Kasteel Wittem

Wittemer Allee 3 6286 AA Wittem Nederland Kaart

Over het restaurant Kasteel Wittem

Sprookjesachtig dineren

In het hart van het Zuid-Limburgse Heuvelland ligt het authentieke Kasteel Wittem, omgeven door een prachtig kasteelpark. In deze sfeervolle en rustige omgeving trakteren ze je graag op een warm onthaal. Strijk neer na een prachtige wandeling in de bosrijke omgeving en geniet van een gevarieerde menukaart!

Meer informatie over restaurant Kasteel Wittem

Erg rustig

Jouw recensie over het restaurant Kasteel Wittem

Marek K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heel erg lekker gegeten van het 3-gangen keuzemenu: lekkere amuses vooraf, perfect gegaarde secreto met een krokant laklaagje van miso als voorgerecht, mooi en verrassend gebakken (jazeker, niet gestoofd) rundersukade als hoofdgerecht en een keuze van vijf kaasjes van het kaaskarretje na. Alles geserveerd op prachtig opgemaakte borden en vergezeld van een goede en goed geprijsde fles Valpolicella Ripasso. Bediening was kundig, vriendelijk en vlot.

Het restaurant is prachtig. Echter, het is een beetje rechttoe rechtaan ingericht waardoor de sfeer wat stijf is en het erg stil is, zelfs als alle tafels bezet zijn. Hier valt nog winst te behalen.
Nellie J.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Zeer verfijnde keuken in een prachtig historisch pand. Redelijke prijzen. Kasteel Wittem is zeker een ster waard. Wij gaan terug! :-)
Michaëla D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Alles was subliem, de ontvangst, de bediening, de wijn en het heerlijke eten. Alleen vonden we de sfeer niet echt gezellig, misschien omdat het niet heel druk was.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Precies 25 jaar geleden hebben we bij kasteel Wittem gegeten op onze huwelijks dag. Bij de reservering hebben we melding gemaakt van dit heugelijke feit. Echter geen enkele blijk van felicitaties, zelfs niet toen we het personeel er opmerkzaam op maakten. De ober reageerde sowieso zeer korzelig. In onze herinnering was dat etentje niet alleen romantisch, maar klopte alles. Nu juist niet: we voelden ons “niet interessant” omdat we geen dure wijn dronken en een 5, 6 of 7 gangen menu kozen, vonden het zeer vreemd dat als we een gerecht van de “ andere kant van de kaart” wilden kiezen, werd er 10 euro extra in rekening gebracht en hadden aan een 3-gangenmenu veel te weinig (voorgerecht gamba is ook daadwerkelijk 1 gamba). Wat we aten was goed verzorg, dat moet gezegd worden.
Fam. Bouw
Yvonne J.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Heerlijk gegeten in een schitterende ambiance
Deborah H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Het het was heerlijk! De wijn paste heel goed overal bij. Vriendelijk personeel. We zaten op een goede plek in de tuin en hebben een superacond gehad
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Grweldige avond gehad! Absoluut een aanrader
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Zeer mooie ambiance, hartelijke ontvangst, rondleiding gehad, flinke wijnkaart, smaakvolle viergangen diner.
Mooie afsluiting.
Lucienne V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Zeer tevreden!
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Een prachtige lokatie, gastvrije en zeer goed anticiperende bediening. Diverse menu's om uit te kiezen met veel variatie in samenstelling en aantal gangen. Wij kozen voor het 4 gangenmenu Heer Wittem met een glas wijn bij voor, hoofd en nagerecht. Met name de rode Astoria el Ruden bij het hoofdgerecht uitzonderlijk. Het nagerecht was echt subliem! Het was een avondje genieten. Wat ons betreft een aanrader en wij komen hier zeker nog eens terug!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Galant behandeld. Stoel aanschuiven. Bestek neerleggen met handschoen aan, fantastisch. Paar slordigheden: elke tafel kreeg brood bij het voorgerecht wij werden overgeslagen, 2 keer om fles water moeten vragen. En de rekening was niet correct.
VinSanto ..
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Kasteel Wittem moet het hebben van de ambiance. Het beschikt over een verzorgd terras aan de oude kasteelmuur met uitzicht op een zijtak van de Kleine Geul, waarlangs zich zelfs een reetje liet zien.
Onze drie gangen lunch werd voorafgegaan door een prosecco in een glas dat niet echt schoon was. De “aspergesoep met gerookte heilbot en zeekraal” was zonder zeekraal. De witte Bordeaux deed het er goed bij. Uit nieuwsgierigheid koos ik het hoofdgerecht van dorade met een consommé van passievrucht. Het bleek een ongelukkige combinatie, omdat de passievrucht het geheel overheerste. Ik bleef bij de witte Bordeaux en die ruimde heerlijk op. Mijn partner koos voor de runderlende met een jus van Morilles. De begeleidende Metairie Barriques completeerde mooi. Een veilige keuze. Garnituren waren vers en goed bereid. Het dessert van rabarber, aardbei en witte chocolade had een onplezierige opmaak en kon helaas niet bekoren.
De zwarte brigade is vriendelijk, maar onoplettend: Verkeerde glazen worden weggenomen, couverts worden verwisseld, het uitserveren verloopt chaotisch en om de begeleidende wijn moet gevraagd worden als het gerecht al op tafel staat. Vier verschillende obers aan één tafel zonder centrale aansturing is hier wellicht ook debet aan. Het herhaaldelijk moeten corrigeren van de bediening, bleek een grote storende factor aan onze tafel.
Prijs-kwaliteitverhouding is iets onder de maat, maar wordt goed gemaakt door de ambiance.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wij kozen voor het menu van de Chef.
Dit bestaat ui 6 gangen , met een keuze van 3- 4- 5- gangen.
Vreemd genoeg konden wij de keuze van welke gerechten onze voorkeur hadden ,niet zelf samenstellen .Wil je dit wel moet je € 10.00 extra betalen ??????? Niet erg gastvrij.
Wij hebben een gezellige avond gehad maar hadden meer smaaksensatie verwacht .
George H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Heerlijk aspergemenu gegeten. Geserveerd met een Limburgse witte wijn welke ons werd aanbevolen. Wij vonden de wijn wat aan de lichte kant. Verder een prima keuze bij de gerechten.
monique D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Lekkere gerechten.. Met goede wijnen erbij.en vriendelijke bediening. Mooi terras buiten in de zon.
Een aanrader.om zeker terug te komen
PETER V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
18-3-2017

Prachtige ambiance, heel gemoedelijk ontvangst . De bediening beleeft geef je gelijk een thuis gevoel. Ondanks het wijn arrangement wat bij de gerechten wordt geserveerd was dit mogelijk om het aan te passen en werd een goede en zeer lekkere wijn geschonken. Tussen de gerechten door is er ruimte en tijd om gezellig te praten.
De gerechten zijn van zeer hoge kwaliteit.
De bediening weet waar ze het over hebben als men iets vraagt of men geeft zelf uitleg over de gerechten.
Zeer zeker een aanrader mocht u in Limburg zijn.

Wij komen er zeker nog een keer terug. Ga zo door zowel keuken personeel als bediening. Top !!!!!!

Willy en Peter Verstraeten
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Na heel veel jaar weer eens in Kasteel Wittem gegeten. De sfeer en ambiance zijn nog steeds vorstelijk. Jammer dat er maar drie tafels bezet waren. De gerechten zijn heerlijk, vers en met liefde bereid. De prijs vind ik wel aan de hoge kant. Glaasje champagne vooraf blijkt 13 euro te kosten, dat is een beetje misbruik maken van het enthousiasme van je gasten.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten. De gerechten waren zeer smakelijk en werden mooi gepresenteerd. Daarnaast kregen we ook veel mee over de geschiedenis van kasteel Wittem. Wat een beleving!
Tessa W.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Mijn moeder en ik hadden gereserveerd voor het Kerstdiner en de ontvangst was spectaculair! Het kasteel prachtig verlicht, met mooie kerstdetails, een schitterende boom in de hal en zeer fraaie decoraties in de verschillende ruimtes. Het personeel was vriendelijk en voorkomend.
Het eten was bijzonder goed: verzorgd, mooi opgemaakt, verfijnde smaak. De wijnen vond ik minder fraai en na twee glazen hebben we niet meer meegedaan met het arrangement: de match tussen wijn en gerecht was er onvoldoende en ik ben gewend dat de smaak van de wijnen wordt opgebouwd, nu startten we al met vrij zware en smaakintensieve wijnen. Hoewel er heel veel op + stond die avond, was een tegenvaller dat we van half 7 tot half 12 bezig waren met het diner. Dat vind ik te lang. Maar...kasteel Wittem is zeer de moeite waard en ik acht de kans groot dat we er nog eens gaan eten, maar dan niet met Kerst.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Heel lekker gegeten met mijn vrouw, vriendelijke ontvangst, correcte en vriendelijke bediening, stijlvolle inrichting, gezellig. Het is niet goedkoop maar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Uitstekende kok die houdt van experimenteren en verrassen. Mooie wandelroutes in de omgeving. Kortom twee tevreden klanten..