werd er niets mee gedaan. De stoofperen zijn niet vers/huisgemaakt. Na het hoofdgerecht mochten we na wat wenken het nagerecht bestellen. We kozen maar voor de citroentaart omdat deze er net iets beter uit leek te zien dan de andere optie (kant-en-klare ijsstam). Na weer lang te hebben gewacht kwam het dessert. De citroentaart is ook niet huisgemaakt, de limoncello is niet lekker: veel alcohol en geen vleugje citroen. De rekening viel - ondanks de AH bon - nog erg hoog uit, zeker voor wat je krijgt. Absoluut geen aanrader dit.
Sigrid V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Met AH actie geweest. We moesten heel erg lang wachten voordat we uberhaupt geholpen werden. De tijd tussen de gangen duurde veel te lang waardoor we het nagerecht moesten missen omdat we naar t theater moesten. In verhouding best duur voor wat je kreeg, helaas wij vonden t teleurstellend.
fietje1986 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijke kip, goed gebakken friet. Kortom lekker gegeten. De bediening was goed. We werden niet weg gekeken aan het eind van de avond. wij hebben een heerlijke avond gehad.
pieter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
prijs kwaliteit onder de maat, te duur, rekening met AH kortingbon viel erg tegen, hoge rekening voor feitelijk simpel standaardmenu, een halve kip is in Leiden op elke straathoek te krijgen.
Betty B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
De kip, het is een kiprestaurant, was overheerlijk. De bijgerechten waren smakelijk.
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017