Kasteel Heemstede

Heemsteedseweg 20 3992 Houten Nederland Kaart

Over restaurant Kasteel Heemstede

Voel je prins of prinses in dit culinaire kasteel

Ooit gedineerd of gelunched in een kasteel? Dit is je kans! Kasteel Heemstede heeft een luxe ambiance waardoor je je meteen heel speciaal voelt. Tussen de culinaire klassiekers bevinden zich ook wat moderne variaties. Een bijzonder restaurant dus, waar je zeker een keer heen moet gaan.

Meer informatie over restaurant Kasteel Heemstede

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Kees Jan W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Overheerlijk! Prachtige smaken en prachtig in balans. Heerlijk Oostenrijkse (huis)wijnen: witte wijn (grune feltliner) en rode wijn (blaufrankisch). Elk gerecht was buitengewoon lekker: eerste gerecht variaties van rode biet, tweede gerecht variaties van kabeljauw (met de lekkerste kibbeling) en coquilles, hoofdgerecht rog en toe een prachtig mangobootje. De ster wordt meer dan waargemaakt! Bediening vriendelijk en niet te beleefd. Tempo precies goed. Alleen het bijschenken van je glas water zodra er 1 slok uit is, was storend. Op ons verzoek hielden ze daar mee op. Het was de 2e keer dat ik hier kwam en de hoge verwachtingen werden volledig waargemaakt. Een hele prestatie!
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Met de restaurantweek gingen wij eten bij Kasteel Heemstede met vrienden waarvan één veganistisch (en zoutloos en allergie voor hazelnoten heeft) is en de ander vegetarisch en duurzame vis eet. Niet een hele makkelijke opgave voor de keuken. De dag voordat wij gingen eten werden wij nog gebeld door de Patron-Cuisinier André van Doorn om wat dingen door te spreken. Dit gaf ons een goed gevoel en veel vertrouwen.
Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen en de bediening serveerde ons een heerlijk aperitief met olijflikeur en champagne. Zeker een keer uitproberen! De amuses en eerste gangen waren fantastisch. De begeleidende wijnen waren ook zeer goed. Echter bij het hoofdgerecht ging het mis. Het zag er mooi uit, maar zowel de veganistische gerechten als de gerechten met vlees waren te gewoontjes voor deze sterrenzaak. Het vegetarische hoofdgerecht was een bord met groenten. Niks meer en niks minder. Dit was een beetje een tegenvaller voor onze vrienden, want na alle interessante combinaties was dit toch duidelijk een stuk minder. Het nagerecht was ook prima in orde, maar ook hierbij was het niet meer het wow-gevoel wat we eerder wel hadden ervaren. Onze vrienden moesten weer op tijd weg om de oppas af te lossen, hadden helaas geen tijd meer om koffie en thee te drinken. Voordat wij weer naar huis gingen namen wij nog wel wat warms met friandises. De thee wordt geserveerd in een gietijzeren theepotje en losse thee. Zo hoort het. Helaas vielen de friandises dit maal ook tegen. Geen verrassingen meer. De koek was op.
Figaro .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Gisteren hier weer eens gegeten en wat een top-chef is en blijft André van Doorn toch. We hebben het 7 gangen menu gekozen en het was een perfect uitgebalanceerd diner. Heerlijke "ronde" smaken en perfect bereidde gerechten. De sommelier had zijn best gedaan want het wijnarrangement paste uitstekend bij menu. Is en blijft een absolute topper. Niet goedkoop, maar elke Euro waard!
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Ook met mijn vrouw van het zomerarrangement genoten op het, die avond, zomerste terras van de regio. Geweldig gegeten! Met dieetwensen is/werd uitstekend rekening gehouden. Pure topklasse. Leuke, vlotte bediening. Wij komen graag en zeker terug!
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Samen met mijn vrouw hier genoten van het zogenaamde zomerarrangement, 5 gangen. Prachtige locatie, zowel binnen als buiten. De amuses en het brood waren heerlijk, vervolgens achtereenvolgens een voorgerecht met coquilles en rode mul, tussengerecht van heilbot en zwarte rijst, hoofdgerecht met polderhoen, een tussengerecht met verschillende bereidingen van geitenkaas en een nagerecht met kersen en zwarte chocolade. Dit alles met een heerlijke wijn-pairing. Alle gangen waren uitstekend in balans en erg smaakvol, maar de tweede en de vijfde gang staken er echt met kop en schouders bovenuit: fenomenaal.

De service was prima zonder te stijf over te komen. Uitstekende en uitgebreide uitleg en toelichting met betrekking tot de wijnen. De uitleg over de gerechten en ingrediënten had misschien iets uitgebreider gekund. Met de zwangerschap van mijn vrouw werd uitstekend rekening gehouden. Hier gaan we zeker nog een keer terugkomen.
Taroen P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Op een zeer regenachtige dinsdagavond gegeten. Gekozen voor het menu Kasteel Heemstede met wijnarrangement waarbij mijn partner zonder vis. Het eten was erg lekker, vooral de kreeft en zeebaars vond ik hemels. Het rundvlees goed (maar niet heel bijzonder), toetjes blijven lastig maar dat komt omdat ik niet van zoet houd.
Onze digitale reservering was niet doorgekomen, het water met bubbels werd vergeten, mijn partner kreeg toch in de eerste instantie een amuse met paling terwijl ze geen vis lust etc. Bediening was wel vriendelijk en attent maar wel wat slordig / verstrooid leek wel. Beetje uit de pas met de rest zeg maar.
Jongstel .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Prachtige locatie, heerlijk eten, vriendelijk personeel. Genoten van onze lunch met z'n tweeën.
Ze hadden een bijzonder aperitief en ook een alcohol vrije variant.
En na afloop nog even een rondje om het kasteeltje gelopen.
Heerlijke combinaties, fris met watermeloen naar het seizoen.
Een kleine opmerking is dat er ijskristallen zaten in de avocadopuree. Dat lijkt me niet de bedoeling. Maar geen reactie erop terug gehad van de kok toen ik het noemde.
Slotjes .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heemstede blijft een unieke plek om met mooi weer buiten te dineren.
Heerlijk de rust, tafeltjes ruim uit elkaar, dus genoeg privacy.
Aansluitend op Diner with the stars nu een extra gang bij de lunch.
Alle gangen weer zeer goed, van smaak, presentatie en de grootte van de porties.
Trek aan te bevelen.
Met dank, Elly & Bert Slot
Paula D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Uitgenodigd door mijn dochter, erg goed gegeten met mooie bites vooraf bij het aperitief en daarna genoten van een topmenu + wijncombinatie met als hoogtepunt het langoustine gerecht met rosé. Aan tafel bereide Irish coffee! waar zie je dat nog. Mooie en gezellige zaak op topniveau.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Hier gegeten met mijn vrouw om onze trouwdag te vieren. Locatie is top en niets op aan te merken. De service vond ik tegenvallen voor een restaurant met een Michelin ster. We moesten erg lang wachten op de bediening voor we wat konden bestellen. ook was het lang wachten op onms voorgerecht. De tafels waren buiten opgedekt en het waaide nogal. Toen wij na de eerste gang vroegen of we naar binnen mochten zij de jongen die ons serveerde op een 'leuk bedoelede' manier nee, dat mag niet. Ik hou niet zo van dat amicale gedrag maar wellicht is dat tegenwooridg de standaard. Ook maakte deze jongen een opmerking dat het chaos in de keuken was terwijl de zaak niet eens vol zat. Vervolgens mijn feedback ook via de mail laten weten aan het restaurant en niet eens een reactie mogen ontvangen. Het eten was goed maar genoemde zaken vind ik jammer en ga er daarom niet nog eens eten daar er dan veel betere alternatieven in de regio zijn.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat was een mooi omgeving. De vier gangen lunch menu's waren lekker. Het hoofdgerecht tamme eendenborst was gewoon. Vriendelijke bediening, maar het kan wel sneller zijn.
Marjan L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Heerlijk geluncht bij Kasteel Heemstede, een hele fijne sfeer en fantastisch eten.
Uitstekende service , prachtige gerechten in de lente zon. Wat wil je nog meer?
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Gisteren heb ik mijn 25 jarig jubileum gevierd bij kasteel Heemstede. 'S middags eerst op het terras een drankje gedronken. Daarna in een bovenzaal heerlijk gegeten. De aankleding was echt perfect. Wat een prachtige zaal en de tafels waren geweldig opgedekt.
Dank aan de geweldige bediening. Alles was perfect.
Echt een aanrader om hier iets te vieren.
Ook onze gasten waren vol lof over het prachtige kasteel en het eten.
We hebben echt een topavond gehad.
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ter gelegenheid van mijn verjaardag hebben wij gedineerd bij Kasteel Heemstede. Bij aankomst waren we zeer onder de indruk van de locatie. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. Toen wij waren voorzien van een aperitief kwamen de eerste amuses. Stuk voor stuk prachtig om te zien en heerlijk van smaak.

Da avond werd voorgezet met een stukje gemarineerde zeebaars, daarna kabeljauw met een saus van aardappel, als hoofdgerecht een drietal bereidingen van kalfsvlees, toen een klein kaasgerechtje en tot slot een dessert van bloessinaasappel. De selectie aan bijpassende wijnen maakte het diner compleet.

Wij hebben erg genoten van de presentatie en smaak van alle gerechten en kijken terug op een zeer geslaagde avond. Wat ons betreft is een diner bij Kasteel Heemstede voor herhalig vatbaar als zich weer een bijzondere gelegenheid voordoet.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Het 5 gangen menu gegeten bij kasteel Heemstede. Bij binnenkomst al meteen begroet door de chef en daarna netjes naar onze plek gebracht. Hier begonnen met een heerlijke aperitief vervolgd met een aantal amuses en daaropvolgend de 5 gangen.
Deze gangen waren allemaal mooi op smaak, alleen de gemarineerde rode kool bij het kaasgerecht vonden we wat te overheersend. Wat mij betreft mogen de gerechtjes wel wat spannender maar dat is smaak. Wel een topavond gehad.
Dmolenaar .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Gisteren avond geweest met onze vrienden die geen salaris wil voor 2 volle dagen met kerst in onze slagerij te helpen
Dus een avondje snoepen
En dat is het allereerst de ontvangst is aller hartelijkst we hadden een verrassings
Avond afgesproken en we waren zeer verrast met alles het diner en daar tussendoor verschillende amuses
Al met al een aanrader
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Gisteren hier met een vriendengroep gegeten, vanwege de grootte van de groep werden we in een aparte zaal gezet. Dit was echter meer de ontvangstkamer, waar alle gasten door heen liepen. Dus toch niet helemaal apart.
We begonnen met aperitief( champagne) met een 4-tal amuses, deze waren heerlijk.
Daarna begonnen we met het 5 gangen diner met bijpassend wijnarrangement. De gerechten waren lekker maar van het eerste gerecht van zeebaars met verschillende bereidingen van biet vond ik dat het wat vlak van smaak was, de biet overheersde de zeebaars.
Deze zelfde mening had ik over het tweede gerecht kabeljauw met verschillende bereidingen van aardappel( bijvoorbeeld aardappelpoffertje, saffraanaardappelje en saus van aardappel)
Het derde gerecht was verschillende bereidingen van kalf( sukade, zwezerik en gebraden lende met olijfkorst) met jus met knoflook was erg lekker.
Daarna kwam voor mij wel het meest verrassende gerecht: formagetta a la rose. Kaas in soort stroopwafelkorst met appel, pecannoot en rode kool. "Een beetje vreemd maar wel lekker."
Het nagerecht was verschillende bereidingen van bloedsinaasappel met champagne en bitterkoekjes. Lekker verfrissend.
De begeleidende wijnen smaakten erg goed bij de gerechten maar ik had graag meer uitleg van de wijn gehad.
Conclusie: een fantastische lokatie, waar je heerlijk kan eten maar waar je wel goed voor betaald.
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Fantastische lunch genoten, fraaie gerechten, het voorgerecht met kreeft was perfect. Fraaie wijn en deskundige uitleg. Erg prettige bediening. Wij komen graag terug, zeker als het mooi weer is en we op het terras kunnen zitten!
Werner_ .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Uit eten in een kasteel in een restaurant met een Michelin onderscheiding, dat legt de lat hoog voor Kasteel Heemstede.

Het eerst wat indruk maakt is de locatie, daadwerkelijk een kasteel. Terwijl het buiten typisch winterweer was, was het binnen rustig, warm en knus. Wij werden vriendelijk ontvangen en jassen werden aangenomen. De tafels waren keurig voorbereid, maargoed, tot zover hoe het “heurt”.

Gedurende de avond viel mij op dat de bediening hoffelijk en zeer attent was. Tijdens ons diner werden er korte speeches gegeven, waar goed rekening mee werd gehouden(wij werden even met rust gelaten). Opdienen en afruimen altijd per twee en een keurige en begrijpelijk uitleg over het bestelde. De bijpassende wijnen konden worden geproefd en gewisseld als onze smaak anders was dan die van de sommelier. De glazen waren nooit leeg en de tafel altijd in het oog.

Wij aten gecombineerd het menu en a la carte. Gerechten waren zeer goed voorbereid en subliem van smaak. Samen met amuses en tussendoortjes een goed gevulde en hele afwisselende ervaring.
Gewoongezellig .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Niet heel verrassend! Eten smaakt maar mis echt de uitdaging. De ravioli amuse was lekkerder dan de rest van het menu. Wijnen waren lekker maar het standaard verhaal van de veel te jongen gastheer voegt niks toe. Voor dit geld mag je verwachten dat er in ieder geval een keer iemand aan je tafel komt die weet waar hij of zij het echt over heeft. De lunch heeft duidelijk minder prioriteit hier. Mooie plek maar prijs kwaliteit is niet in orde.