Kimono

Belfort 16 1315 VB Almere Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Kimono

Jordi_S .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Voor een all you can eat concept is het eten best heel aardig.
De sushi is goed, de salades iets minder. Het vlees en de frituurgerechten zijn wel weer ok.
Het restaurant is erg vol door de vele tafeltjes waardoor er weinig ruimte is.
Gelukkig heeft Kimono geen shifts van 2 uur maar kan je langer blijven zitten.

De bediening is wat gehaast maar dat komt mede door het concept.
Het decor is erg basic

Al met al een goede voldoende
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Op een zaterdagavond bij Kimono gegeten.

Eten: We vonden het redelijk tot (zeer) matig. Het meeste was wel ok, sushi bijvoorbeeld, maar sommige gerechten waren echt waardeloos (sla de nasi en bami maar over, gortdroog en smakeloos). Andere basics zoals yakitori en kip teriyaki waren ook aanfluitingen.
Zoals anderen ook al opmerkten is er wat variatie in portie grootte, soms krijg je meer of minder dan op de foto. De kaart is uitgebreid genoeg.

Service: Het eten komt snel en bordjes worden weer snel opgeruimd, en je wordt makkelijk opgemerkt, dus in die zin wel in orde. Bijna al het personeel, en vooral de eigenaresse, komt echter nogal gehaast over - je hebt het gevoel dat je in een soort van wervelwind van komende en gaande spullen zit. Dat is deels inherent aan het concept maar ik heb het wel beter gezien.

Decor: Modern maar weinig aansprekend. Voornaamste decoratie zijn cliché papieren lampen.
Verder beetje donker. Muziek past totaal niet bij Aziatisch restaurant. Het is ook redelijk vol qua tafels, je kunt nog wel rondlopen maar ruimte tussen de tafels is vrij minimaal.

Prijs: Relatief goedkoop, correcte verhouding met kwaliteit/service.

Al met al bepaald geen aanrader dus. Onze tip blijft het best scorende Aziatische restaurant in Haven.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
14 november hier wezen eten. De sushi is gemiddeld van smaak en kwaliteit. Blinkt niet uit in de wereld van all you can eat restaurants. Bediening is vriendelijk maar wat gehaast.
Weijs .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Op uitnodiging van vrienden hier gezellig wezen eten. Mijn man vond voor het eerst in een restaurant de sushi lekker! Ook voor vleeseters en vegetariërs voldoende en lekkere keuze. Alleen ga ik volgende keer vragen of het vegetarische op een apart schaaltje geserveerd kan. Wij gingen vroeg op een maandag en de eerste rondes gingen super vlot. Daarna werd het drukker en was het wachten wat langer. Een keer gevraagd waar drinken en paar gerechtjes bleven, daar werd netjes op gereageerd. Personeel vroeg voldoende na voor drinken en was ninja stijl vlot. We gingen over onze tijd heen en dat was geen probleem omdat er vóór gasten voldoende ruimte was. Wij zaten aan het raam dat was een prima plek, alleen een beetje wankele tafels.
Dana K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Het eten is hier hartstikke goed, de bediening is snel en de prijs is goed betaalbaar.
Ziet er heel leuk uit en je kan eventueel ook nog op het terras zitten (werd mij nog aangeboden bij het reserveren).
Marcel A.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Onlangs hier goed gegeten. Sushi, tepanyaki, miso soep, gyoza etc. allemaal lekker. Ondanks dat ik nog steeds moet wennen aan het zogenaamde 'rondes' concept was het hier prima vertoeven, we kregen alle tijd ondanks de drukte. Het restaurant oogt zeer gezellig (niet Japans maar dat neemt niets aan de sfeer af) en ze hebben een mooi en groot terras. Mijn hoge cijfer voor de service komt omdat ik me in sommige recensies niet kan vinden. Wij zijn zeer goed ontvangen, zeer netjes bediend en er werd genoeg tijd genomen om e.e.a. uit te leggen. Gewoon super.
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Bij Kimono kun je heerlijk Sushi eten. Wij eten regelmatig Sushi maar koomen toch steeds weer terug bij Kimono en je wordt er vriendelijk geholpen. Niet alleen de vis is lekker maar ook het vlees is er altijd erg mals. Een aanrader!
Leonora V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
lekker gegeten, alleen ging er een ronde mis. hapjes niet gehad. duurde en duurde maar. uiteindelijk de hele ronde opnieuw en we mochten na 2 uur gewoon blijven zitten. goed opgelost.
het is alleen krap, omdat alles gevuld is met tafels en stoelen. komt heel druk over. je moet iedereen storen als je naar het toilet wil.
Petra .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Lekker eten, vriendelijke bediening. Je wordt snel geholpen. Sushi soms wat aan de koude kant! Maar over het algemeen erg lekker.
Richard K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Verleden week weer eens bij kimono gegeten,
Het eten is er goed, Niet de beste sushi, maar zeker niet slecht. 6 rondes met vijf hapjes is zeker meer dan voldoende al verschilt de hoeveelheid van de porties soms erg. De bediening wist zich goed staande te houden. Zij mistten geen enkel gerecht en ook de drank voorziening werd goed verzorgd.
0tamara0 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Hier nu een paar keer gegeten en prima eten voor de prijs die je betaald. Het concept is uiteraard zoals bij meerdere sushi restaurants, in verschillende rondes eten bestellen. Het is mij tot nu toe nooit gelukt om de 6e ronde te halen dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je leeg naar huis toe zult gaan. Het restaurant straalt een gezellige sfeer uit, leuk voor een avondje met vrienden bijvoorbeeld. Verder moet ik zeggen dat ik de kwaliteit van de sushi echt beter vind dan andere sushi restaurants die ik heb meegemaakt. Als je er niet te veel bij drinkt valt de prijs aan het eind van de avond ontzettend mee. De bediening straalt niet iets bijzonders uit, maar is wel altijd beleefd en werkt snel.
Suzans .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Al meerdere keren bij Kimono in Almere wezen eten. Voor mij is dit een van de betere sushi restaurants. De gerechtjes staan snel op tafel, maar smaken ook lekker vers. Vis als zalm en tonijn zijn lekker mals en niet droog zoals je ze ook wel eens meemaakt. Daarnaast is de prijs natuurlijk ook niet verkeerd en daar verwacht ik niet de beste service voor, al is de bediening wel beleefd.
Laura1981 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
We hebben al vaker bij Kimono gegeten en het eten blijft gewoon goed en lekker. Vooral de sushi is heerlijk. Alleen het personeel mag wel iets meer z'n best doen. We hadden 2 rondes achter de rug, wat op zich best vlot verliep. Alleen de derde ronde duurde en duurde maar. We hebben 2 keer gevraagd waar het eten bleef, maar het schoot niet op (het ging om 2 gerechtjes, dus niet echt moeilijk).

Als afsluiter nog maar thee en koffie besteld en ook dat duurde ontzettend lang. Ook weer 2 keer gevraagd waar het bleef (en wij zijn echt niet zulke zeurpieten). De rekening net zo.

In de wc mag de radio ook wel zachter. Leek wel een disco met hele foute popsongs. Affijn, personeel mag wel wat meer tempo hebben, maar we hebben wel heerlijk gegeten.
BarbaraV .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Goed en lekker eten, vooral Tepanyaki met een grotere groep is erg leuk. Wel slechte service en onvriendelijk personeel.
Francisca S.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Net een negatieve recensie geschreven. Nu een positieve! Ik heb echt al heel vaak gegeten bij Kimono. En niet zonder rede. De sushi is er altijd goed! Kan niet anders zeggen. Ook de andere gerechten zijn heerlijk. Zelfs het sesamijs is fantastisch. Soms is de bediening wat jong en onhandig. Maar dat is geen punt. Ook de broertjes/zusjes van Kimono zijn een aanrader!!
Top zeg ik! Doen zeg ik!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Ben een paar weken terug wezen eten, had ontzettend zin in sushi en moet zeggen dat het concept dan wel ideaal is. lekker veel sushi eten voor niet veel geld en ik vind ook dat het allemaal wel lekker smaakt.

ik was minder tevreden over de service soms word eten niet gebracht en duurt het heel lang voor je je drinken kan bestellen omdat ze langs lopen. ook vond ik het erg jammer dat veel van de bediening niet blij lijkt met wat ze doen en erg geiriteerd over komen. Er was 2 meisje die constant met haar schort bezig was om hem opnieuw vast te binden dat is ook niet echt oke naar mijn mening.

het decor is verder wel leuke japanse muziek het is wel een goeie sfeer.
Ted K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Over Kimono en de andere zelfde concept restaurants in Almere (Sake, Fuji house, Buddha en Sapporo) is al genoeg geschreven over de werkwijze. Wij komen hier een paar keer per jaar, met z'n viertjes meestal. Meer als alternatief voor een duurder (echt) Japans restaurant. We moesten dit keer een kwartiertje wachten op onze tafel. Het punt voor service zou nog hoger zijn als men dan op zo'n moment zijn gasten laat wachten onder het genot van een drankje "van het huis". Is er iets vergeten bij het bedienen dan wordt het onmiddellijk hersteld. De bediening is vlot en vriendelijk en zeer attent. Het eten is eigenlijk zoals verwacht, het is goed maar niet echt top en niet vers bereid zoals aan een teppanyaki in een "echte" Japanner. Echter, keus genoeg, geen klagen. Het blijft jammer dat de prijzen voor water zo hoog blijven. Voor een fles plat water betaal je zo maar 6 euro en dat blijf ik te veel vinden. We hadden ons buikje weer aardig gevuld en met drank er bij kwamen we uit op circa 32,50 per persoon. Een heel redelijk bedrag al met al. tot de volgende keer!
Roberto .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Gezellig met een groep van 7 bij Kimono gegeten. Voor culinaire hoogstandjes hoef je er niet heen te gaan, ze gebruiken een apart systeem voor het eten. Je krijgt een kaartje met daarop alle gerechten die ze aanbieden. Hieruit kun je per persoon 5 streepjes zetten per ronde. Na 6 ronden is je kaart vol en ben je klaar, al zal je nooit echt zo ver komen.

Vooraf begonnen met de sushi, per streepje één zalm sushi of lekker een met tonijn. Niet de beste sushi die ik ooit heb gegeten maar ook zeker niet slecht. Ook de Crispy maki is wel erg interessant, (misschien wat nederlands, maar toch) zeker het proberen waard. Een mooie bijkomstigheid van de 6 ronden is dat je niet bang hoeft te zijn dat de sushi opeens op is en dat op zich is al een plusje.

Daarna meer warme gerechten gekozen, ossenhaas was lekker, lamsrack iets wat droog. Maar met zoveel keus word je echter snel verwend. Ook de gefrituurde garnalen zijn lekker en worden geserveerd met een lekker zoet sausje.
Ik zou de grotere gerechten laten staan en alleen kiezen voor de kleinere porties, dan krijg je toch meer lekkere dingetjes voorgeschoteld.

Het eten is lekker, niet van culinair hoog niveau en sommige gerechten stellen zelfs een beetje teleur, maar voor de all-in prijs kun je daar niet echt met recht over klagen. Een 7.

De service liet te wensen over. Mensen in de bediening zijn ongeïnteresseerd en dat is te zien aan hoe het eten op tafel word gezet. Een 5.

Het decor is leuk versierd, maar het is erg warm binnen. Verder weinig over te zeggen. Een 7.

Als je flink honger of zin in sushi hebt dan kun je zeker bij Kimono en de dochtervestingen terecht. Je moet ook niet meer verwachten dan een gemiddelde avond, pas op met wat voor drinken je bestelt, vooral met bestellingen als plat water lopen de kosten op!
Yuna .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Gisteren daar (voor de derde keer) gegeten. Het eten is prima en niet duur. De tafel waar wij aan zaten was minder prettig. We zaten dicht bij het luikje waar het eten door kwam en daardoor stond er constant personeel om ons heen.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Zeer sfeervol restaurant. Ben er nu voor de 2de keer geweest. Sushi is zeker goed maar niet de beste sushi die ik geproefd heb. Personeel is zeer vriendelijk, heeft alles goed in gaten en werkt netjes door.
De ligging is zeer fijn zeker na een dagje winkelen of voor dat je een bezoekt neemt bij de bioscoop. Een aanrader!