Kickeneneten

Tongersestraat 9 6211 LL Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Kickeneneten

Gastvrijheid en creatief koken

Dit restaurantje in Maastricht is een waar pareltje. De gastvrouw en vinologe Marianne Kicken verwelkomt je zeer hartelijk. Alle producten komen uit de streek en chefkok Huub Rokx kookt er creatief mee, zoals de carpaccio van verschillende vissoorten. Borrels en feestjes met heerlijke hapjes en pianospel worden vrolijk voor je georganiseerd!

Meer informatie over restaurant Kickeneneten

Duur
Maxim B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Had ik vantevoren de recensies gelezen hier dan zou ik gisteravond minder verrast zijn geweest door de plotse toeslag van €8 op het menu. Als het niet rendabel is voor je als zaak om mee te doen aan iets als een AH restaurantactie, dan doe niet mee, maar ga niet meer vragen voor je menu om dat te kunnen bekostigen en wanneer je ermee geconfronteerd wordt doen alsof je neus bloedt. Het eten was prima geweest voor €29,50, de prijs die ook vermeld staat op de site en de menukaart buiten, voor €37,50 ga ik echter liever ergens anders eten, zowel voor de service als het eten. Beetje jammer.
Pia C.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We zijn met onze AH actiebonnen gaan eten. Altijd leuk om zo een nieuw restaurant te proberen en eventueel terug te komen zonder 'bonnen'. Gezellig interieur. Vriendelijke gastvrouw. Ze liet ons de wijn proeven. Prima wijn voor schappelijke prijs. We moesten trouwens toch redelijk lang wachten alvorens we iets te drinken kregen. De gastvrouw riep telkens dat ze zo bij ons kwam. Het voorgerecht was niet onsmakelijk maar de inktvisringen hierbij waren slapjes. Het hoofdgerecht was zeer smakelijk. Het vlees en de vis was lekker mals en de frietjes lekker knapperig. Als toetje kregen we een crème brulee met ijs en slagroom. Lekker maar eigenlijk niets bijzonders. We vonden de prijs kwaliteitverhouding gewoon veel te duur. We hebben wel een leuke avond gehad maar gaan er niet meer terug. Weten niet of het heeft gelegen aan de reservering met de bonnen maar het voldeed helaas niet aan onze verwachtingen.
José H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Zonder de voedselbon van Albert Heijn waren we vast in de buurt van het Vrijthof blijven steken. Nu ontdekten we vlak buiten die hectiek, in een straat met veel reuring, 'Kickeneneten'. De entourage was wat familiair. De stijl van de gastvrouw droeg hier aan bij. Maar het maakte het geheel ook wel wat rommelig. De mogelijkheden met de bon waren ruim en werden in sneltreinvaart opgesomd en uitgelegd. De wijn was lekker, de producten overwegend goed, maar het eten wat vlak. Misschien was het te druk voor kok en koksmaat, want we moesten lang wachten tussen de gangen. Er werd niet allert bediend, geen wijn aangeboden bij de gerechten en dus werd er te weinig verkocht. Goed er geweest te zijn. De volgende keer zetten we onze culinaire zoektocht voort in weer een ander mooi Maastrichts straatje.
Leny F.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Wij waren 2x gaan eten met social deal dat betekent dus dat wij zeer tevreden waren. Beide keren waren maar een paar koppels in de zaak. Nu met AH bon gegaan. Er zaten 18 mensen in het restaurant en dat kon zowel de kok als de bediening niet bijbenen. Wij waren er om 6 uur dus de eerste gasten maar dat betekende niet dat wij als eerste aan de beurt waren. Alle gasten waren met of ah of social deal. Wij kregen geen menu kaart voorgelegd alleen werd ons medegedeeld wat wij konden eten. Per ongeluk kozen wij voor exact hetzelfde menu als met social deal alleen was het nu 37,50 euro en met social deal betaalden wij 29,90. Ik vind dit een slechte zaak. Bij social deal konden wij nog kiezen voor koffie i.p.v. toetje dat ging nu ook niet. Jammer want wij gingen optimistisch naar het restaurant maar dat viel dus echt tegen. Op internet staat inderdaad dat zij van het te lezen menu mochten afwijken maar dit was dus echt social deal menu maar dan wel 7.50 euro duurder. Ik vind dit geen reclame.
Leny Frijns
Zou u zo vriendelijk willen zijn met ons contact op te nemen zodat wij er samen uit kunnen komen.
Marsha V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Via de AH restaurantactie een heerlijk driegangenmenu voorgeschoteld gekregen. Ook dankzij de warme en persoonlijke service van de gastvrouw een heerlijke avond gehad.
Lisa R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben er op 12 augustus gegeten met de AH Restaurantie-actie. Op het eten heb ik niets aan te merken, maar bij het afrekenen kwamen we erachter dat de menuprijs met de AH actie (37,50) hoger is dan een regulier menu (29,50), terwijl de gerechtkeuze naar ons idee hetzelfde was. Dat vinden wij erg treurig. We gingen met een onbevredigd gevoel weg, omdat de verklaring van de bediening niet klopte.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Het was een mooie, warme avond, maar het restaurant had helaas geen terras. Dan maar binnen zitten. De airco stond aan, maar blies niet naar onze kant wat de straatkant van het restaurant was. Alle gasten aan onze zijde hadden last van de hitte en de deur mocht niet open van de bazin, die in het begin van de avond een beetje chagrijnend was. Waarschijnlijk door de aankomende stress. Het restaurant was volgeboekt en zij was de enige in de bediening. Daardoor moesten we soms ook wat langen op iets te drinken wachten, maar zo erg is dat ook weer niet. Het eten was heerlijk en dat is toch het belangrijkste.
Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We hebben met een social deal het drie gangen menu geprobeerd. En soms, heel soms heb je er echte juweeltjes tussen. De serveerster bleek de eigenaresse die met veel plezier de gasten verwelkomde en een bijzondere wijnkaart toonde. Vervolgens een vis of vlees menu. De viseters waren zeer tevreden en ik heb genoten van mijn carpaccio, en de varkensoester als hoofdgerecht. Keurig opgemaakte borden met een weinig groente die echter excellent geselecteerd was, het afwijkende dessert, stond niet op de kaart, vormde geen enkel probleem. De stralende lach toonde dat men plezier schepte in het behagen van de klant. Een aanrader. De oorspronkelijke prijs is het meer dan waard om e betalen voor dit fijne restaurant.
Chrisoetmesteech .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Weer heerlijk gegeten bij dit restaurant. Als amuse champignons a l' escargot gemaakt met champignons uit de grotten van Kanne verrijkt met een snippertje rode peper voor de bite.... .
Mogen ze wat ons betreft als voorgerecht op de kaart zetten.
Vervolgens een heerlijke vissoep met stukjes kreeft, coquille en gegrilde zeetongfilet.
Als hoofdgerecht kalfsoester, langzaam gegaarde kalfswang en een zoethoutspies met heerlijk krokante kalfszwezerik. Waar vind je dit nog! Als dessert vroeg ik (buiten de kaart om) een sabayon met grand marnier. Ook dit was geen probleem en was zeer geraffineerd bereid door de chef Hub Rokx met...... . Ik zal het niet verklappen. Ook over de wijnkaart ben ik zeer tevreden.
Mooie wijnen voor een redelijke prijs. italiaans, Frans, Chileens, Spaans voor elk wat wils. Je wordt er hartelijk ontvangen en je voelt gewoon dat ze er eigenlijk maar een doel hebben en dat is dat de gasten tevreden de deur uit gaan. Enfin zeker een aanrader en een aanwinst voor Maastricht.
De prijs-kwaliteit verhouding kan eigenlijk niet beter.
Mrhuygen .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Een mooie avond doorgebracht met lekker eten en aangename conversatie. Hier zit je goed, met een nieuwe kok. Het menu was uitstekend. Voorgerecht, combinatie met rivierkreeftjes, hoofdgerecht een subtiel bereide tongenvelop met heerlijke frites. Goede hoeveelheden. Marianne is een goede gastvrouw die het je aangenaam maakt. Sfeervolle inrichting, er werd een eigentijdse figuratieve schilder tentoongesteld.
Nathalie R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Gaan eten met social deal. Wat absoluut gezegd mag worden is dat de gerechten erg vers zijn en puur van smaak, heerlijk en niets op aan te merken. Echter wat wij als jammer ervaren hebben is dat de porties wel aan de magere kant zijn en er geen enkel iets van groen bij geserveerd wordt. Het piepkuiken ligt kaal en eenzaam op het bord zonder een blaadje sla of wat dan ook met enkel wat frieten en mayo (zelf gemaakt en wel heel lekker). Zonde, want hoe lekker het ook is, het is niet af. Bediening is erg vriendelijk en de sfeer doet knus aan. Voor social deal menu was het prima, maar de volle prijs zou ik er niet voor willen betalen.
Samheitink .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wat waren wij blij dat we dit nieuwe pareltje hebben ontdekt! Vanaf het moment dat we naar binnen liepen waren we meteen verkocht van Marianne. Als een echte gastvrouw verwelkomt ze je en neemt ze je jas aan. We voelden gelijk op ons gemak. De kaart is klein maar krachtig met een goede variatie aan franse vis en vlees gerechten. We begonnen met een paar oesters en hebben hierna een heerlijk biefstukje en de kip van de rotisserie besteld. Marianne wist ons te vertellen dat alle producten uit de streek komen en de kwaliteit hiervan proef je er dan ook aan af. We zullen hier zeker vaker terug komen.