Kasteel Heemstede

Heemsteedseweg 20 3992 Houten Nederland Kaart

Over het restaurant Kasteel Heemstede

Voel je prins of prinses in dit culinaire kasteel

Ooit gedineerd of gelunched in een kasteel? Dit is je kans! Kasteel Heemstede heeft een luxe ambiance waardoor je je meteen heel speciaal voelt. Tussen de culinaire klassiekers bevinden zich ook wat moderne variaties. Een bijzonder restaurant dus, waar je zeker een keer heen moet gaan.

Meer informatie over restaurant Kasteel Heemstede

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Gisteren weer eens gegeten bij een van onze favoriete chefs, André van Doorn. Zoals altijd was het eten top! Onze persoonlijke favoriet gisteren was een heerlijk stukje duif "cooked to perfection" en op verschillende manieren klaargemaakt. Het wijnarrangement ging uitstekend samen met de gerechten. Top bediening. Voeg daarbij dat het een heerlijke zomeravond was, zodat we buiten op het terras in de slotgracht van het kasteeltje konden dineren en je komt uit op een fantastische avond.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wat een heerlijk restaurant is dit! Wat er uit de keuken komt is echt subliem, de bediening en professioneel en vriendelijk, de wachttijd tussen de gangen perfect en de entourage: fantastisch gezeten op het terras aan het water! We hebben genoten, dank voor de perfecte avond!
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Geweldige locatie, waarin rust, grandeur en klasse de boventoon voeren. Hier wordt op hoog niveau gekookt. Samenstelling van de gerechten, smaken en texturen waren meer dan uitstekend te noemen. Wijnarrangement was (ook met een gewenste afwijking) verrassend en van hoge kwaliteit. Bediening iets onervaren, maar uiterst vriendelijk en klantgericht. Kwaliteit<>prijsverhouding meer dan goed. Zeker voor herhaling vatbaar.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Om het lange 'Oranje' weekend in te luiden zijn we vorstelijk gaan dineren in Kasteel Heemstede in Houten. Het restaurant bevindt zich op de onderste verdieping van het kasteel. Er stond al een dame ons op te wachten en nam onze jassen in ontvangst. We hadden een mooi, ruim tafeltje met comfortabele stoelen. We begonnen met een vijftal prachtige en heerlijke amuses. De borden waren meesterlijk opgemaakt. Ook de vijf gerechten waren verrukkelijk. De porties waren ruim maar kwamen wel een beetje te snel achter elkaar door. Het tempo zat er zal maar zeggen goed in. Misschien hadden we er iets van moeten zeggen. Bediening vriendelijk en correct. Begeleidende wijnen waren mooi uitgezocht. Het was een heerlijke avond en het restaurant is zijn ster absouluut waardig.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Op mijn verjaardag bij verrassing naar dit restaurant mee uit eten genomen. Het 5 gangen verrassingsdiner werd vooraf gegaan door een glas Champagne en enkele amuses. We genoten van het goed bijpassende wijn arrangement, waarbij we voor halve glazen hebben gekozen. De bediening was attent en niet opdringerig. Als 6e gang bestelden we espresso en thee, omlijst met diverse zoetigheden. Na zo'n 4 uur gingen we tevreden huiswaarts.
hennie en thekla N.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Voor ons 40 jarig Huwelijk hier wezen eten , we kozen voor het 7 gangenmenu Degustation met bijpassend wijn arrangement.In een woord geweldig,Sommelier schonk er mooie wijnen bij,uitleg bij de gerechtjes werd ook goed gedaan door bediening.Als afsluiting namen we nog Thee met friandises,kortom we hebben er van genoten.
willemvink .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij hebben 26 december 2016 in dit restaurant gegeten, maar het was in 1 woord gewoon verschrikkelijk. Wat was er zo erg dan? Het eten was niet slecht, de wijn was erg goed, maar de bediening was werkelijk verschrikkelijk. Ik schat dat er ca. 60 gasten waren. Alle 7 gangen kregen we allemaal tegelijk, dus we hadden het idee dat we met een reisgezelschap in een restaurant zaten, terwijl dat toch in het geheel niet zo was. Daarbij zaten wij strak naast de deur van de keuken naar het restaurant gedeelte........... bizar gewoon, want als er een gang gereed was was het een gaan en komen van de bediening. Zodra we allemaal klaar was kwam dat weer op gang, verschrikkelijk gewoon. Er was maar 1 looproute naar de andere delen van het restaurant, dus ontzettend storend. Wij waren er om kwart voor zeven, om 10 voor acht kwam de eerste gang. Om 5 voor zeven kregen we 3 amuses in 1 keer op tafel, daar moesten we dus ruim een uur mee doen, maar dat vertelde men ons als gast niet, dus om 10 over zeven waren die op en zaten we tot 10 voor acht zonder iets. Het brood waar de bordjes en de boter en dergelijke al voor op tafel stond kwam pas om 11 voor acht. Het eerste gerecht was niet lekker, de radijs met wat gras overheerste de zalm, dus was gewoon niet lekker. De andere gerechten waren goed tot prima. Het gerecht met de angus-bavette werd fout geserveerd. Het was niet botermals, dus had een mes zeer handig geweest. De stukken waren te groot om zo te kauwen, omdat het niet mals genoeg was. De kok had het op de draad dunner moeten snijden.
Al met al was het de 300 euro op geen stukken na waard. We voelden ons geen gast in een fijne ambiance, maar meer eters in een eetruimte.
Waarom dit restaurant een ster heeft begrijpen wij niet heel erg. Wij eten minstens iedere maand in een ander sterren restaurant, maar zo slecht als dit hebben we het nog niet meegemaakt.
Jammer heel jammer!!!
Kees Jan W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Overheerlijk! Prachtige smaken en prachtig in balans. Heerlijk Oostenrijkse (huis)wijnen: witte wijn (grune feltliner) en rode wijn (blaufrankisch). Elk gerecht was buitengewoon lekker: eerste gerecht variaties van rode biet, tweede gerecht variaties van kabeljauw (met de lekkerste kibbeling) en coquilles, hoofdgerecht rog en toe een prachtig mangobootje. De ster wordt meer dan waargemaakt! Bediening vriendelijk en niet te beleefd. Tempo precies goed. Alleen het bijschenken van je glas water zodra er 1 slok uit is, was storend. Op ons verzoek hielden ze daar mee op. Het was de 2e keer dat ik hier kwam en de hoge verwachtingen werden volledig waargemaakt. Een hele prestatie!
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met de restaurantweek gingen wij eten bij Kasteel Heemstede met vrienden waarvan één veganistisch (en zoutloos en allergie voor hazelnoten heeft) is en de ander vegetarisch en duurzame vis eet. Niet een hele makkelijke opgave voor de keuken. De dag voordat wij gingen eten werden wij nog gebeld door de Patron-Cuisinier André van Doorn om wat dingen door te spreken. Dit gaf ons een goed gevoel en veel vertrouwen.
Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen en de bediening serveerde ons een heerlijk aperitief met olijflikeur en champagne. Zeker een keer uitproberen! De amuses en eerste gangen waren fantastisch. De begeleidende wijnen waren ook zeer goed. Echter bij het hoofdgerecht ging het mis. Het zag er mooi uit, maar zowel de veganistische gerechten als de gerechten met vlees waren te gewoontjes voor deze sterrenzaak. Het vegetarische hoofdgerecht was een bord met groenten. Niks meer en niks minder. Dit was een beetje een tegenvaller voor onze vrienden, want na alle interessante combinaties was dit toch duidelijk een stuk minder. Het nagerecht was ook prima in orde, maar ook hierbij was het niet meer het wow-gevoel wat we eerder wel hadden ervaren. Onze vrienden moesten weer op tijd weg om de oppas af te lossen, hadden helaas geen tijd meer om koffie en thee te drinken. Voordat wij weer naar huis gingen namen wij nog wel wat warms met friandises. De thee wordt geserveerd in een gietijzeren theepotje en losse thee. Zo hoort het. Helaas vielen de friandises dit maal ook tegen. Geen verrassingen meer. De koek was op.
Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteren hier weer eens gegeten en wat een top-chef is en blijft André van Doorn toch. We hebben het 7 gangen menu gekozen en het was een perfect uitgebalanceerd diner. Heerlijke "ronde" smaken en perfect bereidde gerechten. De sommelier had zijn best gedaan want het wijnarrangement paste uitstekend bij menu. Is en blijft een absolute topper. Niet goedkoop, maar elke Euro waard!
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Ook met mijn vrouw van het zomerarrangement genoten op het, die avond, zomerste terras van de regio. Geweldig gegeten! Met dieetwensen is/werd uitstekend rekening gehouden. Pure topklasse. Leuke, vlotte bediening. Wij komen graag en zeker terug!
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Samen met mijn vrouw hier genoten van het zogenaamde zomerarrangement, 5 gangen. Prachtige locatie, zowel binnen als buiten. De amuses en het brood waren heerlijk, vervolgens achtereenvolgens een voorgerecht met coquilles en rode mul, tussengerecht van heilbot en zwarte rijst, hoofdgerecht met polderhoen, een tussengerecht met verschillende bereidingen van geitenkaas en een nagerecht met kersen en zwarte chocolade. Dit alles met een heerlijke wijn-pairing. Alle gangen waren uitstekend in balans en erg smaakvol, maar de tweede en de vijfde gang staken er echt met kop en schouders bovenuit: fenomenaal.

De service was prima zonder te stijf over te komen. Uitstekende en uitgebreide uitleg en toelichting met betrekking tot de wijnen. De uitleg over de gerechten en ingrediënten had misschien iets uitgebreider gekund. Met de zwangerschap van mijn vrouw werd uitstekend rekening gehouden. Hier gaan we zeker nog een keer terugkomen.
Taroen P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Op een zeer regenachtige dinsdagavond gegeten. Gekozen voor het menu Kasteel Heemstede met wijnarrangement waarbij mijn partner zonder vis. Het eten was erg lekker, vooral de kreeft en zeebaars vond ik hemels. Het rundvlees goed (maar niet heel bijzonder), toetjes blijven lastig maar dat komt omdat ik niet van zoet houd.
Onze digitale reservering was niet doorgekomen, het water met bubbels werd vergeten, mijn partner kreeg toch in de eerste instantie een amuse met paling terwijl ze geen vis lust etc. Bediening was wel vriendelijk en attent maar wel wat slordig / verstrooid leek wel. Beetje uit de pas met de rest zeg maar.
jongstel .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Prachtige locatie, heerlijk eten, vriendelijk personeel. Genoten van onze lunch met z'n tweeën.
Ze hadden een bijzonder aperitief en ook een alcohol vrije variant.
En na afloop nog even een rondje om het kasteeltje gelopen.
Heerlijke combinaties, fris met watermeloen naar het seizoen.
Een kleine opmerking is dat er ijskristallen zaten in de avocadopuree. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar geen reactie erop terug gehad van de kok toen ik het noemde.
Slotjes .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heemstede blijft een unieke plek om met mooi weer buiten te dineren.
Heerlijk de rust, tafeltjes ruim uit elkaar, dus genoeg privacy.
Aansluitend op Diner with the stars nu een extra gang bij de lunch.
Alle gangen weer zeer goed, van smaak, presentatie en de grootte van de porties.
Trek aan te bevelen.
Met dank, Elly & Bert Slot
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Uitgenodigd door mijn dochter, erg goed gegeten met mooie bites vooraf bij het aperitief en daarna genoten van een topmenu + wijncombinatie met als hoogtepunt het langoustine gerecht met rosé. Aan tafel bereide Irish coffee! waar zie je dat nog. Mooie en gezellige zaak op topniveau.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Hier gegeten met mijn vrouw om onze trouwdag te vieren. Locatie is top en niets op aan te merken. De service vond ik tegenvallen voor een restaurant met een Michelin ster. We moesten erg lang wachten op de bediening voor we wat konden bestellen. ook was het lang wachten op onms voorgerecht. De tafels waren buiten opgedekt en het waaide nogal. Toen wij na de eerste gang vroegen of we naar binnen mochten zij de jongen die ons serveerde op een 'leuk bedoelede' manier nee, dat mag niet. Ik hou niet zo van dat amicale gedrag maar wellicht is dat tegenwooridg de standaard. Ook maakte deze jongen een opmerking dat het chaos in de keuken was terwijl de zaak niet eens vol zat. Vervolgens mijn feedback ook via de mail laten weten aan het restaurant en niet eens een reactie mogen ontvangen. Het eten was goed maar genoemde zaken vind ik jammer en ga er daarom niet nog eens eten daar er dan veel betere alternatieven in de regio zijn.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat was een mooi omgeving. De vier gangen lunch menu's waren lekker. Het hoofdgerecht tamme eendenborst was gewoon. Vriendelijke bediening, maar het kan wel sneller zijn.
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk geluncht bij Kasteel Heemstede, een hele fijne sfeer en fantastisch eten.
Uitstekende service , prachtige gerechten in de lente zon. Wat wil je nog meer?
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Gisteren heb ik mijn 25 jarig jubileum gevierd bij kasteel Heemstede. 'S middags eerst op het terras een drankje gedronken. Daarna in een bovenzaal heerlijk gegeten. De aankleding was echt perfect. Wat een prachtige zaal en de tafels waren geweldig opgedekt.
Dank aan de geweldige bediening. Alles was perfect.
Echt een aanrader om hier iets te vieren.
Ook onze gasten waren vol lof over het prachtige kasteel en het eten.
We hebben echt een topavond gehad.