Kint & Co

Meer informatie over restaurant Kint & Co

• Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
YannickM .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Door een restaurateur in Amsterdam aangeraden. Niets overdreven. Wat een fijne zaak in een dorp van niets. Zes gangetjes op een zondagmiddag. Alles licht en toch complex, fijne wijn uit Oostenrijk en de Bougogne. Vriendelijk bediening en schitterende omgeving. Mooi.
Therese F.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wij zijn bofkonten met een restaurant zo dichtbij.
Gisteren weer genoten van al het lekkers.
Bord is altijd leeg.
Service was ook prima, de jonge dame vraagt na ieder gerecht het zelfde"heeft het gesmaakt?"en je krijgt na je "ja lekker"ook elke keer het zelfde antwoord...."ik zal het aan de kok doorgeven".
Hier mag wat meer fantasie in komen.

Over 2 weken mag ik weer.
Feest elke keer weer.
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
We gaan geregeld eten in dit bijzonder fijne restaurant met zijn mediterrane sfeer. Met geregeld bedoel ik zo'n 4 x per jaar. We trakteren onszelf ( en soms ook een bevriend stel) op een zondagse Slowfoodlunch; een keur aan kunstig opgemaakte proeverijtjes passeert de revue en verwent de smaakpapillen. We komen er helemaal voor uit Breda rijden maar voor deze genomen moeite worden we altijd weer keer op keer rijkelijk beloond met de lekkerste spijzen en wijnen. Werkelijk alle gerechten zijn erg mooi in balans met de heerlijkste vinaigrettes/ sausjes die ik ooit gegeten heb. Zo aten we o.a. een overheerlijke carpaccio van st. Jacobsschelpen met een limoenvinaigrette. Bijkomend pluspunt is het gebruik van streek- en seizoensproducten die biologisch of biologisch- dynamisch zijn. Het is hier puur genieten; dat proef je! De spreekwoordelijke engeltjes zijn hier niet van de lucht. Één minpuntje: Altijd weer jammer als de lunch voorbij is ;-) Ze zien ons snel weer terug op dit adres.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Na bijna er een jaar niet gegeten te hebben gisteren toch weer eens in Paal gaan kijken voor de slowfoodlunch op zondag. En het was weer genieten hoor, heerlijke gerechtjes maar ook opvallend lekkere bijpassende wijnen. Een hele middag onder de pannen en na het laatste dessert teleurgesteld constateren dat dit echt de laatste gang was. Op naar het volgende bezoek aan deze super tent.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Voor de eerste keer bij Klint&Co gegeten. Fantastisch! Wat een creativiteit en verrassende gerechten met verse lokale producten. Ster waardig (hoewel ik niet weet of ze die wel willen hebben). Zeer vriendelijke en deskundige bediening. Een aanrader en wij komen hier zeker terug
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Vandaag weer heerlijk gegeten in Paal bij dit mooie restaurantje, alle 7 gangen genieten met een hoofdletter G! Ook de wijnen waren heerlijk.
Helene D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
kerstdag gaan genieten bij kint en co ,tjonge ,tjonge zo lekker .zowel vegetarische menu is fantastisch .Zouden van alles willen proeven .We zijn wel zo slim geweest om twee maal desserts te nemen ZALIG .PROFICIAT
Marnix L.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Zelden zo lekker gegeten, in een huiskamer-achtige sfeer. Dank aan de recensies op Iens, anders zouden we er zo voorbij rijden (of er uberhaupt niet langskomen). Slechts 2 avonden per week open en op zondagmiddag, wat het bij voorbaat exclusief maakt. Een heerlijke amuse: taartje van biet met haringkaviaar en yoghurt-saus. Daarna waren ook het voor-, hoofd- en nagerecht heerlijk. Het menu wisselt wekelijks, wij hadden gerechten met gemarineerde ansjovis, mals lamsvlees en Ierse beef.
Toch een puntje van kritiek. Het is een populair restaurant, en met slechts 2 mensen in de bediening betekent dat lang wachten. Omdat we na 3 kwartier nog geen kaart hadden, hebben we die zelf maar even gepakt. Dat was niet de bedoeling, zo werd ons verteld, dit ging namelijk op volgorde van binnenkomst (vreemd, want een viertal dat na ons binnenkwam had hun bestelling al doorgegeven). Ook was er weinig tijd om wat uitleg/toelichting bij de gerechten te geven, men had duidelijk haast. Jammer, extra mankracht erbij zou het een top-ervaring maken!
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Voor de 2e keer hier wezen eten en staat nu bij ons op nr 1 van restaurants waar wij hebben gegeten. We hadden het slowfood menu. 7 gangen/kleine gerechtjes. Wat een originele gerechten. Alles was even lekker. We komen hier graag terug.
Foodlover10 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Op een zondagmiddag wezen lunchen in Paal. Wat een verrassing in een gat dat nauwelijks op Google is te vinden. Zes prachtige gangetjes met heerlijke wijn. De bietenflan met room en haringkuit en het kwarteltje waren zo ontzettend lekker en van de wijn is me de biologische Weissburgunder het meest bijgebleven. De bediening is heel aardig en het restaurant ademt een hele prettige atmosfeer.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Wow
Wij waren hier met familie op tweede kerstdag, er was een speciaal 7 gangen kerstmenu, mooi afgemeten porties.
Totaal onverwachte kwaliteit in Zeeuws Vlaanderen bij het verdronken land van Saaftinge.
"out of nowhere" is een understatement, zeker met donker weer voelt dit als het einde van de wereld.
In een schattig (jaren 70 hippie) pandje aan eenvoudige tafels (met handgeschaafde bladen, pas op met uw kleurpotloden!) word je fenomenaal eten voorgezet, verwennerij voor grootstedelijk blasé.
Om ons heen tevreden gekeuvel van ook veel Vlaamse gasten.
Niet goedkoop!
We komen zeker terug.
JPD .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Tweeenhalf uur rijden van Amsterdam naar Paal om op zondagmiddag bij Kint en Co te lunchen. En dat voor de vierde keer. Voor mij een van de fijnste restaurants van het land. Top eten en top wijn zonder al die poeha. Lekker relaxte huiskamersfeer.
Gisteren begon het al meteen goed met een bitterballetje van tuinboontjes en chorizo met aioli. Uitschieters van het menu waren de carpaccio van zeeduivel met een creme van aubergine, gemarineerd konijn met een croque met konijnenpate, en het lam met lamszwezerik en saus van morieljes.
Dit alles werd met heerlijke wijnen begeleid. De verrassingen kwamen uit de Loire. Jasnieres, chenin, een prachtig diep wit en de Chinon, cabernet franc, een krachtige boerenrood.
Al dit lekkers werd met prettige nuchterheid geserveerd. Top.
Lagolosa .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Nog eens afgezakt voor de zondagse slowfood lunch. Was weer smullen van kleurrijke, smakelijke gerechtjes. Inventief en vers met wat het seizoen biedt. Vier kleine voorgerechten (vegetarisch, vlees en wat ziltigs), een mooie maat hoofdgerecht (keuze uit vis of vlees), een gang kaas en zoet toe. Lekker lang tafelen en daarna nog even wandelen door het Verdronken Land van Saeftinge - zondagser kan niet.

Wat sprong eruit? Saffraangele, fluwelige gnocchi, verstopt onder een paar pakjes spierwitte, droge ricotta. Kruidig en warm, maar ook fris. Zuur aangemaakte gesnipperde bietjes als een bedje onder gefrituurde Hollandse garnaaltjes, mmm.

Verder verrast door wat een beetje sesam kan doen in een saus die geserveerd werd bij hert. Het maakte je mond schoon en was tegelijkertijd winters warm van smaak.

Dit keer ook een paar mindere puntjes. Een wel erg 'in your face' plakje blauwe kaas uit Italia, bekleed met druivenmost. Houd van scherp, maar hier had een tegenhanger bij geserveerd kunnen worden - gewoon een plak kaas was te boud.

De vraag hoe die flinterdunne plak knolselderij onder de sappige zeebaars toch zo mooi soepel was gebleven werd door de serveerster afgedaan als: "Da's voor in de keuken hè?" Ja, maar we komen hier graag eten omdat er aan ieder hapje aandacht wordt besteed. We willen het dus graag weten! Ook de eigenaar nam geen tijd voor een echt praatje. "Ik zei dat de bordjes nog steeds leeg zijn?" is een grappige opmerking, maar dodelijk als vaker gebruikt. Leuker was het geweest om echt even uit te wisselen. Over ingrediënten, smaken en waar ze bijvoorbeeld in dit uiterste hoekje van Nederland al die prachtige eetspullen vandaan toveren.

Ook het dessert was niet helemaal in balans. Een bloedsinaasappelsorbet (heerlijk bitter en verfrissend) gecombineerd met een smeuïg pompoentaartje overgoten met een warme caramelsaus? Allebei verleidelijk lekker, maar samen?

Kokkin was weer allervriendelijkst bij vertrek. Zonder meer een fijne zondag gehad, zou ultiem voelen als in bediening wat meer werk gemaakt zou worden van praten over wat je proeft en ziet.
Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
We genoten van de zondagse slow food lunch op 23 december.
Het gaat hier echt om smaak, en weten (want kunnen zien) wat je eet en drinkt. Zo veel mogelijk lokaal en organische groenten, vis en wild van het seizoen. Mooie combinaties van smaken. Zeer goed gekozen en heel zuivere wijnen uit Oostenrijk, Italie en Spanje. Buitengewoon vriendelijke, kundige en talentvolle bediening in een warme omgeving. Sterren schieten tekort!
Yvonne W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Achter de dijk van de Westerschelde genoten van een heerlijke zondagse slow food lunch. 7 Verschillende gerechten zowel vlees, vis, kaas als heerlijk nagerecht waren voortreffelijk van smaak, mooi opgemaakte borden en met een goede bediening was dit alles een heerlijke verrassing. Wij wisten niet dat deze reis door de Zeeuws-Vlaamse polderwegen zo'n goed restaurant zat. Wij komen zeker nog eens terug want dit smaakt naar meer!