Kimmade

Zondag

6,9
Ricardo .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Kom hier regelmatig sinds hun opening een aantal jaar terug, helaas wordt het steeds minder, geen idee of het komt omdat het tentje juist steeds populairder en drukker wordt.

Service is prima, gewoon rechttoe rechtaan en snel, decor is ook prima, een beetje klein maar dat hoort bij een streetfood eettentje.

Het eten lijkt niet meer met passie klaargemaakt maar in grote hoeveelheden voor het grote aantal klanten wat altijd in rijen voor de kassa staat.

De noodlea waren heel zacht doorgekookt en het vlees had een beetje een penetrante smaak (dit heb je vaal bij goedkoop varkensvlees) geen idee of het toevalligheden zijn maar toen kimmade net geopend was, smaakte alle gerechten anders dan nu.
Mirjammerdan .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Hier kom ik graag als ik even wat wil lunchen of dineren. Wat een lekker eten! Ik ben dol op de authentieke Vietnamese pannenkoek en op de rijstpapierrolletjes. De sausjes zijn goed gebalanceerd en er zit genoeg groente bij de gerechten. Het eten smaakt gezond en gevarieerd. Kimmade heeft ook Vietnamese koffie en ik vind dat echt een aanrader!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Kwamen rond zessen binnen en dat was net op tijd. Binnen een kwartier zaten alle (zeven?) tafeltjes vol, en werd het binnenpad continue bezet door afhalers. Springroll chicken met lemongrass en een bucket rice met spicey shrimps heerlijk. Alcohol not available, maar wordt niet gemist. Na afloop voldoende gelegenheid alsnog een biertje te scoren. Lekker eten in een half uurtje...
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Beste Vietnamees van Utrecht, klein, krap, druk, beetje wazig, precies zoals het in Vietnam ook is. De smaken zijn precies goed en wat fijn dat er een echte goede Banh Xeo te vinden is in Utrecht. De broodjes die in Vietnam overal langs de weg te krijgen zijn als ontbijt, mjammie. Decor kunnen ze verder niks aan veranderen, het is klein maar oh zo fijn.
Lauwy .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heel erg leuk tentje. Het is wel super klein en altijd druk dus je moet net gelukt hebben om te kunnen zitten. Maar het eten is heerlijk en aardige bediening. Het heeft wel een heel klein beetje weg van Vietnam. Een echte aanrader dus!!
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Hier afgelopen zaterdag wat te eten afgehaald met een vriend. Het eten smaakte heerlijk en authentiek! We namen de Vietnamese pannenkoek, een rice box and loempias van rijstvellen, allemaal vegetarisch. Alles was zeer vers, inclusief de tofu (altijd een goede graadmeter, gezien dit zeer snel van smaak veranderd) en goed op smaak. De prijs is zeer goed voor wat je krijgt.

Voor vegetariers geldt wel dat er iets minder keuze is dan bij de concurrent in de Voorstraat; het zou voor vegetariers lekker zijn als er bijvoorbeeld ook de mogelijkheid was om vega-eend te bestellen.
Samuraiconnaisseur Y.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Wij zijn gister met vrienden wezen eten bij de Kimmade in Utrecht. Wat hebben wij toch van genoten! De heerlijke pho soep met noodles, pannenkoek salade en de Vietnamnese loempia's... Lekker authentiek. Het zou nog beter zijn als het restaurant wat groter was geweest.
Ilona T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Op donderdag 19 mei heb ik met een vriendin bij Kimmade gegeten. We waren vroeg dus er was nog plek in het restaurant. Toen we een tijdje zaten stroomde het al snel vol, mede omdat er erg weinig zitplekken zijn. Ook werd gelijk duidelijk dat Kimmade een populaire plek is om eten af te halen: de rij stond tot aan de deur, recht door het restaurant heen. Binnen is het restaurant erg klein en niet leuk aangekleed. Maar het eten maakt dat allemaal goed!

Wat hebben wij genoten. Vooraf deelden we de ongefrituurde loempiaatjes met garnaal waar een lekkere saus bij geserveerd werd. Als hoofdgerecht koos ik voor rijst met honey pork. Dat was ontzettend lekker. De verhoudingen waren erg goed: precies genoeg rijst voor de groenten en het vlees. Het zag er ook heel smakelijk uit door alle kleuren van de groenten.

Later heb ik nog een keertje eten bij Kimmade eten afgehaald. Opnieuw koos ik voor rijst met honey pork. De kwaliteit van de take away was precies dezelfde als in het restaurant. Ik ga hier zeker vaker eten (halen).
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heel eenvoudig eettentje, met nette bediening. Er is niet al te veel ruimte, en het is zeer eenvoudig qua inrichting. In de zomer kun je overigens wel buiten aan de winkelstraat zitten. Maar wat dit restaurantje absoluut de moeite waard maakt is het eten: buitengewoon! Aziatische smaken, vers en puur. Ga er niet heen voor een zakenlunch, maar als je voor weinig geld goed en authentiek wilt eten is dit je plek.
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Klein maar fijn. Als je te snel door het Mariastraatje loopt, loop je er zo voorbij. Met nog geen handvol tafeltjes sta je al gauw in de rij en als je eenmaal zit is daar die rij met gasten die komen lunchen of dineren of klanten die voor take-away komen. Dat is de entourage waarin je terecht komt in dit geweldige Vietnamese tentje. Heerlijk rommelig, maar oh zo heerlijk genieten van de gastvrijheid en de overheerlijke authentieke Vietnamese gerechten.
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Hebben hier de afgelopen maand twee keer gegeten. En ik kan maar 1 ding zeggen. Wat weten ze hier zalig eten te bereiden zeg! Echt zo puur en zo vreselijk smakelijk. Helaas staan er maar (te) weinig tafeltjes en heb je geluk als je een plekje vindt, maar dat is het wel waard. Qua inrichting is het niet erg veel maar dat hoort er gewoon bij. De hele entourage tot en met de kommetjes waarin je eten wordt geserveerd, de randen zijn veelal zwaar gehavend, past bij elkaar. En dat maakt het ook zo leuk om hier te eten. Een aanrader!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
4 tafeltjes en een bar en geen reserveermogelijkheid. Maar we wilden per se en hebben aan de bar even gewacht. Geen spijt hiervan. De traditionele loepiaatjes waren erg lekker en qua temperatuur erg heet. De kom rijst + groenten met rundvlees en die met garnalen waren een beetje zoet, met kokos: verslavend lekker. Wegens extra trek nog vegetarische loempia's in rijstpapier genomen: die vonden we erg droog; de saus moest er echt bij. De Viëtnamese koffie was ook zonder melk goed. Er wachtten voortdurend mensen voor de afhaal, wat voor de kwaliteit van het eten zeker een aanbeveling is, maar daarvoor is het restaurantje wel te klein en het personeel te weinig. Knus maar iets te druk zo. Vriendelijke bediening. Zeer betaalbaar.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Al enige tijd loop ik voorbij om op te merken dat er altijd wel gasten zijn. Afgelopen zondag dan eindelijk naar binnen gegaan. En het nodigt uit om vaker langs te gaan! Het is een kleine zaak, maar heeft ook wel wat sfeer. We hebben aan de bar gezeten, want veel tafeltjes hebben ze niet. We konden zien hoe het eten werd bereid.
De vietnamese koffie warm is lekker in een klein kopje met gecondenseerde melk. We hebben rijstvelletjes genomen met garnalen en varkensvlees en 1 met kip. Vooral de twee soorten saus (1 hoi sin met pinda en de pittige vissaus) maakten de rijstvelletjes met garnalen en varkensvlees lekker. De met kip gevulde was al van zichzelf smaakvol. Formaat en vulling was goed in verhouding.

Het broodje met tofu en tomatensaus was met zure groente en lekker veel saus. Het broodje werd er wel week van. Ik proefde geen tomatensaus. Maar de tofu was luchtig en smaakvol.

Ik kom graag vaker langs om de andere gerechten te proeven! Prijs kwaliteit was erg goed!
EJ T.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Piep klein vietnamees restaurantje in pijpelaatje in Mariastraat. Heerlijk eten. Niet al te grote porties. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Vooral afhaal, maar al je een tafeltje te pakken kunt krijgen, zit je lekker.
Mario Y.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Ik kwam hier laatst eten met een vriendin. Het is een klein restaurantje met een paar plekjes om te zitten. Het decor is redelijk basic met menuborden aan de muur. Bediening is lekker vlot.

De pho is super! De boullion heeft een goede smaak en ook was de G?i cu?n erg lekker.
Een aanrader is de Vietnamese koffie! Neem dit trouwens wel met gecondenseerde melk.
De prijs/kwaliteitverhouding is uitstekend!

Kimmade is dé plek voor een goede/snelle lunch!

Verfkwast .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Lekkere groente rijstpapier hapjes, munt is een leuke verrassing. Ook erg lekkere tofu noodles! Extra crunchiness werd zeer gewaardeerd. Fris en gebalanceerd! Prijs was naar verwachting.

Beetje krappe ruimte maar daarom juist leuker! Gewoon gezellig.

Aardige bediening, vlot en glimlachend.

Vroeg me achteraf wel af of dat bubble tea ook zonder plastic beker etc. gemaakt kon worden... Een verzoek voor de volgende keer dan maar, want ik kom er zeker weer terug!
Milly T.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Hier gelunched met zijn tweetjes. Het restaurantje is heel klein, maar het eten is heel goed; mijnsinziens verdienen ze een groter pand!

De rijstvel-loempia's zijn heerlijk vers en de pindasaus met hoisin is erg lekker. Ook de pho (noodlesoep) met rundvlees was heerlijk. Ik heb niet vaak zulke goede pho gehad als hier.

Ohja.. De bediening spreekt het liefst Engels, maar voor ons was dat geen probleem.
Jp_21 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Zeker heerlijke eten, een rijstgerecht met varkensvlees, portie vietnamese lumpia en bubble tea besteld. Bedieining ook vriendelijk. Enig min punt, zoals iedereen zegt is hoe het in zo'n kleine pand gevestigd is en zodra je buitenloopt ruik je nog steeds naar de eten omdat het een open keuken is en zit je bij de bar meteen tegenover de fornuis.
carpincho .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Altijd weer heerlijk lunchen/dineren bij Kimmade. Of het nou de loempiaas, rice boxes of glasnoedels zijn. Alles is even lekker en vers. Tot nu toe altijd geluk met een plekje, maar door de weinig tafels is dit altijd weer even spannend.
Rens V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Mijn favoriete plek om vietnamees eten af te halen. Hoewel van binnen charmant, is dit een piepklein restaurant waar maar drie tafeltjes staan. Als je in het restaurant zelf eet, zit je naast een voortdurende rij van mensen die eten bestellen en meenemen. Dat is niet zo gezellig. Maar als je het eten meeneemt kun je er in alle rust van genieten. Het is mijn favoriete plek voor take-away food. Het eten is formidabel en smaakt - in tegenstelling tot veel andere aziatische afhaalrestaurants - nog voedzaam ook. Persoonlijk ben ik vooral fan van de ricebox, maar ook de vietnamese pannenkoek is heerlijk.