Kasteeltje Hattem

Meer informatie over restaurant Kasteeltje Hattem

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Huubhendrix .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Het eten op deze warme avond op het prachtige terras van Kasteeltje Hattem was ronduit teleurstellend en de bediening rommelig. De tartaar was smakeloos en voorzien van een te overvoedige truffelsaus. Ook het vegetarische hoofdgerecht was flauw en de aangekondigde asperges ontbraken. De heerlijke rode huiswijn was te warm. Dankzij het prachtige decor en het aangename gezelschap toch een fijne avond.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het kleinste kasteel van Nederland staat in Roermond en daar kun je heerlijk vertoeven. In het kasteel zelf is het restaurant te vinden en de beide voormalige koetshuizen zijn de suites gehuisvest.
Ons arrangement bestond uit een overnachting met uitgebreid ontbijt en een vier gangen diner met bijpassende wijnen. We kregen een tafel in de ovale zaal: ruime tafel met heerlijke stoelen.
We kregen gamba's met krabsalade en avocado crème, grietfilet met zeekraal, drie bereidingen van lam en als dessert chocolademousse met citroenijs, mango en passievrucht. Daarbij goede en ruim geschonken wijnen met goede uitleg. Vlotte bediening, karaf water gratis (zoals het hoort), geweldige ambience. Kortom een avond om niet snel te vergeten.
Leon W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Ik was tot voor kort een fan van dit restaurant, temeer ook omdat de gastheren erg aardige kerels zijn. In 3 weken tijd ben ik hier nu 2 keer geweest en vond ik de gerechten ronduit teleurstellend. Vooral het vlees was teleurstellend. Niet van een goede kwaliteit en vervolgens ook nog een uitgedroogd (in de warmhoudoven??). Mannen, doe er wat aan aub
Erik R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
We hebben hier met een groot gezelschap gegeten, circa 15 personen. Allemaal namen we het voorgestelde 3 gangen menu. Kwaliteit en visie van de gerechten zijn goed tot zeer goed. Er is is duidelijk nagedacht over de combinatie van de onderlinge gerechten van het menu als ook over de combinatie ingrediënten van afzonderlijke gerechten. Personeel was enigszins afstandelijk, echter dit kon uiteraard ook het gevolg zijn van de grote groep waarmee we waren, dat ze niet wilden interfereren in de groepsdynamiek. Ambiance is schitterend bij dit restaurant, prachtig kasteel(tje).
Samengevat: zeer de moeite waard om hier een avond door te brengen cq. culinair verwend te worden.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Dit is ons favoriete restaurant. De kaart wisselt zeer snel waardoor je hier regelmatig kan eten en iedere keer verast wordt met nieuwe gerechten. Een avondje bij kasteeltje Hattem is niet goedkoop maar het is de prijs absoluut waard. De twee heren die dit restaurant runnen zijn altijd in voor een grapje maar zeer vakkundig. De afgelopen keer was het ook weer ontzettend goed. De steak tartaar is vers, verfijnd en bijzonder goed van smaak. De losgeslagen sushi is modern met klassieke smaken. Als hoofdgerecht had ik kalf, ontzettend mals en weer een zeer mooi opgemaakt bord. De smaken kloppen, de bijpassende wijnen ook. Een 4 gangen menu a la carte is vrij veel, ik zou adviseren om drie gangen te nemen als je niet veel honger hebt. Je kunt in dit restaurant buiten, in de serre en binnen eten dus het is voor alle jaargetijden en temperaturen geschikt. Dit kasteel is een beleving.. Aanrader!!!
Linsie .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wij hadden hier een arrangement met een viergangen diner. Wat we gingen eten was een verrassing, maar wij lusten alles, dus geen probleem. Van tevoren kregen we een glaasje bubbels en een broodje. Verder een wijnarrangement bij het diner genomen.
Ze waren niet zuinig met de wijn! Vooral het eerste glas zat lekker vol en bijschenken mocht, dus ik moet eerlijk bekennen dat ik blij was dat ik nog recht kon lopen aan het einde van de avond!
Eten was lekker en zag er mooi uit, maar ik was niet overweldigd. De wijnen waren prima, maar alleen de rode wijn was echt heel lekker.
We hebben dus een gezellige avond gehad. De bediening was prima, tijd tussen de gerechten perfect, alleen het eerste kwam iets te snel voor ons.
Tot slot een mooi plekje in een soort serre achter het kleinste kasteeltje. Heerlijke stoelen en een algemeen gevoel van luxe.
Lucienne U.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
deze week samen met kennissen die er vaker komen naar Kasteeltje Hattem waren ooit eens bij de vorige eigenaar geweest.
Het was gezellig een leuke en fijne sfeer en vooral het eten was heel erg lekker . Leuke gerechten gewoon goed heerlijk wijntje erbij wij gaan zeker terug .

HLahaye .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Tja, beetje moeilijk te beoordelen.
Amuse zit er hier niet aan, althans die kwam niet op tafel dus ga ik er maar van uit dat die hier niet geserveerd wordt.
Gerechten waren goed maar ook niet meer dan dat, Bisque d'homard voor 16,50 is zeker niet goedkoop, ook de Zeetong doet met een prijs van 39,50 best mee aan de dure kant. Hoeft geen probleem te zijn maar dan moet je er ook echt wat van maken. Bisque was goed maar zeker niet speciaal. Zeetong was aan de de droge kant.
Bediening was de hele avond slordig, met "uw wilt zeker geen brood meer" werd het broodmandje van tafel gegrist terwijl ik nog een stukje wilde pakken (kon ik nog net redden).
Ook mijn wijnglas (met nog een redelijke slok wijn aanwezig) werd al weg genomen. Kon ik ook nog net tegen houden.
Lege bierglas bleef de hele avond op tafel staan, fles water van 6,00 is toch echt niet meer van deze tijd !
In "lekker" heeft de hoofdredacteur eens geschreven dat -in het geval een restaurant geen ijswater wenst te serveren- je als gast eigenlijk meteen moet vertrekken. Doe je natuurlijk niet als je ingesteld bent op een gezellig diner.
Aangezien we die avond niet in het hoofdrestaurant konden dineren (een feestje of zo) , kan ik alleen deze kleine serre beoordelen: redelijk maar zeker niet echt sfeervol.
Al met al niet dusdanig dat wij hier terug zullen komen. Helaas.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Een aangename rustige sfeer en buitengewoon lekker eten
in dit restaurant. Goede presentatie zonder teveel "sterren" gefriemel.
Het oog wil wel wat maar de smaakpapil wil meer. Ook de relatief goedkopere wijn uit Lazio was buitengewoon smakelijk. Er zou in Nederland wat minder naar Franse
wijnen gekeken moeten worden. Die zijn in verhouding over het algemeen te duur
voor de geboden kwaliteit. De krokante zwezerik, de gebakken ganzenlever,
de ossenstaartsoep en het citroentaartje bevielen mij het meest. Bravo.
Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Met de familie naar het jaarlijkse kerstdiner in kasteeltje Hattem. Bij aankomst een schitterend aanzicht en stijlvolle kerstversiering. Toen alle familieleden aan tafel zaten ongeveer 36 personen. Kregen we een drankje en een steak tartaar deze was heerlijk op smaak en met liefde bereid. Daarna een boterzachte kalfswang met een stukje zwezerik, heerlijk. Vervolgens een heerlijk stukje witvis heerlijk op smaak en iedereen had zijn gerecht op tijd. Tussendoor bestelde iedereen verschillende drankjes en de routing was correct en snel en vriendelijk. Het nagerecht met chocolade was eveneens heerlijk. Kortom een geslaagde avond, ga zo door team "Kasteeltje Hattem" heerlijk en dat zie je terug in de punten!
KeesWeeda .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Heerlijk gegeten en perfect geslapen in dit Kasteeltje. Het menu was veelzijdig, vlees, vis en ieder gerecht was met zorg en aandacht bereid. Het bedienend personeel was de slagroom op de taart. Zeer vriendelijk en attent zonder stijf te zijn. Een verademing.
Het was niet goedkoop maar het geld zeker waard.
Han G.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Enkele dagen geleden hebben wij hier een vergadering gehad en wij werden ontvangen met koffie en/of thee met echte verse lauw-warme Limburgse vlaai in een mooie ambiance. Tijdens de vergadering steeds voldoende watertjes en dan de lunch; verse producten. Van soep t/m dessert, alles was zeer smakelijk, voldoende en creatief geserveerd door de attente bediening.
Een echte aanrader.
Ingridvl .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Geweldige locatie, klein kasteeltje met een prachtige tuin en terras wwar het heerlijk vertoeven is.
Mooie lunch en dinerkaart, 2 gangenlunch is altijd goed maar je kunt er ook een heerlijke salade of rijk belegd oerbrood met o.a. ganzelever eten. De voorgerechten van oesters tot kreeft zijn super. De hoofdgerechten buitengewoon mooi en lekker,
bovendien zijn de gastheren Frank en Daan helemaal top!
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Een geweldige locatie met een vriendelijke ontvangst. De gastheer (Daan) heette ons welkom en begeleide ons naar de tafel. hier werd het verder overgenomen door een vriendelijk en deskundige jongeman. We waren met 4 personen waarvan 1 vegetariër. Zij kreeg een gerecht waar echt werk van was gemaakt en de kok had dus moeite gedaan. Niet zoals je vaak ziet een salade of groentelasagne. De vis was goed maar je moest deze zelf van de graat fileren. Dit luktte prima omdat de vis goed gebakken was. De kreeft bij een ander was ook goed alleen de scharen moest je met mes en vork pellen en niet zoals thuis met een tang. Het was wel lekker hoorde ik.
De toetjes werden speciaal voor de dames gemaakt. Dit was ook geen enkele moeite voor de keukenbrigade. Het kaasplankje was lekker maar je moet van geitenkaas houden want dat ligt er altijd en overal op.
Al met al een echte aanrader met vriendelijk personeel en en de gastheren zijn netjes maar toch vriendelijk en staan open voor een dolletje.