Kazerne

Meer informatie over restaurant Kazerne

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Cori V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Ga hier nooit meer naar toe
Veel te prijzig voor wat je krijg
Koelkast was kapot we hadden
al besteld toen ze kwam zeggen dat sommige gerechten niet kon ?
Chateaubriand .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gegeten tijdens het openingsweekeind van de DDW met gemende gevoelens.. Het grootste, haast theatrale, industriële interieur voldoet aan de grootstedelijke ambities van de stad. Ruimte voor experiment en expoities.. pure winst!
Het eten en de bediening daarentegen zijn in mijn ogen wat 'blasé'; Een driegangen menu voor 35 euro is niet echt duur, maar de gerechten zijn toch net iets te braaf en gewoontjes. De wijnen zijn oké, prijs-kwaliteit is op orde.
De bediening komt wat chaotisch over en eenvoudig een fles wijn bestellen bij de gastvrouw gaat dan weer niet. Dat zit niet in het takenpakket en moet na minuten door iemand anders opgenomen worden.. vreemd.
Wellicht is het de drukte van een zaterdag tijdens DDW, maar de voorgeschotelde ambities zijn vooralsnog niet helemaal waar gemaakt. Dit moet beter kunnen.
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Drie keer de volle punten voor de Kazerne vanavond. Natuurlijk werkt het wel mee dat het heerlijk weer was om buiten onder de plataan te genieten van de scampi met venkel en de heerlije aubergineschotel. De cuisine is creatief, gebalanceerd in smaak en uitbundig waar nodig.
De geinspireerde ober gaf een korte proeverij in de dessertwijnen en stal daarmee ons hart en gaf de avond een liefhebbers-tintje...dankjewel!
Uitstekend!
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Een restaurant dat gevestigd is aan een ‘Paradijslaan’ schept hoge verwachtingen. Nog spannender wordt het als je weet dat ooit in datzelfde restaurant de garage van de Eindhovense vuilnisophaaldienst was ondergebracht. Inmiddels heeft de vuilnisophaaldienst plaatsgemaakt voor restaurant Kazerne met een galerie industrial design en winkel.
Het restaurant heeft een - tegenwoordig populaire - industriële aankleding. (oud-) Eindhovenaren zijn daar natuurlijk gek op. Maar Kazerne is een geslaagde versie, Londen aan de Dommel, kortom: inrichting 9+.
Het was prachtig weer, dus lunchten we op de schaduwrijke binnenplaats.
Niets beters dan een koele zomerwijn met wat oesters, die per stuk te bestellen zijn. We bestelden er negen en kregen er acht, de laatste acht. Wie na ons kwam had pech. Waarom de oesters op een bedje van grof zout werden gepresenteerd i.p.v. op ijs, is mij niet duidelijk. Ik kan slechts één reden bedenken: het ijs was op.
Na de oesters kozen we voor een Antipasti misti voor 3 personen. Prachtige plank met mooie harde/ zachte kazen, overheerlijke halfdroge worst met anijssmaak, Pesto, hammen en Italiaanse Mortadella, basilicum tomaatjes, vers brood, olijfolie, eendenrillette (of moet je zeggen pulled-duck?), enz.
We namen nog een voorgerecht: de rose gebraden eendenborst met rucola, rozijnen, granaatappel, aceto-uitjes en amandelen en de gekaramelliseerde en geschaafde venkel met gamba’s en roze peper-dilledressing. Alles prima opgemaakt en voldoende geportioneerd. Afsluiting: koffie met truffel.
De wijnkeuze per glas bestond uit Chardonnay, Sauvignon-blanc en een pinot Grigio. Voor een prijs van €4,/€5, per glas hebben we eerlijk gezegd wel eens iets beters gedronken.
Wat misschien niet helemaal klopte bij Kazerne werd ruimschoots gecompenseerd door de vriendelijke en attente bediening.
Aanwinst voor Eindhoven.

Felkro .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk driegangenmenu gegeten, goede prijs-kwaliteit-verhouding. Nette service. Fantastische ambiance, heel bijzonder om te eten omringd door prachtige kunst en design. Kijk ook even in het kleine winkeltje waar je bijzondere design voorwerpen kunt kopen. Er is ook een binnentuin waar het leuk en heel rustig zitten is. Wij komen hier absoluut terug!
MissFijnproever .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Jammer dat we op deze zondagavond bijna de enige gasten zijn. En dat terwijl eten en sfeer hier prima in orde zijn. Ondanks dat het een hoge grote industriële ruimte is, doet de inrichting verzorgd aan en het is er behaaglijk. De combinatie van expositie en horeca geeft het geheel een extra leuk tintje.
Op de kaart prijken mediterrane gerechten en er is voldoende keuze. We gaan van start met gestoofde mosselen voor twee van ons, ceasar salad en gemarineerde bietensalade. Als hoofdgerecht kiezen we voor kalfssukade met linzen en paddestoelen, ossenhaas met rucola en twee maal Parmigiano Reggiano. We eindigen met tiramisu. We krijgen er prima wijn bij geschonken en ook het brood is heerlijk vers. Een aanrader.
Janneke J.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Wij waren met 4 personen. Van 1 persoon was men het voorgerecht vergeten. Daarnaast wist de bediening niet alle vragen over de gerechten te beantwoorden. De bediening was wel uiterst vriendelijk! Als voorgerecht had ik pasta met gamba's. De pasta was erg flauw en de portie veel te groot. Geen aanrader. De ossenhaas die ik als hoofdgerecht had, was daarentegen super! Het citroendessert was ook prima. Kortom, een mooie locatie om met prettig gezelschap te dineren.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Eigenlijk te gek voor woorden dat ik hier nog niet geweest ben. Veel goede berichten over de sfeer en de keuken. Aangezien ik in internationaal gezelschap verkeerde die een nieuwe uitdaging zocht in culinair Eindhoven op naar De Kazerne. Warm, internationaal en professioneel ontvangst in een mooie locatie. Eenmaal aan tafel kozen we voor een gerecht deze avond. Mijn tafelgenote nam een vegetarische keuze, Aubergineschotel met courgette, tomaat, buffelmozzarella, aan haar gezicht te zien een goede keuze. Goed op smaak en een goede garing. Zelf nam ik Kabeljauw met een makreel brandade, gebrande prei en kervelolie. Dat was een verrassing qua smaken en combinatie. Aanrader. Begeleiding van een heerlijke rode Siciliaan met een vriendelijke prijs. Jammer dat aan het einde van de avond vooral het afruimen van de andere (en onze) tafels en de keuken qua geluid de overhand nemen.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Mooiste restaurant van Eindhoven, je waant je even in New York of Londen. Goede menukaart met erg lekker eten in hoeverre ik het heb kunnen proeven. Bediening leek wat onwennig maar was erg vriendelijk. Absoluut een aanrader.
Jhdv1955 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Fantastische plek om te eten. Veel design maar niet opdringerig. Op dit moment is er een expositie ingericht door trendwatcher en oud-directeur van de Design Academy Lidewij Edelkoort. Heerlijk om tussen de gangen door even tussen haar persoonlijke voorkeuren te lopen. Wij vonden dat echt een toevoeging.

Het eten was goed. Voortreffelijk ossehaas en boterzachte lam. Geen tien, maar een negen.

Helaas was er deze avond veel minder klandizie dan dit prachtige restaurant verdient. Daardoor begonnen de koks al heel vroeg met het schoonmaken van de keuken. Begrijpelijk, maar het geeft een onrustig gevoel. De bediening was uitstekend, als wij er niet de halve maaltijd getuige van hadden moeten zijn dat de keuken werd schoongemaakt zou dat een 9 zijn geweest.

Er was nog iets dat op viel: ondanks de enorme ruimte met "harde" wanden was de akoestiek heel prettig. Dat is fijn als je gewoon met elkaar wil praten zonder dat anderen mee luisteren.

Ik hoop echt dat er zoveel mensen gaan eten dat de koks het tot het allerlaatste moment zo druk hebben dat ze pas hoeven poetsen als iedereen weg is. De Kazerne is het waard.
Willey .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
De Kazerne is als concept ontegenzeglijk erg geslaagd. Een aanwinst voor Eindhoven. Wat betreft het restaurant daar gaat het mis op de bediening. De keuken, daar valt weinig op aan te merken. Mooie gerechten, goed van smaak, uitgebalanceerd met een ruime keuze aan wijn om de juiste combinaties te maken. Waar het misgaat is in de bediening. Een heuse 'maître' die weinig gastvrouwschap presenteert. Die verbergt zich de hele avond in een scherm. De bediening is vooral 'rap' op rustige avonden. De laatste hap van een gerecht zit nog in je mond en het volgende gerecht wordt alweer uitgeserveerd. Om 22.00 uur willen ze blijkbaar naar huis en beginnen de matzwarte designtafels demonstratief met spray te reinigen terwijl je nog aan het dessert zit. Voor ruime wijnkeus ben je aangewezen op je eigen inzicht want een fatsoenlijk advies blijft achterwege, evenmin als een vraag of het gesmaakt heeft. Alle complimenten voor de chef, jammer dat het wat betreft 'een leuke avond uit' zo'n teleurstelling was.
Deze ervaring was niet eenmalig. Deze recensie is op basis van 4 bezoeken. 14 juli de laatste maal.
Beste Willey,

Dank voor je complimenten over ons concept en de keuken!

Maar wat spijtig om te horen dat je slechte ervaringen hebt gehad op het gebied van service. We zullen stappen ondernemen, bijvoorbeeld door wat je aankaart mee te nemen in de training van onze medewerkers.

We stellen reacties zoals deze erg op prijs, omdat we dan gericht kunnen werken aan verbetering. Graag bieden we persoonlijk onze excuses aan. Zou je zo vriendelijk willen zijn ons een e-mail te sturen? Alvast hartelijk dank voor de moeite.

Nogmaals dank voor je feedback en we hopen je gauw weer te mogen verwelkomen in de Kazerne!

Hartelijke groet,
Koen en Annemoon
Founders van Kazerne

info@kazerne.com
Annet G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wat een schitterende locatie is dit. Als je op zoek bent naar een typisch Eindhovense ervaring moet je hier zijn. Het eten stak wat schraal af bij de omgeving maar ik heb ook hele andere verhalen gehoord, dus misschien is de kwaliteit wat wisselend. Maar ga er zeker eens langs, al was het alleen maar om even een kijkje te nemen.
Pieter_Ehv .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Wederom een leuke post-industriële eetlokatie in Eindhoven. De kaart is klein, maar schijnt wekelijks te wisselen, op de vaste "toppers", aangegeven met een ster, na. Je kunt voor- en hoofdgerecht los bestellen, of zelf je 3 of 4-gangen menu uit de kaart samenstellen. Wat wijnen betreft is er meer keuze, ook in het wat stevigere prijssegment. Een Navarra die wij kozen was helaas 'op' maar de Italiaan (Barbera plus Pinot Nero) die we ervoor in de plaats namen heerlijk. In de grote ruimte zelf valt de nodige "designkunst" te bewonderen. We zijn benieuwd of die ook regelmatig gewisseld wordt. Leuke aanwinst. Even wachten op het binnenterras dat volgende maand (mei 2015) klaar moet zijn.
David B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Een grote hal. Lijkend op een bedrijfshal. Stevige glazen deuren met stoere stalen kozijnen. Alles strak. Veel grijs en zwart. Ruimte tussen de tafels. Kunstwerken achterin. Alles ademt ‘design’. Achterin een grote open keuken.
We worden verwelkomd op elegante en vriendelijke wijze door een mooie, in zwart geklede jonge vrouw. We kiezen een tafel bij het raam en krijgen heerlijke koffie met originele kleine verrukkelijke chocolade snoep.
De bediening is attent en vriendelijk.
Twee van onze groep kiezen een gerecht van de kaart (iets met aubergine), twee anderen vragen om veel groenten (staat niet als zodanig op de kaart).
Alles wordt snel en aantrekkelijk geserveerd. De groenten zijn een lauw-warm mengsel van verschillende verse seizoensgroenten met een delicate dressing.
Vers brood en grissini, met olijfolie en boter, thee van het uitgelezen merk Kusmi, linnen servetten, zwaar bestek, grote glazen heet water voor de thee (in plaats van ‘een Haags bakkie’) zijn onder meer de details die dit bijzondere restaurant onderscheiden.
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Als je iets anders wil dan een standaard restaurant, dan moet je naar Kazerne. De combinatie van restaurant en expositieruimte is verfrissend. De voormalige kazerne is opnieuw ingericht.
Minstens zo belangrijk is het eten. De kaart is niet uitgebreid, maar het resultaat is prima. We hebben ieder andere gerechten gegeten, en ze waren prima.
We komen hier zeker terug, als is het maar voor het heerlijke dessert, rabarber met yoghurtijs.
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Met vrienden gegeten in "de Kazerne". Allereerst de locatie en ambiance: die is fantastisch. De tot restaurant omgebouwde brandweerkazerne, heeft een strakke industriële uitstraling die ik erg kan waarderen. Bovendien geeft het feit dat er ook in dezelfde hal een kunstexpositie plaatsvindt je het gevoel alsof je in een museum aan het eten bent, erg speciaal.
Helaas is het eten qua kwaliteit niet vergelijkbaar met de ambiance. Hoewel het leuk is dat het menu elke week wisselt kan de chef misschien beter het menu minder vaak veranderen, zodat de gerechten een stabielere kwaliteit krijgen. Als voorgerecht had ik kwartel, deze was goed bereid en lekker. Één van mijn disgenoten had crostini, hier was ik minder tevreden over: deze smaakte wat flauw, was alles behalve knapperig (wat je verwacht bij een goede crostini) en was bovendien wat aangebrand. Als hoofdgerecht had ik lam met risotto, op zich aardig, maar wederom wat te weinig gekruid. Als nagerecht had ik de kaasplank, iets waarvan je toch verwacht dat er niet teveel aan te verknoeien is, maar dat kan toch het werd namelijk op een warm bord geserveerd! Waardoor de kazen half gesmolten waren. Nu ik het zo opschrijf bedenk ik me dat ik er eigenlijk op de avond zelf wat over had moeten zeggen...
De bediening is ruim voldoende, ervaringen van anderen dat het onvriendelijk is deel ik niet. Wel ontbreekt bij sommigen kennis, bijvoorbeeld over wijnen. Sowieso denk ik dat het goed is wijnarrangementen aan te bieden bij de menu's!
Concluderend: fantastische locatie, heel veel potentie om een toptent te worden, alleen ben ik bang met een andere restaurant-eigenaar.
French .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Mooie locatie hoewel het verband tussen expositie en restaurant me ontging. Je kunt een rondje lopen om wat design-objecten te bekijken maar feitelijk staat dit compleet los van het eten, hoewel het deels in dezelfde ruimte is. Tafeltjes zijn erg klein, stoelen niet echt gemakkelijk en je zit heel dicht bij andere gasten. De ruimte is wel erg fraai en mooi verlicht.
De Kazerne werkt met een kleine kaart maar wel zeer on-alledaagse gerechten. Heerlijk gegeten, bediening was wat passief.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Deze voormalige (oa) brandweerkazerne is een qua inrichting creatief en monumentaal restaurant geworden in het centrum van Eindhoven.
De niet uitgebreide weekkaart kent originele gerechten waarbij voor- en nagerechten pittig gepreisd zijn. Als 3 gangenmenu blijft het met € 35,- net in verhouding tot het gebodene waarbij de porties precies genoeg zijn voor niet al te grote eters.
En ach, de niet al te professionele bediening doet haar best. Voor de inrichting willen we nog wel eens terugkomen.
Zakendineetje .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Wie van doorsnee en diepvries houdt moet de Kazerne vooral overslaan.
Het is allemaal net weer even ludieker en kunstzinniger dan we in de Lichtstad gewend zijn, met oog voor origineel detail.
Tussen de mooie, malse en smakelijke gerechten door van het 3-gangenmenu, is het mogelijk even heerlijk de benen te strekken om in de expositieruimte rond te snuffelen.
Kortom: bijzonder lekker gegeten in een mooie moderne omgeving waarin je je snel thuis voelt met vriendelijk personeel.