Kessens

Zaterdag 09:00 - 18:00
Zondag Gesloten
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Hier al een paar keer geluncht. Het eten is altijd lekker en goed verzorgd. Nette zaak ook, waar het personeel altijd heel alert en attent is. Er wordt direct een fles water op tafel gezet en gevuld als die leeg is, zonder dat je er om hoeft te vragen. De Welsh Racebit is een aanrader, maar zeker ook de toast Skagen is niet te versmaden. Ook de wijnen zijn prima. Prima plek dus om te lunchen!
Trouv .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Mooie zaak in mijn eigen straat, lekker om uitgebreid te brunchen. Vond de kaart vrij simpel/saai. Ontbijt- en lunchgerechten die je thuis in 5 a 10 minuutjes maakt en relatief aan de prijs. Vriendin van mij vroeg of de eieren biologisch waren en waar ze vandaan komen en of de sappen vers waren. Bediening gaf eerlijk toe dat ze dat niet wisten, fair enough, maar ging niet even checken hoe dit zit. Het was niet druk (4 a 5 tafels) dus voldoende tijd om je gasten even te woord te staan. Het is een mooie zaak, leuk voor een kop koffie maar ik brunch liever thuis dan hier.
Lenny B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Ietwat trage, maar zeer vriendelijke bediening. Ze zouden iets voor de voordeur moeten vinden, deze wordt door veel gasten opengelaten, waardoor het binnen snel koud wordt. Lekkere broodjes, maar niet echt bijzonder en nogal variërend in grootte. Ik mis de uitsmijter (letterlijk) op de lunchkaart.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Echt een verademing om hier te lunchen.
Geen hectiek, prima akoustiek en geen rumoere sfeer.
De lunch op zich was ook top met dito bediening.
Absoluut voor herhaling vatbaar !
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Pas geleden weer heerlijk geluncht hier.
Altijd een zeer vriendelijke ontvangst met direct ongevraagd een karafje kraanwater.
Ze hebben al een tijdje een nieuwe kaart, dit keer hadden we de Cheese-Onion en Steak met sjalot en citroen-dragon mayo geprobeerd.
Dit keer met een glaasje bubbels erbij, maar de huiswijnen zijn ook erg goed.
Zoooooo lekker! Ik ga volgende week weer lunchen...topzaak!
Johannna .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Het was een beetje druk toen we binnenkwamen maar er werd gelijk door de bediening gereageerd en we werden begeleid naar een vrij tafeltje. Heel gastvrij om meteen een karaf water met glazen bij je neer te zetten als je nog maar net zit. We aten een heerlijk pasteitje en een huzarensalade, echt hele goede kwaliteit eten. Het restaurant ziet er fris en schoon uit en je kijkt uit op de open keuken. Ook voor ontbijt zijn ze open, aanrader.
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Uitstekende luxe broodjeszaak. Vanmiddag hier geluncht echt heerlijke broodjes we hebben er lang op gewacht maar het was het wachten waard. De serveerster heeft hiervoor paar keer excuses aangeboden prima doen ze ook niet overal. Maar bij het afrekenen gaf ze aan dat de drankjes van het huis waren echt top kunnen veel horeca gelegenheden in A'dam nog wat van leren. En ik kom zeker terug om wat anders uit te proberen!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Prima mix tussen Holtkamp en Zweeds geïnspireerde gerechten. Mijn favoriete lunchadres in Amsterdam. Alles wordt daar ter plekke vers gemaakt behalve de Holtkamp kroketten natuurlijk maar daar valt dan ook niets aan te verbeteren. Erg goede koffie, verse jus en zelfs een glas goede wijn. De bediening is geweldig en het flesje gratis plat water op tafel verdiend navolging in andere restaurants. Kortom helemaal niets op aan te merken
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Ontbijt, lunch of brunch bij Kessens is een feestje! Een heldere menukaart vol Scandinavisch lekkers, een prachtig interieur en bediening zoals het hoort. Je favoriet aanwijzen op de kaart is hier een lastige opgave - van een perfecte Gravad Lax tot een geroosterd varken met little gem sla - werkelijk alles is hier genieten! Zelf kan ik de verleiding niet weerstaan om toch een "Oeuf Mayonaise" of een heerlijk taartje van Holtkamp als toetje te bestellen. Of granola, een advocaatje en een zakje financiertjes voor thuis.

Met Kessens is Amsterdam een zaak rijker die weet wat échte horeca inhoudt. Ik zou wel 'ns willen weten hoe een avondkaart er bij Kessens uit ziet, of is dat een idee voor een toekomstige Kessens next door? :)
Aline K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Wat een geweldige tent is dit! Ben er nu een aantal keren wezen lunchen en laatst heb ik er ook voor het eerst ontbeten. Heerlijke koffie, originele kaart met veel klassiekers waaronder het advocaatje met slagroom en huzarensalade (zoals hij hoort!). Mijn absolute favoriet is de couscoussalade, maar de gravad lax en Welsh rarebit (prima anti-katervoer). De bediening is ontzettend vriendelijk en snel. Als je binnenkomt krijg je gratis een kan water, welk je onbeperkt kan laten bijvullen. Dat soort kleine, extra dingen maken voor mij dat deze tent een absolute toevoeging is aan de Amsterdamse horeca. Binnenkort wil ik er een keer gaan borrelen, want ze hebben ook borrelkaart. Met de croquetten & bitterballen van Holtkamp!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Afgelopen zondag werd mijn aandacht getrokken door een nieuwe zaak op de Rozengracht. De kaart zag er veelbelovend uit. De eerste de beste dag dat zij geopend waren en dat wij tijd hadden, zijn we langsgegaan. En we hebben er geen spijt van. Het eerste dat opviel was de uitstekende service. Standaard krijgt elke gast een gratis flesje kraanwater met glas aangeboden. Heel attent!. We hadden de knolselderijsoep en het bruin brood met gerookte makreel. De soep was voortreffelijk en datzelfde gold eigenlijk ook voor de makreelsandwich. Rond half een 's middags zat de zaak helemaal vol. Waarschijnlijk hebben meer mensen deze bijzondere zaak ontdekt.
Marreke P.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Vrij nieuw aan de Rozengracht. Alles is daar puur en lekker
Bediening super. Aankleding rustig Zweeds. Wat een aanwinst voor de buurt advocaatje slagroom. Pasteitjes. Zacht gekookt ei met toast
Koffie met kannetje warme melk. Prachtige bloemen.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Pas geopend, en al meerdere keren bezocht,dit ontbijt/lunch/borrel/take-away restaurant in Scandinavische sfeer.
Heerlijk ontbijt, bv veel bereidingen van ei. Aanrader voor de lunch de Welsh rarebit of klassieke huzarensalade. Bij de borrel kozen we de rilette van eend. Vriendelijke bediening en alles homemade. Aanrader!