Prins Bernhardlaan 2A 2405 BT Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over restaurant Khop Khun Thai Cuisine

De lekkerste gerechten uit Thailand

Khop Khun betekent ‘dankjewel’ in het Thais en daarmee verraden we meteen welke wereldkeuken je hier kunt verwachten. Dit sfeervolle restaurant is gevestigd in Alpen aan den Rijn, maar eenmaal binnen waan je je direct in exotische Thaise sferen. Laat je door de chef en zijn enthousiaste team meenemen op een culinaire reis langs de specialiteiten van de Aziatische keuken.

Halve fles mineraalwater

Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 22:00

Voordelig
Joja K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten en prettige bediening
Geachte dhr Kreeuseler,

Hartelijk dank voor uw recensie en dat u de tijd heeft genomen om uw ervaring met ons te delen. Heel erg fijn om te vernemen dat alles naar wens is geweest. Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen!
Met een hartelijke groet,

Hans H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Geweldig gegeten tegen een zeer redelijke prijs. Ik had een pittig thais gerecht. Toen het gebracht werd werd mij verteld dat als het te heet zou zijn, ik hetzelfde gerecht opnieuw kon krijgen (zonder meerprijs), maar dan minder heet. Dat was niet nodig, het was erg lekker. Smaken die ik nog niet kende. Mijn vrouw had een minder pittig gerecht, maar was ook superlekker. Na afloop nog even met de kok zelf gesproken. We komen zeker terug.
Wij willen u hartelijk bedanken voor uw bezoek aan Khop Khun Thai Cuisine en de moeite die u hebt genomen om deze mooie recensie achterlaten. Heel erg fijn om te vernemen dat jullie goed heeft gegeten bij ons. Het was inderdaad niet nodig geweest om nieuwe gerecht voor u te maken, aangezien u het met gemak thais pittig kunt hebben (compliment).

Wij verwelkomen u graag nogmaals bij Khop Khun Thai Cuisine.

NellaBella .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Een erg fijn restaurantje waar je uitstekend Thais kunt eten. De gerechten zijn mooi van smaak en de bediening is zeer vriendelijk en correct.
Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor uw gebrachte bezoek aan Khop Khun Thai cuisine en de genomen moeite voor het schrijven van uw recensie. [????] . Ik kan het nu pas op uw recensie reageren vanwege technisch probleem van de website. Leuk om te lezen dat jullie weer lekker hebben gegeten bij ons. We hopen jullie snel weer te mogen ontvangen.

Ed V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben er heerlijk gegeten. Het was de eerste keer maar zeker niet de laatste keer dat we daar waren . Het was top!
Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor het bezoek wat u heeft gebracht aan Khop Khun en het schrijven van deze recensie. Erg leuk om te lezen dat uw eerste ervaring bij ons geslaagd is. Wij verwelkomen u graag nogmaals!

Met vriendelijke groet,

Anna En Cor O.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Het eten was HEERLIJK!! Toen de soep met gamba's werd gebracht zei ze: als het te pittig is moet je het zeggen, dan breng ik je nieuwe...Ik vond dat heel verrassend en ontzettend gastvrij om dat zo te zeggen. Het was ongelooflijk lekker maar voor mij toch iets aan de te pittige kant, maar het was veel te lekker om het terug te geven. Ik heb toen gevraagd of het hoofdgerecht iets minder pittig kon... Dat kon en werd meteen in het Thais aan de kok doorgegeven... Het hoofdgerecht werd gebracht en ik heb in jaren niet zo lekker gegeten. Zachtjes pittig en nog steeds met allerlei andere Thaise smaken er doorheen. Het was onwijs lekker. Bravo!!!
Wij willen u hartelijk bedanken voor de moeite die u hebt genomen om deze mooie recensie achterlaten. Dit geeft ons weer extra ruggensteun. We probeerde ons beste te doen, daarom is het ontzettend fijn te vernemen dat uw bezoek in de smaak is gevallen. Wij verwelkomen u graag weer bij Khop Khun Thai Cuisine.

Panuwat & Watsana
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heerlijk thais eten! Zeer vriendelijk en lief personeel. Was zeer verrast door het heerlijke eten wat je hier kunt krijgen. Leuk ingericht. Ik kom hier zeker vaker!
Wij willen u hartelijk bedanken voor de moeite die u hebt genomen om deze mooie recensie achterlaten. Heel erg fijn om te horen dat alles na wensen waren. We verrast u graag weer de volgende keer.

Ralf V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Fantastisch! Super smaakvolle Thaise gerechten, bijzonder vriendelijke bediening en een zeer prettige ambiance. Toprestaurant!
Wij willen u hartelijk bedanken voor de moeite die u hebt genomen om deze mooie recensie achterlaten. Wij zijn erg blij te vernemen dat zowel het eten als de service bij u in de smaak vielen. Wij hopen u snel weer eens te mogen verwelkomen in ons restaurant!

Peter W.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Zoals elke keer weer heerlijk gegeten. Lekker ontspannen.Geen haast. Geweldige lieve bediening. Een aanwinst voor Alphen aan den Rijn.
Hartelijk dank voor uw mooie recensie. Dit geeft ons weer extra ruggensteun. Heel erg fijn om te horen dat alles naar wenst is geweest! Uw complimenten zal ik doorgeven aan mijn collega's. Wij hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen!
met vriendelijke groet,
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
een beetje late reactie over ons etentje bij Khop Kun op het knusse terras op donderdag 25 augustus, maar niets anders dan lof!, de kok kan zó lekker koken, heel verfijnd van smaak, zo lekker vers alles! óók de bediening is super vriendelijk en als er tijd voor is altijd in voor een praatje, wat wij ook zo waarderen is dat de kok altijd komt vragen of het gesmaakt heeft,
een jong hard werken stel voor hun leuke zaak,
ga zo verder samen?
Beetje laat dan nooit toch. Heel erg bedankt voor jullie bezoek en een mooie recensie. Daar zijn wij heel erg blij mee. Ook vinden we altijd gezellig met jullie te praten. We zien jullie gauw weer.

Panuwat & Waat
Helene.lisser .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Tot op heden vind ik alle gerechten lekker, maar heb er nog niet erg veel gehad. De bediening is zeer vriendelijk, maar gisteravond was er een nieuw meisje en alles ging vrij langzaam. Zaak is behalve bij het raam erg donker. Menu nauwelijks te lezen achterin.
Heel erg bedankt voor uw reactie en we hopen u snel weer te mogen ontvangen.
Anne .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten! En positief verrast omdat het zeker zo lekker was als in Thailand. Echt een aanrader.

We hadden Tom kha kai soep en victoriabaars salade vooraf,, rode curry en kip met gember als hoofdgerechten.
Geweldig!
Heel erg bedankt voor uw bezoek en een mooie recensie. Daar zijn wij heel erg blij mee. Leuk om te lezen dat jullie lekker hebben gegeten. We hopen jullie gauw nog een keertje te kunnen begroeten in ons restaurantje. Graag tot volgende keer.

Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Gisteren hebben wij hier gegeten met 2 personen. Er is een zeer uitgebreide menukaart, alles klonk lekker. Uiteindelijk toch een keuze gemaakt.
Het eten was echt heerlijk. Zeer smaakvol en met verse kruiden. Ook de witte rijstsmaakte super. Ik zit er nog van na te genieten.
Wat wel veel beter kan is de aandacht van de bediening. Je zit achterin uit het zicht van waar de bediening zich ophoudt. Dus drankjes bijbestellen is moeizaam. Als dan tot 2 keer toe hetzelfde glas wijn wordt vergeten, en daarna de thee weer wordt vergeten, dan stoort dat heel erg. Gelukkig stond die wijn niet op de rekening.
Qua eten dus super, qua bediening nog wat meer de puntjes op de "i" graag.
Decor: het is niet erg handig ingedeeld en als eter zit je helemaal achterin in het donker. Afhalers en de bar hebben al het daglicht.
We willen u graag bedanken voor uw recensie. Gelukkig heeft het eten voor u gesmaakt maar heel vervelend om te horen dat uw avond uit niet naar wens is geweest door onze service. Het was erg druk gisteren avond. Wij hopen dat u ons op een ander moment een nieuwe kans wilt geven zodat we een herkansing krijgen om te laten zien dat het een moment opname is geweest. Wij nemen hoe dan ook graag uw feedback hierin mee voor de toekomst.
Aad G.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wat een ongelooflijke verrassing is het om hier te eten. Dit relatief jonge restaurant had op deze donderdagavond een behoorlijke bezetting en we begrijpen nu waarom. Een prima ontvangst met begeleiding naar het tafeltje voor 2. Vooraf kregen we heerlijk kroepoek met een overheerlijk pinda-dipsaus. Dat was al veel belovend.
De kaart is behoorlijk uitgebreid, al zijn de toebehoren bij de gerechten vaak hetzelfde. De prijs is redelijk te noemen.
Ons voorgerecht was Victoria baarsfilet met een salade met o.a. gember, appels, verse munt, lente-uitjes en limoensap. Het andere was een mix van kiploempia, viskoekje en kipsaté, vergezeld van salade. Heerlijk!
Het ene hoofdgerecht was Chu Chi een tropische verrassing aan verse zeevruchten, zoals mosselen, inktvis, zeebaars en garnalen in een heerlijke curry. Het andere hoofdgerecht bestond uit geroerbakte gamba's met ui, paprika, lente-uitjes en cashewnoten. Het geheel was voorzien van een heerlijke witte rijst.
Uiteraard werd er ook Thais bier bij geserveerd; de bediening was top. Geregeld kwam men langs om te vragen of het smaakte en of er genoeg was.
De entourage in het restaurant is redelijk simpel, maar wie in Thailand geweest is, vindt het hier luxueus. Het enige minpuntje is het feit dat er geen placemats of tafelkleed op tafel lagen, zodat gebruikt bestek op de tafel gelegd moet worden.
Wij willen u hartelijk bedanken voor de moeite die u hebt genomen om deze mooie recensie achterlaten. Heel erg fijn om te horen dat alles na wensen waren. We verwelkomen u graag de volgende keer.

Reactie van proever:

Graag gedaan; we waren erg tevreden zoals u merkt. Leuk dat u terug reageert. Veel restaurants doen dat niet. We komen zeker nog een keer terug.
MartinH51 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Gisteravond zo heerlijk gegeten bji Khop Khun. Milde rode curry met biefstukreepjes, zalig! Al vaak Thais gegeten maar nog nooit zo lekker als hier. Vanwege mijn tarwe-allergie en andere intoleranties m.b.t. voedsel is voor mij uit eten gaan erg lastig en weinig ontspannen. Super hoe de eigenaresse en haar personeel mij in de watten hebben gelegd. Zo ontspannen en heerlijk uit eten gaan was zo lang geleden. Dank hiervoor. We komen zeker vaker dan 1x terug.
Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor het bezoek wat u heeft gebracht aan Khop Khun en het schrijven van deze recensie. Wij zijn erg blij te vernemen dat zowel het eten als de service bij u in de smaak vielen. Wij verwelkomen u graag nogmaals!
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Op een donderdagavond bezocht ik samen met mijn vriendin Khop Khun. We mochten een tafeltje uitkiezen, er was plaats genoeg. We werden vriendelijk welkom geheten.
Als voorgerecht kozen we voor gefrituurde loempia's en Tom Yam hed, een vegetarische pittige soep. De soep was heel erg lekker, de bediening kwam nog even vragen of ie niet te pittig was (als dit het geval was, dan zou ze nieuwe komen brengen). Ook de loempia's werden erg gewaardeerd.

Het hoofdgerecht bestond uit rode curry met kip en rode curry met gegrilde eendenborst. Ook deze vielen bijzonder in de smaak. De porties waren ruim voldoende. Er paste geen nagerecht meer bij.

Al met al ontzettend lekker gegeten! Hier komen we zeker terug!
We willen u graag bedanken voor uw mooi recensie. Heel erg fijn om te horen dat alles na wensen waren. We zien u ook graag weer terug..

Patty K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
We reden met de auto langs het restaurant. Nou nee, dachten wij. Toch maar auto geparkeerd en binnen gekeken vooral omdat recensies goed waren. Restaurantje binnen ziet er veel beter en gezelliger uit. Het eten was bijzonder smaakvol, ik krokante buikspek met pikante kouseband, mijn man had bief in oestersaus. Dat mocht wel iets pittiger vond hij. We namen er gebakken rijst bij en die smaakte zoals gebakken rijst moet smaken. Lekker gekruid. We hebben echt genoten. Twee thaise biertjes en een water erbij en we waren maar 46 euro kwijt. We komen zeker terug.
Hartelijk dank voor uw recensie en wat fijn om te vernemen dat jullie goed heeft gegeten. We zien jullie natuurlijk graag terug in Khop Khun Thai Cuisine!Tot snel weer.
Team Khop Khun Thai Cuisine
Michiel A.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Eigenlijk kunnen we kort en bondig zijn. Het eten is hier voortreffelijk. Alles was goed toebereid en de smaken waren prachtig in balans. Neem de "massaman neu", een curry gerecht met gestoofd rundvlees. Dat was gestoofd rundvlees dat echt smolt op de tong. De bediening was attent en zeer vriendelijk. De prijs/kwaliteitsverhouding is voorbeeldig. Aanrader dus voor de liefhebbers van de Thaise keuken. Voor mensen van buiten Alphen : het ligt op minder dan een minuut lopen van het station.
Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor uw gebrachte bezoek aan Khop Khun Thai cuisine en daarna willen we u bedanken voor uw recensie. We zijn erg blij om te horen dat alles na wensen waren. Graag tot snel weer in onze restaurantje.
T P.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Als je buiten komt aanlopen denk je bij een derderangs Chinees te arriveren. Als ik niet al met een vriendin had afgesproken was ik omgekeerd.
Maar gelukkig deed ik dat niet. Voortreffelijk gegeten! En de sfeer is binnen gelukkig iets beter. De bediening is vriendelijk. Heerlijke Thom Kha Kai soep! En voortreffelijk Neu phad man man hoy (roerbak gerecht met biefstuk en groeten).
Jammer dat ze voor mij zover weg zitten, maar ik kom er vast weer eens terug.
Hartelijk dankt voor uw bezoek en mooie recensie. Daar zijn wij heel blij mee. Leuk om te lezen dat u lekker heeft gegeten. Als u weer in de beurt zijn, zijn we u graag weer van dienst. Graag tot volgende keer.
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Erg goed eten! De bediening is heel attent en behulpzaam. Wij komen niet uit de buurt maar vinden het zeker de moeite waard om hier nog eens naar toe te rijden.
We willen u graag bedanken voor uw recensie. Heel erg fijn om te horen dat alles na wensen waren. Ik weet niet waar u woont, maar als u toch weer in de beurt zijn. Zien we u graag terug in onze restaurant.
Bart C.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wij hebben hier al zeker een keer of zes gegeten sinds ze geopend zijn. Elke keer is het eten weer fantastisch. Mijn favorieten zijn de salade met Victoriabaars, appel, cashewnoten & munt, de stoofpot met eend en ananas en de zeebaars in tamarindesaus, maar er zijn gelukkig ook nog genoeg gerechten die ik nog niet geprobeerd heb. Qua wijn is de grüner veltliner een aanrader! Ok, toegegeven ik lever hier zelf wat wijnen dus helemaal objectief ben ik niet. Ik heb regelmatig een aantal dagen een wijnboer op bezoek en meestal is (na alle sterrenzaken) een diner bij Khop Khun het hoogtepunt van de week. Het eten is spannend en afwisselend en de sfeer is lekker ontspannen. Panuwat heeft trouwens veel interesse in wijn. Voor de wijnkaart schrijft hij zeer uitnodigende proefnotities.
Hartelijk bedankt voor uw mooi recensie. We zien jullie gauw weer.