Kilimanjaro

Meer informatie over restaurant Kilimanjaro

• Per boot te bereiken
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Leuk restaurant met uiterst vriendelijke bediening. Het eten en het Afrikaanse bier was lekker. De inrichting met de vrolijk gekleurde tafelkleden en vrolijke kunst aan de muur is uiterst aangenaam.
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Eten, service en decor zou ik met resp. 7,5, 6,5 en 6,5 willen waarderen. Lekker eten voor een schappelijke prijs. De injara (de 'pannekoek') vond ik wat aan de zure kant. En deze avond was de bediening in een niet zo vrolijke stemming, wat meestal anders is, begreep ik van mijn tafelgenoot. Het Afrikaanse bier was erg lekker. In deze prijscategorie is dit restaurant zeker aan te bevelen.
Ihens .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Erg lekker gegeten! de salade met octopus was ronduit heerlijk! daarna nog een heerlijk gerecht op wat met 4 personen kon worden gedeeld. Erbij hadden we een witte wijn uit ( hoe kan het ook anders) africa. Vriendelijk personeel! ruimte rond de tafels zou iets ruimer kunnen maar we hebben ons prima kunnen redden.
eenvoudige inrichting
Mhyrra .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Na een tip van een vriend, donderdagavond juni samen met mijn moeder bij KIlimanjaro gegeten.
Heerlijk gegeten ( ook de vegetarier onder ons), gezellige sfeer ( je zit wel wat dicht op je buren) en uitstekende service met aandacht.
We kregen van de kokkin zelfs een paar Ethiopische kardemom peulen om thuis uit te proberen in de koffie!
Let op: je kan niet pinnen
Anand K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Eerste keer voor mij maar mijn partner had hier eerder gedineerd.
Rommelige ontvangst, onduidelijk waar je nu wel en niet mag zitten.
We bestelden rode Zuid-Afrikaanse wijn die op zich prima was, niets bijzonders.
Maar gezien de prijzen verwachten we niets anders.
Naast ons de familie van de eigenaars met kind op schoot en zelf ook aan de maaltijd. Heel Afrikaans dus.
We aten de beroemde Injara, ik met Ossenhaas. Smaakte meer naar runderriblappen. Extreem vet en de rode wijn in de saus was te dominant.
Mijn partner at de tagline met kip en couscous. Huiskamersmaken met dito presentatie. Portionering is ruim. Je hebt echt geen voorgerecht nodig. Dit restaurant wordt in mijn optiek ook niet met een professionele inslag bestiert.
Koude borden, ijskoude Injara. De Injara was veels te zuur. Bij andere restaurants aten we deze lauwwarm en niet zo zuur.
Geen bijzondere restaurantervaring al met al.
Verbazingwekkend dus ook de hoge cijfers voor het eten van andere proevers.
Als positieve noot om af te sluiten. Het is er wel sfeervol en gezellig.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
We hebben hier gegeten met de Albert Heijn actie. Het menu dat was samengesteld viel erg goed in de smaak, we kregen een proeverij als hoofdgerecht. Alles smaakte erg goed, en de smaken waren verassend en vernieuwend. Er werd goed verteld wat we kregen en welk biertje daar eventueel goed bij zou passen. We zouden hier zeker nog een keer komen eten!
Alexander D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Op warme dagen ligt hier een heerlijk terras met uitzicht op het Entrepotdok en het Scheepvaartmuseum. Kleine tafeltjes met kleurige servetringen en een bloempje. De zomer zit er in en Afrika lonkt.
Op hete dagen is de honger niet zo groot en dan heb je bij dit eethuisje genoeg aan een Injera, de grote Eritrese pannenkoek waarop de schotel wordt geserveerd. Standaard komen hierop wat groentegerechten (biet, boontjes) en een bergje fijne runderstoof met kerrie. In een aparte schaal komt het vlees. Pittig gestoofde kippenpootjes met ei en lamsvlees in Berbere saus. Dat is een kruidenmengsel met onder meer komijn, knoflook en fenegriek, en chilipeper. Dat laatste is te proeven, want allebei de gerechten zijn aan de pittige kant.
Als je die hitte ergens mee moet blussen, ga dan voor het bananenbier. Zoet en fris en perfect voor een zomerse avond. Dat je het geserveerd krijgt in een uitgeholde kalebas draagt bij aan het vakantiegevoel. Minder fijn is de uitgebluste bediening; een meisje van in de twintig die met frisse tegenzin de vier bezette tafeltjes bedient. Wij hadden liever een Afrikaanse glimlach!
JasperBol .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Kilimanjaro wordt met liefde gerund.
We aten er tijdens een verjaardagsfeestje en we kozen voor gemengde schotels: met vlees en vegetarisch. De traditioneel ietwat zurige pannenkoeken ('injera') worden gewoon bijgevuld, desgewenst. Erg onder de indruk waren we door de bediende, die werkelijk alles hoorde en zag. Buiten de reeds bestelde gerechten wilden we ook nog salades, maar dat werd afgeraden: het zou toch wel genoeg zijn. Uitzonderlijk sympathiek en ook correct: we hadden echt genoeg aan ons eten. Het smaakte goed, maar 'helaas' voor de kokkin was een enkeling van het gezelschap in Ethiopië zelf geweest. Daar valt niet snel tegenop te koken. Al was het gerechtje met lamsvlees wel echt bijzonder smaakvol! Complimenten, ook van de Afrika-ganger.
We komen terug.
Florentina .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Heerlijk en gezellig restaurant met zeer gastvrije bediening.
Dit restaurant laat je Ethiopie proeven, de smaken zijn heerlijk zo vol met kruiden.
Een absolute aanrader als je gezellig met familie of een groep vrienden gaat eten.
Door de grote borden en het delen van eten een zeer gezellige avond!

De pangasius injeira is echt geweldig!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Leuk klein afrikaanse restaurant aan rapenburgerplein. Zowel de ethiopische injara als de andere gerechten van goede kwaliteit, ook de vegetarische schotel, wat vaak bij Afrikaanse restaurants wat moeilijker kan zijn. Ook een bijzondere selectie drankjes, als gemberbier en vers limoensap, erg lekker.
Zeer vriendelijke bediening.
Klikje .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Heerlijk gegeten! Gemixte injara besteld met 4 personen, hele verschillende gerechtjes met verschillende smaken, varierend van mild tot lekker pittig. Ook lekkere (gezonde) originele alvoholvrije drankjes op de kaart. Alleen jammer dat het enige injara visgerecht tilapia is. Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Kom hier zeker nog eens!
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2013
Heerlijk Afrikaans, warm gegeten in een ontspannen sfeer. Mijn vriendin heeft een glutenallergie, en ze kreeg - ongevraagd - een speciale glutenvrije injera extra bij haar rijstgerecht en vijgen met room bij haar koffie. De bediening schonk ons on-Amsterdams veel aandacht op een ongedwongen manier. Dank, jullie hebben ons een hele fijne avond bezorgd!
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Voorgerecht; De een pindasoep, de ander pittige inktvissalade. beiden heerlijk.
Hoofdgerecht; Een met diverse soorten vlees en groenten bekleedde pannenkoek te eten met je handen. Geserveerd in een grote 2 persoons schaal. Best wel machtig maar heerlijk. fijn van smaak.
Een zeer eenvoudig restaurant met een prima sfeer.
Maria82 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Een goed en leuk locaal Afrikaans restaurant. Gisteren met mijn man gegeten. We hadden een tafeltje gereserveerd buiten en die was voor ons vrij gehouden ook al kwamen we wat later. Familie staat zelf in de keuken en werkt ook in de bediening. We moesten wel lang wachten op ons eten maar niet erg omdat het eten zo lekker was en we heerlijk buiten konden zitten met een Afrikaans kokosbiertje. De injera smaakte heerlijk (niet zo zuur als in andere Afrikaanse restaurants) Bediening was erg vriendelijk (jongeman) en lette goed op.
Finefoodlover .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Hele fijne huiskamer sfeer. Je voelt je welkom door het personeel.
Goede passende muziek en leuke decor met afrikaanse bedrukte kleedjes. Dranken kaart is al helemaal top! Alleen maar speciale drankjes van die streek. Honing wijn en bier met kokos smaak waren prima bij het eten. Verschillende hapjes op een pannekoek en met de handen eten voelt als een tripje naar Afrika!
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Minimaal eens per jaar gaan wij bij zonnig weer hier buiten op het terras eten. Ook nu weer gekozen voor de combinatieschotel bestaande uit allerhande afrikaanse gerechten. Voortreffelijk en een streling voor de tong. bediening hartelijk en vriendelijk en spontaan. Een aanrader voor wanneer je ongedwongen en niet duur wilt eten.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Voor de tweede keer hier gegeten. Vooraf een verrukkelijke soep met geitenvlees, als hoofdgerecht injeras met van alles wat. Heerlijk en authentiek eten, sommige gerechten heel pittig (voor mij soms iets te pittig), op het terrasje nog een kopje zelf gebrande, sterke koffie toe. Heel klein, wel vol, gezellig, vriendelijke bediening en ook nog een terrasje. Met drie personen voor 78 euro uit en thuis. Wat wil je nog meer? Ja, dat het eten wat sneller komt, want als het druk is loopt de wachttijd eigenlijk te ver op. Vandaar ondanks al die vriendelijkheid slechts een 7 voor service.
Naominha .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Gisteren spontaan bij dit charmante restaurantje terecht gekomen, door de uitnodiging van het gezellige en huiselijke terras. Op de kaart staan allerlei spannende (huisgemaakte) sapjes en verschillende afrikaanse bieren, en daarnaast dingen als krokodil en anitlope (naast de vaker geziene lams, linzen en injenera gerechten). Wij gingen met z'n drieen voor injenera's met linzen en lam, en een portie antilope met rijst.

Het was heel druk voor de capaciteit van het restaurant, dus het duurde allemaal even. Maar de eersteklas bediening hield ons tevreden, en het eten was het wachten zeker waard. Hoewel de porties niet overdreven groot waren, was het geen enkel probleem om er wat bij te krijgen (hier werd zelfs naar gevraagd). (sympathieke manier om verspilling te voorkomen).

Toetje en koffie binnen gegeten. De cocoscake achteraf was helaas minder bijzonder, maar dat mocht de pret van het prachtige interieur niet drukken.

Al met al een hele gezellige eetervaring. Zeker een adres om naar terug te komen!
Loena .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Ik woon om de hoek, dus voor mij een goede gelegenheid om er eens langs te gaan. Inmiddels kom ik nu voor de 5e keer en zal het zeker niet de laatste zijn.
Het eten is echt heerlijk, de bediening is altijd vriendelijk, ze komt altijd even checken of alles naar wens is.
Ze hebben Afrikaanse biertjes die erg lekker zijn.
Kortom dit restaurant moet je eens uitgeprobeerd hebben.
Het decor is simpel, maar vind ik echt bij het restaurant passen en het is maar net wat voor eisen je eraan stelt.
Oxygen .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2013
Een simpel restaurantje met heerlijk eten en zeer vriendelijke bediening. Alleen als je met een grote groep bent en iedereen dus tegelijk wil eten, kan het hoofdgerecht even op zich laten wachten. Ik bestel bijna altijd de injera, een combinatie van gerechtjes van de kaart. Heerlijk gerecht, eten met je handen natuurlijk. De voorgerechten zijn ook super, zowel de soepen als de salades. De nagerechten zijn minder aan mij besteed en als je niet voor een driegangenmenu gaat, zou ik het nagerecht aanraden weg te laten ipv het voorgerecht.

Als ik mensen over de vloer krijg en we gaan uit eten, is Kilimanjaro altijd een succes. Iedereen is enthousiast. Eten is altijd meer dan voldoende, prijspeil prima. Enige nadeel is dat je cash geld bij je moet hebben.