Over het restaurant Kasteel Engelenburg

Zeldzame luxe

Het sprookjesachtige tafereel doet je al vermoeden wat je binnen kunt verwachten. Treed binnen in dit schitterende landhuis en waan je in vervlogen tijden. Perfect gedekte tafels, onberispelijke service en weelderige smaken: een dergelijke beleving van luxe is zeldzaam tegenwoordig. De klassieke gerechten met moderne invloeden en de tongstrelende wijnen die ze hier serveren versterken dit weldadige gevoel alleen maar.

Meer informatie over restaurant Kasteel Engelenburg

9,2
9,3
Guus H.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten in een prima ambiance. Keurige en attente bediening. Mooie Zuid-Afrikaanse wijnkeuze. Fijne locatie. De zwezerik is een aanrader.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Fantastisch hotel op een super locatie. De kamers zijn van alle gemakken voorzien inclusief airco.
In het serrerestaurant geniet je van een prachtig uitzicht. Het 4 gangendiner inclusief bijpassende Zuid Afrikaanse wijnen bestond uit: licht gegrilde zalm, zeebaars, USA rund en diverse bereidingen van framboos. Gewoon prima eten.
Wat zeker extra vermeld mag worden is de deskundigheid en klantvriendelijkheid van het personeel. TOP!
rust171 S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Een goed uitgebalanceerd lunchmenu met name voorspijs (dorade) en dessert (frambozen melange)
wijn aan de prijzige kant.
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Hier fantastische gegeten op een zwoele zomeravond in een mooie ambiance: eerst buiten een drankje, een mooi viergangen diner in de serrezaal en weer buiten koffie. De amuse met gepofte knoflook was zeer bijzonder! Er werd prima rekening gehouden met een glutenvrij dieet van één van de gasten. Er is een zeer uitgebreide Zuid Afrikaanse wijnkaart en een wijnkelder om met veel genoegen (en blikken van herkenning ;-) door te lopen. Ook de bediening is zeer professioneel. Enige minpuntje is dat de wijnen behoorlijk aan de prijs zijn (goedkoopste wijn ca 40 euro ...).
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Zaterdag 29 april met z'n 4-en uit eten. We kozen voor het menu van de chef en hebben daar geen seconde spijt van gehad. Mooie gerechten met heerlijke bijpassende wijnen uit Zuid Afrika. De bediening was erg prettig zo ook het tempo van de gangen. Met zo'n top restaurant op loopsafstand van je huis voel ik mij een gezegend mens. Ik ga hier vaker komen!
Nicole P.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Over de lokatie niets dan lof...dineren in de serre heeft iets oubolligs maar de whiskey room en de kleine maar gezellige bar maakt dat meer dan goed. De kamers zijn prima en van alle gemakken voorzien. Aankomst is Koninklijk te noemen
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Zeer lekker eten, goede sfeer.
Susanne H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Wat een verwennerij op de Engelenburg, weer een heerlijke gegeten met prachtige wijnen erbij, mooie ambiance. Een absolute aanrader voor een mooie avond culinair genieten.
M. N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Lekker gegeten! Niet heel erg verrassend. Prijs/kwaliteit iets aan de hoge kant. De wijnen waren uitstekend! De ambiance is een plaatje.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Lokatie perfect, eerst in lounge bij openhaard gezeten , genietend van een wijntje , daarna was tafeltje klaar in Serre restaurant, hebben goed geluncht ,wel rustig.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Het was inmiddels al weer even geleden dat we in een top-klasse restaurant waren, en we zijn niet teleurgesteld. Voortreffelijk!
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Geweldig gegeten ,komen zeker van de zomer terug om ook buiten op het terras te kunnen genieten van het heerlijke eten, en om dan de sfeer te kunnen meemaken.
John L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Nu de derde keer gereserveerd in de Engelenburg , deze keer met twee Belgische koppels waarmee we vaker culinaire uitstapjes doen.
Meestal vinden die plaats in het Belgische maar deze keer wilden we hun verassen met hoogstaande culinaire verwennerij en hostmanship. Was het een succes ???? reken maar het was een totaalpakket, ontvangst met een hand ( waar doen ze dat nog??), hele mooie kamers, en het 6 gangen diner was van begin tot einde mooi voor alle zintuigen. De chef was er die avond niet maar werd vertegenwoordigd door twee koks waar het enthousiasme vanaf droop. De sommelier hadden we de vrije hand gelaten en ook hij sloeg de nagel op de kop met de bijpassende wijnen, de verdere bediening en ook de "ontbijtdame" alleen maar chapeau chapeau.
Op de terugweg hoorden we dat Michelin dit restaurant had overgeslagen met de sterren. Wij gaan geregeld uit eten van leuk eetcafe tot sterrenzaken , Het wordt hoog tijd dat de inspecteurs hun GPS toch eens richting Brummen dirigeren.
Fatima D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk 4 gangenmenu gehad. De gangen waren precies afgemeten en mooi vorm gegeven. Eend en hert zijn bij hun een aanrader! Bediening is zeer vriendelijk en behandelen je als koning en koningin. Zelfs de directeur komt eens langs je tafel om te horen of alles naar wens is! De inrichting is zoals dat past bij een kasteel/landhuis: antiek, maar de mooiste stukken. Een warme openhaard voor de romantische sfeer en een rode loper voor je binnen treed. Wij hebben het helemaal naar ons zin gehad.
Wybli .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Afgelopen maandag een bezoek gebracht aan Kasteel Engelenburg. Van te voren telefonisch de dieetwensen doorgegeven. Bij het bestellen van het Engelenburgmenu werd er gelijk door de bediening een alternatief geboden mbt de dieetwensen. De bedieining verraste ons met de goede productkennis die ze hadden. Ze konden goed adviseren over de wijnen en voldoende vertellen over de gerechten die werden geserveerd. Kortom, heerlijk gegeten en zeer goede, attente bedieining!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Met z'n 16-en hier gegeten aan de vooravond van het huwelijk van onze dochter. In een aparte ruimte genoten van het drie-gangen Engelenburg menu. Vonkelwijn (champagne op z'n Zuid-Afrikaans) vooraf in de oude wijnkelder. Lekker en sfeervol. Zalm vooraf, verrassend gemarineerd in rode biet. Tamme eend als hoofdgerecht, perfect gegaard en schitterend opgemaakte borden. Bijpassende wijnen uiteraard van Zuid-Afrikaanse oorsprong. Heerlijke volle rode wijn, goed gekozen bij de eend. Als dessert een bord met veel kleine 'smaken'. Heerlijk. Uitgebreide koffie tot slot. De bediening paste zich naadloos aan aan het schema van de avond, die uiteraard gevuld was met de nodige speeches. Hoewel het hele restaurant goed gevuld was, bleef de sfeer rustig en ontspannen. En de locatie: er zijn niet veel restaurants zo mooi gelegen. Je moet het gewoon gezien hebben. Een absolute aanrader voor wie culinair wil combineren met gastvrijheid, rust en ambiance.
jiepiejempi .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Fantastisch zicht op de tuin.Heel vriendelijke bediening. Mooi menu Engelenburg. Porties op niveau kleine eter.
Schitterende Zuid Afrikaanse wijnen.
dudasputten .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Er is helemaal niets met het decoor, omgeving, keuken, bediening... Omdat het zo heet was (ca. 30 graden Celsius) kregen de dames zelfs een waaier. Het is alleen nogal prijzig. Reden waarom we niet vaker voor de Engelenburg kiezen.
engelhart.schut .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Het eten was heerlijk, onze voorkeur ging uit naar het vleesgerecht en het toetje maar de rest was ook heerlijk!
De bediening was vriendelijk en alles werd duidelijk uitgelegd en de locatie is erg mooi!
We hebben een heerlijke avond gehad en zullen het zeker aanraden bij onze vrienden.
basjansen1980 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wat een belevenis, super ambiance, gastvrij ontvangen door vriendelijk personeel. Overheerlijke smaakexplosies en mooie wijnen. Wij kregen nog een granite voor ons 4 jarig jubileum. Was in 1 woord fantastisch!