Kasteel Coevorden

Het Kasteel 29 7741 GC Coevorden Nederland Kaart
31-524522009

Over het restaurant Kasteel Coevorden

In Kasteel Coevorden staat U als gast centraal. Dit ziet U ook terug in de menukaart, we hebben een grote variëteit aan mogelijkheden van een informele Kasteelburger tot een culinair 5 gangen diner.

In onze lounge, de Don Jon, treft u de Kasteleinkaart met een mix van klassiek en modern eten. High Tea's of High wines worden gewoon naast hamburgers en salades geserveerd.

In ons restaurant kunt u kiezen voor een meer gangen menu waarbij de setting wat formeler is.

U kunt ook kiezen voor een geheel persoonlijk op uw wensen verzorgd menu van onze chef-kok. We ontvangen u dan graag in de setting van private dining in ons Blauwe Toren Cabinet .

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Kasteel Coevorden

Maandag t/m Zondag

Frans B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Ik heb met mijn vrouw een prima avond gehad bij het Kasteel. Eten was prima in orde. Goede toelichting op zowel gerechten als het wijnarrangement. Bediening moet meer vragen dan oordelen ("jullie zijn goede eters"), vinden wij niet storend maar de vraag past niet bij de uitstraling van het restaurant en de klanten die het over het algemeen trekt. Maar wij komen terug, vonden het zeer gezellig, lekker in een prachtige ambiance.
Beste meneer,
Bedankt voor uw mooie woorden. We hopen u in de nabije toekomst nogmaals te mogen verwelkomen in ons restaurant.
Met vriendelijke groet,
Team Kasteel Coevorden

Reactie van proever:

Gaan we zeker doen, veel succes!
B. V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Sfeer van het oude kasteel erg mooi... eten was prima maar kleine porties, 3 gangen verrassingsmenu via actie incl. hotel gereserveerd. Bediening erg vluchtig, beetje gooi en smijtwerk met servies... kleding niet geheel passend in de omgeving.
Annely P.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Helaas een bijzonder slechte ervaring gehad. Na binnenkomst was er geen personeel te bekennen, top begin van de avond! Uiteindelijk kwam de bediening na een paar minuten, gekleed in zeer ongepaste kleding, naar ons toe om ons vervolgens geen welkom te heten maar stom aan te staren. Wij hebben zelf maar even verteld dat wij hadden gereserveerd en toen werden we naar het restaurant begeleidt. Bij het serveren van de droge witte wijn, wist de bediening niet wat voor wijn er geschonken werd. Het antwoord was: ' het is een mix van verschillende druiven', maar welke precies wist de 'gastvrouw' niet te noemen. Het voorgerecht was prima, alleen jammer dat de rode wijn werd geserveerd nadat wij het voorgerecht al op hadden. Het hoofdgerecht wat wij geserveerd kregen klopte niet met er op het menu stond en wanneer wij vroegen waar de risotto was, kregen we te horen dat dat niet voorradig was. (daarvoor hadden we ook al te horen gekregen dat de flessen spa blauw niet koud stonden.) Al met al heeft de bediening ons ervan overtuigd niet meer terug te komen. Een doodzonde, want de entourage is prachtig! Het personeel heeft werkelijk geen idee wat ze aan het doen zijn, productkennis en gastvrijheid is ver te zoeken.
Wij zijn naar het kasteel gekomen om te kijken/proberen of wij in maart een goede keuze zouden maken hier met een groep vrienden te dineren. Helaas hebben wij dat geplande diner per direct afgezegd.
Jay H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Dit weekend een overnachting gehad in het hotel en gegeten in het restaurant. We hadden gekozen voor een vijf gangen menu en lieten ons verrassen door de chef. Het eten was erg goed op smaak en werd geserveerd door een vriendelijke jongen die veel verstand had van het eten, en met veel passie vertelde wat er op het bord lag. Het restaurant had een chique en romantische sfeer en voor wat je er voor kreeg zeker betaalbaar.
Wat ons betreft is dit voor herhaling vatbaar.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wat een bijzondere locatie, wat een sfeervol restaurant. Verder heb ik heb ik helaas weinig positiefs te melden. Afgelopen zaterdag was er een vast drie-gangen menu dus we lieten ons verrassen. Het voorgerecht was een prima zalmpje. Het hoofdgerecht was ronduit teleurstellend: eerst hebben we het terug laten sturen omdat het praktisch koud was. Vervolgens was het (rund)vlees vreselijk taai. Ook ontbrak het aan zout en peper. Toen we informeerden waarom wij geen brood kregen was de respons: Voor mevrouw hebben we geen glutenvrij brood. Jammer want de reservering en de dieetwens was al een maand eerder al bekend. En meneer eet wel "gewoon"! Personeel doet z'n best maar kan het niet goed doen met deze chef-kok.
Willemtwee .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Ontvangst ging nog. Helaas aan een rechte tafel met 8 personen. Geen behaaglijke temperatuur in de eetzaal. Kleine kaart. Eten was smakeloos en bij 1 gerecht zelfs gewoon taai. Dit wel kosteloos kunnen ruilen. Geen bestek geleverd bij de garnituren welke alleen bestond uit een bakje sla en wat frietjes. Geen warme groenten, alleen een blaadje onder het vlees op je bord. Geen uitleg, geen eet smakelijk. 3x moeten vragen om een 7-upje. Voor de kinderen werd iets geregeld. Dat was redelijk maar de prijs was schrikken. Werd niet gevraagd of er voldoende was, of het gesmaakt had (waarschijnlijk had men door dat dit niet het geval was). Bediening was vaak ver te zoeken. Al met al gewoon slecht en niet op smaak maar toch duur. Hier komen wij nooit meer. Jammer van het 12,5 jaar huwelijksjubileum.
W. S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Het terras voor het hotel was toen wij daar om 19.30 u aankwamen tot onze verbazing op één stel na leeg, terwijl er gesuggereerd was dat het behoorlijk vol zou zijn. Toen we onze verbazing hierover uitspraken, deelde het personeel mee dat er achter het hotel nog een terras was dat we niet konden zien. Wij verhuisden daar naar toe en zaten heel bijzonder en gezellig met op de achtergrond het oude kasteel. Het diner was zeer matig. Vissoep met vis waarvan der smaak totaal verdwenen was en angusbeef dat die naam eigenlijk niet verdiende. Nagerecht? Het kasteeldessert bestond uit wat aardbeien en nog wat. Alles bij elkaar geen aanrader. Degenen die het verrassingsmenu namen, kregen een amuse.
Arne H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Ik was hier al eens eerder geweest een aantal jaren geleden. Het restaurant heeft een nieuwe eigenaar. De kaart ziet er goed uit. Ik heb een verassingsmenu genomen van 3 gangen. Als voorgerecht had ik een rundertartaar en als hoofdgerecht een parelhoentje. Dit alles smaakte heerlijk! De porties zijn niet heel groot, maar voldoende. Dit menu was zeker niet te duur! De witte huiswijn was ok, maar niet bijzonder gezien de prijs van de wijn per glas. Jammer vond ik, dat het brood met boter dat geserveerd zou worden ook na vragen niet kwam. Voorafgaan aan het toetje heb ik hiervan iets gezegd en dat werd netjes opgelost door een kaasplankje te serveren.
De entourage is prachtig en heel bijzonder. Zeer smaakvol. Wat mij wel opviel is dat er in de afgelopen tijd retro meubilair is geplaatst. Dit past zeker niet in zo'n mooi klassiek kasteel waar kosten nog moeiten zijn gespaard voor de restauratie.
De bediening is aardig maar kan meer oog hebben voor haar gasten. Straal uit dat je in zo'n mooie omgeving kunt werken en goed eten kunt serveren!
Tineke F.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Op het terras van je vandaag maar 1 gerecht nemen. Waarom? Feestje in het stadje. Schijnt daar een keer fout te zijn gegaan tijdens een feestje. Vandaar 1 gerecht. Een gerecht wat niet alledaags is. Ik heb hierover geklaagd en gezegd dat ik niet blij ben met dit, zeker na een lange rit vanuit Rotterdam. Als service hebben ze voor ons een uitzondering gemaakt, wat wij zeer waardeerden. Maar ik blijf het raar vinden dat zo'n restaurant geen keuze heeft op zijn menu door een feestje!!
Nynke A.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Majestueuze ontvangst, de deur werd voor ons geopend. We kregen een plaats aan een kloeke ronde tafel met rok en tafelkleed in een kasteelzaal met balken, kroonluchters en openhaardvuur. We voelen ons bijzonder.
Het feest kan beginnen! De service van de gastheer/gastvrouw zijn top zonder overdreven gedoe. We kiezen het 4 gangen kasteelmenu met wijnarrangement. De amuses zijn klein maar fijn; bietenschuim, aardappelpapier met mosterd. Als warme amuse volgt een romig soepje met tomatencruble en een geleibonbon op een lepel; lekker en leuk. Het eerste voorgerecht was een terrine van procureur, daarna een warm stukje skrei in een schuimsaus; goed van smaak en gaarheid. Het hoofdgerecht bestond uit eendenborst, wortelcrème uitgesmeerd op het bord, citrusjus en 3 ! spruitjes.
Daarna volgde een Hollands kaasplankje een dessertamuse van bosvruchtensorbetijs met yoghurtschuim en een crème brûlée. De laatste 3 allemaal heerlijk. De eend in het hoofdgerecht was niet helemaal top want iets te stug. Wat verder opviel was het nagenoeg totale gebrek aan groente op 3 worteltjes en 1 veeg wortelcrème na. Wat bij lange na niet de 200 gram dagelijkse minimale hoeveelheid haalt. We kregen bij het afscheid wel een bon voor een gratis welkomstdrankje bij een volgende keer en een bon 4 eten, 3 betalen. Leuke geste en wie weet maken we er gebruik van.
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Wat een prachtige locatie is dit! Op het mooie terras kun je confortabel genieten van de zonsondergang. Maar waarschijnlijk zit je tegen die tijd al te smullen binnen van mooie en lekkere schilderijtjes op je bord. Afgewisseld met lekkere en verrassende amuses. Wij bestelden het vier-gangen Kasteelmenu ad € 44,50. Voor drie gangen reken je maar € 34,50. Voor die prijs vinden wij de kwaliteit Top!!
Eef A.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Het Kasteel schijnt ooit authentiek te zijn geweest en is een mooie omgeving om in kleine kring uit eten te gaan.
De kaart is pretentieus – zeker voor Drenthe – maar de gerechten voldeden nog net niet aan de hooggespannen verwachtingen. De prijs-kwaliteitverhouding kan beter. Het eten is weliswaar goed maar niet onderscheidend.