Ken's Eatcounter

Kaatsland 56 8608 EA Sneek Nederland Kaart

Over het restaurant Ken's Eatcounter

Surinaams in Sneek

In de historische stad Sneek, in het zuidwesten van Friesland vind je Ken's Eatcounter. Een Surinaamse cafetaria, waar je voor vriendelijke prijzen de lekkerste roti kunt eten. Ze serveren er ook wat Hollandse gerechten, dus er is voor ieder wat wils.

Meer informatie over restaurant Ken's Eatcounter

9,2

Jouw recensie over het restaurant Ken's Eatcounter

Sjors E.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Heerlijk eten waar je waar voor je geld krijgt. Niet duur en ontzettend lekker met goed gevulde porties. We zullen zeker hier vaker gaan bestellen.
Lepeltje66 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Een echte aanrader!! Leuke voorgerechten (vooral de pom proberen), fantastische roti en een lekker Surinaams biertje. Ken en zijn mannen maken het sfeertje compleet.
Janvissen L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Via mijn collega's hoorde ik van de kookkunsten van Ken, en nu wij met de camper in Sneek waren (geparkeerd voor de Kwik fit met toestemming van kwik fit) was dit het moment om hier te gaan eten.
De sfeer is uitermate zeer aangenaam en informeel, tevens valt de grote schone open keuken gelijk op. Ken hete ons welkom en we mochten een tafel kiezen. Na wij onze keus gemaakt hadden vertelde de kok ons over de ingrediënten die werden gebruikt . Deze man heeft passie en dat kan je merken in zijn kookkunst. De pompoensoep was voortreffelijk van smaak en zeker niet te heet (madam Jeanette peper).
Als hoofdgerecht had ik de Runderstoof sweet soya met bami, dit alles werd gebracht in gloeiende hete schalen en na aanvullende informatie van de kok konden wij vaststellen dat wij een goede keus hadden gemaakt om hier te eten. Alles was gewoon erg lekker, het vlees was mager (heerlijk botermals) en lag in een saus waar ik nog loop van te watertanden.
Ken wat heb je een top zaak.
Ruben D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Echt heerlijk gegeten!!! Vooral de bakkeljouw was heerlijk. Zeker een aanrader. Gezellige sfeer met leuk personeel. Voor herhaling vatbaar!!! Het was gewoon top????Ken!!!
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Vanavond hadden we eten besteld bij ken s eatcounter, met vijf mensen waarvan drie Surinaams waren we erg benieuwd . Helaas moesten we al uur wachten voor het eten werd gebracht , terwijl we op vijf minuten afstand zitten . De dame die het eten kwam brengen kon helaas het bonnetje niet lezen en rekende tien euro teveel wat na een protest van ons werd veranderd . We hadden gamba s in kerrie saus wat erg waterig was en helemaal doorgelopen . De rotti was erg dun maar wel op smaak de kouse band erg flauw en veel te gaar , de aardappels waren goed . Helaas een negatieve ervaring was we graag anders hadden willen zien .
WAV .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Prima gegeten, kregen een zeer uitgebreide keuze aan lekkere Surinaamse hapjes.
Als ik weer in Sneek ben ga ik hier zeker weer uit eten .
Met bijzondere eet wensen (vegetarisch) wordt goed rekening gehouden.
Zeer royale porties, het eten wat over was werd ingepakt, dus een dag later kun je nog een keer genieten !
Aanrader !
roland48 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Het eten was heerlijk. Daarnaast waren het ook nog eens grote porties waardoor je niet een honger gevoel weer weg moest gaan. Bediening was helemaal perfect: vriendelijk en je overal bij willen helpen. Een minpuntje en dat is de grootte van het restaurant. Hopelijk breiden ze uit in de toekomst want dit verdienen ze.
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijk gegeten, goede grote porties en de rest mag je meenemen naar huis :) Hele vriendelijke bediening. Ze zijn nog aan het ombouwen, dus qua decor is het nog niet helemaal af. De prijs viel ons achteraf ook wat tegen: 38 euro moesten we betalen en dan was het tweede driegangendiner er af. Voor een eetcafe wat ruim. Als je zonder AH kaart gaat kun je bijna voor dezelfde prijs eten voor 2 en heb je veel meer keus ;)
Wiekie D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Bij aankomst werden we goed ontvangen en werden gelijk geholpen. We kozen alle vier soep als voorgerecht, maar door drukte van afhaal (en bezorgen?) kregen we de soep pas na 45 minuten: iets wat zo klaar zou kunnen zijn lijkt mij? Soep was heerlijk. Als hoofdgerecht namen we twee keer roti en twee keer een runderstoof masala, de runderstoof werd echter verkeerd geserveerd en we kregen de roti variant in plaats van met de bestelde nasi en bami. De serveerster leek de fout niet echt te begrijpen. Ondanks dat het verkeerd was, was het echt heerlijk. Hele grote porties en lekker van smaak en kwaliteit. De baas kwam zo nu en dan wat serveren en maakte een praatje met de gasten, heel persoonlijk en erg leuk! De sfeer van het restaurant is niet echt gezellig, maar dit is wel te verwachten bij een "Eatcounter". Al met al heerlijk eten, totaalplaatje wat minder.
e.kragting .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We hebben heerlijk gegeten!
En het was zoveel dat we het echt niet opkregen. De rest mochten we mee naar huis nemen (want dat is duurzaam, zei Ken! ) zodat we de volgende dag nog een keer konden genieten!
Leuk was ook dat Ken even persoonlijk kwam vragen of we lekker hadden gegeten.
LHM V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Het eten was perfect lekker pittig en meer als voldoende leuke gastheer hij was steeds benieuwd of alles in orde was dit restaurant is zeker aan te bevelen ziwel kwaliteit als prijstechnisch super
Benno K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten. Het eten was goed en ruim voldoende. De bediening was vriendelijk en we kregen goede uitleg over de keuzegerechten.
harmanna19 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Heerlijk gegeten en zeker genoeg, geweldige bediening! Eigenlijk moet je dit gewoon veel vaker doen... Echt een aanrader!
Elru K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Heerlijk gegeten!! Ken kwam zelf ook een praatje maken.
Goede uitleg over het eten.
Het decor is nog wel te verbeteren. Ken is hier ook nog mee bezig.
Wel komt het overeen met Surinaamse eettenten in Suriname zelf. Geen overbodige luxe.
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Vrijdag samen met mijn zoon bij Ken's Eatcounter gegeten. Ontvangst was erg vriendelijk en warm. Eten was heerlijk,pindasoep,moksi meti met bami en ijs toe! Echt voor herhaling vatbaar.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Heerlijk gegeven, Bami met kip, enorme portie en ook lekker. Stevige bami met goede pindasaus. Het had wat scherper gekund, maar het geheel was lekker. Mijn partner had Roti. Zij was iets minder tevreden, maar goed genoeg.
De bediening was uitermate aardig en vriendelijk en gastvrij, heel leuk.
Het is een halve snackbar, maar goed, Ik heb een hele leuke avond gehad.
Kristas_tassen .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Afgelopen maandag voor het eerst hier hete en zoete kip met nasi/bami besteld. Mooi op tijd bezorgd en de kip was erg mals en lekker. Ik miste alleen wat groente, dus voor ons volgende keer maar eens een gerecht met kouseband proberen!
Diana68 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Heerlijke nasi met hete kip en broodjes Pom!

We kwamen na een familiebezoek toevallig bij Ken's Eatcounter terecht. De kok's suggesti voor een paar broodjes Pom en nasi met kip opgevolgd en hij had helemaal gelijk - die waren superlekker. Vooral de kip bij de nasi was heel zacht en lekker pittig.

Zelf ben ik redelijk verwend op dit gebied, want wekelijks bezoeker van de veelbezochte Surinaams restaurants in het gebied Albert Cuyp, Van Wou en Ceintuurbaan in Amsterdam. Deze restaurants worden ook bezocht door veel Surinaamse mensen, dus dan denk je automatisch dat het daar wel heel erg lekker en goed moet zijn. Nou wat Ken's kip betreft mag hij van mij gelijk naar Amsterdam verhuizen!

En voor mensen die bang zijn dat het eten te heet/scherp zal zijn, we zagen ook "zoete kip" op het menu staan. Volgens de kok gemaakt van dezelfde kwaliteit kip. Ik kan me niet voorstellen dat deze kip te scherp zal zijn voor wie dan ook.

Onze kinderen hadden een keer geen zin in rijst of iets dergelijks en konden hier gewoon patat met frikandel eten.

Ik heb voor de Service een 10 gegeven omdat er nog iets was wat mij opviel. Ik realiseerde me gisteren dat de Amsterdamse Surinaams restaurant houders misschien wel een beetje verwend zijn. Een lach of een vriendelijke houding kan er vaak niet vanaf. Bij dit restaurant in Sneek was het een en al vriendelijkheid. Compliment voor Ken, maar misschien wel compliment voor de gehele omgeving!