Meer informatie over restaurant Kasteel Terworm

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Eetklant-woerden .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Een lunch gehad met een gezelschap op deze prachtige locatie. De zaal was prachtig. Het personeel daarentegen minder soepel. Tijdens het diner moesten we ze soms gaan zoeken. De hoofdmaaltijd was Patrijs. deze was droog van binnen. Het gefrituurde gedeelte zat vol met botjes.Het voorgerecht was veel tov het hoofdmaal. Er zijn toch wat verbeterpuntjes.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen zaterdag tijdens ons culinair rondje Zuid Limburg Kasteel Terworm bezocht en geweldig genoten van het Prestige-menu. Wat een uitmuntende kwaliteit en schitterende plaatjes op de borden begeleidt door een niet te overtreffen wijnarrangement. Dit is een restaurant binnen de top van Nederland!
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Mijn vrouw en ik hebben gebruik gemaakt van het 4 gangen menu. Nu werd en door het personeel gevraagd of we verrast wilde worden of dat wij het menu al wilde weten. Laat ons dan maar verassen. Helaas was de verassing na 1 minuut alweer bederft, want het menu werd een tafel verderop luidkeels verteld aan deze gasten.
Het menu was daarintegen wel heel mooi in balans. Heerlijk gegeten. We voelde wel dat de bediening er behoorlijk de pas in had. Wat ging dit snel. Tijd tussen de gerechten was er bijna niet.
Maar over het eten en de wijnen, niets op aan te merken!
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Mijn partner had een 'packagedeal' met suite met 2 maal diner geregeld: 1 keer in het hotel en 1 keer in sterrenrestaurant De Leuf. De kamer was schitterend met een terras en langs het water. De bediening liet bij de lunch op het terras wat steken vallen: drankjes pas na half uur en ook de bestelling was vergeten. Het zij ze vergeven want ons verblijf was verder top! Viergangetje: mooie amuses, het eten was van goede kwaliteit, smakelijk en kleurig. Het bijpassende wijnarragement bood verrassende wijnen. Ook de kaaskar kwam met net weer wat anders dan de gebruikelijke kazen. Als verrassing (wij waren net getrouwd) kwam de bediening spontaan een feestelijk taartje neerzetten. Ontbijt was uitstekend, met ruime keuze uit (streek)producten, diverse soorten koffie en natuurlijk champagne. Geen zalm met bruine randjes, nee alles topkwaliteit. Vergelijkend met De Leuf kreeg dit diner onze voorkeur. Natuurlijk is een *restaurant een andere belevenis, maar toch. De kasteelsfeer is naar ons idee wel gehandhaafd, uiteraard wel met oog voor gemak en luxe. Ook de baliemedewerkers nemen alle tijd voor je en leveren goede service. Wij voelden ons hier heerlijk verwend en komen graag weer.
Bill S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met 2 Engelse vrienden heerlijk gegeten, mijn vrienden waren onder de indruk van het glutenvrij brood. Ik had asperges flamande welke in een stijl Terworm werden gepresenteerd, niet op de klassieke wijze, een teleurstelling maar charmant opgelost met een voortreffelijke kaaswagen van het huis. Bediening, kamers in het kasteel en het uitgebreide ontbijt prima. Als vaste klant, tot de volgende keer in ons favoriete kasteel.l
KleineNeef .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
In verband met een afspraak in de buurt overnacht en gegeten bij kasteel Terworm. Tja, wat zal ik er van zeggen. Het viel niet tegen, maar ik denk niet dat het 'hem' de volgende keer weer zou worden. Van de hotelkamers valt niets te zeggen; gewoon goed overeenkomstig hetgeen je mag verwachten. De ambiance van het kasteel ademde echter in tegenstelling tot soortgenoten nu niet echt een oude rijke kasteelsfeer uit die ik hoopte ook hier tegen te komen. Ik zou het als kil en zakelijk willen beschrijven in plaats van gemoedelijk en romantisch. Het 2-ledige restaurantgedeelte maakte het er ook niet echt veel gezelliger op. Dat kwam misschien omdat we ook nog eens achterin het tweede gedeelte aan een tafel werden gezet en er weinig, ik mag wel zeggen geen, contact was met het ogenschijnlijk veel gezelligere / drukkere voorste gedeelte. Jammer, als het me gevraagd was dan was ik zeker niet in dit hele stille deel van het restaurant gaan zitten. Maar goed, we hebben gelukkig heerlijk gegeten en dat maakte heel veel goed. De borden zagen er keer op keer zeer verzorgd uit en 'het smaakte' ons uitstekend. Complimenten aan de keuken. De bediening zou op zo'n avond wat mij betreft ook best iets losser cq minder zakelijk mogen zijn. Op zich keurig, maar dat was het dan ook. Om een lang verhaal kort te maken: u kunt hier zeker naar toe, u eet hier uitstekend, maar de kasteelsfeer zult u zelf mee moeten nemen.
Slotjes .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
In de loop der jaren hier regelmatig mogen verblijven. Nu een 3 jaar niet geweest, wij waren erg benieuwd. De service in het hotel is 100 %. Een vergissing bij het reserveren werd perfect recht gezet! Ook de bediening in het restaurant uitstekend. Vriendelijk, attent en professioneel. Dit keer gekozen voor een 3 gangen diner. Kreeft en hierna coquille, beide heel lekker. Hoofdgerecht Tarbot met Risotto. Prima smaken. Grote portie, voor ons eigenlijk te groot.
De Chablis 1e cru werd op ons verzoek uit het ijs gehaald. Bij het openen van de fles op prima temperatuur, hierdoor top. Mooie dinerzaal. Met dank voor het fijne verblijf, Elly & Bert Slot
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Na een wandeling van de parkeerplaats tot aan het hoofdgebouw, zodat je het kasteel in zijn volle glorie kan bewonderen en een vriendelijke ontvangst kozen we het " Relais menu" met drie gangen, na een amuse , een voorgerecht met vis; een perfekt gebakken stukje haas en een zoet toetje. Onze tafelgenoten kozen de tarbot en een selectie van kazen. Mischien zijn de porties wat klein, maar de broodjes erbij waren knapperig en heerlijk.
Guus S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Terworm is niet goedkoop, maar je neemt dan ook de plaats in waar bij een 'normaal' restaurant 2 tafels zouden staan, dus 'privacy' is goed gewaarborgd. Ik had een 4 gangen menu met bijbehorende wijn. Het eten was fantastisch (nou ja, goed, gegeven de prijs), maar de kaaskar met goede port maakte mijn dag. Niet iets om iedere week te doen maar als je dan toch al in Limburg bent in de buurt van Heerlen een aanrader. De ambiance is bijzonder en maakt het eten nog lekkerder!
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Ter Worm zit met zijn menukaart in de wat hogere prijsklasse. Dan zijn de verwachtingen altijd wat hoog gespannen. Wij kunnen niet anders zeggen dat de verwachtingen volledig zijn waargemaakt.

Wij begonnen met een Vitello Tonato. Op het bord lag een geweldig smaakvolle ham die prachtig combineerde met de tonijn. De Agnus Beef was boterzacht en vol van smaak. Wanneer je kaas als dessert neemt komt er een kar waarop een ruime keus aan kazen staat en van prima kwaliteit.

De entourage in het oude, maar smaakvol gerestaureerde kasteeltje maakt het avondje uit tot een waar genoegen. Wij werden die avond bediend door 3 dames met een verschillende stijl van benadering. Dan waardeer je de een vaak iets meer dan de ander. Voor ons was het een prima diner, goede bediening in een sfeervolle omgeving
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
afgelopen maandag geslapen.prima kasteelhotel jammer van de snacks op het mooie terras lijkt op diepvries en de clubsandwish met supermarkt patat,savonds maar overdoen in het restaurant met prima wijnkaart helaas bij menu relais was de risotto niet gaar en de goed krokant gebakken zwezerik ook glazig en niet gaar,ook de kreeft thermidor was niet gaar vlees zat nog in de kreeft en de kaas was een beetje verbrand heb het wel gemeld maar er het werd ontvangen met de bekende ohhh van de serveerster,kaasplankje daarna was prima net als het ontbijt,dit alles vonden we tegenvallen ook omdat de menu en overnachtings prijs hoger is als een andere ambiance.volgend jaar gaan we het weer proberen met meer succes hoop ik
Hans1958 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Prachtige kasteellocatie met een voorbeeldig terras en omringende waterpartijen.
Hier dan ook geborreld en amuses genoten.
Terworm is een pareltje in het van der Valk concept: voorbeeldige bediening, zeer goede wijnkaart en dito eten in een prachtige ambiance.
Het voorgerecht met een proeverij van lekkernijen is zeer aan te bevelen; als hoofdgerecht kalfs rib-eye, zeer goed cuisson en perfect bereide groentjes met een smaakvolle schuimige saus.
De mooie kaaswagen maakt het af.
We hadden al een paar adresjes in Zuid-Limburg, maar deze komt erbij!
RobertPrummel .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Wat een verrassende terugkeer in wat ooit een door Van der Valk kleingehouden keuken was... Nu is er prachtige kreeft en uitstekende wijn! De kreeft was uitstekend toebereid en de gehele maaltijd op het terras was een moie herinnering. Op dat terras is het hoe dan ook goed vertoeven. Taart en kleine snacks zijn goed en de vriendelijke staf serveert apperatieven met een elegant garni van nootjes etcetera. De hotelkamers zijn puik in orde. Ook voor de lunch is dit mooie kasteeltje een echte aanrader, ik zag dat veel Limburgse zakenlieden en families dat ook al hadden geconstateerd.
StJakob .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Tijdens een paar dagen Limburg met een goed verblijf in Kasteelhotel Terworm hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van het kasteel. De ambiance krijgt een 10 omdat het weer het toeliet buiten op het terras te dineren. En laat het nu een prachtig terras zijn, dus zeker een aanrader om om een mooie zomeravond heen te gaan. Maar ook het eten was erg goed.
De prijzen op de kaart zijn stevig maar zoals vaker kies ik het menu van de chef om een complete indruk te krijgen en dan krijg je over het algemeen echt waar voor je geld. Zo ook deze keer, ik heb echt heerlijk gegeten! Een hoog niveau van gerechten, veel mooie streekproducten en prachtig opgemaakte borden zonder te pietluttig te worden. Deze chef heeft een mooie hand.
Tevens heeft het restaurant een goede wijnkaart met als aangename verrassing een bubbel uit de streek, de Fromberger. Als bij elkaar een superavond.
Patmg .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Ambiance, eten en bediening. Allemaal keurig in verhouding met de prijs. Dit restaurant is iets duurder dan gemiddeld, maar ik heb er een aantal maal mogen dineren. En het viel elke keer in de smaak. Kortom, een aanrader.
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Prachtige Locatie in een klein kasteel waar dagelijks trouwfoto's gemaakt worden.
Heel soms is het mogelijk op de brug te dineren dan heb je voor je een mooi kasteel achter je
de prachtige kasteel tuinen en onder je de gracht.
Ik bezoek dit restaurant bijna wekelijks ook voor zakenlunch is het zeer geschikt.
Niet goedkoop maar zeer zeker waar voor je geld met goed eten en excellente service.
Meestal staan er proeverijen op de kaart van enkele garnituur gerechten ook bij het dessert.
Deze kan ik zeer zeker aanraden.
E E.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Niet alleen eten, maar ook slapen! Dus heerlijk twee dagen kunnen genieten van het diner en het wijnarrangement.

Een greep uit de gerechten.... Kwartelborstjes met een bitterballetje van de kwartelbout. Ronduit verrukkelijk! Tussengerecht van vis op de huid gebakken. Iets minder maar nog steeds erg lekker. Dan een prima stukje kalfsvlees en kalfswang. De idioot die heeft verzonnen om zo'n taai stukje kauwspier tot modeverschijnsel te verheffen zou ik nog wel eens willen spreken, maar hier was het boterzacht bereid en met een regelrecht goddelijke eekhoorntjesbrood-saus afgemaakt. Heerlijk. Het toetje is niet mijn ding, maar de kaaswagen weer zo uitgebreid dat het water je uit de mond loopt. Gelukkig konden we twee avonden kiezen. De bediening aan de kaaswagen verschilde nogal. Van complete non-kennis de eerste avond tot perfecte hulp de tweede avond. De fles Sauvignon Blanc uit Marlborough, NZ, was heerlijk en werd steeds op tijd bijgeschonken.

De tweede avond begon het menu met een amuse van marshmallow met gruyère koekje. Ik hou van dit soort verrassingen! Dan een forellen-terrine met mini merengues en limoenschuim. Heel aardig, maar we waren al een beetje verwend aan het worden.... De fazantenborst op een bedje van zuurkool (sporadisch) en fazantenjus was weer verrukkelijk en.... de kaaswagen maar weer. Het wijnarrangement was niet erg interessant met een Sauvignon Blanc uit Chili, een aardige Rioja en een glaasje Port bij de kaas. Hier zouden iets mooiere wijnen gebruikt mogen worden die meer bij de gerechten aansluiten.

Grappig is dat de tafel gedekt wordt met grote borden met daarop een schildering van mevrouw van der Valk zelf. Het schilderij hangt in een van de eetzalen. Helaas is de traditie van ieder jaar een ander schilderij en dus een ander bord (ook te koop) gestopt, werd mij verteld.

Al met al een heerlijk adres voor zowel eten als slapen!
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
De ambiance is prachtig, een imposant kasteel, mooi gerenoveerd. Maar vooral van buiten... het interieur verraadt duidelijk de eigenaar (Van der Valk)... lampen, meubels, wanddecoratie... beetje plastic chic allemaal. Het personeel doet heel erg zijn best, beetje formeel met hier en daar een gezellige grap, ook wat Brabants misschien. We vonden een favoriet op de wijnkaart en die was echt heerlijk, een biologische rode bandol (Tempier). We kozen een 'gastronomisch' driegangenmenu. Mooie amuse maar erg petiterig voorgerecht (één coquille met twee schaafsels koolrabi), kleinere portie dan de amuse. Als hoofgerecht ree, een biefstukje en een paar plakjes andere filet met veenbessenjus. En een aantal frutsels naast het vlees, niet echt warm en niet uitgesproken van smaak allemaal. Mijn tafelgenoot koos voor kaas en ik voor een zoet toetje. Beide hebben we gedeeld, we kregen telkens netjes allebei bestek apart. Vier soorte kaas (van de kar uitgezocht), ruime portie voor twee! Dessert van chocoladedingetjes, zeker 15 soorten vanalles aan chocolade. Moscato d'Asti gekozen bij het zoete toetje. Al met al vonden we de menuprijs in verhouding hoog (47,50), maar daarin zat waarschijnlijk een bijdrage voor de omvangrijke restauratie van het kasteel begrepen. Prima dan.
Abby D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Ik ben hier met 2 vriendinnen gaan lunchen laatst lekker buiten op het terras. Het ziet er goed en verzorgd uit allemaal. je hebt er ook een klein meertje en een grote tuin aan liggen met mooie bloemen. Het is er heel erg rustgevend en kunt genieten van de natuur om je heen. Ik had zelf een vleesplankje besteld met vijgenmosterd dit was echt heel lekker. De service is ook niks op aan te merken je word hier correct en netjes bediend.
F V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Wat een top! Alles klopt. Ons verblijf was een feestje. In het restaurant word je werkelijk op niveau bediend. Het ontbijt is zeer compleet en de diverse gerechten waren heerlijk. Ook het diner was geweldig met als topgerecht de ossehaas. Subliem bereid. Mals en met veel smaak. De groente was eveneens heerlijk! Ook voor goede wijn ben je alhier aan het juiste adres. Een must-do!