Kees. drinken, eten en drinken

Weesperzijde 44 1091 EE Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Kees. drinken, eten en drinken

Dit voelt als thuiskomen

Als je bij Kees gaat eten lijkt het net alsof je bij iemand thuis aan de eetafel zit. Maar dan wel bij iemand die héél goed kan koken. Alles wordt ‘family style’ geserveerd in grote schalen. De ideale plek om met een groep vrienden bij te praten en herinneringen op te halen. Na het eten nog geen genoeg van Kees? Geen probleem, de knusse bar blijft nog een hele tijd voor je open.

Meer informatie over restaurant Kees. drinken, eten en drinken

Tram 3 - Halte Wibautstraat/Ruyschstraat

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 03:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Tjalde E.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Altijd verrassende gerechten. Traditionele ingrediënten, maar dan net weer anders bereid.
Ga voor de hele shabang, om niets te hoeven missen!
Babette P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wat een super prijs kwaliteit verhouding, 4 gangen, allemaal zeer smaakvol bereidt, goede service en erg leuke ambiance ! Kom hier zeker terug...
Elmar H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heerlijk gegeten met prima bediening. We namen alle drie het uitgebreide menu. Tartaartje vooraf, lekker witlofsoepje tussendoor, ravioli met panchetta en parmezaan, prima kogelbiefstuk en een bosbessentaartje achteraf. En dat alles voor 30 euro. De truc zit in dat je eet wat de pot schaft. Wie wil er nog zelf kiezen als er zo lekker voor je gekookt wordt? Bij elke gang werd even kort uitgelegd wat op het bord lag, ook heel goed. Bediening was erg vriendelijk. Enige minpuntje is dat de inrichting niet heel speciaal is. Redelijk basic. Niet storend. Kortom: verrukkelijk gegeten, maar ga er niet op je eerste date heen, daarvoor is de inrichting niet mooi genoeg.
Hilde S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
ontzettend lekker gegeten, en de chef deed uitstekend zijn best om iets te maken wat bij mijn specifieke situatie paste - superfijne service!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Lekker eten in een rustige sfeer met vriendelijke bediening.
Maria L.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Marianne P.
Gisteren met vriendin bij Kees gegeten, voor de tweede keer. Wat een fijne plek. Bij de reservering vroeg ik wat we gingen eten. 'We gaan lekkker eten', zei Kees.
En lekker was het. We gingen voor het viergangen menu. Vooraf een timbaaltje van bieten met gerookte zalm, prachtige salade met gerookte ham en donkere balsamico als tweede, perfecte zeebaars in een mooie compositie met groenten en een paar krieltjes als hoofdgerecht, pruimentaartje met likje lemoncurd en mascarpone met witte chocoolade toe. Heerlijke Chardonnay erbij.

Kees is een warme, creatieve Beer met oog voor details en met een goede balans in smaken. De bediening is al net zo lief en toegankelijk als hij en de aankleding is heerlijk mutsig en kitcherig.
Ik hou van Kees. Snel terug!

Eén tip: vraag de gast of hij al toe is aan het dessert, want dat kwam ongevraagd en vrij snel na het hoofdgerecht. Voor de rest: blijf zo, blijf zo! Mooi, lekker en liefdevol bereid eten in een welkome, supervriendelijke sfeer. Een aanrader. Wel even reserveren. Via de site of bij Kees zelf natuurlijk, gewoon op zijn 06- nummer....
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Eindelijk weer eens gegeten bij Kees; eten was fantastisch! Geen menukaart is een verademing, je komt niet in de verleiding om toch weer dat steakje te bestellen, je eet eens totaal wat anders en bij Kees van een zeer hoog niveau! De wijnen zijn ook bijzonder goed, kleine merken, niet te krijgen bij elke slijterij, passen perfect bij het eten en niet duur!
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Goed gegeten, duidelijk verse producten en zeer originele kaart. Het verloopt wel wat rommelig, soms zijn het bestek of de borden niet helemaal schoon. Wordt meteen vervangen maar is niet netjes. Bediening is aardig. Voor die prijs eigenlijk best okay. Verwacht geen avond lang dineren, maar eerder een goede niet al te uitgebreide hap.
Carol S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op de warmste avond van het jaar bij Kees gegeten. Het eten was echt fantastisch. Als eerste gerecht kwam een plakje aubergine met pesto en burrata, en in de pesto zat ook een klein zuurtje, erg lekker. Daarna een simpele salade met een heerlijke dressing, en ook in de juiste proporties - er bleef geen laagje saus op het bord liggen. Dit werd gevolgd door vis met groenten in bakpapier, wederom gewoon heel erg lekker, de vis was precies goed en niet droog. Toen kwam er hemelse ravioli, zoiets had ik nog nooit geproefd, gevuld met rode uien-chutney en geserveerd met peer en een beetje Gorgonzola erboven. En dan nog het toetje! Het leek een taart maar werd cake genoemd, ik denk dat de vulling met mango was en er lagen ook wat stukjes fruit op het bord. We waren echt verrukt, en ze zijn bij Kees allemaal zo aardig. We komen hier graag nog eens terug!
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Grappig tentje(aparte inrichting) met erg lekkere smaken, helaas geen tijd voor meer gangen. Wel kan ik zeggen dat t hoofd gerecht met kip & olijven vulling super lekker was. Dessert red velvet pannenkoek was prima.

Ik kom zeker nog een keer proberen.
JWCM .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
No-nonsens lekker eten in een huiselijke setting. Heerlijk ongedwongen, zowel decor, service als het eten. geen poespas gewoon goed eten (en dan bedoel ik niet 'gewoon lekkur' als in een biefstuk van een kilo verdronken in vette saus, maar gewoon goed, eten met groenten die dan niet dood gekookt zijn enzo).
Steenbokje .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Creatief, smaakvol, vers eten. Gekookt met gevoel en dat proef je. Uitstekend rekening gehouden met dieetwensen. Leuk dat de kok zelf ook (deels) bedient en uitleg geeft over het gerecht. Zowel het eten als de wijnen zijn betaalbaar. Dit 'on-Amsterdamse' restaurant is de moeite van het bezoeken waard.
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
redelijke prijs/kwaliteitverhouding, maar niet echt voor herhaling vatbaar. Vooral de voorgerechten missen enige fantasie. Decor is een oude huiskamer....moet je van houden
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wat een topavond hebben we hier gehad! Eten waanzinnig goed (simpele ingrediënten maar super bereid), bediening goed, ambiance goed. Dit wordt er 1 voor op het favorietenlijstje.
Hylke .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Elk jaar komen we samen een weekend naar Amsterdam. Ik november hebben we voor het 3e jaar bij Kees gegeten. Wat is dat toch genieten. De sfeer is heel goed, relaxed. Het eten is echt heerlijk! Je eet wat er die dag wordt gekookt en je proeft dat het met liefde is gemaakt. Ook de wijnen die geserveerd worden zijn erg lekker. Kortom...volgend jaar oktober komen wij weer eten!
CasparMario .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Eten op zich ok, alleen met allergie voor melkproducten is het beleid gewoon dingen weglaten. Dus geen puree bij vis en geen nagerecht (cheescake). Jammer dat ik verwijt krijg van personeel dat ik niet goed genoeg heb aangegeven wat ik niet kan eten. Had voor 50 euro voor eten en drank beter verwacht.
Beste Caspar, erg jammer dat je teleurgesteld bent na een bezoek bij ons.
We willen even kort ingaan op je klacht. De keuken (ikzelf dus: Kees) had van onze bediening doorgekregen dat je geen kaas, yoghurt en koude room mocht eten. Je was met een groep van zeven en het bij het serveren van de derde gang, (bij de eerste twee gangen heb je keurig vervangende gerechten gekregen) kwamen we erachter dat je geen aardappelbroccoli muntpuree mocht vanwege de room. Wij waren in de veronderstelling dat je die mocht hebben omdat het verwarmd was. Omdat alles al op tafel stond heb ik de keuze gemaakt om het derde gerechtje zo snel mogelijk bij je op tafel te krijgen. Met de vierde gang (de bavette) heb je hetzelfde gekregen als de anderen. Jouw dessert was verse bramen en koffie van het huis.
Ons beleid is allesbehalve dingen weglaten! We doen er juist alles aan om mensen met dieetwensen zo lekker mogelijk te laten eten. Een eenmalig incident is heel wat anders dan een beleid....
Graag zien we je terug, geef dan svp aan dat jij het bent, we zorgen dan voor een extra lekker roomvrij dessert! vriendelijke groet, Kees en team
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Na al enkele positieve verhalen over eten bij Kees gehoord te hebben, zelf de proef op de som genomen. Het concept bestaat uit 4 (of 5) gerechten voor een extreem schappelijke prijs. De gerechten bestonden allen uit heerlijke, verse ingrediënten, spannend bereid, maar niet te gek. De service was goed op orde, vriendelijke dames en Kees zelf die alles in goede banen leidt. Tot slot konden we buiten zitten, aan de straat, langs de Amstel. Wat wil je nog meer? Heerlijk eten tegen een zeer goede prijs, chapeau.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Stel je voor: je eet in een huiskamersetting, privé edoch gezellig, met de gemoedelijke bediening die familiair aandoet en een verrassingsmenu dat de informele kennismaking met Kees compleet tegenstaat. Het eten is namelijk van dermate hoge kwaliteit dat je je in een chic Museumkwartier-establishment meent op te houden. Gelukkig zit je echter aan de prachtige Weesperzijde, met andere Bourgondiërs, de lieve restaurantkater en de ene heerlijke gang na de andere die bovendien erg enthousiast wordt gepresenteerd. Had ik al gezegd dat de wijn van bovengemiddelde kwaliteit (zeg maar gewoon: erg lekker) is? Bij deze. Kees heeft ons verrast en we hopen enerzijds dat dit een relatief onbekend pareltje blijft; aan de andere kant gun je het eenieder. Wat een ontwapenende en culinaire topavond!
AgaathS .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Gemoedelijke sfeer. Heerlijk 4-gangenmenu. Alle gangen waren bijzonder verrassend en bijzonder lekker.
Gewoon een keer komen ervaren!
Rosalie L.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Kees tovert de lekkerste gerechten op tafel, altijd met seizoensgroenten en veel variatie.
Ook met een groep kan je hier makkelijk eten. Het is een knus huiskamer restaurant en tegelijkertijd een gezellig café.