Kasteel Heemstede

Heemsteedseweg 20 3992 Houten Nederland Kaart

Over het restaurant Kasteel Heemstede

Voel je prins of prinses in dit culinaire kasteel

Ooit gedineerd of gelunched in een kasteel? Dit is je kans! Kasteel Heemstede heeft een luxe ambiance waardoor je je meteen heel speciaal voelt. Tussen de culinaire klassiekers bevinden zich ook wat moderne variaties. Een bijzonder restaurant dus, waar je zeker een keer heen moet gaan.

Meer informatie over restaurant Kasteel Heemstede

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Kasteel Heemstede

Sophie59 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Op een zonnige zaterdag hier de lunch genoten. Wij kwamen via de ophaalbrug binnen en moesten zelf onze weg zoeken naar het restaurant, waar we hartelijk werden ontvangen. Heerlijk in het zonnetje lekkere gerechtjes gegeten (hoewel niet de smaak sensatie die je van een sterren restaurant mag verwachten), prettige bediening op een mooie locatie. Erg leuke attentie voor de jarige: fotootje van ons gezelschap op een 'gouden' oesterschelp werd zeer gewaardeerd!
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
3 weken geleden hier gegeten. Entree en omgeving zijn echt prachtig. We hebben een 4 gangen verrassings menu gegeten. Vonden de porties zeer klein en daardoor zeker drie keer om nieuw brood gevraagd en om half elf maar om het dessert gevraagd vanwege het zeer lange wachten telkens. De door mij per mail van te voren gevraagde extra aandacht voor het dessert ivm verjaardag (ook bevestigd) was helemaal vergeten. Twee dagen later per direkte mail mijn bevindingen uiteengezet waarna telefonisch contact met eigenaar. Er werd mij een voucher voor een glas champagne toegezegd die ik per mail zou ontvangen. Ook deze heb ik na ruim twee nog niet ontvangen. We hadden ons zeer verheugd op deze avond maar het is een teleurstelling geworden, voor ons dus niet meer.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Ook deze keer is André erin geslaagd ons te verrassen met heerlijke creaties ondersteund door prachtige bijpassende wijnen van Joris. wederom gastvrij ontvangen door Marlies en haar team. We hebben wederom een onvergetelijke avond gehad. Dank en tot het volgende bezoek.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Super locatie. Maar eten is redelijk standaard met vlakke smaken en achterhaalde opmaak. Heel veel toefjes en tierlantijntjes op het bord maar mist uitgesproken smaakbeleving en dat mag hè toch wel verwachten voor die prijs. Minpuntje is ook het wel heeeel zuinig schenken van een wijnarrangement. Jammer had er meer van verwacht.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Genoten van het 5 gangen verrassingsmenu van Kasteel Heemstede in het kader van de Restaurantweek. Een bijzondere ervaring om hier te eten, gezien de ligging van het kasteel, de mooie tuin en bijgebouwen, en de verrassende entree en eetzalen in de gewelven. We begonnen met een aantal heerlijke amuses en de opeenvolgende gerechten waren allemaal gewoon goed. Toch bemerken we een aarzeling om snel terug te komen. Dat is niet alleen omdat de bediening enkele behoorlijke steken liet vallen bij het uitserveren. Bij een restaurant als dit heb je redelijk hoge verwachtingen en in dat licht vonden we de sfeer wat vlak en eigenlijk de gerechten ook. Al met al vertrokken we met ietwat gemengde gevoelens. Volgende keer beter!
Alex H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
We aten hier op een koude zaterdagavond in maart, en we hebben genoten. Van het moment van binnenkomst tot en met het moment van vertrek, waarbij de chef-kok, Andre van Doorn, ons persoonlijk kwam bedanken voor het bezoek, voelden wij ons enorm welkom. De persoonlijke bediening door Marlies en haar team was top, en het eten was geweldig. We hebben gesmuld van het heerlijke brood, de amuses (inclusief dessert amuse) en het 4-gangen Kasteel Heemstede menu en genoten van het bijpassende wijnarrangement. Aanrader!!!
I G.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Pure verwennerij. Zeer lekker gegeten, alle gerechten zijn van hoge kwaliteit en verrassend, alle wijnen goed bijpassend. Persoonlijke aandacht, personeel heeft tijd voor uitleg en een praatje. De lunch leek (afgezien van een beetje aangepaste hoeveelheid) op een geheel avondje uit; mooi verzorgde gerechten met een goede opbouw en een afsluitend potje thee met heerlijke huisgemaakte friandises.
De afgelopen keer dat we geweest waren was teleurstellend, maar we konden ons niet voorstellen dat dat de standaard was voor zo'n mooi restaurant. We zijn heel blij dat we nogmaals geweest zijn en nu een heel positieve indruk gekregen hebben. Een absolute aanrader, mede dankzij de gastvrijheid en het vakmanschap van Marlies. Hartelijk dank André, wij komen zeker terug!
230861 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Afgelopen zaterdag met een bijeenkomst van de Chaine des Rotisseurs hier gegeten met totaal 56 gasten. van A tot Z volledig in de watten gelegd door de witte en de zwarte brigade. We mochten genieten van een 5-gangen menu waarbij een begeleidende wijn was uitgezocht door de Sommelier. Werkelijk alle gerechten waren van een uitonderlijk hoog niveau, juiste temperatuur, uitmuntende cuisson, portionering en gepresenteerd op waanzinnig mooi servies.
Wij komen regelmatig in de betere restaurants van Nederland met dit gezelschap en vaak blijkt het toch wel een dingetje te zijn om voor dit soort grote aantallen gasten op dit niveau te koken maar dat is aan Andre van Doorn en zijn brigade wel uitbesteed, chapeau voor een hele fijne avond die jullie ons bezorgd hebben !

Piet van den Bosch.
Chaine des Rotisseurs.
I G.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Lekker gegeten, maar teleurgesteld door het personeel. Aan de tafel wordt een verhaal gedaan, maar zonder enige passie/enthousiasme. In een klein uurtje hadden we de amuses en 3 gangen op. Bord werd weggehaald terwijl letterlijk de laatste hap nog in de mond zat. Bij een andere tafel werd tot 2x toe de arm van een gast weg geduwd om bestek/ een bord te plaatsen. Heel frisse tocht richting de tafel. Besef wat mensen er voor betalen is weg bij het personeel. Het personeel moet het avondje uit af maken, het gevoel van verwend worden mist volledig. Echt geen ster waardig.
Labeldop V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
afgelopen zaterdag 18 november lunch gebruikt met 4 personen.
We hebben eigenlijk de gehele middag gezeten en dat was geen enkel probleem gelukkig.
De gerechten zijn hier altijd dik in orde, zo ook nu weer met de tong als uitschieter.
Zeer goed , betrouwbaar adres om heerlijk te eten dus, eten goed, locatie top en vriendelijke mensen.
Humsumsum .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Viel ons zwaar tegen. Verrassingsmenu besteld met wijnarrangement en één BOB wijnarrangement. Hier gaven ze een volledig eigen interpretatie aan, ze slaan je gewoon een paar keer over en ook zelfs met water bijschenken!? Eten was kwalitatief goed maar bediening en wachttijden niet sterwaardig. Ook entourage kwam kil over en bediening was duidelijk in opleiding en gaf dat ook aan, mijn eerste week volgens de serveerster! Wij herkenden geen enkele structuur in de bediening en hebben ongeveer iedere medewerker wel een keer aan tafel gehad. De sommelier was een absolute uitzondering, duidelijk en onderhoudend maar begreep het BOB concept niet helemaal. Prijs/kwaliteit vonden wij discutabel.
Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Gisteren weer eens gegeten bij onze favoriete chef, André van Doorn van restaurant Kasteel Heemstede in Houten. Het was weer fantastisch. Een warme ontvangst werd gevolgd door een geweldig 7-gangen menu en bijpassend wijnarrangement. Het was weer top, met als uitschieter de kreeft met o.a. Gember en een wijn die "het gerecht omarmde". Een heerlijk avond in een super restaurant!
Esther J.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Sprookjes achtige mooie locatie. Erg fijn en goed ontvangen met champagne. Gekozen voor een 4 gangen diner, en aangenaam verrast met 3 amuses. De borden waren in een culinaire hoogstandje opgemaakt, met veel aandacht voor kleur textuur en details. Er werd goed rekening gehouden met de dieetwensen glutenvrij en lactose vrij. De portie hadden wel iets kleiner gekund, als klein puntje van kritiek. Erg fijne avond gehad om ons jubileum te vieren.
Vangoghje G.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Helaas een toch wat teleurstellende ervaring na dat we hier een paar jaar geleden een perfecte avond gehad hebben. Ontvangst was okay, maar niet warm. We werden naar het terras gebracht zonder onze voorkeur te vragen. Wel bijzonder, want er werd wind en nog wat regen voorspeld. Er werd direct champagne ingeschonken. Dit was een misverstand: we hadden niet het arrangement geboekt inclusief wijn. Slordig, maar kan gebeuren. Op mijn suggestie de champagne weg te halen volgde de uitleg dat dit niet nodig was, want deze serveerde ze standaard en kon ook per glas geschonken worden zonder arrangement. Okay, ik had wellicht duidelijker moeten zijn, maar ik zat dus met twee volle glazen champagne (14 euro er glas) waar ik geen behoefte aan had (ik ben geen champagne liefhebber).
De amuses waren prima, maar niet van het niveau dat ik verwacht bij een sterrenrestaurant. Niet de 'smaak sensaties' die ik eerder wel heb gehad.
Het voorgerecht van tonijn was wederom niet slecht, maar zeker niet op het niveau dat ik verwacht. De soep die erbij geserveerd werd vond ik persoonlijk geen succes. De wijn was uitstekend.
Het tussengerecht (heilbot) sprong er ook niet uit. Eigenlijk hetzelfde probleem: prima om te eten, maar het verraste niet en maakte geen indruk.
Het hoofdgerecht (Ree) was uitstekend bereid. Dit was met afstand de beste gang. Ook de daarbij geserveerde wijn vormde een prima combinatie.
Daarna volgde een gerecht met wat kaas dat ons niet goed beviel en het dessert was niet mijn smaak (maar dat is natuurlijk erg persoonlijk). Ook de dessertwijn was niet mijn smaak (maar vormde wel een uitstekende combinatie met het eten). De perziktonen overheerste te veel in het eten en de wijn.
Het eten was al met al niet slecht (we hebben prima gegeten), maar kon absoluut niet het niveau halen dat we hier gewend waren en dat ik gewend ben van andere sterrenrestaurants. De bediening was een ander verhaal: deze was ronduit slecht. Het gedoe met de champagne was geen gelukkige start. Ik heb niet veel aandacht ervaren van de bediening. Tijdens het voorgerecht ging het regenen. De reactie was: we zullen eens kijken wat de weersvoorspelling zegt. Fout! De enige juiste reactie is direct de parasols uitklappen zodat de gasten hun gang in ieder geval konden afmaken. Daarna kun je kijken naar de voorspelling en indien nodig gecontroleerd de gasten naar binnen begeleiden. Ze lieten ons (en de andere gasten) in de regen zitten zodat we allemaal zelf maar opstonden (het eten en de wijn zelf meenemend). Een knullige situatie waar een sterrenrestaurant echt anders op hoort te reageren. De communicatie was op twee fronten niet goed: een aantal medewerkers was moeilijk verstaanbaar en men communiceerde niet goed met elkaar ('nee, we hoeven geen extra brood' en 5 minuten later wordt er extra brood gebracht, tandenstokers heb ik meerdere keren om moeten vragen etc). Ook de logistiek was niet op alle fronten goed. We hadden het dessert (met ijs), maar niet de wijn. Wachten dus en je ijs langzaam zien smelten.
Kasteel heemstede heeft geluk gehad dat we niet in dienst waren van Michelin, want die ster waren ze deze avond met zekerheid kwijt geraakt. Is het een slecht restaurant? Nee, dat niet. Maar deze avond was niet op sterrenniveau. Misschien is het niveau gedaald, misschien hadden ze een 'off day'. Wij gaan het in ieder geval niet nog een keer uitproberen.
Gerrie I.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Ontvangst met bubbels en heerlijke amuses, heerlijk buiten en daarna voortreffelijk gegeten met de juiste wijnen, koffie met prachtige friandises, we hebben genoten!
Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Gisteren weer eens gegeten bij een van onze favoriete chefs, André van Doorn. Zoals altijd was het eten top! Onze persoonlijke favoriet gisteren was een heerlijk stukje duif "cooked to perfection" en op verschillende manieren klaargemaakt. Het wijnarrangement ging uitstekend samen met de gerechten. Top bediening. Voeg daarbij dat het een heerlijke zomeravond was, zodat we buiten op het terras in de slotgracht van het kasteeltje konden dineren en je komt uit op een fantastische avond.
Louis A.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wat een heerlijk restaurant is dit! Wat er uit de keuken komt is echt subliem, de bediening en professioneel en vriendelijk, de wachttijd tussen de gangen perfect en de entourage: fantastisch gezeten op het terras aan het water! We hebben genoten, dank voor de perfecte avond!
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Geweldige locatie, waarin rust, grandeur en klasse de boventoon voeren. Hier wordt op hoog niveau gekookt. Samenstelling van de gerechten, smaken en texturen waren meer dan uitstekend te noemen. Wijnarrangement was (ook met een gewenste afwijking) verrassend en van hoge kwaliteit. Bediening iets onervaren, maar uiterst vriendelijk en klantgericht. Kwaliteit<>prijsverhouding meer dan goed. Zeker voor herhaling vatbaar.
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Om het lange 'Oranje' weekend in te luiden zijn we vorstelijk gaan dineren in Kasteel Heemstede in Houten. Het restaurant bevindt zich op de onderste verdieping van het kasteel. Er stond al een dame ons op te wachten en nam onze jassen in ontvangst. We hadden een mooi, ruim tafeltje met comfortabele stoelen. We begonnen met een vijftal prachtige en heerlijke amuses. De borden waren meesterlijk opgemaakt. Ook de vijf gerechten waren verrukkelijk. De porties waren ruim maar kwamen wel een beetje te snel achter elkaar door. Het tempo zat er zal maar zeggen goed in. Misschien hadden we er iets van moeten zeggen. Bediening vriendelijk en correct. Begeleidende wijnen waren mooi uitgezocht. Het was een heerlijke avond en het restaurant is zijn ster absouluut waardig.
Holle Bolle Gijs D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Op mijn verjaardag bij verrassing naar dit restaurant mee uit eten genomen. Het 5 gangen verrassingsdiner werd vooraf gegaan door een glas Champagne en enkele amuses. We genoten van het goed bijpassende wijn arrangement, waarbij we voor halve glazen hebben gekozen. De bediening was attent en niet opdringerig. Als 6e gang bestelden we espresso en thee, omlijst met diverse zoetigheden. Na zo'n 4 uur gingen we tevreden huiswaarts.