KIP&ZO

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00
TanjaV .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een mooie inrichting maar de akoestiek in de serre is vreselijk. Het is een relatief kleine ruimte die vol staat met tafels en hol klinkt waardoor het niet echt gezellig is als je iedereen (en jezelf) hoort praten. Wat het eten betreft zijn de yakitori spiesjes een echte aanrader, heerlijk. Verder ben ik helaas niet zo te spreken over de rest van het eten. De huisgemaakte friet was keihard, donker van kleur, eigenlijk leek het aangebrand. De halve kip was niet heel speciaal qua smaak dus al snel teveel. De huisgemaakte appelcompote waar ik hoge verwachtingen van had was vrij smaakloos en werd overheerst door een vanille wat er duidelijk in zat. Was leuk voor een keer maar doe ik niet weer.

Binnert R.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk met z'n vieren gegeten maar het eerste gerecht duurde 1,5 uur. Het lijkt op vette pech, afzuiging stuk, kop-oven stopte ermee. Jammer dat ze ook de niet verwarmde gerechten vergaten. Heerlijke huiswijn, serveerster deed haar best er wat van te maken.
Toen alles uiteindelijk arriveerde was het smaakvol en behoorlijke kwaliteit, ze hebben echt hun beste gedaan om goede kip te vinden. Eenvoudige prima tent om te gaan eten, een verbetering van de buurt.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Eenvoudige voedzame maaltijd. Kippen zijn prima. Stevig vlees. Gezellige bediening. Is weer eens wat anders dan pizza of shoarma
Pirate .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Groupon deal, 4 personen.

Voor een tientje pp mag je niet al teveel verwachten. Werden door een meneer ontvangen, die hield blijkbaar van een grapje maar soms net iets te veel. Leek verder niet om te kunnen gaan met feedback over het eten.
Ben iemand met geduld maar vond hier de bediening wel traag. Verder was het bestek licht plakkerig.

Als je voor low budget wilt eten zou je wellicht hier kunnen eten maar ik zou zeggen er zijn betere opties voor low budget.

Van de groep zou niemand dit restaurant nogmaals bezoeken.

________________

Kregen als appetizer geroosterd brood met knoflookboter (was lekker) en een sausje wat ik niet kon plaatsen. Leek op aioli maar smaakte daar niet naar.

Voorgerecht:
Tweemaal yakitori, geserveerd op een bedje van sla.
De smaak was niet slecht maar de kip had een aparte structuur. Leek wel voor gegaard /kant en klaar vlees te zijn wat even op de grill is gegooid. De sla paste niet echt erbij.

Tweemaal kip cocktail met heel veel sla. Beide personen vonden het qua smaak tegenvallen, was heel flauw/vlak. Werd geserveerd in een martini glas wat het eten niet makkelijk maakte.

Hoofdgerecht:
Tweemaal kipsaté, geserveerd met atjar, kroepoek, een blad sla en een partje paprika. Je merkte duidelijke verschil tussen de structuren van de yakitori kip spies en de kip saté. De saté was gefrituurd wat ik een minpunt vond. Had de saté van de grill verwacht.

Eenmaal lomo, betreffende persoon vond de lomo wel goed smaken.

Eenmaal halve kip, was redelijk heb wel lekkerder geproefd bij de lokale poelier.

De bijgerechten bestonden uit friet, gepofte aardappel met een vies lepeltje en sla met honing mosterd dressing. De friet kon beter, leek of het wel dag oude friet was. Gepofte aardappel en sla waren prima.

Nagerecht:
Dame blanche, prima, kan niet veel misgaan.
Komodo57 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Hier met een Grouponvoucher voor 20 euro met 2 personen gegeten. Daarvoor verwacht je geen sterrenkwaliteit of -service en dat was het dan ook niet. Als voorgerecht kozen we de kipcocktail. Deze werd leuk opgediend en was smakelijk. Volgens de eigenaar zat er cognac in. Dat hebben we niet geproefd. Maar tenzij het een grapje was, mag dat m.i. wél vooraf aangegeven worden. Het hoofdgerecht werd al bezorgd toen de lege glazen van het voorgerecht nog op tafel stonden. Mijn tafelgenoot nam als hoofdgerecht de halve kip. Ondanks dat deze gegrild wordt, vond hij hem wat vet, maar toch wel lekker. Mijn lomo (ossenhaas) was bij het opdienen echter helemaal afgekoeld en hier en daar zat er een taai stukje bij. De erbij geserveerde (biologische) patat van aardappels in de schil waren redelijk. De avocado salade ook. Jammer dat de avocado alleen erboven op lag. De pret was dus snel over. Als toetje koos ik voor een Dame Blanche en aan de andere kant van de tafel voor een Luikse wafel met slagroom en vanille-ijs. Daar kan natuurlijk niets mis meegaan. De hoeveelheid was fors. De bediening aan tafel was vriendelijk. De eigenaar was duidelijk iemand die al heel wat jaartjes meeloopt in Amsterdamse horecawereldje en daarom al snel dingen vanzelfsprekend vindt (veel praatjes, maar bijvoorbeeld geen bedankje voor de fooi). Het decor/inrichting is niet opvallend, maar door de warme lichtkleur oogt het wel uitnodigend. De serre aan de weg is gezellig.
Nancy K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Vorige week voor de 2e keer bij Kip&Zo gegeten. Het restaurant bestaat uit 2 delen (restaurant & serre). Beiden gezellig. Uiteraard bestaat de kaart uit allemaal kip gerechten maar ze hebben ook lomo. Echt heerlijk! De kippen zie je achterin de keuken aan het spit draaien.
De bediening (2 jonge meiden) is gewoon gezellig losjes.
Voor de deur gratis parkeren !!!
Teddy61 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Op een doordeweekse avond bij Kip & Zo geweest, hartelijke ontvangst, prima bediening en het eten was prima, de biefstuk was rood, zoals gewenst, voorgerechtjes heerlijk, kip heerlijk, alles uitstekend naar wens, gaan we zeker vaker naar toe, echt uitgebreid gegeten met zijn tweeën voor € 65,00. We zaten heerlijk in de serre, lekkere sfeer.
Van10hoven .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Voor de verjaardag van mijn dochter met z'n zessen gegeten en kan dit restaurant iedereen aanraden ! alles was even smakelijk en als hoofdstuk de halve kip van het spit, echt een feest. Ook de bediening was uitstekend, zeer klantvriendelijk en niks was teveel gevraagd. Hier gaan we zeker vaker eten.
Adriaan1961 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Hier met z'n vieren gegeten met een social deal.
We kosten lang wachten alvorens de gastheer ons een plekje aanwees, hij had duidelijk alleen oog voor vaste gasten.
Als voorgerecht yakitori en kipcocktail. De yakitori was prima, de cocktail slapjes van smaak.
Als hoofdgerecht namen de kinderen een kipburger met friet. De frietjes waren te hard en de kipburgers saai.
Ikzelf nam een kipsate met friet, mijn vrouw een halve kip met advocadosalade.
De smaak was redelijk, niet te zout!
Als nagerecht hadden we ons verheugd op ijs met aardbeien. We moesten erg lang wachten. De aardbeien bleken op en werden ongevraagd vervangen door banaan. Een tegenvaller.
De bediening door het meisje was vriendelijk.
Niet iets om voor terug te komen.....wel een social deal waard!
Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Toevallig reden wij hier langs op een vrijdagavond.
Hartelijk ontvangen door Hugo,
We kregen de kaart en iets te drinken.
Lekker vers brood met kruidenboter, een kipsate en een ossehaas met sausjes,frieten en salade.
De wachttijd was gemiddeld.
Jammer dat wel al het gekakel met de keuken en de bediening onderling, soms letterlijk te volgen was.
Het volume mag wel iets zachter wat mij betreft.
Daar zal je in de serre geen last van hebben,maar in de ruimte rondom de bar destemeer.
Dat was ook het enige minpuntje.
Het eten was heerlijk !
Goed warm en kakelvers en van alles was voldoende.
Bij het afrekenen,viel ik eens niet stijl achterover en met een voldaan gevoel gingen we naar huis.
Voor nog eens zeiden we tegenelkaar !
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Kip&Zo is eigenlijk een heerlijk buurtrestaurant waar je goed - en betaalbaar - kunt eten. Eigenlijk is er helemaal niks mis mee. Integendeel. Een heerlijke halve kip van onder een tientje, goede ossenhaas naar gewicht, voortjes van onder de vijf euro en een fels wijn voor vijftien euro. Verwacht geen haute cuisine, maar (h)eerlijk eten. Eerst dachten we dat het heel tijdelijk zou zijn. De prijzen en de kwaliteit. Maar we zijn nu al heel wat keertjes bij Kip&Zo gaan eten en elke keer weer gewoon goed.
Een compacte kaart, persoonlijke service, goede kwaliteit en realistische prijzen die je in de Nederlandse horeca nog maar heel zelden tegen komt. Waren er maar meer Kip&Zo-achtigen.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Goed gegeten met Social Deal (4 pers) Leuke bediening, knapperige kip, goed stukje Lomo.
Soep en kipcocktail ook lekker, en nagerecht super! Kort en bondig. Lekker gegeten!
Jeanpaulsaalbach .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Top ! Hotspot!

Op advies van de buren Kip&Zo bezocht. Goed en gezellig druk. Overheerlijk gegeten: vooraf een kipcocktail met mandarijn-cognac saus, verrukkelijke kippensoep (recept gekregen ;-)) en yakitori spiesjes.
Als hoofdgerecht bestelden wij een 1/2 kip (super!) met biologische friet, avocado salade, huisgemaakte appelmoes en een lomo (malste ossenhaas ever).
Onze zoon nam een kipburger. Volle hap.
De nagerechten waren unheimlich lekker. Een Brusselse wafel met aardbeien en slagroom, Dame Blanche en een Chef-Special (ijs met chocolade en een glaasje limoncello). Wij zaten in de serre.
De inrichting is strak en fris met een grappige toilet keuze....., de bediening snel en spontaan.
Ook erg gelachen en genoten met de eigenaar, die niet alleen een goed gastheer, maar ook entertainer is.
De jonge dame in de bediening mag er ook zijn. Aanrader!
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Lang gewacht op een tafeltje, terwijl er maar 2 bezet waren. De kok wees de bediening (vermoed eigenaar) op ons. Hij liet ons gewoon staan. Eenmaal aan de tafel moesten wij zelf om de menukaart vragen en of wij ook drinken konden bestellen. Het meisje bleek haar 1e werkdag te maken. Haar geholpen met de bestelling. Op andere tafels bleven de etenresten en vuile glazen staan. De bar stond vol en bleef vol met vuile afwas. Het eten was super goed. Aan de kok lag het niet. Even later was er waterlekkage door een kraan die was opengezet door de eigenaar die gewoon bleef zitten vertellen bij gasten aan een tafel.
ik, wij, voelde ons een ongewenste gast. Voor de kok alleen maar goeds.
PaultjeVP .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Alles duurde heel lang.

We waren er net na half zeven, en hadden pas na kwart voor acht ons hoofdgerecht: twee keer de halve kip, met friet en een salade. De kip komt uit de rotisserie, dus dat is alleen een kwestie van eruit halen, doorsnijden en op het bord ermee. Of zie ik dat verkeerd? En de friet, tja dat hoeft toch ook niet zo lang te duren? Aan de drukte kan het ook niet liggen; de tent zat minder dan de helft vol.

Wat ik bovendien kwalijk vind, is dat ze in de tussentijd niet één keer langs zijn geweest om nog om drinken te vragen.

Dan over de kip zelf: wij vonden hem nogal droog. Smaak opzich prima, maar niet sappig, zoals kip hoort te zijn. Brood met kruidenboter was oud, droog en koud.

Helaas, geen aanrader.
Lilian H.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Na een zeer gastvrije ontvangst in het sfeervol ingerichte restaurant kregen wij een mooie tafel in de serre. De yakitorispiesjes als voorgerecht zijn echt een aanrader, maar ook de kippensoep viel goed in de smaak. De halve/ hele kip als hoofdgerecht was heerlijk gekruid. De lomo/ ossenhaas hebben wij nergens anders zo mals geproefd! Chef's special als dessert was ook een feestje. De prijs-kwaliteitverhouding is prima in orde.
Het heerlijke eten in combinatie met de leuke sfeer en de geweldige bediening maken dit restaurant een echte aanrader voor een smakelijke en gezellige avond uit!
Ellendevries .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Dit restaurant kan ik echt iedereen aanraden. Wat een topper.
Een heerlijk no nonsens restaurant voor met kinderen of zonder kinderen. De prijs, kwaliteit, gezelligheid met een leuke gezellig bediening maakt het een meer dan top restaurant. We komen zeker terug
Britt K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Via groupon bij dit restaurant gekomen. Interieur is modern en strak, maar best gezellig. Waar het mis ging was bij het eten. Ik en een vriendin hadden een kipcocktail besteld. Mijne was ok, maar in die van haar zaten dus gewoon kleine steentjes. Gelukkig was haar gebit nog heel! Bleek dat de tafel naast ons hetzelfde probleem had. Bediening nam het mee, maar we hebben hier verder niets meer over gehoord. Geen excuses, niets! Rest van de gangen waren ok en grintvrij, maar wij komen daar niet meer....