Kasteel Wittem

Wittemer Allee 3 6286 AA Wittem Nederland Kaart

Over restaurant Kasteel Wittem

Sprookjesachtig dineren

In het hart van het Zuid-Limburgse Heuvelland ligt het authentieke Kasteel Wittem, omgeven door een prachtig kasteelpark. In deze sfeervolle en rustige omgeving trakteren ze je graag op een warm onthaal. Strijk neer na een prachtige wandeling in de bosrijke omgeving en geniet van een gevarieerde menukaart!

Meer informatie over restaurant Kasteel Wittem

• Af te huren , Catering , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Voordelig
Erika T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben genoten, dit is voor herhaling vatbaar.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Alles zeer goed. Ontvangst, bediening,de gerechten en de ambiance! Echt TOP.
PaulStruijlaart .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Buiten op het terras een heerlijk 5-gangen verassingsmenu genuttigd. Eerst een gerechtje met langoustine (of was het toch kreeft?) en artisjok, daarna een lekker krokant gebakken zwezerik, verder nog coquilles op risotto en een diamanthaas als hoofdgerecht. Vruchtentulbandje toe.
Daarbij een arrangement met lekkere bijpassende wijnen. Het was prima toeven, mede door het vriendelijke personeel.
Siebevan .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op het laatste moment geresrveerd voor diner voor 4 in Kasteel Wittem. Na prachtige dag in Limburgs heuvelland. Terras met fantastische ambiance, intiem en met uitzicht op park. Flexibele bediening die het ons helemaal naar de zin maakte. We kozen voor het 4-gangen menu "Natuurlijk". Voldeed in alle opzichten aan onze verwachting. Entree (aubergine en o.a. geitenkaas en artisjok!) , voortreffelijke saffraan consommé (met mosselen), Corvina Baars met een hoofdletter, en smaakvolle combinatie van rood fruit met o.a. mascarpone ijs.
In zo'n omgeving en met die verzorging zou je een flinke afrekening verwachten. Niets is minder waar. Na een heerlijke avond met een blij gevoel naar ons hotel. Een bezoek aan Limburg blijft genieten!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Formeel, beetje ouderwets. Koffie niet zo lekker (automaat ipv espressomachine?)
Geluncht: simpele kip-mango salade en krabsalade (weinig salade veel krab, was gezegd, maar lag toch zwaar op de maag).
Prachtige plek met uitzicht over de kasteeltuin.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Afgelopen (pinkster)weekend zijn wij met 15 personen bij Kasteel Wittem geweest ter ere van het 25 jarig huwelijk van mijn schoonouders. We hebben hier drie avonden op rij genoten van verschillende menu's met bijpassende wijnen. Bij deze wil ik bijzondere complimenten geven aan al het personeel van deze locatie. De service was ongekend! Alle drie de diners waren voortreffelijk, het ene gerecht nog lekkerder dan het andere. De bediening was alert, vriendelijk, proffesioneel en humoristisch: precies zoals het hoort.
De prinsenzaal speciaal voor ons gedekt en zag er prachtig uit. Het was prettig dat er tussen de gangen door ruimte was voor entertainment. De bediening stemde dit keurig af met gasten en keuken.
Kasteel Wittem is een aanrader!
Dank voor alles.
Mjansenvanharten .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Heerlijk 3-gangen verrassingsmenu, waarbij uitstekend rekening gehouden werd met voorkeuren. Correcte en vriendelijke bediening en de ambiance was heel knus en gezellig.
Aben .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Bij vriendelijke en ongedwongen ontvangst dronken we eerst koffie in het oudste gedeelte van dit kasteel, waar ooit Karel de vijfde en Peter de Grote te gast waren. Daarna werden we door onze gastheer vriendelijk uitgenodigd plaats te nemen in het restaurant, een mooie ruimte die je zou verwachten in een kasteel! De soepen waren beide heerlijk en de vis -en kipsalade waren beide verrukkelijk. Het dessert-pavlova- heb ik persoonlijk graag brosser maar was verder heel lekker. We hadden een super relaxte uurtjes in dit prachtige kasteel!
R.geervliet D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
prijs kwaliteit matig, voorgerecht met stukjes tonijn , komkommer en avocado is snel op het bord gelegd , toetje harde meringue met een bolletje weinig smaakvol ijs en 2 aardbeien en een framboos vraag weinig kookkunst en eten niet echt warm
op de opmerking werd gereageerd: zullen het aan de keuken doorgeven
omgeving wat stijfjes, niet echt gezellig,
vriendelijk personeel
Suzanne183 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben fantastisch gegeten, maar het was meer dan alleen eten. We zijn vertroeteld, in de watten gelegd, overstelpt met heerlijke gerechten en de allerbeste zorg. Wat een fantastische avond! De lokatie is prachtig, hoewel natuurlijk wat ouderwets, maar dat past perfect bij de sprookjesachtige uitstraling van dit kasteel. De diner zaal is zeer sfeervol verlicht, waardoor er een knusse sfeer hangt en je elkaar niet op het bord kijkt. De bediening (Daniel) was heel attent. Een sprookjesachtige avond en een echte aanrader!!!
Rietschreurs .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Een heerlijke avond gehad bij Kasteel Wittem.
Lekkere gerechten, mooie klassieke ruimte, heel goede en vooral vriendelijke bediening en ook lekkere bijpassende wijnen.
Een minpuntje voor het dessert. Het sterappel ijs dessert was een beetje waterig.

Aanrader. Hier komen wij terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Vanmiddag voor de lunch naar deze prachtige stek getogen en genoten van het fraaie terras.
Alles ziet er even verzorgd uit, zowel binnen als buiten dit fraaie kasteeltje.
De lunchgerechten (clubsandwich en steak tartaar) waren uitstekend, zo ook de huiswijn.
Hoe jammer is het dan dat in zo'n prachtige ambiance de bediening (buiten de eigenaren)
behoorlijk tekort schiet.
Weinig tot geen overzicht, bij het afrekenen een geprint kassabonnetje op tafel leggen en bij het pinnen hardop alles voorlezen en luidkeels de prijs vermelden. Pak dit aan ,want deze
toplocatie verdient beter.
Coen P.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
We zijn hier met zn tweeen bijzonder gefêteerd! Tot in de puntjes verzorgde bereiding en bediening van het verrassingsmenu, tonijn als voorgerecht en rogvleugel tussen, en hoofdgerecht diamanthaas met asperges. Elk gerecht verzorgd met een verhaaltje, en een passend glas wijn. Prachtige beleving in de bijzondere ambiance van een kasteelkamer. We hebben echt alleen de allerlekkerste stukjes van de dieren en groentes gekregen en echt heel erg smakelijk bereid! Wanneer het weer zomers genoeg is (wij hadden helaas motregenweer) komen we graag nog eens terug om ook op het prachtige terras in de mooie bomentuin nog eens verrast te kunnen worden, maar binnen was het minstens net zo sfeervol en aangenaam warm.
Een 9+ voor het restaurant Kasteel Wittem!
Wimtien .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Gisteren in Kasteel Wittem gegeten. Onze reservering was door Seat me geannuleerd, heel bijzonder, maar gelukkig was dat geen probleem, er was plaats voor ons. Prachtige ambiance, warm en sfeervol ingericht. De Limburgse champagne als aperatief was heerlijk. We kozen een viergangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen en gelukkig gewoon karaffen water.
Van het menu hebben we wel spijt gehad. Liever hadden we achteraf, zelf onze keuzes gemaakt. Het voortje was erg lekker. Gebakken rogvleugel met boter en kruiden. De tweede gang was eendenborst met gekaramelliseerde witlof, uitjes en champignonnetjes. Lekker. De derde gang was lam met gekaramelliseerde wiltof uitjes en champignonnetjes. Dat was heel vreemd natuurlijk en dat bleek ook niet te kloppen. We kregen toen een tussen gerechtje extra. Dat bestond uit eendenborst met een andere garnituur. Jammer. Bij de kaas / dessert werd de port vergeten. Al met al een teleurstellende ervaring. Dit hebben we uitgebreid besproken met de ober. We hebben zelf een verkeerde keuze gemaakt door niet zelf te kiezen maar dat weet je van te voren tenslotte niet.
Madeleine K.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Het is altijd weer een feest om hier te slapen en te dineren. Ditmaal hadden we vrienden meegenomen die nog nooit in een kasteel hadden gelogeerd - voor ons alle vier was de zaterdagavond een eetfeest in de vioolkamer - en de ontbijtjes 's morgens na tweemaal een nacht prima slapen noemen we hier toch ook even! Wat ons hier zo aanstaat, is dat eigenaar en personeel de kunst van de gastvrijheid zo goed verstaan - we vinden het hier altijd een heerlijk rustpunt waar je zo hartelijk welkom bent.
Aan mijn verzoek om het vlees van de heerlijke runderlende voor de bediening alleen voor mij klein te snijden werd slim tegemoetgekomen. Voor een gecombineerd menu van 60 euro met 2 personen eet je heerlijk. En de wijn uit de streek is echt een wonder!
We zien alweer uit naar de volgende keer - jammer dat dit adres voor ons op circa 3 uur rijden afstand is ...
Govert E.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
We begonnen met een drankje in de knusse bar en daar hebben we de kaart bekeken. We werden erg vriendelijk geadviseerd en we kozen alle twee voor een halve kreeft vooraf en daarna de tournedos met eendenlever, een madeira sausje en daar komt 'ie; verse truffel! Het kreefje was zalig, bereid op een bedje van salade met oa pompoen en sinaasappel. Erg mooi opgemaakt. Vervolgens hebben we onze vingers afgelikt bij de tournedos die lekker rood werd gebakken met een mooi stukje eendenlever erop, het eerder genoemde madeira sausje en de (verse) truffel. Een perfecte combinatie, echt zalig. Tot slot ook weer genoten van de chocolade druppel van witte chocolade parfait. Wat een feest. Een ster zou hier niet misstaan. Tel daarbij de Limburgse landwijn domein Steenberg op en de buitengewoon vriendelijke en zeer professionele en losse bediening in een fraaie en exclusieve kasteelzaal 'Violin' en je hebt een perfecte en zeer aangename avond. Dank u wel voor deze fantastische avond!
Robertdemarter .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
we werden gastvrij ontvangen en hebben werkelijk genoten van een heerlijk en mooi afgestemd 3 gangen diner. de tournedos met bearnaisesaus was echt top!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Hier de lunch genoten.
Mijn vrouw had een "Fijne salade" met Gamba's, groene asperges en kruiden mayonaise. Deze was heerlijk en mooi opgemaakt.
Ik zelf had de salade met zalm, kruiden mayonaise en komkommerlint. Ook deze salade was mooi opgemaakt en zeer smaakvol.
De (huis) wijnen waren van goede kwaliteit.
De bediening was erg vriendelijk.