Keuken van Hackfort

Baakseweg 6 7251 RH Vorden Nederland Kaart

Over restaurant Keuken van Hackfort

Geniet van biologische streekproducten

Op het schitterende Landgoed Hackfort gaat geschiedenis hand in hand met modern comfort en gastronomie. De groenten komen 'gewoon' uit eigen moestuin, kan het nog lokaler? Geweldig restaurant met professionele bediening en een sfeervolle ambiance. Tip: kom een half uurtje eerder, zodat je even lekker over het landgoed kunt wandelen. De moeite waard!

Meer informatie over restaurant Keuken van Hackfort

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Dinsdag 11:00 - 17:00
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
6,6
7,2
Duur
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Het was al weer een tijdje geleden dat we bij de Keuken van Hackfort aten. Een (eenvoudige) lunch op het mooie terras met schitterend uitzicht op de kleurige moestuin is een feest. Een vriendelijke ober kwam snel langs, we bestelden Doesburgse mosterdsoep voor de een en een pannenkoek voor de ander. De mosterdsoep was erg zout, na de opmerking die we daarover maakten werd geantwoord: 'dat hoort zo'. Er werd een minibroodje bij de soep geserveerd, voor die prijs (8,50) had er naar ons idee een wat groter broodje en wat (kruiden) boter bijgemogen. De croutons waren zompig (misschien apart bij serveren?). De pannenkoek zag er goed uit maar was niet echt gaar. De locatie is fantastisch, hopelijk is dit een eenmalige uitglijder, we komen graag nog eens terug.
HayHermans .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijke lunch met een prachtige groenteterrine, knapperige zwezerik, kokkels, verse bloemetjes uit de eigen moestuin. De moestuin is nu prachtig om te zien. Mooie omgeving met kunst in de natuur.
Gourmet48 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We gingen weer eens naar de Hackfort. Vooral om de kwaliteit van de keuken, maar ook wel de vriendelijke bediening. Tot onze teleurstelling, want de bediening bracht het eten maar daar was het ook mee gezegd. Zo goed als indertijd John voor ons kookte , zo sloeg zijn opvolger de plank echt een paar keer goed mis. De gelei bij het garnalen voorgerecht(je) was te taai en te veel gelei. Het vlees was bitter omdat het aan de buitenkant verbrand was. Daarom was het maar goed dat we buiten zaten, want de brand was binnen zodanig te ruiken dat je daar niet wilde zitten. Het toetje miste ook de finesse die John er vroeger in kon leggen. Spijtig en we gaan op zoek naar een ander restaurant.
Kobes-Busch .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Op aanraden van mijn mee-etende Achterhoekse vrienden dit restaurant gekozen. Bij aankomst was ik heel enthousiast over de ambiance: wat een prachtig terras met uitzicht op o.a. de groenten-/kruidentuin. Het uitgebreide proeverijmenu viel ons wat tegen, geen enkel "wauw"moment ervaren: de prijs-/kwaliteitverhouding is twijfelachtig. En wat te denken van de reactie van de ober op een door ons geconstateerde duidelijk zichtbare fout van de keuken. Antwoord: "Oh", waarop hij zich omdraaide en verdween. Mijn aanvankelijk voornemen hier met mijn Zwitserse familie te gaan eten heb ik laten varen. Jammer, deze omgeving verdient beter.
Mario P.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Even buiten Vorden ligt de Keuken van Hackfort, vanaf de parkeerplaats een kleine wandeling naar het restaurant in een buitengewoon mooie omgeving. Door de aangename buitentemperatuur eerst maar eens relaxen op het terras. Mocht het onverhoopt gaan regenen, dan bieden de grote parasols voldoende bescherming. Meer mensen hadden dezelfde gedachte, lekker op het terras genieten. Het duurt even voordat de bediening tijd voor ons maakt, we gaan voor het speciale asperge-arrangement (tien gerechtjes via vijf gangen, vooral bestaande uit asperges). Als wijn kiezen we de Trebbiano. De eerste gerechtjes zijn mooi opgemaakt, maar missen "beleving" en "aspergediepte". Tussendoor aan de bediening gevraagd of de kok ons vergeten is (ander tafels werden wel geserveerd). Het gerecht met de gefrituurde asperge mist compleet doel (te donker gefrituurd, vette smaak / smakeloos). Had liever een tempuraversie geproefd, maar dat ter zijde. De aspergebrioche (de mijne zonder aspergestukjes) werd te laat uitgeserveerd en wat deze in het arrangement deed is voor mij een raadsel. Na drie gangen zijn we onze tafel in het restaurant gaan opzoeken, van binnen een sfeervol interieur met inkijk in de open keuken. Hoogtepunt van de avond: de warme gang was voortreffelijk, een combinatie van zwezerik, parelhoen en gegaard rundvlees met een asperge al dente (perfect!) en smakelijke garnituurtjes op het bord. En last but not least... dessert met bijpassend dessertwijn. Afsluitend met espresso en friandises. Kortom: een locatie voor veel (meer) inspiratie op culinair gebied, het arrangement voldeed niet aan mijn verwachtingen (jammer) en we hadden meer aandacht/interactie met ons van de bediening verwacht. Als dat laatste top was geweest, dan was de prijs/kwaliteitverhouding wat mij betreft in evenwicht.
Elze B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het was Pinksteren, dan kun je wat drukte verwachten. Maar er was duidelijk te weinig personeel op de been om alles soepel te laten verlopen. We kwamen rond 14.30 en hebben vooral zitten wachten. Geen goed teken. Het duurde erg lang voordat iemand aan onze tafel kwam, en toen nog pas nadat wij de aandacht hadden getrokken. We bestelden eenvoudige dingen: tomatensoep, kroketten met brood, saucijzenbroodjes. En het wachten begon. Het duurde zeker een halfuur voordat het eten gebracht werd en toen bleken de saucijzenbroodjes ijskoud van binnen. De ober nam ze zonder een woord te zeggen mee en na een kwartier kwamen er nieuwe. Weer niet warm van binnen en slap aan de buitenkant. De soep was niet bijzonder, beetje waterig, de kroketten in orde. We hebben hier weleens beter gegeten en hebben ook weleens vriendelijker -spraakzamer- bediening meegemaakt. Pluspuntje: er werd een saucijzenbroodje van de rekening gehaald.
Yk1951 K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Lunch voor twee. De keuken serveert een goede lunch al zijn de garnalen in de garnalenkroket zeer schaars. Daar staan dan weer royale glazen witte wijn tegenover. Lekkere sla. Prachtige plek en een service die precies de goede toon kiest, maar vooral prettige aandacht geeft. Wel aan de prijs. Maar ja, lunchen met je oudste dochter is een zeldzaam en feestelijk iets, zeker in deze omgeving. En vergeet niet de moestuin te bekijken.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
wij zijn vaste en trouwe bezoekers van de keuken van Hackfort. De omgeving, het bos, het coulissenlandschap is een prachtige omgeving om te wandelen. Hierna is het lekker binnenkomen bij de keuken van Hackfort voor een goed glas wijn en wat lekkers erbij. De gastvrije ontvangst en het goede eten maakt dat we hier graag vaak terugkomen
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Wij hadden een 3 gangen (verassings) menu. Elke gang was met zorg gemaakt, een feest voor het oog en een genot voor de tong! Hier werkt een kok die zijn vak verstaat, chapeau.
Als je hierbij de mooie locatie en sfeervolle inrichting optelt dan kom je tot een aanrader !!
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Na het heerlijke voorgerecht van Zalm met rode bietensaus en zeewier het hoofdgerecht voor mijn echtgenote Zwaardvis en voor mij Zwijnenmedaillons en als nagerecht een overheerlijk dessert van Bavarois, ijs, chocolademousse, grandberry en bosbessensaus.
De Brasserie is echt een aanrader en wij komen zeker weer terug.
Neelam .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wij aten met een groep van ca 18 mensen in de zijzaal. Vier verschillende 5-gangen menu's (wild, vlees, vis, vegetarisch). De bediening was vlot, vriendelijk en soepel inspelend op individuele wensen. Ik heb zelf een gecompliceerd dieet waar perfect rekening mee was gehouden. Vaak betekent uit-eten-met-dieet een uitgeklede versie van wat de anderen eten of een fantasieloos alternatief. Niets van dat alles: ook ik kreeg mooi opgemaakte borden met zeer smakelijke gerechten, bij elke gang weer. Toppers: erg lekkere zalm, heel licht gerookt, een boterzachte dorade, zeegroente die ik niet kende maar die smolt op de tong, goed glutenvrij brood. Bij het toetje werd ter compensatie van een onderdeel dat onvervangbaar was gekozen voor een opvallende opmaak: een tot zwaan versneden appeltje.
Karen S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Zondag hier via de groupon hier een 5-gangendiner gegeten ter afsluiter van een vakantie in de buurt.

De ligging van het restaurant is erg mooi maar wel lastig te vinden (helemaal omdat ze in de nabije omgeving aan het ‘werk’ zijn). Door het warmere weer en het uitzicht hebben we het aperitief genuttigd op het ruime en gezellige terras. Voor het diner gingen we naar binnen en dat zag er gezellig (door de 'decoraties' en de indeling van de tafels) en licht (door de grote ramen op de tuin) uit. Ook de open keuken is een leuk element. Minpuntje: als je als serveerster met je armen over elkaar gaat staan kletsen met de koks geeft het niet zo'n professionele indruk. Wat ik als rolstoeler wel een plus vond was de goede toegankelijkheid voor mindervaliden (eenvoudig binnen komen met een rolstoel, met de rolstoel goed onder tafel kunnen zitten en de aanwezigheid van een rolstoeltoilet).

De service vonden wij beduidend minder (vooral minder attent). Bij binnenkomst duurde het erg lang voordat we, terwijl we in de nabijheid/ gezichtsveld van personeel stonden, 'opgemerkt’ werden. Gedurende de hele avond leek het personeel soms 'drukker' met hun eigen agenda dan het 'zien' wat er in het restaurant gebeurd (zien dat er een klant binnen is, een klant opmerken die drinken wil bestellen, 'vergeten' om het gevraagde rietje te brengen/ het gevraagde vlees te snijden, laat opmerken dat er klanten van het terras binnen komen die willen betalen). Ook duurde het uitserveren van de gerechten erg lang. Wat ze dan wel netjes conform de etiquette deden was dat ze bij het uitserveren kwam vertellen wat het was.

Van het eten hadden we hoge verwachtingen (al was dit misschien een inschattings 'fout' van ons omdat het een groupon deal betrof) maar dit hebben ze niet geheel waar gemaakt. Het smaakte goed maar het was niet heel bijzonder. Met name het tussengerecht (prosecco met een bolletje citroenijs) vonden wij door het ijs misplaatst in het geheel van de 5-gangen. De opmaak van de borden was redelijk netjes maar het waren niet de verwachte ‘schilderijtjes’. Daarentegen waren de eetbare bloemen wel een verrassend element al zat daar weinig smaak aan. En wat we een meevaller vonden was de hoeveelheid van het 5-gangen menu (na afloop had ik in elk geval een voldoende voldaan buikgevoel).

Omdat deze deal nu goed te combineren was met de afstand tot het vakantie adres hebben we hier een 5-gangen menu genuttigd. Wij vinden het echter gezien deze ervaring, maar ook zeker gezien de oorspronkelijke prijs van het menu, niet voor herhaling vatbaar.
Daniël M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Samen met mijn vader hier een korte stop gemaakt voor een drankje en een gebakje. Ik heb een appeltaartje gegeten met slagroom. Het was niet dat de taart niet lekker was, maar het was ook niet echt bijzonder. Ik vermoed dat de taart ergens bij een supermarkt is ingekocht. Van de slagroom op de taart werd ik niet vrolijk. Deze was nattig en was niet vers geklopt. Het was letterlijk appeltaart met slagroom, maar ook niet meer. Ik had liever verse appeltaart met verse slagroom gezien.
Ablazer .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Schilderen met voedsel, stillevens uit de tijd van Frans Hals, geweldig!!!!
Kwaliteitsproducten en goede wijn.
Wij hadden een bijzonder geslaagde middag!!
Elca .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Met 6 personen met groupon voucher. Uitstekend eten maar voor ons iets aan de zoute kant. Toetje was zeer verrassend. Wijn viel tegen, maar werd zonder enige discussie geruild voor een andere die wel beviel; wijnlijst is klein en pittig geprijsd.
Bediening was heel plezierig. De ruimte is wat lawaaiig maar wel sfeervol. Ligging is heel mooi.
Jaapme .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Met het gezin gegeten , 2 volwassenen en 2 kinderen van 9 en 10. Voor de volwassenen met groupon en voor de kinderen een kindermenu gevraagd. Deze menu' s voor de kinderen stonden voor €65 op de rekening, bijna 2x de prijs van de groupon. De bediening was verder weinig attent, geen vraag over het drinken bij tafel, laat staan keuze. Het eten zelf was redelijk, niet meer niet minder. Enfin geen aanrader, er is meer waar voor je geld in de buurt.
Marijn79 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Een lekkere (kleine) high-tea gehad in een mooie omgeving. Het hartige en zoete lekkers was genoeg en goed. Het warme water voor de thee werd aangevuld toen het op was. Het personeel is erg vriendelijk. Of je nu na een wandeling op je vieze bergschoenen binnenkomt of in je nette(re) kleding, je bent altijd van harte welkom.
Matthijs Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Voor de start van een wandeltocht even een lunch genuttigd bij dit gezellige restaurant. Wordt gepacht van Natuurmonumenten?
De sfeer is er erg prettig en de gastvrouw fijn amicaal; mag als je een lunch nuttigt in wandelkledij.

Het eten kon echter beter.
Ik had gekozen voor de erwtensoep; de soep was te dun en bevatte maar 1 plakje worst.. Mijn vrouw had gekozen voor het boerenbrood gezond; heerlijk brood gecombineerd met een goed gevulde salade. Helaas vond ze wel eierschaaltjes in haar eten..
Al met al toch een mindere ervaring.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Het eten is heerlijk, ik had carpaccio van hert en wild zwijnbiefstuk, de bediening is vriendelijk en kundig. Ik voelde me erg welkom. Zeker voor herhaling vatbaar!!!
Setkin S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Heerlijke start van weekendje weg.
Mooie ambiance, goed eten, vriendelijke bediening.
We hadden een groupon voor 5 gangen en dat smaakte goed!
Heerlijk eerlijk.