Khan Thoong

Broersveld 178 3111 LL Schiedam Nederland Kaart

Over restaurant Khan Thoong

The rich Thai cuisine

Enjoy the rich flavors of Thai cuisine. Spicy, sweet, sour, bitter; everything is perfectly balanced. Here is cooked with love and knowledge, you can taste that right away. The waiting staff is very friendly and makes sure you go home very satisfied.

Meer informatie over restaurant Khan Thoong

• : Paid parking in the neighborhood

Monday Closed
Tuesday untill Sunday 16:00 - 22:00

• Terras
Voordelig
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gisteravond met een vriend wezen eten. Bij binnenkomst om 19:00 zaak nog vol, half uur later waren we nog maar met zijn tweeën over en was alles op onze tafel na al opgeruimd. Hoewel eigenaar hele nette relaxte man is die ons zo goed mogelijk van dienst was, zorgde de leegte voor een gehaast gevoel bij ons. Eten wel heel erg lekker, goed op smaak en verzorgd. Voor dat zouden we zeker weten nog eens terug gaan!
Roeland B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgelopen zondag heb ik samen met mijn vrouw heerlijk gegeten bij Khan Thoong. Omdat de kaart vrij uitgebreid is vroeg ik de vriendelijke eigenaar om mij van advies te voorzien. Hij heeft mij toen met zichtbaar plezier en humor een zeer smakelijk gerecht aangeraden. Qua pittigheid was het eten precies goed en wij werden er zelfs nog op gewezen dat elk gerecht op verzoek pittiger of minder pittig kon worden gemaakt. Kortom de klant is hier koning. Het diner werd afgesloten met een voortreffelijk dessert (uiteraard gebakken banaan met slagroom en ijs) waarbij de chef als verrassing voor mijn zwangere vrouw ("voor de baby") een bijzonder bolletje ijs had gemaakt. Deze persoonlijke service, het heerlijke eten en de schappelijke prijs maken dit restaurant tot een aanwinst voor Schiedam. Zeker een bezoekje waard!
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Al vele malen bij Khan Thoong geweest, één van mijn favoriete restaurants in Schiedam. Tot mijn verbazing was de zaak enkele maanden geleden over genomen. Het uiterlijk is gelijk gebleven, maar wel een nieuwe kok en nieuwe bediening. Niemand van het 'oude' personeel gezien.
Zelfs de menukaart is gelijk gebleven, maar de gerechten zijn toch wat anders nu. Ik bestelde zeebaars met kouseband, pepers en Thaise basilicum (zeer vaak gegeten bij Khan Thoong) en deze keer werd een hele vis opgediend, die wel netjes gefileerd was. Volgens de ober kookt de nieuwe kok alleen echt Thais en gebruikt hij dus geen losse stukjes visfilet. Gevraagd om een extra pittige curry. Dat laatste kwam niet uit de verf, want het gerecht was hooguit 'licht pittig' naar mijn smaak. Verder prima gerechten en zeker de 'ouderwetse' kwaliteit die ik bij Khan Thoong gewend ben. Nadat gevraagd werd naar de pittigheid van het gerecht kreeg ik nog te horen dat het niet scherper gemaakt wordt om aan de authentieke Thaise smaak te voldoen. Lijkt me toch niet zo'n probleem om een simpele aanpassing te doen als de klant er om vraagt, maar goed.
Volgende keer (want die komt er echt wel!) beter.
Ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Via Iens gereserveerd, was niet echt nodig het terras en de zaak waren leeg. Niet terecht vinden wij na het nuttigen van onze maaltijd.

Wat hadden wij, als vooraf een gecombineerde schotel met diverse gefrituurde hapjes, vooral de viskoekjes (tod man pla) waren verrukkelijk.
Als hoofdgerecht hadden we gele curry. en pad krapow kip. Erg lekker.
Aan een dessert zijn we niet meer toegekomen het was meer dan genoeg.
De nieuwe eigenaars moeten misschien wat meer aandacht besteden aan het terras, veel dode bladeren in de planten en vieze asbakken op tafel. Een grote dode plant in de hoek dat is toch allemaal een kleine moeite, voor een restaurant met zulk heerlijk eten. Wij komen zeker terug.
Goeden Avond,

bedankt voor u reactie en dat alles naar u smaak was.
Wat de dode plant betreft, deze hebben wij van ochtend al weggehaald en zetten da een nieuwe plant neer. Wij hebben ietsje hoop gehad, dat deze plant weer opknapt, maar dat hebben wij nu laten gaan.
ook de andere planten hebben wij vanochtend weer opgeschoond.
bedankt en tot volgend keer.

Gijs B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Per 1 mei is er een nieuwe eigenaar, daarom wilden we weer eens naar Khan Thoong. De service was heel vriendelijk en alles werd netjes geserveerd. We hebben heerlijk gegeten, echt heerlijke authentieke Thaise smaken. We gaan zeker terug.
Esthervanvredendaal .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
De hoeveelheid van het eten was wat weinig, maar wel erg lekker! Goede verse producten echte thaise smaak! Heerlijk! We hebben genoten!
Innepam .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Gegeten op een dinsdag en toch gezellig druk. Het eten is uitstekend. Als voorgerecht de viskoekjes en garnalen met spek. Als hoofdgerecht hadden we beiden een wokgerecht. Je kan dan kiezen met kip, ossenhaas, tahoe, garnalen, varkenshaas.
De bediening is vriendelijk, netjes, en het zaakje is gezellig met allerlei Thaise tirelantijntjes. Het is een geweldig restaurant met een gezellige sfeer.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
We gaan hier regelmatig eten. Altijd even goed. Zeer vriendelijke bediening. Zijn niet te beroerd om iets afwijkends van de kaart te maken.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
De menukaart van Khan Thoong heeft een make-over gehad en beslaat nu eigenlijk maar 2 pagina's. Een stuk overzichtelijker, alleen jammer dat het (zeer betaalbare!) 3 gangen keuzemenu niet meer mogelijk is.
Wat niet veranderd is: de kwaliteit van het eten. Die was weer helemaal goed. Explosie van smaak en extra pittig was ook echt extra pittig. Geen 'verhollandste' keuken.
Bij het afrekenen bleek dat de rekening slechts ietsje hoger was dan met het oude menu, dus dat viel ook alleszins mee.
Khan Thoong is een blijver!
Patrickvanstein .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het was weer heerlijk ! Diverse gerechten laten neerzetten voor 4 personen en alles was erg lekker.
Weer voor herhaling vatbaar .
Juan B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op eerste kerstdag 2015 met mijn vrouw en ouders hier gegeten. Zeer vriendelijke ontvangst. We kregen het speciale 6-gangen kerstmenu aangeboden. Als voorgerecht hadden we de Khan Thoong mix, lekkere kleine hapjes, een prima "binnenkomer". De Tom Kha Koong soep viel wat tegen, de kokosmelk overheerste wel heel erg en heeft geen "verfijnde" smaak. Vervolgens hebben we genoten van de Koong Ma Ghaam (gebakken garnalen), de Khen Massaman Neua (rundvlees in curry) en de Kai Pad Bai Krapao (geroerbakte kipfilet). De Phad Pak Si Sahai (gemengde groenten) viel wat tegen. De bloemkool, mais, peentjes en asperges dreven te veel in het sap op de schaal en juist deze sap vonden wij niet lekker. Het dessert met ijs (lekker) en gebakken banaan in deeg (te hard, te dik deeg) was ook een tegenstrijdigheid in onze beoordeling. Al met al hier prima gegeten zoals we verwacht hadden. De timing van het serveren van de gangen was perfect in orde, evenals de presentatie en uitleg van de gerechten. De Thaise rode wijn is een topper. Een dik compliment voor het personeel, dat er alles voor over heeft om de gasten een feestelijke en verzorgde avond te bezorgen!
E.leliveld .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Het eten is heerlijk de bediening goed ,er mag alleen wel eens goed schoongemaakt worden,het rook muf bij binnenkomst en de flessen drank waren gewoon allemaal vet ,dat is jammer
Paula456 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Prima eten, heerlijke penang curry. Flinke porties! Salade met rundvlees was wat zoet. Vriendelijke bediening, hield rekening met onze wensen. Om naar terug te gaan!
Roebia .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Op zaterdag avond hier gegeten met 2 personen.
Eerste indruk was klein maar gezellig.
We hadden van te voren gereserveerd, en dat was maar goed ook, want alle tafeltjes waren bezet of gereserveerd.
Als voorgerecht bestelden we een satay kai en khan thoong mixed, een Thais biertje en een cola. Dit was ons begin van een korte reis door Thailand, bij de mixed werd alles netjes uitgelegd, 4 soorten verschillende hapjes. Authentiek bereid.
Als hoofgerecht hadden we, Neua pad bai krapao en neua pad phed, de smaak was geweldig, echt authentiek bereid, goed pittig, echt zoals het hoort!
Ook krijg je als bestek hier alleen een lepel en een vork, want een mes gebruiken ze in Thailand niet aan tafel.
De toetjes waren ook goed, heerlijk ijs, zonder kristallen!! En een special Thai dessert, Ook bij dit dessert werd netjes uitgelegd wat alles was.
Er wordt hier niet continue op je tafel gekeken of je je glas al leeg hebt om hem zo snel mogelijk weer bij te vullen, gewoon relaxed en heerlijk eten. Als we weer eens in Schiedam zijn zouden we zeker terug komen! Een echt aanrader dus!
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Met een groep van zeven personen gaan eten bij Khan Thoong. Ik ben er nog nooit teleur gesteld dus was het een logische keuze om met collega's naar toe te gaan. Van makkelijk online reserveren tot vriendelijke bediening alles perfect in orde. Niet te groot, knus restaurant van waaruit je deels de keuken in kunt kijken. Voorkeuren voor eten waren nog bekend; extra spicy en milder dan normaal waar nodig.
Het eten blijft van geweldige kwaliteit, alles bereid met verse kruiden waarbij er maar weinig concessies aan de Nederlandse smaak worden gedaan.
Ik kom regelmatig bij Khan Thoong en blijf dat ook zeker doen!
Elkap .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Wij komen hier vaak. het eten is erg lekker, de vegetarische bitterballen als voorgerecht zijn inmiddels legendarisch en de diverse gerechten erg goed, het is moeilijk een favoriet uit te kiezen. Ook de thaise witte wijn is prima. bediening is vriendelijk en attent.
Sander G.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Khan Toong is gewoon super. Je voelt je er echt welkom en de keuken is erg goed. Mijn vriendin nam een vis in Thaise saus en ik had een rundvleescurry met gebakken rijst. We eten altijd een beetje van elkaars menu en ik kon niet bepalen welke van de twee het allerlekkerst was... Alles smaakt ontzettend rijk en vol.
En bij die Thaise lekkernijen hebben ze Thaise wijn en een Thais biertje.
Khan Toong betekent gouden kom en dát is heel toepasselijk!
Ook als je denkt dat Thais eten te pittig voor je is, kan ik zeggen dat ik dat ook eerst dacht.
Niesje B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Gezellig restaurant, service gerichte bediening en authentieke smaken! De gerechten kun je op " pittigheid, cq scherpte " bestellen. Aanrader!
Cobus W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Na meerdere tips besloten om hier een keer met een relatie te gaan eten, en dat viel zeker niet tegen!
Het menu is divers en uitgebreid, wij hebben gekozen voor een gemengd voorgerecht ( Khan Thoong mixed) vooral de viskoekjes zijn erg aan te raden, daarna een pikante zeevruchtensoep met champignons en limoensap (Tom Yam Po -Tek), deze was zeer goed gevuld, fris en heerlijk pittig. De hoofdgerechten resp. een rundvlees curry met cocos en geroerbakte rundvlees stukjes met basilicum, knoflook en pepers waren meer dan prima. Alles lekker pikant, zonder te overdrijven (je zit niet te huilen aan tafel). Indien gewenst kun je aan de bediening doorgeven of je iets meer of minder pittig wil (dit hebben wij niet gedaan, maar hoorden dat men dat deed aan de tafel naast ons).

Het is een knus maar gezellig restaurant, waarin de tafelschikking desondanks prima is, het was vrij druk toen wij er waren, maar je kon prima zitten zonder last te hebben of anderen tot last te zijn. (hierom is het ook aan te raden om vooraf te reserveren). De bediening is vriendelijk en attent, en de vluchtige indruk van de semi open keuken was net als in de rest van het restaurant schoon en correct.

Kortom, zeer aan te raden! wel even reserveren vantevoren. Wij hebben een heerlijke avond gehad.
XIngridx .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Leuk, klein restaurant, wel aan te raden van te voren te reserveren als je een tafel wilt hebben.
Muziek stond in het begin te hard aan maar werd al gauw iets zachter gezet.
Gegeten met de Iens-AH spaaractie waarbij de keuze uit een drie gangen menu was.
Vis/vlees/vegetarich dus voor elk wat wils. Vooraf kipsaté genomen die heerlijk geroosterd was met een lekkere, niet te pikante satésaus. Mijn partner had de Thaise vegetarische bitterballen die overigens heel goed met chilisaus smaakten.
Als hoofdgerecht hadden we gefrituurde vis in een rode currysaus en stukjes beef met groenten.
Alleen zeer jammer dat de keuze van witte rijst bij de hoofdgerechten al bepaald was.
Als je bami erbij wilde hebben kwam er 3.50 euro bij.
We lieten de hoofdgerechten goed smaken en kwamen tot de conclusie dat de witte rijst toch iets te weing was en bestelden vervolgens een schaaltje bij.
Als nagerecht hadden we een Thais dessert, banaan in kleefrijst wat heel lekker was maar serveer dit dan zonder slagroom want dat past er niet bij.
Op de rekening stond tenslotte vermeld dat we nog 2.50 euro extra moesten betalen voor het schaaltje witte rijst wat we bij bestelden wat nergens vermeld stond en ons ook niet is verteld.
Heerlijk gegeten, alleen de service kan iets verbeterd worden.