Kediri

Belfort 14 1315 VB Almere Nederland Kaart

Over restaurant Kediri

Indonesische smaakhorizon

Het Tempo doeloe-paradijs van Almere. Bij het knusse Kediri geniet je niet alleen van het gouden oude, maar ontdek je ook moderne en creatieve Indische gerechten. Verkennen en ontdekken van smaken is het belangrijkste. Het Indonesische restaurant verbreedt je smaakhorizon.

Meer informatie over restaurant Kediri

• : Parkeerplaats

Maandag 17:30 - 21:30
Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 21:30

• Betaalpas , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Bar , Catering , Lift aanwezig , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,9/10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Lucie S. Expertproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Gisteren met mijn dochter hier gegeten. Het eten was voortréffelijk!!
Een dikke 10!
Ik kook zelf al decennia lang indonesisch, heb dit van echte indonesiërs geleerd (schoonmoeder o.a.) dus ik weet denk ik wel waar ik over spreek en denk de smaken wel goed te kennen ondertussen. De kok stond volgens mij helemaal alleen in de keuken en werkte zich uit de naad omdat het restaurant op een doordeweekse dag helemaal vól zat!
Hier had de bediening het dan ook moeilijk mee, maar de jongen bleef glimlachen en vriendelijk vragen aan ieder of het naar wens was.
Eigenlijk mag dit restaurant wel minstens 2 mensen in de bediening zetten mijns inziens.
Het décor is sober, strak. Iets ongezellig maar een kaarsje op tafel scheelt.
Ook kwamen hierdoor de prachtig opgemaakte borden prima uit! Als een kleurrijk palet!
Nog één kleine kanttekening: een uur wachten ruim op je eten is toch wel iets aan de lange kant dacht ik, ook al werd dit ruim goed gemaakt door de perfecte authentieke smaken!
Dirkvansoelen . Meesterproever (15 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
goeie rijsttafel met mooie smaken en niet te pittig. vooral sate is hier geweldig bediening is vlot en leuk en het is een leuk restaurant. aanbeveling!
Indorein . Fijnproever (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Echt lekker dineren met origineel Indische smaak! Dus geen afhaalchinees kwaliteit en/of kwantiteit.
We waren met z'n elven. Toch niet lang gewacht op ons eten.
De opgemaakte schotels zien er eetlust verhogend uit. Mooi opgemaakt en ook zeer smakelijk.
Ben zelf een Indo die echt wel goed origineel Indisch kan koken. Ben dus kritisch als ik in een Indisch c.q. Indonesisch restaurant dineer.
Kediri heeft mijn tong gestreeld. Ik kom daar wel weer terug.
De bediening was heel vriendelijk, echt Indonesisch! Daar houd ik van.
HenrietteCarbin . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Ik heb van alles geproefd en het was heerlijk. Het eten is met zorg bereid. Het ziet er smakelijk uit en ook de bediening is prima . Niet super groot restaurant maar dat hoeft niet van mij. Een aanrader voor een ieder die van indisch eten houdt.
Sverre_Kreek . Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Nu al een paar keer heerlijk gegeten bij kediri in Almere. Zowel in het restaurant met goede sfeer, als afhaal voor lekker thuis.
De rijsttafels zijn een echte aanrader!!
Gen_na . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Ik ga de afgelopen 3 jaar steeds naar Indonesië op vakantie en ben gek op Indonesisch eten! Ik woon al mijn hele leven in almere en wist nooit dat er een Indonesisch restaurant hier op de belfort zat. Sinds begin februari dit jaar heb ik dit restaurant ontdekt en ben hier al 3x wezen eten met vrienden en familie en ben zeer tevreden!!! Heerlijk eten, lief personeel en een gezellig sfeer! Echt een aanrader!
Marianne R. Fijnproever (2 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wij komen er al jaren, maar de kwaliteit wordt minder.
Met name de nassi rames koening .
Het vlees wordt steeds minder en de kwaliteit laat te wensen over.
Het vleesgerecht met kokos was enkel kokos.
Rendang was hard en droog met weinig smaak.
Dit was nu voor de tweede keer.
Voorlopig even geen Kediri meer.

Michiel L. Fijnproever (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Rijsttafel voor twee, met voorgerechtje, drankjes en koffie voor zo'n 65 euri excl. welverdiende fooi. Lekker gegeten, fijne ongedwongen sfeer. Zeer ruime keus. Zou wel wat sambal bij de rijsttafel geserveerd mogen worden... maar ik hou van iets pittiger....
William S. Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Rijsttafel met zijn tweetjes gegeten met een flesje wijn er bij. Lekker gekruid en niet overdreven pittig. Achteraf grande dessert.
Kwalitatief was het eten prima.

Kediri is niet groot en interieur is een mix tussen traditioneel en modern. Dat geeft een intiem en ontspannen sfeer.

Personeel is ingetogen en bijzonder vriendelijk. Dat is tegenwoordig best zeldzaam en ongemerkt misschien wel het meest bijzondere aan dit restaurant.
Benny21 . Meesterproever (21 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
rijst tafel mooie opgediend en lekker ook genoten van alle kleine schaaltjes vooral de garnalen waren heerlijk mals rijst goed de groenten goed op balans service moet nog aan gewerkt zijn inrichting is fraaie strak aanrader
Donald V. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Gisteravond toevallig terecht gekomen: Super! Originele en smaakvolle gerechten die mooi op tafel komen; plezierige bediening en sfeervolle muziek die op een prettig volume aanwezig is. En het beste nieuws is wel dat er nog zoveel te ontdekken is op mooie menukaart van Kediri dat ik snel terug zal moeten gaan om me opnieuw te laten verrassen! Terimakasih banyak :-)
Alex V. Meesterproever (16 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Echt lekker gegeten bij Kideri. Waren met drie man waarvan een vegetarier dus we bestelden de vega-rijsttafel voor 2 (want rijsttafels gaan alleen per 2) aangevuld met wat losse gerechten. Helaas was er niet genoeg inktvis meer voor een portie en dar had ik nou net zin in maar toen maakten toch nog wat om te proeven ...van het huis! Bediening attent. Eten is echt lekker en we zijn Indo kenners hoor! Groenten zijn goed bereid en misschien iets moderner dan de klasssieke indonesische keuken. niet zo doorgekookt maar verse smaken en precies goed. Goede Rendang ook. Ik lees onder hier en daar over te pittig? nou valt wel mee maar dat weet je toch als je Indonesisch gaat eten? Zelf kon ik er in elk geval nog wat sambal bij doen.... Ik was aangenaam verrast. een paar jaar geleden was ik iets minder enthousiast maar nu echt een aanrader!
Frederik-Jan M. Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Met zijn tweeën de vegetarische rijsttafel genoten. Wat op de kaart stond: een eigen en originele touch te geven aan traditionele Indonesische gerechten werd ten volle (en meer!) gerealiseerd. Zeer aromatisch en niet té pedis.
Ondanks brede ervaring moet ik zeggen dat onze maaltijd en de toegewijde bediening van de hoogste kwaliteit waren.
De ambiance is een originele mix van traditioneel en modern "Indisch".
Een absolute aanrader!
Juggy . Expertproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015

Wanneer wij Indisch eten dan gaan wij naar Kediri, dat doen wij al sinds +- 1985, toen ze nog een zaak in Amsterdam hadden. En met ons wisten hele "volksstammen" de weg naar Kediri te vinden want zij stonden zeer goed aangeschreven. Zo goed zelfs dat zij op een gegeven moment werden verkozen tot het beste Indische restaurant van Amsterdam.

De kwaliteit en de smaak van het eten is sinds die tijd alleen maar nog beter geworden. Kortom eten van Kediri is van goede kwaliteit en zeer smakelijk.
J R. Meesterproever (140 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
We hadden ons al heel lang verheugd op een bezoekje aan Kediri maar uiteindelijk werd het een rommelig avondje. Het begon er al mee dat de hele stad was omgebouwd tot vrijmarkt maar gelukkig was het Belfort nog rommelvrij. Eenmaal binnen zagen we niemand van de bediening en viel het ons op dat vrijwel niemand aan het eten was… Vreemd. Uiteindelijk aan tafel werden we een kwartiertje later verzocht om te verkassen omdat de tafel “gereserveerd” zou zijn… Vreemd. Later werden gasten weggestuurd omdat het "vol" was...
De menukaart was een boekwerk met een keur aan heerlijkheden dus het viel niet mee om iets te kiezen. Nu weten we dat een “Rijsttafel” een Hollandse uitvinding is dus dat dat eigenlijk niet echt Indisch is maar als uitzondering kozen we uiteindelijk toch voor de Kediri Rijsttafel. Na enige tijd kregen we een schaaltje kroepoek met wat zoetzure groente en vrijwel direct daarna de verschillende gerechten. Op het menu stond aangegeven dat je het best met de minst hete gerechten kunt beginnen dus dat deden we. De kip in groene saus was heerlijk en zo ook de groente in kokos, verder was de rendang heerlijk gekruid. De hete gerechten zoals groente en garnalen aten we als laatste en dat was maar goed ook want ze waren flink “pedis”.
Al met al lekker gegeten maar niet meer dan dat waarbij de bediening wat ons betreft wel wat vlotter had gekund.
Derk S. Meesterproever (52 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Vandaag besloot ik naar Kediri te gaan om mijn zoektocht naar het beste Indonesische eten voort te zetten. Ik had verwacht dat ik zou kunnen kiezen uit tal van gerechten uit een vitrine maar het bleek een restaurant te zijn. Volgens de vriendelijke dame was het concept al zo'n 2 jaar gewijzigd. De internetsite is wat dat betreft niet duidelijk. Ik kon wel eten meenemen en kreeg de menukaart om een keuze te maken. Er werd mij nog verteld dat bepaalde gerechten niet besteld konden worden, zoals de lamsrack en visrijsttafel. Ik besloot een nasi rames speciaal en een nasi kuning speciaal te nemen (helaas geen keuze in groente-en vleesgerechten), aangevuld met een sate ayam en 2 sayoers. Aangezien ik toch moest wachten kon ik mooi het interieur aanschouwen. Vooral de stroken met verschillende stoffen aan de muur geven een bijzondere uitstraling. Thuis begon ik met de sate. Sappig en mals, duidelijk van kippendijen. Tsja, toen de rames. De verhouding vlees en groente klopt niet. Bovendien was het vlees vet en taai. De sayoers waren ok maar niet heel bijzonder. Voor lekker eten betaal ik graag maar EUR 14,45 voor zo'n rames en EUR 4,50 voor een sayoer (200 gr incl het vocht) voor deze kwaliteit is echt te veel. Ik kan weer een adres wegstrepen waar ik in ieder geval niet naartoe hoef te gaan. (NB 5 voor service vanwege de beschikbaarheid en keuze van gerechten)
Moz . Meesterproever (16 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2015
Kediri stond al een tijdje op onze lijst, het werd nu tijd dat we een bezoek brachten. Onze vlees was letterlijk hard en pittig. De smaken zijn vlak en niet aangenaam. De service is afstandelijk. Helaas geen leuke ervaring.
Annegien R. Meesterproever (22 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Voor t eerst bij kediri geweest maar ik vond het tegen vallen. De saté vooraf was erg goed maar het hoofdgerecht viel tegen. Taai vlees en erg pittig terwijl op de kaart stond dat het niet erg pittig zou zijn. Ei was prima, kip ook.
Robin R. Expertproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Reeds een aantal keer hier gegeten, geschikt voor zowel een snelle (afhaal) maaltijd als voor een gezellige avond tafelen. Prijzen zijn zeer scherp en de gerechten smaken heel goed. Misschien tikkeltje anders dan de traditionele eethuizen maar zeker niet minder!

Nog een groot pluspunt, de bediening is uitstekend! Het zal je aan niets ontbreken.