King’s Inn Brasserie

Koningsstraat 6 1811 LV Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant King’s Inn Brasserie

In hartje centrum ligt King's Inn Alkmaar. Het gezelligste hostel / hotel / brasserie van Alkmaar. Een knus huiskamer gevoel is bij ons de sfeer waar wij van houden. Gezellig tafelen en ongedwongen sfeer. Lekker eten voor een betaalbare prijs.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant King’s Inn Brasserie

• : Er zijn diverse parkeer gelegenheden in de buurt, parkeergarage (karperton), straat, overstad

Wij zijn dagelijks geopend van 07:30 - 00:00.
Wij serveren van maandag t/m woensdag 17.00 - 21.00 alleen de daghap
Van donderdag t/m zondag 17.00 - 21.30 serveren wij het á la carte menu

• Mastercard , Pin , Visa
  • Bar

Jouw recensie over het restaurant King’s Inn Brasserie

Marga N.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Niet goed. Wat er besteld was bleek op te zijn. Werd pas verteld bij het opdienen van het voorgerecht. Daarna veel te lang moeten wachten op het hoofdgerecht. Ruim 1 uur! Geen excuses of iets dergelijks. Wat een gezellig begin van het weekend had moeten worden, werd een deceptie. Eten gaan we er niet meer.
Brian M.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Vriendelijke bediening, lekker eten, prettige sfeer. En ook nog live muziek. Fijne avond gehad!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Geen zin om op een ijskoude zondagavond thuis te koken, dus gingen we met 50% IENS-korting eten bij King's Inn (de opvolger van Hotel & Restaurant Alkmaer).
Bediening zeer hartelijk en gastvrij en restaurant zelf was een bijzondere, omdat je ook de hotel- en hostelgasten voorbij ziet komen, leuk om al die verschillende mensen te zien.

Vergeleken met restaurant Alkmaer wordt er simpeler en meer standaard gekookt in een overigens zeer open keuken. Behoorlijk veel kant en klare dingen, maar in royale hoeveelheden.
Gezien de prijsstelling kan je ook geen haute cuisine verwachten hier. Het is gewoon lekker eten in een eettent.
Positief was -los van eerdergenoemde royale hoeveelheden- het gebruik van pijnboompitten (en andere noten) op de carpaccio en salade.
Dat vond ik wel onderscheidend, terwijl de prijzen dus relatief laag zijn.
Verder was het heerlijk rustig (achtergrondmuziek niet hard of was er uberhaupt geen muziek ??) en elke tafel had genoeg ruimte. Frieten moeten beter (paar hard en donkergeel).
Mandy E.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Het eten was okay, maar het duurde heel lang voor we ons eten kregen. We waren met een groep van 6 en er zaten nog 4 andere mensen in het restaurant. We hebben eerst een uur op ons voorgerecht gewacht en daarna nog een uur op ons hoofdgerecht. De carpaccio als voorgerecht was lekker en de biefstuk was ook mooi gebakken. Een vriendin had zalm als hoofdgerecht, maar die was heel erg droog. Heel jammer dat het zo lang duurde! Daardoor waren we niet van plan nog een keer terug te gaan. Daarnaast was het ook heel vervelend dat er de hele tijd gasten van het hotel binnen kwamen. Er was live muziek, maar de muzikant speelde niet echt rustgevende muziek voor tijdens het eten. Daarnaast was het ook nog eens vals... Geen aanrader dus!
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Werkelijk heerlijk gegeten, fijne ambiance en super vriendelijke bediening. De keuken is prima in orde, weten heel goed hoe ze lekker eten kunnen bereiden. Royale porties en een echte topavond gehad! Zeker voor herhaling vatbaar.
Marion S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Het was tamelijk koud in het restaurant en toen ik vroeg of de verwarming aankon zei de serveerster dat het personeel het dan te warm zou krijgen. Grappig!
Co V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Het is de jeugdherberg in het centrum van Alkmaar met een eigen restaurant. Prettige sfeer, bescheiden bediening, eten was smakelijk en goed verzorgd, later op de avond life muziek. Dit was ons van te voren gemeld, maar was de moeite waard om nog even te blijven.
We gaan er nog eens heen.
Coen D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Prettige en vrolijke bediening in een ongedwongen sfeer. Enkel even een drankje gedaan met eenvoudige lunch. Achter de brasserie zit een hostel dus mocht je te diep in het glaasje willen kijken rol je daarna zo je bed in ;-)
Colinda V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk gegeten! Duurde wel even voor het hoofdgerecht kwam maar dat was zeker de moeite waard!
Frits R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
we lieten ons verrassen door het menu van de kok. de samenstelling was uitstekend en verrassend
F.W.M. V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Alleen jammer dat er niet gemeld wordt dat het halve restaurant op dat moment aangepast wordt voor life music en een pub quiz dat zorgt er voor dat je de volgende keer niet meer gaat reserveren op die dag en dat tijdstip. Helaas gaat dit ten koste van de sfeer op dat moment. Ook een dranger op de deuren is een aanrader wij zaten dicht bij de buiten deur en niet iedereen sluit de deur achter zijn/haar h....
Fieneke S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
We zijn met de 50% korting actie geweest van Iens. We hebben heerlijk gegeten. Van te voren een broodplankje en als hoofgerecht de saté en de mixed grill. Dit alles smaakte zeer goed!
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Heerlijk gegeten met 50% korting via IENS. Wachttijd tussen de gerechten was wat lang, maar hier werd excuses voor gemaakt. De reden was een man minder in de keuken. Bediening vriendelijk en voortvarend.
Anja D.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Heerlijke verse producten, goed bereid. Ruime hoeveelheden. Goede wijn. Helaas geen verse jus d'orange. Regelmatig werd door de bediening geïnformeerd of alles naar wens was.
André D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Lekker gegeten voor een goede prijs. Voor herhaling vatbaar.
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Leuke kaart met smakelijke gerechten. Gezellige open keuken, en nette bediening die regelmatig aan tafel langs kwam.
Birgit S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Klein maar leuk ingericht met live muziek. Gezellig! Service was prima. Groot nadeel is dat ook de gasten van het hostel ook de ingang van het restaurant moeten nemen dat is erg onrustig en koud. Deur blíjft vaak open staan. Eten is redelijk. Brood met kruidenboter en pesto is fantastisch. Patat is slecht, hard, allemaal kleine stukjes. Daar valt nog veel winst te halen.
Remco J.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Een verborgen, nieuwe eetgelegenheid in de binnenstad. Verwacht geen restaurant, maar een leuke eetgelegenheid, met live muziek, waar je tegen een lage prijs, goed kan eten. Een uitstekende Prijs-Kwaliteitsverhouding dus. Het is gelegen bij / in een Hotel, dus het standaard restaurant publiek, kom je er ook niet tegen, wat het juist weer anders maakt.
karin T.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Leuke tent. Allerlei leeftijden aanwezig. Het is ook een soort hotel voor jongeren. Sfeervol!
Beste,

Hartelijk dank voor uw recensie!

Met vriendelijke groet,

Team King's Inn
Jonne B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Prima eten voor een vriendelijke prijs, boven verwachting. Chef die door z’n open keuken goed weet wat z’n klanten willen, en duidelijk plezier heeft in z’n werk. Kunnen veel keukens een voorbeeld aan nemen.