Kasteel De Vanenburg

Vanenburgerallee 13 3882 RH Putten Nederland Kaart

Over het restaurant Kasteel De Vanenburg

Waar culinaire klasse en een prachtige ambiance hand in hand gaan

Dit is pas écht dineren in stijl. Alleen al de entree is indrukwekkend. En dan hebben we het nog niet eens over het diner. De chef zet samen met zijn gedreven keukenteam voortreffelijke creaties op tafel, waarbij ze zoveel mogelijk gebruikmaken van groenten, fruit en kruiden uit eigen tuin. Of je nou aanschuift voor een romantisch diner of een zakelijke bijeenkomst, hier is kwaliteit gegarandeerd en staat genieten voorop!

Glas champagne

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Kasteel De Vanenburg

Erna D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Gezellig restaurant met goede bediening en lekker eten in een mooie omgeving.
Agnes B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Heerlijk gegeten, attent personeel. Men verraste ons met een chocolade felicitatie op de dessertborden ( we vierden onze 47 jarige trouwdag). Een extra verrassing van het restaurant ( een leuk flesje dessertwijn) maakte het etentje helemaal af!
Een kleine opmerking over de restaurantruimte: Ik zat met mijn rug vlak bij het raam en het werd knap koud op den duur.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Nou, ik zal je zeggen, dit was best heel aardig. Gewoon uit de krant, zo'n aanbieding met twee nachten en dan blijf je uiteraard wel 1 keer eten omdat de overnachtingen zo goedkoop zijn. Dat is hier bij De Vanenburg absoluut geen straf. Sterker nog, we waren nog maar net op tijd om een tafel te reserveren, en we begrijpen nu ook wel waarom. Het restaurant heeft een heel prettige "vibe" als ik het zo mag zeggen en het personeel heeft een soort moeiteloze vriendelijkheid. Gewoon heel lekker en ongedwongen. Het eten is goed zonder poeha en absoluut redelijk geprijsd. Wijnen boven verwachting (er was zelfs een Ott-selection rosé) en ook hier golden zeer klantvriendelijke prijzen.
Je bent in de directe omgeving redelijk snel uitgekeken, maar als je in de buurt woont en je kent het niet: zeker een keer doen!
John N.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Mijn partner en ik hebben er erg lekker gegeten. De wijnen erg goed.Bediening erg prettig en de ontangst zeer vriendelijk.
Dit was de derder keer dat we er aten en zeker niet de laatste.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Wij zouden hier eigenlijk op 12 aug dineren om ons 36 jarig huwelijk te vieren, maar door een fout in de agenda bleek dat er voor ons geen plaats was (zie mijn eerdere recensie). Nadat wij aanvankelijk zeer teleurgesteld waren werden we na enkele dagen gebeld met excuses waarbij ons een gratis driegangen menu werd aangeboden. Zeer sympathiek! Wij hebben alsnog een gezellige avond gehad met zeer vriendelijk personeel en een voortreffelijk diner in een mooie ambiance.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Ik heb hier een paar maal zakelijk gedineerd, het eten was altijd goed. Ditmaal kwam ik met mijn echtgenote om ons 36-jarig huwelijk te vieren. We hadden via IENS gereserveerd en kregen keurig een bevestiging en daags tevoren ook nog een reminder. Bij aankomst bij de receptie bleek dat men geen rekening had gehouden met onze reservering en dat er geen plek was. We konden eventueel wel in een donkere achteraf ruimte met zijn tweeën de maaltijd gebruiken.
Het is uitermate vervelend dat dat gebeurd, zeker bij zo'n speciale gelegenheid, maar wat me nog het meest stoorde was de lauwe onpersoonlijke reactie van de dame aan de balie en de chef die zij er bij had gehaald; meer dan sorry kwam er niet uit, en verder werd het aan ons gelaten. Je verwacht minstens enige empathie en een poging om het leed te verzachten. Teleurgesteld zijn wij afgedropen. Dit is geen aanbeveling voor een restaurant met de volgende pretenties op haar website: " Geniet van ouderwetse verwennerij in een sfeervolle ambiance".
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Heerlijk gegeten. We hebben gekozen voor het 4-gangan keuzemenu waarbij je voor 57 euro een keuze kan maken uit de (kleine) kaart.
Lekkere wijnen bij het eten en koffie na.
Mooie ambiance en heerlijk rustig en gemoedelijk.
We hebben in meerdere sterren restaurants gegeten en dit komt zeker dicht in de buurt!
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Wat een ambiance, geweldig, zeer schoon hotel en dito restaurant, lief, aardige en zeer behulpzaam kundig personeel en het eten is ook nog eens fantastisch. Ook een goede wijnkaart en koffie. Wij gaan hier zeker terug komen.
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Zeer goed gegeten voor een normale prijs! Dus een aanrader.
Vraag naar het aktiemenu.
Bonheiden .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Het is in Restaurant Vanenburg altijd heerlijk om te vertoeven, daarom komen we hier steeds met veel enthousiasme weer. De omgeving, het ontvangst, de rust en het heerlijke diner zijn een aanrader voor diegenen die willen genieten.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
We aten hier op een rustige maandagavond in het kader van de AH restaurantactie. We kregen een speciaal 3-gangendiner waarbij aanpassingen mogelijk waren. Vooraf kwam lekker brood op tafel, geen amuse, kraanwater werd niet spontaan aangeboden (we hebben er ook niet om gevraagd). Het voorgerecht was rode poon met zuurkool, zeer smaakvol en bijzonder, de porties waren wat aan de kleine kant. Het hoofdgerecht was Veluwse eend, met polenta, en garnituur (o.a. uiencompote). Alles was erg goed bereid en heerlijk van smaak. Ook het alternatief (pieterman) was erg lekker. Het toetjes was weliswaar niet spectaculair (vanilleijs met appel) maar ook erg smakelijk. Kortom: we aten hier ronduit prima. Bediening was vriendelijk en informeel, hoewel de lokatie op zichzelf chique oogt (kasteel in een prachtige voorname omgeving). Wat betreft de prijzen: we vinden 5,75 voor een glas (prima) huiswijn wat hoog, hetzelfde geldt voor de fles (32,50), een menu kost normaal plm 40€, een prima prijs voor het gebodene. Al met al zullen we hier (wellicht in het voorjaar of zomer op het terras?) graag nog eens terug komen.
Loek Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Kasteel de Vanenburg heeft een chique uitstraling. Dat vertaalt zich ook in de prijzen. Voor wat betreft het AH- menu had men het menu vooraf vastgesteld, als het niet aansprekend was konden we eventueel iets anders kiezen. Waaruit werd niet vermeld. De porties die geserveerd werden waren aan de karige kant. Ook hier viel weer op dat er zeer weinig groente geserveerd werd. Positief was de mogelijkheid voor een zogenoemd bob-arrangement.
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Goed adres voor een feestelijk diner.
Prijs in overeenstemming met uitstraling locatie.
Bediening zeer attent; gerechten goed!
janvdkamp .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Heerlijk gegeten in een prachtige omgeving. Het eten was voortreffelijk evenals de bediening.We komen hier zeker nog eens vaker naar toe. en kunnen het iedereen aanbevelen.
doppenberg1 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Ter ere van onze 25 jarige relatie hebben we hier gedineerd, en dat was een mooie culinaire reis.
Begonnen met een mooie licht voorgerecht - een terrine van rund paté, als tussengerecht een zeeduivel filet m spinazie, hoofdgerecht een verrukkelijke kafssukade m rode biet, rode wijnsaus, aceto balsamico, als dessert bereiding van appel m vanille ijs en de borden afgewerkt m Gefeliciteerd in chocola, afgesloten met heerlijke koffie m friandises. Onze avond kon niet meer stuk en is nu een mooie belevenis, we komen graag terug!
eleentvaar1951 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
We hadden een zeer goede avond.
Een zeer attente bediening en echt lekker gegeten.
Een minpunt was de toch wel zeer dure wijn ( 2 flessen, samen € 80).
Achteraf gezien hadden wij toch even naar de wijnkaart moeten vragen.
levensbehoefte .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Prijs -kwaliteitsverhouding erg slecht. De gerechten veelal smakeloos en vermoedelijk rechtstreeks uit de groothandel op het bord, met er om heen wat zalfjes van het een en ander. De bediening heeft ons 3 kwartier laten wachten voordat ons gevraagd werd of men een aperitief wilde nuttigen. De bestelde jonge jenever moest buiten de deur worden gehaald . Inmiddels was ruim een uur verstreken en was ons nog geen stukje brood, laat staan een amuse aangeboden. ( het excuus was dat men meende dat wij een "AH-tafel"waren!). Om 19.10 zaten wij aan tafel en rond 20.30 werd uiteindelijk een voorgerecht met het door ons al eerder gevraagde brood op tafel gezet. Om 23.15 sloten wij onze derde gang af en vroegen om koffie met een digestief. De gevraagde cognac was niet voorradig, de koffie werd zonder koekje of bonbon geserveerd. Onderwijl werd het op een meter afstand staande buffet afgestoft en gereinigd. De rekening was, zelfs voor Nederlandse begrippen , hoog, doch gezien de geleverde kwaliteit extreem hoog. De volgende dag bleek ons bij nadere beschouwing van de rekening, dat voor het BOB-arrangement van een van ons , de volledige prijs van een wijnarrangement was gerekend. Wij hebben later niet meer gereclameerd , maar zullen landgoed Vanenburg in Putten mijden. Nog nooit zo'n slechte ervaring wat betreft de kwaliteit en bediening gehad.
mjjloverkathlin .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Mijn partner had erg lekker gegeten, maar had niet echt voldoende, dat laatste gold ook voor mij. Ik als vegetariër kreeg netjes een aangepast menu, zag er prachtig uit, alleen was het niet mijn smaak, toetje vonden wij beiden geslaagd.
Rianne V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, tja de prijs ligt wat hoger maar dat is niet raar voor deze entourage! Wij hopen zeker nog eens bij De Vanenburg te gaan dineren!
rinavanloon .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Zoals verwacht weer geweldig. Bediening heel aardig. Ambiance is super. Alleen was het vlees deze keer voor ouderen best wel moeilijk te verorberen.