Over restaurant Keraton Damai

Indonesian restaurant Keraton Damai brings with its harmonious dishes people together. Not for nothing does Keraton Damai mean Palace of Peace. The menu also takes all personal flavors into account, from spicy to mildly seasoned. Here you eat food such as prepared in East Java, served with a warm interest for all guests. Personal attention and attentive service, a peaceful scene.

Meer informatie over restaurant Keraton Damai

Tram 16 - Halte Groot Hertoginnelaan (Oost)

Keuken is geopend van:
Dinsdag t/m Vrijdag 17:30 - 21:30
Zaterdag & Zondag 17:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Nederlands Gesproken
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Twee van de vier wilden zich niet overeten en kozen voor de kleine rijsttafel (Kecil), de Keraton Damai rijsttafel werd besteld voor de andere tafelgenoten. Ondanks mijn voornemen om niet te veel te eten, bleven de uitgestalde gerechtjes lokken en heb ik mijn buikje rond gegeten! Elk gerecht was authentiek en geraffineerd van smaak. De saté kambing was boterzacht, zoals het hoort en ook de vegetarische gerechtjes waren lekker. De service was, ondanks de drukte van zaterdagavond attent en gastvrij. Kortom: Indisch eten om van te genieten!
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk authentiek eten met een erg vriendelijke service. Genieten gegarandeerd!
De verse lychees zijn een delicatesse.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Kleinschalig opgezet authentiek Indisch restaurant. houten lambrisering geeft het interieur een intiem karakter. Parkeren (tegen betaling) is mogelijk voor de deur.
Het groepsmenu betreft: Keraton Damai rijsttafel, tevens worden er 3 opties geboden voor het voor- en nagerecht
De ZuidAfrikaanse Huiswijn is prima te combineren met de subtiele gerechten van de rijsttafel.
Vriendelijke en vakkundig personeel.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het is een klein restaurant, zodat je altijd moet reserveren. De kwaliteit van het eten is goed en vers. De bediening prima. Het is alleen erg jammer dat ze geen kraanwater willen schenken per karaf. Terwijl we een fles wijn hadden besteld. Steeds een glas water vragen kan dan wel. Wanneer verandert dit nu eens in de horeca?
Marleen I.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met name de service maakt dit verstopte restaurantje tot een pareltje! Iedereen was uiterst gastvrij, geen vraag was te gek, en we kregen zelfs een heerlijk likeurtje van het huis ter afsluiting omdat 'avonturiers beloond moesten worden'. We komen zeker terug!
Brent M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
3 keer een 9 en verdiend! Samen met 5 anderen hadden wij 6 keer de 'Rijstafel Keraton Damai', met vooraf een paar porties pangsit. De pangsit was heerlijk maar de rijsttafel nog beter! Wij hebben genoten van de gerechten en van alles was meer dan genoeg. De service is ook uitstekend en erg klantgericht. Het is wel echt nodig om te reserveren want op deze avond (dinsdag) zat het helemaal vol. Kortom echt een aanrader!
Lemon4all .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Voor een Javaanse rijsttafel. De ambiance is in koloniale stijl, maar de zaak is tamelijk klein. Reserveren is zeker nodig. De bediening was zeer attent, daar was niets op aan te merken, en krijgt van ons dus een tien. De rijsttafel heeft sterke punten, bijvoorbeeld een voor ons nog onbekend groentegerecht (tumis asparagus). De rendang was goed, evenals de (extra bestelde) gele rijst en udang rica, maar de saté's waren tamelijk gemiddeld en de teloor had wel wat meer sambal mogen hebben. Hoewel, dat is de Javaanse keuken: niet zo pedis als elders.
Bij elkaar mooie cijfers.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! Service was top, we kregen een duidelijke uitleg van de gerechten. Verder niet lang hoeven wachten op ons eten. Smaakte super! Nog fijn even nagetafeld in dit kleine maar knusse restaurant :)
Joost F.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Dit is een zeer verrassend restaurant, verrassend in de zin dat de uitstraling van het restaurant niet doet vermoeden dat er culinair op zeer hoog niveau wordt gekookt, het is zeker ster waardig wat de kwaliteit en smaak beleving betreft. De bediening is vriendelijk professioneel,zonder pretenties. Het decor is eenvoudig, doch is toereikend om te kunnen genieten van het lekkere eten. De prijs kwaliteit verhouding is een volgend bezoek zeker de moeite waard !!!
Ophoop1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Als oud Hagenaars wilden we graag weer eens echt Indisch eten. Keraton Damai staat erg goed aangeschreven dus met acht personen gereserveerd. Ontvangst was goed, moesten even wachten op drinken maar ondertussen werd de menukaart uitgelegd. Zeer attent dat varkensvlees vervangen kon worden (enkele mensen kunnen niet tegen varkensvlees). Met zijn achten een rijsttafel laten maken, perfect eten. Hele vriendelijke bediening, inrichting keurig.
Van niemand een negatief woord gehoord over zowel eten als bediening. We komen zeker terug.
Reisje Brielle-Den Haag meer dan waard.
LinaGeeve .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
De menu kaart hoeven wij niet in te zien, met rijsttafel Keraton Damai heb je al het lekkers en tegen een mooie prijs à €26,- p.p. Begint met saté van lamsvlees en de serveerster komt netjes zeggen, dat ie snel moet worden opgepeuzeld anders word ie taai. Met verse ingrediënten is dit alles bereid en dat proef je.
Fles witte wijn (Chardonnay) erbij van 36 euro is ook redelijk. Minpuntje 1: geen kraanwater bij de ietwat pikante gerechten terwijl je ook dus een fles wijn / andere drank al hebt besteld.
Minpuntje 2 : je hebt “binnenkomsttijden”. Ik weet niet, of je ook binnen een bepaalde tijd weg moet zijn, maar heb daarvan gelukkig niks gemerkt. Kortom, met koffie++ komt de rekening uit op €50,- p.p en dat was het zeker waard voor deze rijsttafel incl. fles witte wijn.
De rijsttafel Keraton Damai, bestaat uit :
- Daging Rendang ( rundvlees in milde kokossaus )
- Daging Blado ( rundvlees in zoet pikante saus )
- Tumis Asparagus
- Opor Ayam
- Sambal Goreng Telor
- Sayur Lodeh
- Sambal Goreng Tempe
- Daun Papaya
- Gado - Gado
- Sate Udang ( garnalensate met pittige saus )
- Sate Kambing ( lamsvlees met kecap )
- Sate Babi ( varkenssate met pindasaus )
- Sate Ayam ( kipsate met pindasaus )
Lina Geeve
Waterwolf .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
We namen alledrie de rijsttafel Keraton Damai. Was weer erg goed en ruim voldoende.
Enig minpuntje: je kunt geen karaf kraanwater bestellen en bij de soms lekker scherpe
gerechten kun je wel wat water gebruiken.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Een paar jaar geleden kwam ik geregeld met mijn familie bij Keraton Damai. Door omstandigheden is het nu alweer enige tijd geleden dat ik hier heb gegeten. Toch werd ik bij binnenkomst direct herkend en dat zegt toch wel iets over de persoonlijke aandacht die ze bij Keraton Damai hebben voor hun gasten. Het voelde als thuiskomen. En ondanks dat de zaak vol zat werd toch de tijd genomen voor een praatje. Net als vroeger koos ik ook deze keer voor de rijsttafel Keraton Damai. En nog steeds even lekker als vroeger! Ik ben een echte blanda, maar wel geboren in Indonesië en daarna in Nederland opgegroeid met Indisch eten en hier wordt nog echt authentiek gekookt. Geen aanpassing aan de Hollandse smaak. Alles perfect gekruid. Heerlijk! De witte huiswijn die we erbij dronken, is een lekkere en betaalbare Chardonnay. En dit alles in een gezellige huiskamersetting met mooie Indische inrichting. Kortom, mijn tafelgenote en ik hebben een heerlijke avond gehad.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Met zn 8 achten gekozen voor het MENU KERATON DAMAI alles was even lekker.
Genoeg keuze voor liefhebbers van die pittig eten houden en ook voor de liefhebbers die niet zo van pittig eten zijn.
Voor mij (die van pittig houdt) was de garnalensate subliem.
Er was een goede mix van groente en vlees.
Het was de volgende dag (doggy bag) nog steeds lekker ;-)
We komen zeker een keer terug.
Ingemorien .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het restaurant is niet heel groot, het heeft daardoor een gezellige uitstraling. Het personeel is vriendelijk maar soms wel traag. Uiteindelijk gaat hem om het eten en dat is uitstekend, net als de prijs-kwaliteit verhouding. De hoeveelheden zijn prima en de gerechten verschillen van zoet naar pittig. De wijnkaart is overzichtelijk en goed, het sluit zich volledig aan bij de Indonesische keuken en is prima geprijsd. We hebben genoten van de Sate Damai rijsttafel met verschillende sate’s. Ook een keer de nasi goreng gegeten en ook deze was heerlijk. We komen zeker weer terug als we in Den Haag zijn.
MGHS H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Vanvond helaas niet goed gegeten bij Keraton Damai. Ingrediënten vegetarische rijsttafel niet vers, oud en taai; smaak bij alle gerechten hetzelfde: muf, zout en plakkerig (eigenlijk gewoon slecht met een hoofdletter...). We hebben 3/4 laten staan. Garnalen van disgenoot ook niet lekker, bovendien op kaart onjuist als 'gepeld' vermeld. Bediening niet scherp - aantal fouten- terwijl het restaurant (toch op een vrijdagavond) echt niet helemaal vol was. Wij gaan niet meer terug. Jammer!
Jelle-de-fijnproever .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij hebben in Keraton Damai het speciale samengestelde kerstmenu genuttigd.
De laatste keer dat we zo lekker Indisch hebben gegeten was bij mijn ouders thuis die ook thuis waren in de Javaanse keuken (mijn moeder kwam uit Malang).
Het personeel is zeer vriendelijk en je merkt dat het eten met liefde is bereid, je voelt je gelijk thuis, wij gaan hier zeker terug komen. Dit kleinschalige restaurant gevestigd in een statig Herenhuis in Den Haag kunnen we iedere liefhebber van de Indische keuken van harte aanbevelen.
4hoepels .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Echt heerlijk met een grote groep gegeten. Wat een goede smaken! Wel heel dicht op elkaar zitten. Maar gerechten en huiskamersetting vergoeden veel.
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Eens in de paar maanden gaan we terug om te proeven of de rijsttafel Keraton Damai nog steeds de smaakpapillen kan plezieren. En een duidelijke ja is onze conclusie.
Vooral de rendang en de sateh gambing bevestigen een traditionele keuken.
de entourage en bediening blijven voor verbetering vatbaar maar hier komen we vooral om te eten.
Margot W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Beetje onontdekt pareltje naar mijn idee. Ik hoor vaak dat mensen het niet kennen, zit ook tussen de herenhuizen verstopt op de Groot Hertoginnelaan.

Mooi authentiek interieur. Eten is goed, je kan kiezen uit meerdere rijsttafels.

Leuke avond gehad.