Katak Mas

Duur
Erg lang
Lucienne B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met 6 personen gereserveerd om 18.00 uur op zaterdagavond. Het personeel kon de drukte niet aan. Een uur gewacht en toen maar eens gevraagd wanneer we aan de beurt kwamen. We hadden van te voren al rijsttafel besteld, dus dat kon het probleem niet zijn. Het eten was redelijk lekker. Niet elke soort saté even lekker, 'geiten'? saté droog en erg kleine stukjes vlees. Het interieur is wel erg jaren 60, de prijs is wel 2016. Was lekker dichtbij voor onze gasten, maar zou zelf niet zo snel meer teruggaan naar dit restaurant.
Mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Restaurant met uitzicht op water en kunstwerk. Inrichting is netjes, maar niet echt gezellig. Personeel beleefd en vlot met drankjes en het eten.
Wij hadden oa. gado gado, dit was een hoofdgerecht maar stelde niet veel voor: heel veel taugé en weinig andere groenten in een berg pindasaus en dat voor 11 euro. Saté kamping was iets taai, maar goed van smaak. De rijsttafel (diner) voor 1 persoon bestond uit diverse schaaltjes oa.ei in waterig sausje, slappe boontjes, stuk kip die heel erg naar koelkast smaakte, dan nog wat schaaltjes met vlees waarvan 2 van de 3 wel lekker waren en kipsate prima. Wij hebben toch wel veel beter Indisch gegeten. Hier komen wij niet terug.
Eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Als liefhebbers van Indisch eten hier prima gegeten. We bestelde 2x een 1 persoonsdiner met diverse groentes, ei, saté en rundvleesgerechten. De service is ook prima te noemen zorgzaam en rustig. Hier zeker nog eens naar toe.
Reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Zeer attente bediening, leuke ambiance, gezellig aangekleed. Mooi uitzicht op het water.
Een uitgebreide Indonesische tafel met allemaal heerlijke kleine gerechten, die stuk voor stuk anders proefden. Heerlijke garnalenspiesjes, zalige saté, smakelijke bijgerechten. Het kon niet op. Een aanrader.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Hier met 3 personen gegeten en een rijsttafel Katak Mas besteld, waardoor we van alles iets konden proeven. Persoonlijk vonden we de Nasi Kuning wat droog, alsof het al even lag. De rest van de gerechten waren heerlijk. Opvallend was wel dat de garnalensaté overal naar smaakte, behalve naar garnalen. De boontjes waren helaas niet vers, maar leken uit pot te komen: geeft toch net een wat andere bite. Kleine dingen, maar toch.
Al met al prima gegeten.
Smulaap .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Met de gehele familie gaan we traditiegetrouw 1 keer per jaar Indisch eten bij Katak Mas.
Dat we ieder jaar terug komen is niet voor niets, het eten is echt heerlijk. We nemen altijd een rijsttafel zodat er veel keus is en voor ieder wat wils. Alleen de rendang vond ik nu erg droog, verder was ieder gerecht weer heerlijk!
Bediening is erg vriendelijk, inrichting niet bijzonder. Maar dat laatste vergeet je zodra je begint te eten. Kijk nu al naar de volgende keer uit!
Swiekee .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
We hebben 1 rijsttafel Bukit Tinggi en 1 satehcombinatie hier gegeten, de verschillende soorten vlees waren heerlijk mals in de bijbehorende sausjes. Jammer dat je bij de satehcombinatie van elke soort maar 1 stokje sateh krijgt de sateh is zo lekker dat ik graag wat meer sateh had gewild. De begeleidende groente gerechten hadden een romige kokossmaak. En voor de hetere eter was er een huisgemaakte sambal manis. Een vriendelijke en attente bediening zorgt er voor dat alles op tijd wordt aangevuld.
Keiki .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Lekker gegeten bij Katak Mas. Veel gerechten in 2-persoons porties, net genoeg. Veel malse vleesgerechten en allen heel erg smakelijk.
Een paar tips: de gulai kambing mag minder kaneel bevatten dan is het in balans; aan de gado2 toevoegen miniblokjes gebakken tofu en mini reepjes gebakken tempe en ietsje dunner saus graag; er zou ook wat rauwe groente apart bij geserveerd kunnen worden zoals botersla en reepjes komkommer, misschien op aanvraag mogelijk maken. Mmm lekker hoor.
De gebakken pisang goreng is te hollands voor me. Bakbananen zijn lekkerder.
Service is vriendelijk en zorgzaam ondanks grote drukte eerder op de dag.
Decor mag ge-update worden om de herkomst van de gerechten te benadrukken. Misschien later.
Volgende keer breng ik een kussen mee om te zitten. Mijn gezicht zit te dicht bij mijn bord, haha…
Wij gaan terugkomen voor de a-la-carte. De lijst is nog lekker lang.
Ik zeg: Jempol.
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Wij, mij man en ik, waren vrijdag 10 april 2015 bij Katak Mas. Het was ongeveer 14 jaar geleden dat wij er voor het laatst waren. Wonen dus niet meer in Rotterdam. Het was als thuis komen. 1 mannelijke bediende herkende ons. Gevraagd naar mw Fong die was er en kwam. Weer een feest van herkenning. We hadden menu mas een rijsttafel. Heerlijk. Hoop dat het nu niet meer zo lang duurt voordat we weer een keer gaan.
Paul F.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Het is weer een jaar geleden, dat we hier hebben gegeten. De vorige keer vonden we dat het flink achteruit was gegaan. Het eten smaakte toen meer Chinees dan Indisch. Maar ja, af en toe moet je toch weer eens proberen, of het weer is verbeterd.

En.... gelukkig kunnen we dit keer een goede recensie geven.
Het eten (toch het belangrijkst) smaakt weer zoals vanouds. Nagenoeg Indisch. Nu is het natuurlijk zo, dat de smaken in Indonesië per regio behoorlijk kan verschillen. Ik ga dan uit van wat ik het meest gewend ben (en het lekkerst vind).
Goede boemboes gebruikt, alleen mocht het van mij iets pittiger. Toen ik dat aangaf, werd gezegd, dat dat inderdaad kan, maar dan moet je het tevoren aangeven. Goed om te onthouden voor een volgende keer.
Van de rijsttafel was geen gerecht, die minder was. Alles op een goed niveau.
De mensen van dit restaurant blijven altijd even vriendelijk. Niets is ze teveel. Heel prettig.
De inrichting is al heel lang dezelfde, enigszins Indische sfeer. Gewoon aardig om in te vertoeven.
Al met al zal ik nu weer vaker langs komen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Eh nee, ga inderdaad hier NIET naartoe als je valt voor die quasi-romantische ambiance. Kaarslicht, rozen, dat soort dingen. Ga hier wél naartoe als je eens wat andere smaken wilt beleven. Niet de Hollandse Chinees maar échte smaken.

Maar wat is er gebeurd?! Een stuk meer negatieve recensies dan vroeger en ze hebben ten dele ook gelijk! Ook ons eten was wat aan de lauwe kant, en hoewel de verscheidenheid aan smaken verfrissend is, zat er nou niets tussen waarvan je zegt "hier rijd ik voor om".

De bediening is inderdaad attent, beleefd, zoals je 'verwacht' maar het eten vind ik achteruit gegaan.

Als ik zo vrij mag zijn zou ik Katak Mas het volgende willen aanreiken :

- Gerechten warmer opdienen
- Meer uitgesproken smaken (scherp mag best vlammen-uit-je-mond heet zijn)
- Wat duidelijker kaart, voor niet-kenners van Indonesische gerechten is het soms lastig om een beeld te krijgen.

Ik kom zeker nog eens terug om te kijken of jullie wellicht een 'slechte dag' hadden :-).
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Met vier volwassenen en twee kinderen naar Katak Mas. Kort en bondig: geen mooie zaak van binnen maar wel mooi uitzicht. Eten is degelijk en redelijk divers, niet spectaculair maar dat hoef je ook niet snel te verwachten van een normaal Indonesisch restaurant. Bediening is attent, aardig en oplettend.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2014
Geregeld halen wij eten af bij Katak Mas. Elke keer weer blijven ze ons verassen met heerlijk eten. Wellicht een beetje aan de prijs, maar het smaakt dan ook voortreffelijk.
Lizmfht .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Prima tent als je even snel Indonesisch wil eten zonder dat je in een afhaalzaak terecht komt. Lekkere satétjes en betaalbare gerechten. De geroosterde kip viel helaas wel een beetje tegen maar de rest smaakte goed. De inrichting vind ik ronduit lelijk, maar in het voorjaar kan het wel wat hebben omdat je dan op het terras aan het water kan zitten.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Na lange tijd konden we weer naar katak mas. We besloten eten te halen. We bestellen katak mas rijst tafel voor 2 personen. Het eten was snel klaar. Thuis in de tuin uitgestald op tafel. Het eten ziet er gevarieerd en lekker uit. Helaas.. Het vlees is smakeloos. De garnalen saté was droog en taai. Alleen te herkennen aan zijn staart met pindasaus??!! De kipsate was ook droog. De sajoer was zo gaar dat het smolt in je mond. Waardoor je niet meer proefde wat het was. De helft van de rijst tafel,€41,- is blijven staan.
VisJanssens .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Ons eerste bezoek aan dit restaruant. Drie personen waarvan een last van allergie. Direct gemeld en daar werd keurig rekening mee gehouden. Vlotte en vriendelijke bediening. Wij kozen het menu van de Chef; voortreffelijk en goed op elkaar afgestemde gerechten. Al met al een zeer plezierige avond.
Alumni753 .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2013
Menu van de chef is altijd weer een verrassing en met veel fantasie inhoud gegeven. De service is vriendelijk en bijzonder snel. We komen er graag en zullen dat zeker nog even volhouden.
Pique .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2013
Het eten was lauw bediening niet echt vriendelijk , een rijsttafel voor 2 personen nou dat was zo minimaal dat het geen naam mag hebben.
En iets wat op een garnaal moest lijken op een sateprikker met pindasaus durfde we niet op te eten die was waarschijnlijk nog ergens gevonden .
Zeker geen aanraden waard als lekker indonesisch wilt eten en prijs kwaliteit zeker niet in verhouding.
Kralingen .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2012
Met ons gezin op 5 december hier voor het eerst gegeten. Wat een grote teleurstelling! We namen de uitgebreide rijstafel. Wat een vlakke smaak, meeste gerechten nog lauw (leek wel of het tekort in de magnetron had gezeten), alle gerechten echt inspiratieloos. Al met al net een slechte Chinees. Bediening totaal zonder passie en oprechte aandacht. Het decor heeft een "Herman de Blijker" turn around nodig wat een troosteloze aanblik nu. Kortom zeker niet voor herhaling vatbaar, we gaan op zoek naar een lekkere indonesisch restaurant met passie voor eten en hun klanten.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Het eten hier is absoluut niet authentiek Indonesisch! De geurloze rijst was hard en had al even gestaan. De bediening was eerder Chinees dan Indonesisch.
De bestelde specialiteitengerechten waren smaakloos.