Over het restaurant Kawop

Een ontspannen en culinaire avond bij Kawop!

Op het marktplein van Lochem vind je het monumentaal herenhuis ‘restaurant Kawop’. Hier worden Franse, traditionele gerechten klaargemaakt door chefkok Ronald Bouwhuis en zijn brigade. Ze werken met uitsluitend verse en pure ingrediënten en koken creatieve gerechten voor een vriendelijke prijs! De vriendelijke en charmante bediening zorgt voor een informele sfeer zodat je hier een ontspannen en culinaire avond kan beleven.

Meer informatie over restaurant Kawop

Zondag & Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag Gesloten
Vrijdag & Zaterdag

Gertjan V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wij vonden het eten kwalitatief goed, maar de porties zeer klein. De bonbon van rettich met gerookte makreel had meer de afmeting van een amuse als van een voorgerecht. Beide hoofdgerechten, tongfilets en rouleau van parelhoen waren ook zeer zuinig uitgevoerd. Ook vonden wij de tafeltjes erg dicht op elkaar staan, ongewild kreeg je de hele conversatie van de buren mee. Geen reden voor ons om nog eens terug te gaan.
W V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Goed verzorgd , avondje uit daarna schouwburg !
gerda387 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Smaakvolle 3 gangen maaltijd. goed verzorgd. Ook voor mij (gluten en koemelkintolerantie)
Voor herhaling vatbaar. Prijs, kwaliteitverhouding prima.
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bij Kawop prima gegeten met de laatste AH bon van 2016. En het was geslaagd. Een prima drie gangen menu met verrassende en heerlijk smakende gerechten. Ook -hoewel bekend, dus minder verrassend- het nagerecht was de kaas op goede temperatuur. Bediening jong,echter prima! En een heerlijke goed aangeklede ruimte zonder muziek en een prima akoestiek. Voor ons de eerste keer in Lochem, echter zijn we weer in de buurt dan zullen we zeker ook weer aan de monniken denken!
Truus V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Mooi plekje aan het raam met uitzicht op de markt. We zaten voor de lunch in de 'gelagkamer'. Daar staan de tafeltjes wel wat dicht op elkaar. Mooi gedekte tafel (tafellinnen). De vis (doradefilet) smaakte wat sterk maar dat lag aan een dun bruin laagje onder de huid. Vooraf zelfgemaakte mosselkroketjes met een milde mosterdmayonaise en als dessert een panna cotta met stukjes gecaramelliseerde peer erop.
Arthur V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Lekker gegeten. Leuk keuzemenu voor AH-spaaractie, met behoorlijke keuzemogelijkheid. Vriendelijke en attente bediening. Een aanrader!
Reinder D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk 4gangendiner gegeten
Bert J.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Het eten is heerlijk. De verfijnde gerechten zijn goed op elkaar afgestemd. Het restaurant staat op een mooie locatie en straalt een goede sfeer uit. De bediening is vlot en vriendelijk. Al met al voor herhaling vatbaar. Ook de prijs/kwaliteitverhouding is dik in orde.
Pauline M.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Heerlijke intieme ambiance in prachtig pand gelegen op de markt te Lochem. Keurige ontvangst, dito bediening de gehele avond ( soms misschien zelfs iets te formeel). Voor de tweede maal gegeten ikv AH-actie. Menukaart biedt de keus uit 2 voorgerechten. 3 hoofdgerechten ( 2 maal vlees, 1 maal vis) en 2 nagerechten. Keus lijkt wellicht beperkt echter was dit voor ons zeker niet, heerlijke gerechten. Gemarineerde olijven en "toast" vooraf ( van het huis) met een huisgemaakte tonijn-spread. Na voorgerecht enkele sneetjes vers brood met zoute boter. Karaf water. Kortom, er wordt goed voor de gast gezorgd. Heerlijk gegeten in dito sfeer. Franse chansons op de achtergrond. Prijs - kwaliteit is prima in balans, mede door de AH actie ( tweede menu gratis).
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurantbonnen. Het was een mooi aanbod en lekker. Het ontvangst en de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Mooie inrichting en we hadden een mooi uitzicht op de markt.
saskia268 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
De ontvangst en bediening was de hele avond prima. Maar belangrijker, we hebben buitengewoon lekker gegeten. We maakten gebruik van het AH-menu en hadden een paar keuzes. Beide voorgerechten waren heerlijk. En het stoofpotje van hert dat we als hoofdgerecht hadden was ook erg lekker. Alles was prachtig opgemaakt. En de portiegrootte precies goed. Kortom, geen enkel verbeterpunt te vinden. We zijn blij dit restaurant te hebben ontdekt in Lochem. We gaan zeker nog eens terug.
Lourens F.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Gezellig restaurant in een mooi oud pand. Je wordt als gast verwend met lekker eten en een goed glas wijn. Een flesje water wordt naar wens aangevuld en is gratis. Wat wil een mens nog meer!
Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
We wordt veel aandacht aan de gerechten besteed. Bediening uitermate vriendelijk! Een aanrader! Bijzinder lekker gegeten!
Erik1961 T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Kleine aparte menukaart voor AH klanten. De gerechten waren van een prima niveau, goede kwaliteit . Verrassend, de flinter mierikswortel en de heerlijke stoofpeer bij het stoofpotje hert. Het stoofpotje zelf was ook heerlijk, met veel kruiden en groenten. Borden waren mooi opgemaakt.
Echter ook verbeterpunten:
1. Alle rode wijn en port waren te warm. Erg jammer voor een restaurant van dit niveau. Je betaalt er tenslotte flink voor.
2. De bediening hoort de wijn uit te schenken naast de gast en niet voor andere gasten langs en over detafel heen.
Jannes K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Niets meer aan doen! Nou ja, in het nieuwe seizoen weer een nieuwe kaart dan. En misschien niet de hele avond Aznavour draaien.
AshleyV .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Genoten van een heerlijk AH-menu. De kalfsentrecot was op mijn verzoek perfect mediumplus gebraden geserveerd op een bord met allerlei verrassingshapjes. Het dessert was verrukkelijk en de sfeer prettig en rustig. Kortom een ontspannen avondje uit en komen zeker terug.
Annie V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prettige ontvangst. Met z'n vieren verrukkelijk gegeten. Persoonlijke bediening. Goede portionenring.
Gezellige Ambiance. Kortom voor herhaling vatbaar!
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Heerlijk geluncht bij Kawop in Lochem. Het is nu de wildtijd dus gekozen voor hertenstoof. Dit was prima bereid, mals en vol smaak. Prijs/kwaliteit goed in verhouding. De bediening was vriendelijk.
Beatrice W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De smaken waren niet echt goed op elkaar afgestemd. We hadden het gevoel dat er met halfproducten werd gewerkt. De groente: te weinig en wat er op het bord lag: erg gekunsteld.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Wij heb Afgelopen woensdag bij kawop gegeten.
We hebben gebruik gemaakt van het iens menu dat was zeer voortreffelijk.
Als voor gerecht had ik een rolletje met zalm en forel die was goed van smaak.
Mijn vriendin had de charcuterie met groene mosterd en augurkjes.
Als hoofd gerecht hadden een runder stoof die goed vulde met de puree er bij.
Als dessert namen we de pannacotta met amandelen en gekarameliseerde peer maar die was ruim voldoende
Na de tijd nog een kopje koffie na met een glaasje likeur, we hebben een top avond gehad bedankt voor deze ervaring we komen zeker nog eens terug