Kippevel

Kort Rapenburg 17 2311 GC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Kippevel

Geroosterde kip naar Spaans recept

Het grillen van kip in de rotisserie is hier een ware kunst. Het vlees moet sappig zijn, de buitenkant knapperig bruin. Neem daar een goede portie frites bij en huisgemaakte appelmoes en je bent voor altijd verkocht.

Meer informatie over restaurant Kippevel

Jouw recensie over het restaurant Kippevel

Marco S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Zeer teleurgesteld. Wij kwamen eten met zeven personen waarvan twee kinderen. Ik heb de bediening om 6x een halve kip gevraagd omdat mijn kinderen zeker geen halve kip op kunnen en gevraagd of 1 kip in tweeën kon. De bediening vroeg mij of ze twee kwart kip van kon maken (niet op de kaart). Een halve kip kost 9,50. Twee keer een kwart kip(dus een halve) kost 13,-. Toen ik de bediening erop attendeerde dat ik het zeer slecht vond dat er 3,5 euro gerekend werd voor letterlijk een knip van de schaar van de kok werd mij vertelt dat de baas "dit eenmaal zo wil". Te triest voor woorden. Het eten is goed alleen de eigenaar wilt blijkbaar alleen geroemd worden om z'n kwaliteit van het eten en niet van z'n service.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk
John S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Leuke bediening en lekker gegeten.
Ties G.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Top
Gonny R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Als je lekkere kip wil eten dan zit je hier goed. Het is duidelijk een kiprestaurant, leuk ingericht. Puntje van aandacht is voor de bediening. Na ons kwamen twee stellen die eerder werden bediend, we dachten echt dat we vergeten waren. Het tocht een beetje in de zaak, dit komt omdat de deur open staat en er vaak door bezorgers heen en weer wordt gelopen. We hadden 50% korting via Iens maar als we deze niet hadden is het wel een beetje duur. De volgende keer bestellen online want we willen zeker nog eens heerlijke kip eten!
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
De kip was niet goudbruin maar erg licht van kleur. De bijgwrechten waren veel lekkerder.
Ellie V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
We hadden besteld. Binnen 5 minuten stond het eten op rafel. We kwamen om 6 uur binnen en om 7 uur stonden we weer buiten. Het was binnen erg koud. Er zaten mensen met een jas aan te eten????????.
Marja M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Prima eten voor een schappelijke prijs!
marc S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Kip was mals en het vel lekker pititg gekruid. Bijna net zo goed als de echte in pals ???? De frietjes iets te zout maar het portie meer dan voldoende.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Muziek te hard
Lea M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Een supersnelle bediening. Eten was goed heet en precies mooi voor twee personen.
Bediening correct en niet opdringerig. We hadden gekozen voor een eenvoudig menu met een kwart kippetje en patat, maar hebben heerlijk gesmuld.
Leroy O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
erg gezellig ,lekker malse kip die je thuis niet zo maken kan !
ga er zeker vaker eten met familie of vrienden.
zo kom ik toch nog eens de zoveel tijd terug in mijn geboortestad Leiden voor wat gezelligheid.
Francoise J.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Restaurant zag er gezellig uit. Tafels staan wel dicht bij elkaar wat het lastig maakt om van je zitplaats af te komen. Het eten smaakt goed. De kip is lekker mals en valt zo van het bot.
berry31 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Hoofd gerecht was wat aan de zoute kant. Jammer dat wij geen ander nagerecht mochten kiezen zonder verrekening dus moesten wij bij betalen omdat wij koffie wilden i.p.v. het na gerecht.
Leroy O.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
gezellige tent !
lekker malse kip!
leuk met familie of vrienden .
iets om naar Leiden voor te komen en daarna door voor een biertje in de stad!
Frits V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Beslist geen aanrader. Voorafje leek nergens op en toetje miserabel. Kip en frietjes prima...................................................
Burcu B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
De salade was niet zo smakelijk met de keuze van een normale salade en het hoofdingrediënt (voor vriendin een carppacio en voor mij tonijn) was in het midden serveert.

Wachten op de hoofdgang duurde veels te lang (ongeveer 30-40 minuten) en andere gasten die na ons binnenkwamen hadden veel eerder iets te eten. De kip was het enige wat lekker was. De patat (die je als hoofdgang moest delen) was voor 1/3 veel te hard gefrituurd en niet eetbaar. Een klein schaaltje saus moest gedeeld worden (en hiervoor betaal je normaal 60 euro? Belachelijk).

Het 'hazelnoot' ijs smaakte niet als hazelnoot, maar tenminste duurde het niet te lang voordat het geserveert werd.
Agnes V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Echt een gezellige zaak,En het eten,super!!!
Niet duur,meer dan genoeg eten,1 portie friet voor 2,En dan is er nog over.
Leuk personeel.En dan die kip he,
Wat is die toch lekker!!!
TOT RESTAURANT
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Beste allen. Heerlijk gegeten. Echt een aanrader. Je eet bijna je vingers op. ????
De inrichting gezellig. De omgevingsfactoren doelend op de temperatuur is koud. De deur staat op voor de grill en hiermee het personeel. Dit maakt het voor de gasten (wij in ieder geval) minder aangenaam. De jas/dikke sjaal was voor ons noodzakelijk aangezien het niet verandert kon worden. Grtjs As & Lin
alavangaalen .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten, patat lekker knapperig. Kip is fantatisch. Enige nadeel dat er veel herrie is van de keuken/afwas, veel gekletter.