King of Italy

Huibevendreef 22 5043 EW Tilburg Nederland Kaart

Over restaurant King of Italy

Italiaans Tilburg

De naam zegt genoeg. Dit is de koning van de Italiaanse keuken. Niet in het verre Italië maar in het even zo romantische Tilburg. Aan de buitenrand van centrum Tilburg kun je hier van pizza smullen en je laten verwennen door de sympathieke bediening. Geniet van Italiaans Tilburg bij de échte King of Italy.

Meer informatie over restaurant King of Italy

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
- Lunch vanaf 13:00

Rosalia L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten (al meerdere keren) maar de bediening is soms wat traag. De kwaliteit van het eten maakt dat ruimschoots goed, het is niet voor niets "slow food" :D
Brendavanierland .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Pizza was enorm lekker, ook het toetje was top! Bediening is netjes en de tuin is heel gezellig om te zitten! Zeker voor herhaling vatbaar
Dag Brenda, dank voor je lovende recensie,
altijd fijn om weer nieuwe gezichten te zien
en wat leuk om te lezen dat ook onze tuin in de smaak valt daar is deze zomer hard in gewerkt.
nogmaals dank
en graag tot ziens
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Italiaans restaurant in/op het terrein van een vroegere tennisclub, nog volop in ontwikkeling. Leuk om te zien hoe de natuur terrein terugwint op de ooit tribunes. Kruiden, sla en groenten nu al uit eigen tuin, en dat gaat steeds meer worden. Ingrediënten van het seizoen, zoals in het huisgemaakte ijs en ook hun creatieve pizza's! Een spectaculaire amuse, waarin het zo verfoeide 'onkruid' zevenblad verwerkt is. De nog jonge bediening moet nog aangestuurd worden (graag nieuw bestek na het voorgerecht!) , maar dat corrigeerde de enthousiaste en bevlogen eigenaar uitstekend. Een heerlijke schaal anti-pasta, prima kip, gul aangevulde pasta en frites, en dan dat heerlijke ijs! Glas huiswijn kost €3,50. Uitstekende prijs/kwaliteit-verhouding. Ik zal hier graag terug komen en ben o zo benieuwd hoe het hier over een jaar uitziet!
leuke uitgebreide recentie Paul, deze kan ik ook gebruiken bij de opleiding van het personeel. natuurlijk is het eten om je vingers bij af te likken maar dat wil niet zeggen dat je geen nieuw bestek zou krijgen bij het hoofdgerecht ;-) . Trouwens wist je dat zevenblad ooit door de Italianen of beter gezegd door de Romeinen in Nederland werd geïntroduceerd zij namen het overal mee naartoe omdat het een erg voedzaam gewas is dat bijna het hele jaar geplukt kon worden.
Jack M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het personeel kan nog iets beter geïnstrueerd worden, maar het eten is heel goed. De buitentuin/terras is super gezellig tussen de appelboompjes en kruiden/groente tuintjes die vers gebruikt worden in de maaltijden.
Dank voor je bericht, gisteren hadden we inderdaad nog een jonge stagaire rondlopen die nog veel moet leren. Hopelijk kunnen onze gasten deze zomer nog veel in de tuin zitten over een paar weken hebben we hopelijk ook een mooie overkapping. graag tot ziens
Bram van Beurden
Melanie2811 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Het eten was heerlijk, en daar voor komen we zeker terug.
We moesten wel erg lang wachten ondanks dat er weinig gasten waren
oei dat is vervelend, ik was er zelf niet bij deze keer dus goed dat u het meld dan kan ik het bespreken. Ik ben echter nog wel nieuwsgierig wat we aan het decor kunnen doen voor uw volgende bezoek. Zou u daar iets meer over kunnen zeggen?

Reactie van proever:

niet perse het decor, want dat is wel ouderwets gezellig. maa misschien buiten wat opruimen? het speeltoestel in orde maken ? mss nog iets extra voor kids doen?

anf 2e reactie van restaurant:

ah dat is mooi want daar waren we gisteren juist mee bezig daarom was het iets rommeliger dan anders
Urbann B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Tjonge het begint echt iets te worden. Afgelopen weekend wilden we hier pizza komen eten maar ze zaten vol en we hadden niet gereserveerd dat was natuurlijk onze eigenschuld maar toch kregen we een tegoedbon mee voor een volgende keer. Die gingen we meteen verzilveren met Pinksteren. Het zat weer bommetje vol maar we hadden geluk er was nog plek. Wij hebben het nog nooit zo druk gezien en zo te zien ook het personeel nog niet ze wisten niet wat ze overkwam maar toch hebben we niet lang hoeven wachten en ze kwamen regelmatig langs om te vragen of alles naar wens is. En dat was het! We hebben ons over laten halen om de pizza’s van de maand te proberen. Die zijn echt te gek en anders dan anders. Pizza’s met zalm, asperges en erwtenscheuten uit eigen tuin en de lente pizza met zevenbladpesto en ricotta, hoe verzin je het? We kunnen niet wachten tot we in de tuin kunnen zitten die wordt ook elk jaar mooier. We vinden het wel jammer dat we voortaan moeten reserveren maar ja het is jullie onderhand wel gegund.
Beste Urbann, Dank voor je mooie recensie het is fijn om te horen dat men juist dat waardeert wat wij anders doen. Pinksteren was voor ons inderdaad een recordweekend, of het in de zomer zo blijft is natuurlijk afwachten we vinden het altijd leuk als jullie spontaan binnen komen wandelen maar reserveren is altijd handig. Dat kan makkelijk via deze site of via 0135902363
Tot de volgende keer
The King of Italy

Reactie van proever:

Ik moet er bij zeggen dat ik eigenlijk geen 10 wilde geven voor het decor want jullie moeten echt iets doen aan het entree, mijn vrienden krijgen het niet gevonden of raken gedemotiveerd door de uitstraling vanaf de weg. Ze zien wel spandoeken maar geen restaurant. Ik vond wel dat jullie tienen verdienden omdat je kunt zien dat jullie er iets van willen maken en omdat sommige mensen gewoon te lage cijfers geven ;-)
Stevenadia .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
hoewel wij een reservatie hadden voor 4 personen op 14 mei en hier via iens een bevestiging voor hadden ontvangen waren ze in het restaurant niet op de hoogte van ons komen.Restaurant bleek volboekt.
Dan maar reserveren voor 15 mei. De bestelling werd opgenomen door een nieuwe dienster, geen probleem maar deze kende geen enkel gerecht. Pasta of pizza met witte saus of rode saus was haar enige kennis.
De pizza's waren verbrand en niet uitgebakken( verbrande bodem en nog zeer zachte korsten)
De pasta was met diepvries garnituur klaargemaakt en had geen smaak.
Dit is een restaurant onwaardig.
het spijt ons heel erg dat u een slechte ervaring heeft gehad, normaliter neemt een nieuwe dienster geen bestellingen aan. Het was voor ons een bovengemiddeld druk weekend, we betreuren het dat uw tafel hiervan de nadelen heeft moeten ondervinden dat hebben we zelf ook geconstateerd en daarvoor hebben we uw tafel ook willen compenseren. Maar u gaf aan desondanks lekker te hebben gegeten. Dat u nu pas blijk geeft van het tegenovergestelde vinden wij jammer om te lezen. Desalniettemin erkennen wij wederom onze fout en zullen op korte termijn meer en bekwamer personeel in gaan schakelen.
Helena5005 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Wij hebben er nu 2 keer gegeten en dat er pure ingredienten gebruikt worden kan je zeker wel proeven. Het eten en de sfeer is geweldig en we zullen zeker terug komen.
dank je fijn als mensen het waarderen, tot ziens!
Thirzaherweijer .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening. Jammer dat het er wat ouderwets uitzag. Uitgekozen via internet maar zeker geen spijt van gehad
Dank je, we werken nog aan de look het wordt elk jaar weer iets opgepimpt ;-)
Besttasteres .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Supergoede pizza gegeten hier, het si misschien niet de mooiste zaak op aarde maar ze werken hier echt ambachtelijk en met heerlijke verse producten. wijnen ook uitstekend en bediening snel en alert
Dank je we doen wat we kunnen, als we weer genoeg pizza's hebben verkocht kunnen we weer iets verbouwen zodat het steeds mer op een restaurant gaat lijken ipv een oud tennispaviljoen.
Coni .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
De pizza 's waren heerlijk en ruim belegd met groente en vlees,
de bediening vriendelijk en netjes,
rustige eigenaar zeer vriendelijk
Dank je Coni,
suggesties voor het decor zijn welkom ;-)
Biekdefijter .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Het eten is perfect, niets op aan te merken. Door een miscommunicatie over Iens en de AH actie van onze kant duurde het erg lang voordat we een menukaart kregen en moesten we lang wachten op ons eten. De eigenaar heeft ons een drankje aangeboden daarvoor. Netjes opgelost dus. Personeel was erg vriendelijk.
Dat bracht ons inderdaad van ons apropeau, we deden niet mee met de actie maar vonden het wel leuk dat u voor ons koos wellicht dat we ooit nog mee doen u heft ons daarmee wel aan het denken gezet.
Walker .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Hier weer gegeten, de derde keer. Resensies waren stuk beter dus maar geprobeerd. Aan de kantine-inrichting is echter niets verbeterd. Nog steeds adverteert de eigenaar met , slow-food, en dat is inderdaad niet veranderd. Wachttijden enorm en als het eten niet gelijk klaar is met dat van je tafelgenoten dan staat het onder een 'warmhoudlamp, waar je pizza van uitdroogt en vooral niet warm van blijft. Nog altijd geserveerd op koude borden dus je krijgt een koude pizza. Helaas.
Beste Walker,

het is u vergeven omdat u hier nooit getennist heeft toch is er is wel degelijk heel veel veranderd aan de inrichting (zelfs sinds de laatste keer dat u hier geweest bent) Uiteraard worden al onze gerechten op een warm bord geserveerd behalve de pizza's die uit een oven komen van meer dan 400 graden celcius. De komende jaren zullen we nog regelmatig aan het interieur werken, nu heeft de tuin onze prioriteit. We doen alles zelf en met een beperkt budget dus alle advies is welkom, maar verhuizen is geen optie, het blijft een voormalig tennispaviljoen ;-)

Lees ik dit nu goed??
U presteert 3x zwaar onder de maat en vervolgens vergeeft het mij dat ik er iets over schrijf? Dat is toch echt de omgekeerde wereld!

Wat is de relevantie van het wel of niet bij u getennist te hebben??

Afgezien van bovenstaan vind ik het prettig dat u mijn klachten bevestigt. U neemt ze echter niet serieus.

U bevestigt dat u de pizza inderdaad op koude borden serveert. Dat is volgens u geen probleem omdat uw over 400 graden celcius is....Ik vind u opmerking daarover eigenlijk erg dom. Dat u de pizza in een oven van 400 graden celcius bakt heeft echter alleen invloed op de baktijd, niet op de temperatuur van de pizza zelf. De pizza zélf heeft immers geen temperatuur van 400 graden celcius. Stel je voor, als u de pizza opstookt tot 220 graden wordt hij zwart en bij 270 graden staat hij zelf in de fik! Het voordeel van de hoge temperatuur is dat de pizza sneller klaar is, maar helaas heeft dat in uw zaak geef effect op de wachttijd van het 'slowfood'. Vervolgens serveert u de pizza op een koud bord waardoor de pizza zélf in een paar minuten koud is. Proeft u uw eigen eten wel eens? Vooral als de pizza een tijd lang onder de warmhoudlamp heeft liggen uitdrogen?

U geeft ook aan dat uw interieur dus, in overeenstemming met mijn klacht, werk behoeft. Dat u alles zelf doet betekent dat het nog vele jaren zo zal blijven. Misschien helpt het als u een ruimer budget zou stellen en het nodige werk zou uitbesteden?!

Uw opmerking dat de tuin prioriteit krijgt boven het opknappen van uw zaak laat zien dat u niet begrijpt waar de prioriteiten horen te liggen.

anf 2e reactie van restaurant:

vriendelijk bedankt voor uw spoedige reactie ;-)
FJCB .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijke pizza, geweldige service en een fijne sfeer, en dat alles voor een lage prijs. Wij hebben genoten met zijn viertjes. :)
ik heb nu pas geleerd hoe ik kan reageren op deze recenties. dus bij dezen: Wouw super bedankt !
Karinverschuren .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Bijzondere plaats. Het restaurant was ooit waarschijnlijk de kantine van de tennisclub. Binnen merk je daar weinig van. De tafels zijn wat oubollig net als de kasten. Personeel is aardig, Prima voor een avondje lekker eten!! Het eten is niet duur en werkelijk heerlijk!!!!! Ondanks de locatie een echte aanrader!!
super toffe recentie. Misschien als we genoeg pizza's verkocht hebben dat we het ooit hipper maken. De locatie kunnen we echter niet veranderen ;-)

Esther D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Heerlijke verse producten, ook glutenvrije pasta, homemade ijs, gezellig ingericht, fijne bediening, zowel pizza's als pasta smaken heerlijk. Originele voorafjes.
Dank je ester
E_mommie .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Gisteren 31 okt 2015 voor het eerst in King of Italy weeste eten. Kende het nog als mijn kantine van de tennisclub. Het interieur is echt als authentiek oud Italiaans ingericht en met de 2 houtovens is dat ook aardig gelukt. Het eten was heerlijk en de pasta's lekker vers en vol van smaak. "Helaas" was het druk bezocht en kon de ene jongen in de bediening de drukte in zijn eentje niet aan. Dit zorgde niet alleen voor vertraging in de bediening maar ook voor begrijpelijke frustratie bij klanten en deze jongen.
Cruisch .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
super lekker alles echt vers leuk personeel goede uitleg was gezellig we zullen er zeker meer naar toe gaan wij hadden all you can eat genomen gezellig tafelen en alles was naar wens
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Lang geleden dat ik zo lekker italiaans heb gegeten. Geweldig dat er zo veel mogelijk verse ingredienten uit eigen tuin komen.
Eigenaar vertelde enthousiast over dat wat hij zelf kweekt en in zijn gerechten verwerkt. Zo weet je dat je vers en gezond eten op je bord krijgt.
En de service was prima!
Ieck .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Als voorgerecht antipasti en hoofdgerecht kip met honing en rozemarijn. Beide zijn heerlijk!
Porties zijn ruim voldoende.
Het was er heel druk, maar toch
Hebben we niet lang moeten wachten.