Over het restaurant Keraton Damai

Indonesian restaurant Keraton Damai brings with its harmonious dishes people together. Not for nothing does Keraton Damai mean Palace of Peace. The menu also takes all personal flavors into account, from spicy to mildly seasoned. Here you eat food such as prepared in East Java, served with a warm interest for all guests. Personal attention and attentive service, a peaceful scene.

Meer informatie over restaurant Keraton Damai

Tram 16 / Bus 24 - Halte Groot Hertoginnelaan, Bus 21 - Halte Valeriusstraat
  • Kom je met de auto?
    Parkeren voor de deur kan op bepaalde tijden lastig zijn. Komt u van buiten de stad via de A4/A12 Den Haag binnenrijden? U kunt, zodra u de Groot Hertoginnelaan op rijdt via de Carnegielaan, het beste al zoeken naar een parkeerplaats aan uw rechterkant.

Keuken is geopend van:
Dinsdag t/m Donderdag 17:30 - 21:30
Vrijdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

Feest-maandagen (o.a. 2de paasdag/2de pinksterdag) zijn we ook geopend.

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Nederlands Gesproken

Jouw recensie over het restaurant Keraton Damai

Maria W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Als je als oudere vele Indische Restaurants hebt bezocht, zoals Garoeda, Bali, Tampat Senang, Splendid etc. valt Keraton tegen. Gerechten aan de flauwe kant, sajoer lodeh zonder lekker kokosvocht, geen sambal goreng kentang, geen atjar met wortel, al het gebodene was aan de karige kant, behalve de saté, die was ruimschoots aanwezig. Maar bv. de kip, zo flauw en weinig. We hadden ook het gevoel in een vliegtuig te eten zo nauw en daardoor zo moeilijk jezelf te bedienen. Verder was het een
enorm geroezemoes, tafels boven op elkaar, zodat je elkaar bijna niet kon verstaan. Constant de bediening langs je tafel.
De bediening was perfect, heeft ook uitgelegd dat zij een Javaanse keuken hebben, dus minder pedis. Kwam nog met een proeverijtje aan
zodat we konden ontdekken dat er wel á la carte pittige gerechten besteld kunnen worden. Er waren ook geen Indische mensen, alleen blank publiek met hun hoorbare aanwezigheid.
Ik denk dat alle lovende recensies afkomstig zijn van bezoekers met
nog niet veel kennis van de Indische keuken.
Ik herken me in de recensie van Chris I. Precies wat mijn gasten en ik ervaarden.
Chris I.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Ben op 10/6/2017 na lange tijd weer eens bij Keraton Damai geweest met dochter en schoonzoon. Hebben een diner "saté rijsttafel Damai " besteld. We waren de authenciteit van de gerechten gewend. Maar wat viel ons dat deze keer tegen. De saté kamb ing werd geserveerd met een neutrale kecapsaus saus en de sayur loden was sedang oftewel met een neutrale santensaus zonder smaak, dus kruidenloos. De geserveerde gado gado had te lang in de keuken gestaan, wat je kon merken aan de taaie en slappe kerupuk empina, die er bovenop lag. Na een opmerking onzerzijds over de laffe kecapsaus bij de saté kambing, verklaarde de bedienende gastheer doodleuk, dat ze express de jeruk prut, de uien en de lombok rawit eruit lieten, omdat hun Europese gasten de jeruk purut opaten en de andere ingrediënten er juist uithaalden omdat ze dat te pedis vonden. Jammer van zo'n domme opmerking van de gastheer zelf. Maar binnen een minuut kwam hij met en schoteltje met de ontbrekende ingrediënten, die we wel zelf!!!!! Aan de saus moesten toevoegen. Ergo het viel ons alle drie goed tegen voor een restaurant, die nam had gemaakt voor zijn authenciteit van geserveerde Indonesische gerechten. Ik raad aan hier wat aan te doen en in de toekomst geen aanpassingen te maken. Een Indonesisch restaurant moet wel zijn smaak blijven houden. En als het voor sommige gaste wat te pittig is, geef de gasten dn ook de mogelijkheid omhet minder pittig te kunnen serveren. En leg de gasten uit waait een kecapsaus bij de saté kambing bestaat net als vroeger. Voor ons is dit nu te laat en moeten we afscheid nemen met wat minpunten.
peterzee .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Eindelijk een goed Indonesisch restaurant in Den Haag. Na de vele matige ervaringen, onder meer bij Didong om de hoek, met haar snackbarachtige opzet, kale tafeltjes, geen rechauds en gaarkeuken-achtige gerechtjes, wel vriendelijke meisjes in de bediening, nu eens een echt Indonesisch restaurant in Den Haag. We zijn er eerder geweest en toen waren we wat minder enthousiast, maar er is een sprong voorwaarts gemaakt. Oosterse bediening die de tijd neemt voor de gasten en voortdurend probeert het je naar de zin te maken. Uitstekende rijsttafel. Nog één verbeterpuntje: alleen flesjes bier beschikbaar,geen tapbier, maar de gerechtjes waren stuk voor stuk heerlijk. Wij waren er op een zaterdagavond zonder te reserveren, konden er nog terecht, maar daarna kwamen mensen voor niets, die niet gereserveerd hadden.
Hier zullen wij vaker komen, ook met onze relaties, zeker 1x per week. Overigens reële prijs/prestatieverhouding.
T V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten! Zeer smaakvol en wij kwamen er wederom voor terug. Nette bediening en eten is echt Indisch, goed op smaak. Iets waar men van het restaurant niets aan kon doen, maar de groep voor ons van de lunch die bleef gewoon zitten, waardoor we zeker 20-30 min moesten wachten in een hoekje.
Peek2 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Aan Keraton Damai kun je je geen buil vallen. Voor een redelijke prijs kun je er lekker eten. De rijsttafel Kecil was erg lekker en de porties waren prima. Ook de uitleg bij alle gerechten is goed.
Een 9 of een 10 gaat mij als beoordeling echter wat ver. De een mag een huiskamersetting charmant vinden, ik vind het minder geslaagd om met mijn stoel in de deuropening te zitten. Ook duurt het te lang voordat men je opmerkt bij binnenkomst. Als je eenmaal je tafel krijgt toegewezen duurt het nog 10 minuten voordat men een bestelling opneemt. Nogmaals, het eten is prima maar qua gastvrijheid en logistiek kan er nog wat verbeterd worden.
Massing A.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Na in de afgelopen 10 jaar hier zo'n tien keer eerder te hebben gegeten, bleek vanavond gelukkig(!) opnieuw weer hetzelfde: ga hier alsjeblieft naartoe voor de fabuleuze, fameuze, fantastische rijsttafel, de optimale ontspannen sfeer, en de ontzettend mensvriendelijke bediening; het is het namelijk allemaal absoluut waard !!
Ingrid O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Vele jaren komen we vanuit Rotterdam speciaal naar dit Indisch restaurant toe. Door interieur , maar ook de gerechten die op authentieke wijze bereidt worden, waan je je in Indonesië. Het is een huiskamer-restaurant dus knus, rustig, want wij prettig vinden. Het restaurant doet zijn naam "Paleis van vrede" eer aan. De bediening is bijzonder vriendelijk. Tja en dan het eten. We gaan meestal voor de rijsttafel Keraton Damai. Wat kan je over al deze heerlijkheden schrijven? Je moet deze authentiek bereide gerechten gewoon proeven! Helaas hebben ze als dessert geen Durian-ijs meer. Uitgebreid wordt er uitgelegd waarom deze keuze is gemaakt en we begrijpen het. Jammer is het echter wel, want het was (zover wij weten) de enige zaak die dit verkocht. Zoals we al vele jaren hier komen, zullen we dat ook de komende jaren blijven doen.
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Al enkele keren eerder bij KD gaan eten, altijd tot volle tevredenheid. Door de huiskamersfeer heeft het altijd wel iets "Indisch gezelligs". Dit keer gekozen voor een grote Indische rijsttafel met uiteraard diverse gerechten. Maar helaas vond ik de smaak dit keer tegenvallen. Het was teveel op de Hollandse smaak afgestemd, het smaakte wat flauw en vlak. De echte diepe smaken die ik er altijd zo waardeerde ontbraken. Zonde! Ik hoop dat dit een eenmalige tegenvaller was. Ik ga er nog één maal naar toe, mochten de smaken niet op het oude niveau zijn, zien ze mij er niet meer terug.
T V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Op aanraden van de vriendelijke jongeman in de bediening namen we niet 2 rijsttafels voor 4 personen, maar de rijsttafel Keraton Damai voor 3 personen en sate voor 4 personen met daarnaast een a la carte gerecht, in dit geval de pittige garnalen. Alles was voortreffelijk, zowel het eten als de bediening! We dronken een net geprijsde Meursault hierbij. Het restaurant is klein en knus, wij komen zeker heel spoedig terug! Als we dan toch een tip ter verbetering moeten bedenken dan zouden we graag thee in echte theekopjes willen de volgende keer, maar dat is werkelijk het enige.
Etty V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Twee van de vier wilden zich niet overeten en kozen voor de kleine rijsttafel (Kecil), de Keraton Damai rijsttafel werd besteld voor de andere tafelgenoten. Ondanks mijn voornemen om niet te veel te eten, bleven de uitgestalde gerechtjes lokken en heb ik mijn buikje rond gegeten! Elk gerecht was authentiek en geraffineerd van smaak. De saté kambing was boterzacht, zoals het hoort en ook de vegetarische gerechtjes waren lekker. De service was, ondanks de drukte van zaterdagavond attent en gastvrij. Kortom: Indisch eten om van te genieten!
Bas S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk authentiek eten met een erg vriendelijke service. Genieten gegarandeerd!
De verse lychees zijn een delicatesse.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Kleinschalig opgezet authentiek Indisch restaurant. houten lambrisering geeft het interieur een intiem karakter. Parkeren (tegen betaling) is mogelijk voor de deur.
Het groepsmenu betreft: Keraton Damai rijsttafel, tevens worden er 3 opties geboden voor het voor- en nagerecht
De ZuidAfrikaanse Huiswijn is prima te combineren met de subtiele gerechten van de rijsttafel.
Vriendelijke en vakkundig personeel.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het is een klein restaurant, zodat je altijd moet reserveren. De kwaliteit van het eten is goed en vers. De bediening prima. Het is alleen erg jammer dat ze geen kraanwater willen schenken per karaf. Terwijl we een fles wijn hadden besteld. Steeds een glas water vragen kan dan wel. Wanneer verandert dit nu eens in de horeca?
Marleen I.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met name de service maakt dit verstopte restaurantje tot een pareltje! Iedereen was uiterst gastvrij, geen vraag was te gek, en we kregen zelfs een heerlijk likeurtje van het huis ter afsluiting omdat 'avonturiers beloond moesten worden'. We komen zeker terug!
Brent M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
3 keer een 9 en verdiend! Samen met 5 anderen hadden wij 6 keer de 'Rijstafel Keraton Damai', met vooraf een paar porties pangsit. De pangsit was heerlijk maar de rijsttafel nog beter! Wij hebben genoten van de gerechten en van alles was meer dan genoeg. De service is ook uitstekend en erg klantgericht. Het is wel echt nodig om te reserveren want op deze avond (dinsdag) zat het helemaal vol. Kortom echt een aanrader!
lemon4all .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Voor een Javaanse rijsttafel. De ambiance is in koloniale stijl, maar de zaak is tamelijk klein. Reserveren is zeker nodig. De bediening was zeer attent, daar was niets op aan te merken, en krijgt van ons dus een tien. De rijsttafel heeft sterke punten, bijvoorbeeld een voor ons nog onbekend groentegerecht (tumis asparagus). De rendang was goed, evenals de (extra bestelde) gele rijst en udang rica, maar de saté's waren tamelijk gemiddeld en de teloor had wel wat meer sambal mogen hebben. Hoewel, dat is de Javaanse keuken: niet zo pedis als elders.
Bij elkaar mooie cijfers.
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijk gegeten! Service was top, we kregen een duidelijke uitleg van de gerechten. Verder niet lang hoeven wachten op ons eten. Smaakte super! Nog fijn even nagetafeld in dit kleine maar knusse restaurant :)
Joost F.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Dit is een zeer verrassend restaurant, verrassend in de zin dat de uitstraling van het restaurant niet doet vermoeden dat er culinair op zeer hoog niveau wordt gekookt, het is zeker ster waardig wat de kwaliteit en smaak beleving betreft. De bediening is vriendelijk professioneel,zonder pretenties. Het decor is eenvoudig, doch is toereikend om te kunnen genieten van het lekkere eten. De prijs kwaliteit verhouding is een volgend bezoek zeker de moeite waard !!!
ophoop1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Als oud Hagenaars wilden we graag weer eens echt Indisch eten. Keraton Damai staat erg goed aangeschreven dus met acht personen gereserveerd. Ontvangst was goed, moesten even wachten op drinken maar ondertussen werd de menukaart uitgelegd. Zeer attent dat varkensvlees vervangen kon worden (enkele mensen kunnen niet tegen varkensvlees). Met zijn achten een rijsttafel laten maken, perfect eten. Hele vriendelijke bediening, inrichting keurig.
Van niemand een negatief woord gehoord over zowel eten als bediening. We komen zeker terug.
Reisje Brielle-Den Haag meer dan waard.
LinaGeeve .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
De menu kaart hoeven wij niet in te zien, met rijsttafel Keraton Damai heb je al het lekkers en tegen een mooie prijs à €26,- p.p. Begint met saté van lamsvlees en de serveerster komt netjes zeggen, dat ie snel moet worden opgepeuzeld anders word ie taai. Met verse ingrediënten is dit alles bereid en dat proef je.
Fles witte wijn (Chardonnay) erbij van 36 euro is ook redelijk. Minpuntje 1: geen kraanwater bij de ietwat pikante gerechten terwijl je ook dus een fles wijn / andere drank al hebt besteld.
Minpuntje 2 : je hebt “binnenkomsttijden”. Ik weet niet, of je ook binnen een bepaalde tijd weg moet zijn, maar heb daarvan gelukkig niks gemerkt. Kortom, met koffie++ komt de rekening uit op €50,- p.p en dat was het zeker waard voor deze rijsttafel incl. fles witte wijn.
De rijsttafel Keraton Damai, bestaat uit :
- Daging Rendang ( rundvlees in milde kokossaus )
- Daging Blado ( rundvlees in zoet pikante saus )
- Tumis Asparagus
- Opor Ayam
- Sambal Goreng Telor
- Sayur Lodeh
- Sambal Goreng Tempe
- Daun Papaya
- Gado - Gado
- Sate Udang ( garnalensate met pittige saus )
- Sate Kambing ( lamsvlees met kecap )
- Sate Babi ( varkenssate met pindasaus )
- Sate Ayam ( kipsate met pindasaus )
Lina Geeve