Kippevel

Kort Rapenburg 17 2311 GC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Kippevel

Geroosterde kip naar Spaans recept

Het grillen van kip in de rotisserie is hier een ware kunst. Het vlees moet sappig zijn, de buitenkant knapperig bruin. Neem daar een goede portie frites bij en huisgemaakte appelmoes en je bent voor altijd verkocht.

Meer informatie over restaurant Kippevel

6,9
Tjeerd P.M. W.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Echt perfect ontvangen en bediend.
Bediening zag alles ,we konden buiten en binnen eten zelfs zo dat we toen het wat kouder werd konden we heel makkelijk naar binnen.
Wat ik ook top vond was het gekoelde glas voor het biertje.
Airco was ook top.
Eten gewoon goed.
martinacs .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Vriendelijke bediening! Locatie goed gelegen in centrum van Leiden.
Interieur goed aangepast aan de naam Kippenvel.
Gegrilde kip heerlijk zacht.
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Je krijgt waar voor je geld. Echte zachte goed gekruide hete malse heerlijke kip met een typische Kippevel klantenservice
Herma V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Alles was uitstekend
een echte aanrader
Michiel H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijke kip en bijgerechten, aardige voor- en nagerechten. Bediening informeel, zonder poespas, vriendelijk. Kleine ruimte, wat rustiek ingericht. Vrij harde muziek. Menu voor 25 euro.
Lieverleids D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Celineb .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij kippevel! Malse kip met een lekker gekruid knapperig velletje. Personeel kundig en vriendelijk. Zijn hier nu voor de 11e keer geweest maar komen ook graag weer terug
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Veel te weinig friet bij die studiedeal. Vroeger toen ze die oude bakjes nog hadden kreeg je tenminste waar voor je geld. Nu eet ik een snickers na het eten omdat ik honger heb. Voor mij de laatste keer!
inge V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk mals en goed gekruid kippetje gegeten met een salade via ticketveiling
bikkelduck D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten!!! alles was even smakelijk.!!!
pwb .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Met vakantieveilingen voor het eerst hier geweest. Na zoveel lovende kritieken waren we erg benieuwd. Alhoewel alles echt prima was, smaakt onze eigen kip uit de oven lekkerder. Er zat zoveel peper op dat het overheerste. Het binnenste was al wat droog, had dus iets te lang aan het spit gedraaid. Zelf gebruiken we kipkruiden, waardoor het velletje onweerstaanbaar lekker wordt. De salade en het dessert waren voortreffelijk. Het personeel ook. Restaurant is klein, maar erg gezellig.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Doordat de AH-actie ten einde liep, was de zaak helemaal vol en dat bleef zo totdat wij weggingen. Daardoor was het vaak lang wachten op de gerechten. Over de kwaliteit van het eten niets dan goeds. Prima voorgerecht, de kip smaakte erg lekker en het nagerecht was ook prima. Over het algemeen.....een geslaagd etentje. Een zaak waar je vaker terugkomt als het wat minder druk is!
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Het eten was lekker, de bediening was vriendelijk, maar duurde vaak wel lang met afruimen en tussen de gangen door. De inrichting was wat krap. Verder erg knus en gezellig sfeertje
Tamara A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Geen aanrader. De carpaccio werd geserveerd met een enorme berg ijsbergsla wat een gekke combinatie is. De frietjes waren duidelijk al meerdere keren opgebakken en veel te zout, de kip was enkel gekruid met veel te veel peper. Als toetje de citroentaart, waarbij de limoncello nodig was om het taartje weg te krijgen. Met 2 man hebben we ongeveer 55 euro moeten afrekenen met de AH actie. Dit was het eten absoluut niet waard, te bedenken dat je zonder actie nog meer betaald.
De serveersters waren erg vriendelijk, maar vooral bezig met een jongen van thuisbezorgd die in de zaak rondhing.
DickWijn .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Samen met mijn vrouw eer genoten van een heerlijk menu.
Vooraf kozen we beiden de salade met carpaccio.
De kip was heel lekker. Mijn vrouw heeft het liefst zo weinig mogelijk zout en dat is voor haar kip gelukt!
De frietjes zoals altijd heerlijk krokant en smakelijk met de truffelmayonaise. En dan de caramelpeertjes,... dat was helemaal top, Ik begreep, dat Kelly die juist die dag weer tevoren klaargemaakt heeft, Een pluim hiervoor!
En dan het dessert. Mijn vrouw nam het vanille ijsje met hazelnootjes en ik koos voor het citroentaartje met ijskoude limoncello., een soort citroenbrandewijn uit Italië. Dat laatste drankje wil je niet missen. We gaan snel weer naar dit voortreffelijke restaurant met zijn hartelijk personeel!
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Tweede keer in Kippevel, omdat het de eerste keer goed bevallen was. Dit keer met een aanbieding van Giftforyou. Kippevel serveert kip en een heel behoorlijke. Niet zozeer qua omvang, maar wel van smaak. Deze keer was de kip wat minder voorzien van -overigens heerlijke zwarte peper-, hetgeen de smaak wel ten goede kwam. Prettige, eenvoudige salade erbij, waar naar mijn smaak iets teveel honing in zat. En uiteraard lekkere frietjes, welke ik wel aardig aan de prijs vond voor deze portie. Maar ze moeten ergens op verdienen.
De bediening was vriendelijk en attent. Wat wel opviel was dat de tafeltjes erg dicht bij elkaar staan en je eigenlijk nauwelijks privégesprekken kunt voeren. Dat is jammer en daardoor hangt dit restaurant tussen een snackbar, waar je snel even kip kunt eten en een kippenrestaurant, waar je rustig van je kipmaaltijd kunt genieten. Compliment voor de houten menukaart.
Het kan beter, maar dan zal de prijs waarschijnlijk mee gaan.
Chantalle W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Lekker gegeten met de AH restaurant actie. De kip is erg lekker, maar verder is het menu niet heel speciaal. Bediening is vrolijk, restaurant zelf wel wat krapjes en gister ook erg warm. Prima plek voor een makkelijke hap.
Marise N.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Wij waren hier op zaterdagavond. Het was een erg drukke avond omdat er veel mensen kwamen voor de Albert Heijn actie omdat er veel mensen vanuit thuis bestelden. De keuken moest dus zowel de thuisbezorging bestellingen als het volle restaurant regelen. Gezien wij ook met de AH actie waren, kregen we een keuzemenu. Door de drukte duurde het maar liefs anderhalf uur voordat we ons hoofdgerecht kregen. Des al niet te min was het eten lekker, de kip goed bereid , de stoofpeertjes heerlijk en de patat met truffel mayonaise goddelijk!
E S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Ruim een uur wachten op het hoofdgerecht omdat de online bestellingen voorgaan, is naar onze mening niet acceptabel. Gelukkig maakte de kip het enigzins goed.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten was prima alleen de bediening/service was slecht. Aardige meiden maar ze lopen rond als een kip zonder kop. Ze hebben geen overzicht over wie waar mee bezig is.
We hadden gereserveerd maar moesten eerst al op de tafel wachten, geen probleem, kan gebeuren maar vervolgens kregen we een tafel toegewezen en moesten we daarna lang wachten voordat ze drankjes kwamen opnemen, daarna weer lang wachten voor de uitleg van menu en zo ging het de hele tijd door.
Eten was prima maar in verhouding nog best prijzing, je was met AH actie nu €30,- voor 2 personen maar bij andere reataurants betaal je ook €30,- met deze actie maar dan heb je wel betere kwaliteit.