Kees. drinken, eten en drinken

Weesperzijde 44 1091 EE Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Kees. drinken, eten en drinken

Dit voelt als thuiskomen

Als je bij Kees gaat eten lijkt het net alsof je bij iemand thuis aan de eetafel zit. Maar dan wel bij iemand die héél goed kan koken. Je eet wat de pot schaft, maar er is wel keuze uit het het aantal gangen. De ideale plek om met een groep vrienden bij te praten en herinneringen op te halen. Na het eten nog geen genoeg van Kees? Geen probleem, de knusse bar blijft nog een hele tijd voor je open.

Meer informatie over restaurant Kees. drinken, eten en drinken

Tram 3 - Halte Wibautstraat/Ruyschstraat

Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Miranda O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Eten duidelijk met liefde bereid, prima prijs /kwaliteit. Vriendelijke ontvangst en fijne relaxte bediening. Aanrader!
Michel W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Bovenverwachting goed. Eten uitstekend. Bediening relaxt. Laat je niet afschrikken door de uitstraling van de begane grond.boven zit je heerlijk.
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Wauw, het interieur heeft een flinke opfrisser gehad, erg leuk. Daarnaast is het Elke keer weer een verrassing wat Kees je voorschotelt en elke keer is het weer subliem. Finger licking good!
Me ,.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Verrassend. Low key. Gezellig eetcafe uitstraling maar met gerechten op restaurant nivo. Leuke gerechten. 5 gangen precies goed geproportioneerd. Wijnen lekker. Mogen wel nog iets beter passen bij de gerechten. Personeel super. Vriendelijk, flexibel, authentiek. Aanrader.
Ria H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Wij hebben hier met 7 personen gegeten, de bediening is erg vriendelijk en het eten erg smaakvol.
Het was een drukke avond en daardoor wordt het boven behoorlijk warm.
We gaan zeker nog eens bij Kees eten.
M. H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Leuke gelegenheid met een heel gastvrije ontvangst. Een biologisch 5 gangen menu van voortreffelijke kwaliteit gegeten. Goede en betaalbare wijn.
Wat mij betreft kunnen de houten keukenstoelen wel worden vervangen! Ook een leuk tafelservet zou gezelliger zijn. Voor het overige een aanrader!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Je eet wat de pot schaft en
dat was allemaal heel erg lekker.

Het restaurant heeft een soort bruine kroeg uitstraling, gezellig maar wel erg rumoerig, je kon elkaar af en toe bijna niet verstaan.
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Goed concept, nog beter eten!
Vriendelijke bediening en leuke setting. Kees komt na afloop zelf nog even de tafels langs. Een echte gastheer, die bijzonder goed kan koken.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Kees. Verrassend concept: eten wat de kok heeft bedacht. Zelf nadenken en een keuze maken is er dus niet bij. Ik vind dat erg fijn. Het saladevoorgerecht met sla, geitenkaas en bieten was erg bijzonder. Het hoofdgerecht met ravioli was prima maar de portie was wat aan de kleine kant. Het nagerecht was klein maar fijn. Ook de cappuccino was prima. Kortom zeer aan te raden vooral vanwege de prijs-kwaliteit.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten en oprecht vriendelijke bediening. Erg blij dat ik hier mijn verjaardag heb kunnen vieren.
Marie V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Wat hebben we heerlijk rustig, kunnen genieten van de pure gererechten. Ik was met een klein gezelschap waarbij de opdracht is om ergens te eten waar nog geen van ons eerder gegeten heeft......jammer! Maar met een een ander ga ik graag weer naar Kees!!
Iren W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Afgelopen woensdag ben ik weer eens gaan eten bij Kees. De laatste keer dat ik hier was, was er nog een shared dining concept met allemaal kleine, tapasachtige gerechtjes, wat ik altijd heerlijk vond. Nu serveren Kees en Annemarie - de warme eigenaren van dit schattige tentje - een menu van prachtige bordjes en hoef je alleen te kiezen hoeveel gangen je wilt. Wij gingen voor de hele shebang - voor, tussen, visgerecht, vleesgerecht (voor ons vegetarisch omdat we geen rund eten) en na. In één woord: ZALIG!

Het eten is erg bijzonder, maar niet pretentieus, vrijwel alles huisgemaakt, ontzettend smaakvol en mooi opgediend. Comfort food met mooie seizoensgebonden ingredienten. Voor kregen we een salade met biet en de romigste brie ooit geproefd, tussendoor een soepje van seizoensgroente met huisgemaakte chips van pancetta. Uit het visgerecht met kabeljauw spatten de Caribische smaken en hoewel ik normaal niet zo een fan van kabeljauw ben, was ik met dit gerecht werkelijk in de zevende hemel. De gevulde portobello die we in plaats van het vlees kregen, verdient ook een plaats in een sterren restaurant. En van de witte chocolade yoghurt mousse toe glibbert zelfs een non-toetjesliefhebber van haar stoeltje. Daarnaast is de huiswijn heerlijk voor een zacht prijsje. Echte aanrader dus, super leuk voor zowel een date als met familie of vrienden!
berg7290 V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Fantastisch restaurant. De gezelligheid van een eetcafé en het eten van een topkok. Aanrader!
Heleen D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Ik heb me laten verrassen door kok Kees en het was fantastisch. Verse ingrediënten, seizoensgebonden en perfect klaargemaakt. De lekkerste soep die ik ooit voorgeschoteld heb gekregen van pastinaak en knolselderij met heerlijk brood. Als hoofdgerecht zuurkool met rozijnen, parmezaan en rozeval aardappels en als nagerecht stoofperen met hangop en pistachenootjes. Alles simpel, maar een ware smaaksensatie. Heerlijk! Ik kom zeker terug!
Tjalde E.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Altijd verrassende gerechten. Traditionele ingrediënten, maar dan net weer anders bereid.
Ga voor de hele shabang, om niets te hoeven missen!
Babette P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een super prijs kwaliteit verhouding, 4 gangen, allemaal zeer smaakvol bereidt, goede service en erg leuke ambiance ! Kom hier zeker terug...
Elmar H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten met prima bediening. We namen alle drie het uitgebreide menu. Tartaartje vooraf, lekker witlofsoepje tussendoor, ravioli met panchetta en parmezaan, prima kogelbiefstuk en een bosbessentaartje achteraf. En dat alles voor 30 euro. De truc zit in dat je eet wat de pot schaft. Wie wil er nog zelf kiezen als er zo lekker voor je gekookt wordt? Bij elke gang werd even kort uitgelegd wat op het bord lag, ook heel goed. Bediening was erg vriendelijk. Enige minpuntje is dat de inrichting niet heel speciaal is. Redelijk basic. Niet storend. Kortom: verrukkelijk gegeten, maar ga er niet op je eerste date heen, daarvoor is de inrichting niet mooi genoeg.
hilde S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
ontzettend lekker gegeten, en de chef deed uitstekend zijn best om iets te maken wat bij mijn specifieke situatie paste - superfijne service!