Kippevel

Kort Rapenburg 17 2311 GC Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Kippevel

Geroosterde kip naar Spaans recept

Het grillen van kip in de rotisserie is hier een ware kunst. Het vlees moet sappig zijn, de buitenkant knapperig bruin. Neem daar een goede portie frites bij en huisgemaakte appelmoes en je bent voor altijd verkocht.

Meer informatie over restaurant Kippevel

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Celineb .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
10e x bij kippevel, blijft uitstekend. Nergens anders kan je zulke heerlijke kip krijgen. Service prima, werken leuke en enthousiaste mensen.
Truus G.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Hoofdgerecht was prima. Heerlijk gegrilde kip. Voor en nagerecht wel heel erg simpel. Leuk om met de kortingskaart van AH dit een keer gedaan te hebben.
Truus G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
De kip was naar verwachting heerlijk. Voor en nagerecht erg goedkoop. Niets bijzonders.. Ijs was van een stam afgesneden slagroom uit een spuitbus. Idem met het voorgerecht. Wel leuk om dit een keer met AH uit te proberen.
Eatpoint ..
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Hier met het gezinnetje 2 volwassenen en een kind wezen eten. De kip is ongelofelijk lekker maar de prijzen liegen er niet om. Gelukkig hadden we een kortingskaart anders waren we bijna 100€ kwijt geweest voor 3 halve kippetjes met friet en wat drinken met nagerecht. Wij gaan hier dus alleen met kortingsacties eten omdat de kip wel echt lekker is.
Culina .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Beide salades smaakten goed en zager er appetijtelijk uit. De gegrilde kip was heel lekker van smaak en goed gaar. De frites was knapperig en de bijgeleverde mayonaise erg lekker. Leuk om oma's stoofpeertjes erbij te serveren. En de nagerechten bestonden uit een citroentaartje inclusief een glaasje citroenlikeur en mokka-ijs. Heerlijk!
Goed gegeten en een vriendelijke bediening.
Barcelona13 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We werden vriendelijk ontvangen en het eten was erg lekker. Vooral de bruchetta's waren heerlijk. De kip was lekker pittig en het ijs verrassend met de whisky. Een aanrader!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Ik vondt de frietjes te hard gebakken...
Ik vondt de frietjes te hard gebakken..
Ik vondt de frietjes te hard gebakken..
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De kip werd niet met houtskool, maar met gas gegrild, dus die smaak zit er niet in,
De kip smaakte ondanks het gemis van houtskool ontzettend lekker. Dit komt omdat de kip lekker gekruid is.
De patat was goed gebakken en krokant.
Larissa A.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De kip, het patat en de truffelmayonaise was heerlijk. De carpaccio sloeg echt nergens op, grove stukken ijsbergsla met een plakje carpaccio, verhouding klopte niet en zag er goedkoop uit. Hier vragen ze normaal €7,50 voor, echt absurt. Het toetje was simpel, maar prima. Het bijgerecht de peertjes was ook erg simpel en volgens mij gewoon uit blik ofzo. Ik heb opzich prima gegeten, alleen echt teveel betaald. De drankjes waren ook echt duur, daar is de stijl van het restaurant gewoon niet naar.
Daarnaast was de bediening prima, aardige meiden. Alleen de "leidinggevende" van die dag haalde de meiden van hun werk met onzin dingen en dingen die de klanten niet moeten horen. Terwijl de meiden gewoon goed gefocust waren.
Florence Z.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
De kip, en daar kom je toch voor, is heerlijk. Mals, royaal en hemels gekruid. De keuze aan bijgerechten is voor mij voldoende en de porties zijn royaal. Het enige nadeel is, dat je allemaal kipliefhebber moet zijn. Wil je met een vegetarische eter komen, dan zijn daar geen mogelijkheden voor. Maar voor een eenvoudige maaltijd met kip als stralend middelpunt is this the place to be!
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst en bediening.
Wij kwamen eten via de AH-actie en dat betekende een driegangenmenu waarbij het hoofdgerecht vastlag, kip van de grill en er bij het voorgerecht de keuze was tussen carpaccio en tonijnsalade. Ook voor het nagerecht was er een keuze tussen twee nagerechtjes.
Qua wijn was de keuze zeer summier, slechts keuze uit wit, rosé of rood. Geen wijnkaart. Grolsch pilsener was het bier dan men hier drinken kon. Geen speciaalbieren dus.
De indruk die dit gaf was die van een laagdrempelige eetgelegenheid waar men kip kan eten met een portie frites zonder culinaire pretenties.
De carpaccio smaakte niet slecht maar was eenvoudig met relatief veel sla, grove stukken. De kip smaakte prima.
De inrichting was niet opvallend. Wel leuk: de ruimte is enigszins verhoogd gelegen, ruim boven straatniveau. Aan een grillwand in de zaak worden de kippen gegaard. De vlammen zijn zichtbaar en vooral voelbaar. Leuk om te zien. Het is hier wel warm!
Jordi J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Simpele kaart: Als hoofdgerecht is er halve kip van t spit, heerlijk sappig. De voorgerechten en bijgerechten zijn a La carte, ook simpel maar gewoon erg goed en smakelijk.
Yannickvandijk .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Toen we binnekwamen zag het er redelijk sfeervol uit. We bestelden beide een carpaccio. De carpacciosalade proefde je bijna niet. Er zat erg weinig carpaccio op en daarnaast was het behoorlijk zoet. We verbaasden ons erover dat het voorgerecht niet bestond uit kip, aangezien de plek daar een specialist op is. ALs hoofdgerecht kregen we een halve kip, patat met truffelmayonaise en peertjes. De kip was overladen met peper en kruiden. Dat was op zich best lekker. De truffelmayonaise vonden we beiden niet echt lekker. De kip was rossig van binnen en vroegen we aan de bediening of de kip gaar was. De bediening moest het navragen in de keuken. Als je een restaurant hebt dat gespecialiseerd is in kip, vind ik eigenlijk dat je dat soort zaken als bediening moet kunnen zien. Wel kregen we een keurig antwoord terug. Als toetje een dame blanche waarbij (zoals in vele restaurants) de saus niet warm was. Kortom voor €29,95 per 3 gangen vonden we dit etentje teleurstellend.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Een klein maar gezellig restaurant, met vooraf een bruschetta die ons goed smaakte. Daarna een overheerlijk half kippetje die goed gaar was en ook goed gekruid met lekkere frietjes met een truffelmayonaise. Als toetje een ijsje met een vleugje whiskey. Al met al een goed maar simpel restaurant!
Smulpaap44 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Voor de tweede maal bij Kippevel gegeten. Dit doe je niet als je het niet lekker vindt. De kip was heerlijk mals, de puntzak frites was ruim voldoende, de stoofpeertjes hadden wat meer mogen zijn en het plakje ijs met slagroom was ook lekker. Kortom: binnenkort voor de derde keer.

fam. de Groot
Leiden
Rolf D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Was aardig, formule is helder. Leuk om eens gegeten te hebben. Echter niet zo goed of bijzonder om snel weer te gaan eten. .
Gerdbrand F.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Wij kregen een giftbon van Familie.
Hadden nog nooit van jullie gehoord ,maar we zijn verrast.
Wij komen zeker terug.hgr ger filippo.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Op zich een gezellige setting echter vond ik de inrichting wat on af. En de witte doeken/servetten die aan de muur hingen waren erg stoffig wat geen prettig idee is als je tafel er onder staat. Het was gezellig druk en niet te luid. Echter door de indeling vd zaak soms even moeite doen om de aandacht van n serveerster te krijgen. Het voorgerecht vond ik geen succes, carpaccio op ijsbergsla. Hoofdgerecht was lekker, goede hoeveelheid ook met een halve kip pp puntzak friet voor twee en een klein kommetje peertjes. We hadden qua friet wel net het onderste uit de frituur als in hele kleine krokante stukjes. Voor gewone mayonaise wordt inderdaad €1 gerekend. Al met al met de ah bon okee eten maar verwacht geen hoge kwaliteit. Kortom ik laat het bij dit ene bezoek.
Pietgulikers .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Het eten was goed, maar de temperatuur in de zaak was veel te warm en de Ruimte tussen de Andere gasten was tekrap .zal er Niet meet gaat eten
Bbroer .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Eenvoudig maar heerlijk eten, en ontzettend kindvriendelijk! Zeker een aanrader voor ouders met kids. Super relaxte avond gehad!