Kiem Foei

6,8
6,2
Justjolie .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Vanmiddag weer geweest en zoals altijd neem ik de roti kipfilet en de thelo. Deze gerechten zijn beiden altijd van perfecte kwaliteit. Ik wilde de roti delen met mijn vriend en dat was geen probleem, ik kreeg een extra bord en een extra bestek set. Er werd gevraagd of we er een extra pannenkoek bij wilde, aangezien de roti met maar 1 pannenkoek wordt geserveerd.

Een absolute aanrader wat de roti en thelo betreft. Weet niet hoe de andere gerechten zijn.
SH T.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Wij komen geregeld bij Kiem Foei voor onze Surinaamse uitgebreide kip roti met pittige sambal. Heel erg lekker!!!
Bediening is attent en vriendelijk.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Op een donderdag hier een snelle hap gedaan. Er is heel veel keuze op de menukaart (veel variaties op hetzelfde). De porties waren groot, maar voor wat het was wel fors aan de prijs. Wij hadden een nasi met garnalen en een nasi met geroosterde eend en cha-siew. De eend was lekker en mals; de cha-siew viel tegen: niet zoveel smaak en vooral veel vel, vet en bot. De service geven we een 6 maar de vraag is ook of je in een fastfood restaurant meer moet verwachten.
Javiertastemore .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Lekker trek in een avond snack ben ik terecht gekomen bij Kiem Foei. Een ware warung. Was eigenlijk op zoek naar sate kambing, maar stond helaas niet op de kaart. Wat belegde broodjes, snacks en javaans surinaamse schotels. Maar ook caribische gerechten. De behulpzame bediening adviseerde me sate ku batata, 2 flinke iets wat droge sate's met flink wat gebakken aardappels en een flauwe bruine saus. Goed genoeg om mijn avond trek te stillen. Een degelijk gerecht. Volgende keer wat anders proberen.
Boeh .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Waar kun je het best chinees nieuwjaar beleven? Juist, door te gaan eten bij Kiem Foei op West-Kruiskade. Wat een geweldige locatie, midden in ChinaTown Rotterdam.
Dit restaurant heeft een ruime keuze uit de chinese-, indische-, surinaamse en caribische keuken. Dat zie je ook aan de herkomst van de bezoekers, het is 1 grote mix van diversiteit. Gegeten: 2 broodjes garnalen kouseband, een maissoep en een saotosoep. Je krijgt precies de smaken die je wilt en verwacht.
De bediening is correct en snel. Als je zelf ook een beetje je best doet tover je zo een glimlach op de gezichten van het personeel.

VicB .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Samen met collega's eten besteld, zeer onvriendelijk personeel bij het opnemen van de bestelling. Het eten is smakeloos, kruiden lijken vergeten bij het broodje. Het vlees was ook nog taai. Er is wel aandacht besteed aan de kerst versiering.

Zaak was ook half leeg, terwijl de overige restaurants in de buurt allemaal te vol waren, dit was ook de reden waarom we hier zijn gaan eten. Dit was ook tevens de laatste keer hier eten.
ArmanM .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Ik ben nu bij Kiem Foei en heb net besteld.

Mij is exact hetzelfde overkomen als onderstaande reactie: je mag een portie niet delen en extra bord is niet toegestaan.

Ik plaats daarom direct deze recensie.
Ik eet zometeen met tegenzin en weet 1 ding zeker: Wij komen hier nooit meer terug!!

Geen sprake van "Service" of klantvriendelijkheid!!
Ramir .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Drie weken geleden een nasi besteld bij Kiem Foei. Ik wilde de portie delen met een collega, omdat ik al een beetje vol zat. Het eten werd geserveerd met bestek (voor 1 persoon dus). Ik sprak de heer die het eten bracht aan en zei dat ik de portie wilde delen. Vroeg daarbij of ik nog een extra bord kon krijgen. Hij reageerde als volgt: “nee, wij geven geen extra bord, maar ik kan wel extra bestek brengen”. Tja….Ik kan toch niet samen met mijn collega uit 1 klein bord eten? Ik gaf het voor een tweede keer aan, maar deze keer aan een dame. Die behandelde mij zo onheus en gaf aan dat dit de regels zijn of ik het leuk vind of niet. Ik zei...nou dan weet ik waar ik de volgende keer NIET moet komen!!!

Conclusie: Onvriendelijk personeel, asociaal, slechte communicatie en behandeling.

!!!NOOIT MEER Kiem Foei voor mij!!!!
GenietVanHetEten .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Op aandringen van een paar vrienden ben ik hier na ongeveer een jaar weer wezen eten.
En ja, ik herinnerde me weer waarom ik al die tijd weg ben gebleven. Hun eten is een belediging voor de Surinaamse keuken en hun service is slecht.
Een paar vrienden hadden de nasi moksie en de bruine bonen met kip.
Nou die nasi moksie was droog gebakken rijst met amper wat tussen de rijst in en de gebakken kip leek op stukjes kip die net uit een friteuse kwamen. Geen groenten, amper zuurgoed en je moet de sambal eisen. Je krijgt geen waar voor je geld!
De bruine bonen kip zat vol met tomatenpuree. Dat die jongen het nog heeft kunnen eten.
Als je ze een extra bord vraag, dan willen ze dat niet eens geven.
Asociaal!!
Het eten lijkt eerder op die van zo een goedkope afhaalchinees die van alles probeert te verkopen om geld naar binnen te halen. Er is niks Surinaams aan het eten hier!
Surifood .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Gisteren een nasi moksie afgehaald bij Kiem Foei en wat mij opviel is dat mijn eten binnen 2 minuten klaar was. Ik zag geen sambal dus terug de zaak in om sambal te halen. Kreeg extra sambal maar mij werd ook verteld dat sambal in het nasi zat, dat is wel appart. Thuis aangekomen bleek de sambal in plastic zakje tussen de vlees en nasi te zitten en zuurgoed bleek ook al op de nasi te liggen. Nasi was lauw , zeer droog en hard,uien er tussen hadden beetje een bijzondere geur.Geen smaak aan de nasi, slecht wat ei slierten en peterselie Vlees was matig maar te zoutig. Gezien de goede revieuws op iens een poging gewaagd , maar is voor mij niet voor herhaling vatbaar. Decor was niet bijzonder maar dat moet je ook niet verwachten van een afhaal hoewel er wel genoeg eetruimte beschikbaar was. Voor een zaterdagavond was het redelijk druk. Wij konden voor de nasi moksie geen spek meer krijgen omdat het opwas. Misschien gaat een (drukke)zaterdagavond toch wel tenkoste van de kwaliteit van het eten.We waren in totaal 10 euro kwijt zonder drinken.
Marko D.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Ik kom erg regelmatig bij Kiem Foei, voor de lunch. In de buurt is er geen betere saoto soep te vinden. Pittige sambal en soja, rijk gevulde soep. Heerlijk. Het lijkt overigens alsof 'iedereen' dat weet, regelmatig moet je wachten op een tafeltje in de lunchpauze.
Ook erg lekker vind ik de bami moksi soep en de roti kip, maar meestal kies ik toch de saoto.
Alternatief bij drukte is broodjes afhalen. met veel mensen achter de balie ben je snel geholpen, favoriete broodjes zijn soja kip en dynamite.
Sai M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Vandaag bij Kiem Foei een Moksie Nasi gegeten. Het rook al superlekker toen het aan tafel werd gebracht. De spek was echt lekker..De kip met de zelfgemaakte saus was verrukkelijk. De bediening is scherp en vriendelijk. Nou...Dit is duidelijk de beste Surinaamse eettent in heel Rotterdam. Heerlijk gegeten!
Sara85 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Gisteravond moesten we met wat haast ergens eten en hebben we ons eerste bezoek gebracht aan Kiem Foei, waar het altijd erg druk is. We konden plaats nemen aan een tafeltje dat dicht op een ander gezelschap stond, maar dat maakt het ook wel even gezellig. Kiem Foei is geen restaurant waar je uren moet willen tafelen, het is bestellen, eten en weer gaan. Beiden hadden we een nasi moksi meti besteld en het volle bord stond in ca. 5 minuten voor ons neus. De nasi is prima en het vlees is erg lekker. We betaalden 9,50 voor een flink bord, dat is net redelijk.
Het decor is niet bijzonder, maar dat hoeft ook niet voor dit soort eetgelegenheid.
Ro C.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
We hebben met 2 personen gegeten.
De bediening is alert en leuk. En het eten werd snel geserveerd.
De sambal is lekker.

Moksi meti was smaakvol, saus was wel flauw.
We hadden liever de saus apart, nu was het over al het vlees gedaan.
De tjauw-min was zacht en flauw van smaak.
Geroosterd eend was sappig, smaak was flauw, de saus ook.
De witte rijst was te droog.
Amsoi met zoutvlees veel te zout, te grote stukken groente.
Over algemeen was eten niet echt warm.

Via de ingang deur koude lucht naar binnen iedere keer als iemand de deur open doet.
We vroegen extra lege borden, kregen schotels. Dat is minder prettig eten.

Geen volgende keer voor ons.
Se .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Na de Zevenheuvelen loop met 5 man gaan eten. Moksi meti met Tjau Min en nasi was heerlijk. De broodjes zijn ook heerlijk. Voor en goeie Surinaamse chinees is men hier aan het juiste adres. Roti of andere Surinaamse gerechten als saoto etc. dient men bij andere restaurants te nuttigen. Wij werden attent bedient en kregen extra bordjes e.d. Decor is west-kruiskade waardig.
Missystip .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Gisteren heb ik een nasi moxi en een tjauw min moxi besteld. Het was druk vanwege carnaval. Wat mij opviel was dat er voldoende personeel was die de bestellingen opnam, dus de mensen konden snel hun bestellingen opgeven, echter het duurde eindeloos voordat uiteindelijk na vele malen vragen onze bestelling kwam. We hebben ruim 45 minuten gewacht, mensen die na ons bestelden gingen eerder weg met hun bestelling. (De meeste mensen hadden ook een nasi en bam) Na vele malen vragen kregen we een snauw dat het druk was en dat ze het niet wist. Dat was voor mij het moment dat de maat vol was en werd ik boos. Toen pas kwam een reactie, en kregen we eindelijk onze bestelling. Het eten was teleurstellend, het had totaal geen smaak, de tjauw min was papperig en de nasi was smakeloos. Blijkbaar kan Kiem Foei de kwaliteit van hun product niet leveren en bewaken bij grote drukte, dat is jammer, zo verliezen ze klanten. Buiten het feit dat we lang hebben moeten wachten en de onvriendelijke kantenservice had ik wel verwacht dat het eten dit goed zou maken. Helaas. Voor mij geen Kiem Foei meer...............
Sjaan86 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Ik heb vandaag samen met mijn zusje heerlijk mogen eten bij Kiem Foei. Niks te klagen. We kwamen binnen, bestelden Telo Bakkeljauw, gingen zitten en binnen 10 minuten werd ons eten geserveerd. Mijn zusje houdt echt van de Bakkeljauw en vroeg of ze nog wat meer mocht, dat was geen probleem. Ze zijn er erg gastvrij en vriendelijk. Als ik weer in Rotterdam ben, ga ik hier zeker weer terug.
Eter123 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Eethuis op de kruiskade. Ontzettend druk. Grote kaart met veel keuze. De karbonades met aardappel waren verassend lekker. De moksie metti nasi was matig. De nasi was niet zo, het spek was een en al vet. Sojakip met bami was lekker. In verhouding heel veel bami en weinig kip. Porties zijn groot, smaken gemiddeld.
Bediening was vriendelijk.
Helene R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Serieus, ik begrijp alle positieve reacties niet. Heb vandaag eten gehaald. kip kerrie met nasi en nasi met grote garnalen. De nasi is heel veel, maar smaakloos. De garnalen moet je zoeken met een vergrootglas en kipkerrie smaakt veels te waterig. De broodjes kip kerrie en bakkeljauw gingen
wel. maar er zat wel een grote graat in. Nee voortaan weer ergens anders eten veeeeeeeeeeel beter.
26 euro kan zo de prullenbak in.
May E.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2014
Vandaag waren met z'n tweeen bij kiem foei gegeten ,roti kip was goed warm en lekker ,maar wel jammer dat ik toch te veel vietsin (smaakversterking) proef,toen ik thuis kwam ,moest ik 3 glassen water op drinken.